Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Wow! Ett så långt inlägg utan att egentligen svara på någon av mina frågor. Tja, den fösta svarade du indirekt på. Du tycker alltså att regeringen får bryta mot mänskliga rättigheter i Thailand eftersom Thaksin inte dömts för det. Då måste det betyda att även alla framtida regeringar har den rättigheten. Det borde även innebära att vem som helst ska få utföra ett brott så länge det finns någon som inte dömts för brottet. Mycket intressant resonemang. Lite udda rättstänk måste jag säga.

Två gånger, i två separat inlägg, skrev satang "jag tycker inte Abhisit/militären gjorde allt rätt".

Att du ändå får detta till att han anser att det är ok att bryta mot mänskliga rättigheter kräver en alldeles speciell särbegåvning.

Du kan dra vilka slutsatser du vill ur dina egna resonemang. Men vad har det med andra människor att göra?

Om du ska debattera med andra. lyssna på vad de säger.

Om du istället stoppar ord i mun på dem hela tiden kan du ju lika gärna debattera med din barbara. smile.gif

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Posten Berit

Två gånger, i två separat inlägg, skrev satang "jag tycker inte Abhisit/militären gjorde allt rätt".

Att du ändå får detta till att han anser att det är ok att bryta mot mänskliga rättigheter kräver en alldeles speciell särbegåvning.

Du kan dra vilka slutsatser du vill ur dina egna resonemang. Men vad har det med andra människor att göra?

Om du ska debattera med andra. lyssna på vad de säger.

Om du istället stoppar ord i mun på dem hela tiden kan du ju lika gärna debattera med din barbara. smile.gif

Då kanske du kan förklara hur detta citat av SatanG ska tolkas, för jag kan bara tolka det på ett sätt:

Eftersom Takky tidigare burit sig illa åt mot den egna befolkningen så är det väl rättvist om även Abhisit får göra detsamma.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Tack för länken SN!

Vad gäller att ladda vapnen på 10 minuter, så står det "the gunmen loaded ammunition into clips and locked them into place. "

Vilket betyder att de fyllde på magasinen och laddade.

Beroende på hur många magasin de fyllde på så är det kanske en rimlig tid, ett magasin till en M16 (troligen 30 kulor i varje)tar kanske 2 minuter att fylla på.

Även om jag kan göra det snabbare så vet jag ju inte hur många magasin som fylldes på.

M16 har ingen magasinspåfyllare vilket du antagligen hade i lumpen, med en sån kunde man fylla på ett kpist magasin med 36 kulor på knappt 10 sekunder!

MVH Tommy

Hej Tommy,

Tackar för förklaringen.

Jag är ju själv ingen vapenexpert (och knappast någon expert i något annat avseende heller, tror jag, ha ha).

Det var dock något instinktivt som fick mig att reagerade på att det skulle ta nästan 10 minuter att fixa i patronerna. Uppgiften verkade lite tagen ur luften av dessa skribenter som påstod sig ha besökt det allra innersta och "heligaste" bland de stridande röda/svarta.

Och i artikeln stod det ju ganska tydligt att de fick ut högst 30 skott var för att ta med sig på sina attentat-expeditioner.

Och rent tidsmässigt så borde det ju som du själv skriver ha gått på ca 2 minuter eller mindre för en tränad soldat att få i patronerna.

"Each fighter was given no more than 30 rounds to carry."

Jag tror att det skarvas och överdrivs en hel del från olika håll när det gäller div frilansare som från en kaotisk krigszon vill sälja in ett häftigt men svårkontrollerat scoop.

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Abhisit förklarade högtidligt efter den händelsen att han kommer gå vidare med sin plan. Så varför denna kappvändning nu? Ger inte särskilt seriöst intryck av en ledare. Man skulle nästan kunna tro att det är en hämnd för att han möter motstånd i underhuset. Fast så småsint kan han väl inte vara, eller?

Ja, han förklarade att de skulle gå vidare med fempunktsplanen mot försoning oavsett om de röda ville vara med eller inte. Efter att de röda sade nej till nyvalet så försvann valet som konsekvens av att de röda inte ville vara med.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kanske du kan förklara hur detta citat av SatanG ska tolkas, för jag kan bara tolka det på ett sätt:

Elementärt min käre Dr Watson smile.gif

Han syftar till orättvisan i bedömningen mellan Thaksin och Abhisit. Inte till faktiska förhållanden.

Bara till de "rödas" olika bedömning av olika personer.

Det är alltså ett teoretiskt resonemang.

