Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Guest wille

Den stora smiley-gubben efter Roi Et's kommentar tillsammans med fyndigheten i det hela gor det ju inte helt galet att tro att det var menat som ett skamt mer an ett faktapastaende.

Precis som man skall kika pa satirsidan NotTheNation innan man blir for upphetsad pa eventuella citat.

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Not The Nation

Alltså, Not The Nation är en satirblaska på nätet. Dom driver med allt och alla. Ofta på ett väldigt träffsäkert vis. I den här tråden har det länkats några tusen ggr till olika bloggar, tidningar, twitter osv. och det är väl inte alltid så lätt att hålla reda på vad som är sant eller inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Not The Nation

Alltså, Not The Nation är en satirblaska på nätet. Dom driver med allt och alla. Ofta på ett väldigt träffsäkert vis. I den här tråden har det länkats några tusen ggr till olika bloggar, tidningar, twitter osv. och det är väl inte alltid så lätt att hålla reda på vad som är sant eller inte.

Skulle kanske nämnt att det är satirblaska, inte alla som känner till dom.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Joints,

Ar det dags for allman amnesti snart? Vi hade val det efter forra oroligheterna - ar det lage igen?

Men har for mig att du pratade om en Sanningskommission istallet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Joints,

Ar det dags for allman amnesti snart? Vi hade val det efter forra oroligheterna - ar det lage igen?

Men har for mig att du pratade om en Sanningskommission istallet.

Vilket minne du har!

Vi kanske behöver lite amnesti. Kommer inte ihåg hur den förra såg ut. Funkade den? En Sanningskommission hade nog varit väldigt bra. Frågan är vad de flesta av oss skulle kunna vara överens om. Med andra ord - vad var det som hände egentligen? Själv så har jag under senare tid tagit ett steg åt sidan och förundrat beskådat det som hände både i Thailand och här på MPR. Med andra ord så försvann mitt behov av att ha "rätta åsikter" och vem som har fel respektive rätt.

Jag tycker dock att det finns mycket lärdom i den här tråden om hur vi fungerar när det "hettar" till. Ibland har respekten för avvikande åsikter varit lite väl låg men det beror väl mest på att man faktiskt bryr sig. Sett till antal inlägg och ämnets viktiga natur tycker jag att nivån har varit godkänd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket minne du har!

Vi kanske behöver lite amnesti. Kommer inte ihåg hur den förra såg ut. Funkade den? En Sanningskommission hade nog varit väldigt bra. Frågan är vad de flesta av oss skulle kunna vara överens om. Med andra ord - vad var det som hände egentligen? Själv så har jag under senare tid tagit ett steg åt sidan och förundrat beskådat det som hände både i Thailand och här på MPR. Med andra ord så försvann mitt behov av att ha "rätta åsikter" och vem som har fel respektive rätt.

Jag tycker dock att det finns mycket lärdom i den här tråden om hur vi fungerar när det "hettar" till. Ibland har respekten för avvikande åsikter varit lite väl låg men det beror väl mest på att man faktiskt bryr sig. Sett till antal inlägg och ämnets viktiga natur tycker jag att nivån har varit godkänd.

När skall Madame Zhou bli glad igen?

Har försökt fatta vem donnan är, inte ens med de svar Googlandet ger så blir jag inte riktigt klok på Fru Zhou...

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Vem begärde formellt hjälp av FN med en medlare?

Alltså inte basunerade ut det i pressen utan ställde en officiell begäran till FN?

Gjorde inte de röda det? Jag hade för mig att de marcherade till FNs kontor i Bangkok och lämnade in en ansökan.

The letter was submitted to a UN representative by red shirt leader Weng Tojirakarn at the UN regional office in Bangkok.

http://www.nationmul...g-30127682.html

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde inte de röda det? Jag hade för mig att de marcherade till FNs kontor i Bangkok och lämnade in en ansökan.

Det var bara ett svepskäl till att kunna komma in och kolla efter prickskyttar :whistle: .

mvh. Lars

ps. Detta inlägg var menat som ironi, jag ber allra ödmjukast om ursäkt för att jag inte la till ironi smilyn.