Alltså ungefär som att "om man tycker A så får man tycka B".

Det var iaf så jag tolkade det eftersom en annan tolkning just skulle betyda att satang förespråkar våld mot civila.

Vilket är horribelt och verklighetsfrånvänt att tro att någon gör.

Det faktum att du däremot väljer att tro illa om andra, och att andra menar illa, förstår jag inte.

Men det är ju ett genomgående tema hos "rödingarna" så däri ligger kanske förklaringen till er

konfrontationsvilja, fanatism och oförmåga att jämka.

Ni tror helt enkelt att alla, som inte är med er, är jävlar som måste bekämpas eftersom de därmed vill er, eller de era, illa.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

FRÅGA:

Så du försvarar metoderna som Abhisit använde trots att de blivit fördömda av Amnesty, Human Rights watch, FN, Europeiska Unionen m.fl. m.fl.? Hur kommer sig att dessa organisationer kan fördoma händelsen utan att vänta på en Thailändsk utredning av det som skedde? Eller du kanske sätter större tilltro till de Thailändska myndigheterna eller vem det nu är som kommer utföra utredningen, än tidigare nämnda organisationer ?

SVAR(klippt):

Eftersom Takky tidigare burit sig illa åt mot den egna befolkningen så är det väl rättvist om även Abhisit får göra detsamma. Har inte Takky blivit dömd så skall det inte dömas någon annan senare heller.

Elementärt min käre Dr Watson smile.gif

Han syftar till orättvisan i bedömningen mellan Thaksin och Abhisit. Inte till faktiska förhållanden.

Bara till de "rödas" olika bedömning av olika personer.

Det är alltså ett teoretiskt resonemang.

Alltså ungefär som att "om man tycker A så får man tycka B".

Det var iaf så jag tolkade det eftersom en annan tolkning just skulle betyda att satang förespråkar våld mot civila.

Vilket är horribelt och verklighetsfrånvänt att tro att någon gör.

Det faktum att du däremot väljer att tro illa om andra, och att andra menar illa, förstår jag inte.

Men det är ju ett genomgående tema hos "rödingarna" så däri ligger kanske förklaringen till er

konfrontationsvilja, fanatism och oförmåga att jämka.

Ni tror helt enkelt att alla, som inte är med er, är jävlar som måste bekämpas eftersom de därmed vill er, eller de era, illa.

Om du nu sätter hans svar i relation till frågan kanske det blir mer tydligt att det inte handlar om något teoretiskt resonemang utan mer om ett öga för ett öga. Som du själv sa, att han förespråkar våld mot civila.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

FRÅGA:

SVAR(klippt):

Om du nu sätter hans svar i relation till frågan kanske det blir mer tydligt att det inte handlar om något teoretiskt resonemang utan mer om ett öga för ett öga. Som du själv sa, att han förespråkar våld mot civila.

Klippa o klistra. Heter du möjligen Marjasin? whistle.gif

Mvh jap.gif

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Ja, han förklarade att de skulle gå vidare med fempunktsplanen mot försoning oavsett om de röda ville vara med eller inte. Efter att de röda sade nej till nyvalet så försvann valet som konsekvens av att de röda inte ville vara med.

Du har rätt! Det meddelades redan tidigare (hittade en artikel från 21 maj) att de kanske inte blir någon nyval i november. Då uttalades det av Korbsak Sabhavasu.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Klippa o klistra. Heter du möjligen Marjasin? whistle.gif

Mvh jap.gif

Kenthamon

Nej, Kenthamon, jag heter inte Marjasin. Jag kan upplysa dig om att det finns en pil högst upp till vänster på SatanG:s citat som tar dig till direkt till inlägget. Där kan du läsa hela svaret om du är intresserad. Om du nu inte hittar pilen kan jag klippa in länken åt dig så att du alldeles säkert kommer rätt.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du nu sätter hans svar i relation till frågan kanske det blir mer tydligt att det inte handlar om något teoretiskt resonemang utan mer om ett öga för ett öga. Som du själv sa, att han förespråkar våld mot civila.

Nej, du har fel.

Allting började med följande inlägg - som du inte förstog.

Här kommer lite intressant info till IL etc från Amnesty där man bl.a. kan läsa följande om husguden:

"Under the previous elected government of Thai Rak Thai (Thai Love Thai) leader and media tycoon Thaksin Shinawatra (January 2001 – September 2006), there were widespread violations of human rights in Thailand. During Thaksin’s first term (January 2001 – January 2005), eighteen human rights defenders were assassinated and one was disappeared. Although arrests have been made for some of the murders, many of the cases remain unresolved. In February 2002, Thaksin’s government launched a “War on Drugs,” which involved the extrajudicial killings of over 2700 individuals who came under suspicion by police and other state agents of being involved in the drug trade. In January 2004, martial law was declared in the three insurgent southernmost Muslim-majority provinces of Yala, Narathiwat, and Pattani. In July 2005, martial law was changed to a state of emergency, giving the Thai government even greater power in the South. Since the initial declaration of martial law, a tremendous number of insurgents, Thai state officials, and civilians have died as a result of the ongoing conflict in the South."

Amnesty

Undrar varför de hittar på såna lögner om Takki?

/SatanG

SatanG menar bara att det är lite konstigt att IL i fallet Abhisit är snabb att använda medborgarrättsrörelser som slagträ.

Men i fallet Thaksin och WOD så är de inte lika bra eftersom IL har en annan syn där.

IL är alltså inte konsekvent.. vilket är det enda Satang syftar på. Och vilket du inte har begripit alla dessa meddelanden sedan dess.

Du har istället, via underlig logik och diffusa tankegångar fått detta till att satang förespråkar våld.

Tänk om, tänk rätt och försök inte anklaga människor för något de inte är.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Nej, du har fel.

Allting började med följande inlägg - som du inte förstog.

SatanG menar bara att det är lite konstigt att IL i fallet Abhisit är snabb att använda medborgarrättsrörelser som slagträ.

Men i fallet Thaksin och WOD så är de inte lika bra eftersom IL har en annan syn där.

IL är alltså inte konsekvent.. vilket är det enda Satang syftar på. Och vilket du inte har begripit alla dessa meddelanden sedan dess.

Du har istället, via underlig logik och diffusa tankegångar fått detta till att satang förespråkar våld.

Tänk om, tänk rätt och försök inte anklaga människor för något de inte är.

Jag förstår att du vill försvara SatanG men detta börjar bli löjligt. Jag visade vilka frågor SatanG svarade på och det blev rätt tydligt vad han han har för åsikter.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Och alla är vi färgade i våra åsikter,Jag tar inte parti för någon i denna diskution

då jag är för dåligt påläst, Men en sak är jag säker på Thailand kommer inte bli

demokratins högborg vilket av partierna som bestämmer då det saknas väsentligt demokratiska

fundament oss båda sidor 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår att du vill försvara SatanG men detta börjar bli löjligt. Jag visade vilka frågor SatanG svarade på och det blev rätt tydligt vad han han har för åsikter.

Jag har inget behov av att försvara honom. Skriver bara hur jag uppfattar detta.

Och för mig är det tydligt att du missförstått hans inlägg och oskäligt försökt att utmåla honom negativt.

Det du tycker är tydligt... är väldigt otydligt för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Thaksin riskerar att bli avrättad av PAD och regering för att han är populär och vinner val

Mvh Isan Lover

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Jag förstår att du vill försvara SatanG men detta börjar bli löjligt. Jag visade vilka frågor SatanG svarade på och det blev rätt tydligt vad han han har för åsikter.

Jag uppfattar det som att Buzzen försöker få dig att förstå, det som alla andra har förstått. drinks.gif

Skål broder, i morgon kör vi skit. dance1.gif

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Butcher of Bangkok har återigen visat vilken lögnare han är. Inget nyval i år. Det var väl inte någon större överraskning i och för sig.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/utegangsforbud-havt-i-Bangkok-1.1113772

Räddaren av Thailand har sträckt ut sin hand så många gånger till PA. Om PA bara spottar i den så ser jag ingen anledning att gå vidare med nyval enligt de förslag han gav PA. han har ju angivit skälen. Tänk om det kunde vara så att han har rätt i sin bedömning? Han har ju haft det hittills.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Abhisit förklarade högtidligt efter den händelsen att han kommer gå vidare med sin plan. Så varför denna kappvändning nu? Ger inte särskilt seriöst intryck av en ledare. Man skulle nästan kunna tro att det är en hämnd för att han möter motstånd i underhuset. Fast så småsint kan han väl inte vara, eller?

Det ger verkligen seriöst intryck. Han har angivit skäl till sin ändrade inställning. De flesta har hela tiden varit överens om att det tar tid att förbereda och genomföra ett val. Bara folk som lever i en blå drömvärld tror att man kan starta ett val med en eller ett par månaders förvarning.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ger verkligen seriöst intryck. Han har angivit skäl till sin ändrade inställning. De flesta har hela tiden varit överens om att det tar tid att förbereda och genomföra ett val. Bara folk som lever i en blå drömvärld tror att man kan starta ett val med en eller ett par månaders förvarning.