Ändrades av hbgmaxie

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Det var bara ett svepskäl till att kunna komma in och kolla efter prickskyttar :whistle: .

mvh. Lars

Komma in var? Hos FN? Menar du att de skulle husera krypskyttar? crazy.gif

Och så frågar sig alla varför diskussionerna spårar ur clapping.gif

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Komma in var? Hos FN? Menar du att de skulle husera krypskyttar? crazy.gif

Det är inte vad jag menar, utan vad di röe tyckte och tänkte.

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

När skall Madame Zhou bli glad igen?

Har försökt fatta vem donnan är, inte ens med de svar Googlandet ger så blir jag inte riktigt klok på Fru Zhou...

MVH Tommy

Känner till en Madame Zhou och det är från boken Shantaram..

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Det är inte vad jag menar, utan vad di röe tyckte och tänkte.

mvh. Lars

Så deras besök hade inget att göra med att de ville ha FN som förmedlare i konflikten? rolleyes.gif

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Känner till en Madame Zhou och det är från boken Shantaram..

Lite mindre trevlig karaktär i boken...

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner till en Madame Zhou och det är från boken Shantaram..

Är inte det madamen som var den största vapenhandlaren i Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Är inte det madamen som var den största vapenhandlaren i Thailand?

I boken var hon en Madame, hallick alltså.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Ja det var nog säkrast. Man vet aldrig var Abhisit placerat ut sina lönnmördare.

Kallar du alla militärer världen runt för "lönnmördare" också ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde inte de röda det? Jag hade för mig att de marcherade till FNs kontor i Bangkok och lämnade in en ansökan.

http://www.nationmul...g-30127682.html

Det brevet handlad om att de vill att FN sk sätta in fredsbevarande styrkor för att skydda rödskjortorna mot regeringen, inte att man vill ha FN som medlare i konflikten?

Du skrev så här i inlägg 7121:

Tidigare sade Abhisit åtaliga gånger att problemet är en intern angelägenhet och med den anledningen tackade nej till förmedling av en extern part. Nu när han har slagit ner oroligheterna med släggan och i princip fängslat eller efterlyst hela oppositionen börjar han prata om vikten av utländska roller för att återfå internationella förtroendet.

Har ett svagt minne av att Thaksin, eller om det var Robert Amsterdam, i något pressmeddelande begärde att FN skulle medla i konflikten men hittar inte det nu? Någon som hittar det?

Men i vilket fall som helst är det svårt för en regeringe att tacka nej till något man inte ens erbjudits?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej bara de som Abhisit placerade ut på hustak i syfte att skjuta oskyldiga demonstranter och journalister.

Jaså, bara dom. Det var ju skönt att du inte generaliserade över alla militärer.

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Det brevet handlad om att de vill att FN sk sätta in fredsbevarande styrkor för att skydda rödskjortorna mot regeringen, inte att man vill ha FN som medlare i konflikten?

Du skrev så här i inlägg 7121:

Tidigare sade Abhisit åtaliga gånger att problemet är en intern angelägenhet och med den anledningen tackade nej till förmedling av en extern part. Nu när han har slagit ner oroligheterna med släggan och i princip fängslat eller efterlyst hela oppositionen börjar han prata om vikten av utländska roller för att återfå internationella förtroendet.

Har ett svagt minne av att Thaksin, eller om det var Robert Amsterdam, i något pressmeddelande begärde att FN skulle medla i konflikten men hittar inte det nu? Någon som hittar det?

Men i vilket fall som helst är det svårt för en regeringe att tacka nej till något man inte ens erbjudits?

Har aldrig varit på den här sajten förut men de skriver något om saken.

Inte Robert Amsterdam - inte om FN - men EU

http://www.csmonitor...-shirt-protests

BBC inte heller om Amsterdam men väl om FN och Röda Korset

http://news.bbc.co.uk/2/hi/8685051.stm

Ursäkta på förhand om det inte var just det du efterlyste

mvh

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Nej bara de som Abhisit placerade ut på hustak i syfte att skjuta oskyldiga demonstranter och journalister.

Måste varit ett intressant orderuttag när han gav den ordern

Var han där personligen och gav den och var den skriftlig ?

Du som verkar veta !

Du borde kanske kalla dig "seriesjälvmördare" ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...