Förvarning...

Maj, Juni, Juli, Augusti, september, Oktober och November

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Abhisit har många rättegångar framför sig om han förlorar ett val, Inte konstigt att denna diktator gör allt för att behålla makten. Men visst han blir ju påhejad av fascisterna på forumet för varje person han fängslar eller dödar.

Scepticism remains over government's ability to achieve national reconciliation

Foreign correspondents who met with Prime Minister Abhisit Vejjajiva yesterday in an hour-long session to hear the PM discuss the political crisis remained sceptical about events leading up to the May 19 crackdown on red shirt protesters and the prospects of national reconciliation.

Many questions by mostly Western reporters focused on whether the government used excessive and disproportionate force to bring an end to the red-shirt protest at Rajprasong intersection or not.

German freelance photographer Nick Nostitz claimed he was with unarmed protesters "who merely want to exercise their political rights" but were shot at by soldiers. He asked Abhisit about accountability under the Emergency Decree.

The PM replied by saying soldiers did fire warning shots but live bullets were used in self defence and on clear targets.

He asked Nostitz to submit evidence.

"If you have that please submit [it] to the investigating committee. You're welcome to provide the testimony," the PM said.

Abhisit also said later it may be unfair to say civilians were killed because of "indiscriminate use of firearms" by soldiers.

In regard to six bodies inside Pathum Wanaram Temple, Abhisit said a "full investigation still needs to be made". His vow came despite a government document handed to journalists yesterday concluding that what took place was the result of attacks by "those armed with weapons of war" but people who were not soldiers.

The mood was not good partly due to the distribution of a text by the government prior to the hour-long session listing 12 "common misperceptions of foreign media regarding the current situation in Thailand".

One western journalist complained after the hour-long session to his peers: "We don't have this kind of shit in the Soviet Union [era]!"

An Associated Press reporter asked why prachatai.com news-site continued to be blocked while state-controlled NBT television, which was full of "hate and fear mongers" broadcast freely. The premier said he didn't know about prachatai.com but added that its web-board discussion may have defamatory content.

"The whole website should not be shutdown. I thought we lifted [it] for a while. But I will look into the matter again."

Nirmal Ghosh, of Singapore's Straits Times newspaper, pointed out to the PM that Thailand continued to be divided for the past year and a half, although Abhisit talked about reconciliation and elements of red shirts were now being suppressed.

Abhisit replied by saying his reconciliation was based on the rule of law. "It is not the government side that is reluctant in offering solutions," he said, adding that he hoped to separate extremists from ordinary people.

On the charge of a plot to overthrow the monarchy, Abhisit claimed without producing any evidence that a printed text had been produced by "people who openly say that they have an aim to do just that".

Asked by another journalist why some members of the People Alliance for Democracy (PAD) had been not punished yet, the premier said "they're under the same law". Sitting to the left of Abhisit was Foreign Minister Kasit Piromya, a staunch PAD supporter who went up on PAD stage several times.

Kasit did not look pleased.

The previous session with members of the diplomatic corps, heads of international organisations and foreign chambers of commerce was closed to journalists.

An Asian diplomat from an influential Asian country told The Nation he did not come out more convinced by the PM's explanation of recent events and the session "didn't explain too many things".

"Basically it's still the same things that he has been saying."

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/05/30/politics/Scepticism-remains-over-governments-ability-to-ach-30130474.html

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Vill i detta nu efterlysa lite humor.

Det var ju faktiskt ett halvroligt skämt, som jag ser det.

Så fram med smilgroparna nu, kära MPR:are...

Ta inte allt som skrivs på forumet på 110%:igt allvar. friends.gif

Påminnelse

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.bangkokpost.com/news/local/37951/man-nabbed-for-stealing-rifle-from-din-daeng-troops

En fördel med alla filmer och foton från upploppen är att det blir helt klart svårt att neka till de brottsliga handlingar som begåtts. Bildbevis finns på det mesta.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Och min sambo kan knyta skosnörena själv och till och med klara hon av att rabbla upp sitt personnummer nu! :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Förvarning...

Maj, Juni, Juli, Augusti, september, Oktober och November

Ja jag har långt kvar till din nivå. I övrigt inget att tillägga.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en jäkla massa krokodiler på forumet, i synnerhet på den här tråden. Såväl röda som gula, och jag som trodde krokodiler va mest grågröna! :crazy:

PS Krokodiler har stor käft men inga öron DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...