Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Isaan Butterfly

Äh, Bossej, lite humor har väl aldrig skadat...

Hur vet du att jag spelar golf med noBuzz förresten?

Pga SurinP3s och NoBuzz bedrövliga inlägg, även på gofbanan i Pattaya, så

lägger jag in herr Changs foto på resultatlistan igen.:dance1:

PS kan förstå varför herr Chang inte visade detta foto igen

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Pga SurinP3s och NoBuzz bedrövliga inlägg, även på gofbanan i Pattaya, så

lägger jag in herr Changs foto på resultatlistan igen.dance1.gif

PS kan förstå varför herr Chang inte visade detta foto igen

Slag under bältet! 1zgarz5.gif

Jag och P3 försökte medvetet bli sämst! Så att de andra skulle känna sig glada och nöjda.

Det var av omtanke för de andra alltså. Var inte det uppenbart?

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Slag under bältet! 1zgarz5.gif

Jag och P3 försökte medvetet bli sämst! Så att de andra skulle känna sig glada och nöjda.

Det var av omtanke för de andra alltså. Var inte det uppenbart?

Varför tog ni inte hänsyn till Herr Chang era drumlar! :dance:

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför tog ni inte hänsyn till Herr Chang era drumlar! dance.gif

Det gjorde vi... men han var omöjlig. Och helt enkelt mycket bättre än oss på att vara sämst.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Intressant länk mellan Giles Ungpakorn och Philip Cunningham

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant länk mellan Giles Ungpakorn och Philip Cunningham

Giles och IL - samma fanatiska retorik.

De vill så väl - så gärna - att det blir så fel.

Och den börjar så bra..

Giles säger.. "The redshirts have made repeated offers to negotiate with the government and the government really wants to shoot its way to a victory"

Tja.. det sätter ju formen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant länk mellan Giles Ungpakorn och Philip Cunningham

Tillför den något nytt.

Den värsta censuren i Thailands historia, kom det i alla fall fram att det var!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillför den något nytt.

Den värsta censuren i Thailands historia, kom det i alla fall fram att det var!

Säger Giles, ja. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.bangkokpost.com/news/politics/37765/speaker-to-censor-censure-debate-videos/page-2/ "Speaker to censor censure debate videos"

Undrar vad som tillåts visas.

Tjenare! Nu har det gått tio sidor utan att någon har kommenterat på detta så jag tänkte dra upp det igen (om det är okej =)! Tycker ni att det är okej att göra detta? Att Mr. Chai ska få välja vilka videos som ska visas, tycker ni att detta är demokratiskt? Kommer detta att gynna debatten?

Skulle vara kul att höra vad ni tycker om detta, har det redan sagts så ursäkta mig.

MVH BoBBo

Link to comment
Dela på andra sajter

Säger Giles, ja. smile.gif

När har det censurerats mer menar du?

Har inte Giles stöd från annat håll som också anser att det censurerats i värsta laget?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare! Nu har det gått tio sidor utan att någon har kommenterat på detta så jag tänkte dra upp det igen (om det är okej =)! Tycker ni att det är okej att göra detta? Att Mr. Chai ska få välja vilka videos som ska visas, tycker ni att detta är demokratiskt? Kommer detta att gynna debatten?

Skulle vara kul att höra vad ni tycker om detta, har det redan sagts så ursäkta mig.

MVH BoBBo

Den har kommenterats av mig iallafall tidigare.

Vad som framkommit är att talmannen och en person från vardera läger ska granska alla videoklipp innan för att säkerställa att inga klipp är förfalskade eller ändrade.

Med den hätska stämning som råder är det kanske inte en dum ide?

Det kommer förmodligen att sluta med att inga klipp visas då PT politikern kommer att stryka regeringens klipp och vice versa.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Maichai! Såg inte att du kommenterat på detta. Även om jag är mer på de rödas sida så vill jag försöka hålla mig så objektiv som möjligt. Undrade mest varför inget sagts, nu visade det sig att du redan kommenterat vilket jag missat, my bad.

Enligt artikeln verkar det dock som att talmannen är den som väljer vilka videos som ska få visas, eller har jag missat något? (utgår från Bangkok post artikeln).

MVH BoBBo.

Ändrades av bobbo
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Maichai! Såg inte att du kommenterat på detta. Även om jag är mer på de rödas sida så vill jag försöka hålla mig så objektiv som möjligt. Undrade mest varför inget sagts, nu visade det sig att du redan kommenterat vilket jag missat, my bad.

Enligt artikeln verkar det dock som att talmannen är den som väljer vilka videos som ska få visas, eller har jag missat något? (utgår från Bangkok post artikeln).

MVH BoBBo.

Vad jag kunde hitta då var att alla videos, från båda sidor skulle granskas av en grupp ledamöter från båda sidorna med talmannen som ordförande innan de skulle tillåtas att visas upp inför parlamentet.

Tyvärr har dt ju förekommit förfalskade bilder, ljud och bildklipp förr så det kan nog vara en bra idé tycker jag. De kommer nog att kunna skälla och håna varandra ändå utan videohjälp...

Hej Maichai! Såg inte att du kommenterat på detta. Även om jag är mer på de rödas sida så vill jag försöka hålla mig så objektiv som möjligt. Undrade mest varför inget sagts, nu visade det sig att du redan kommenterat vilket jag missat, my bad.

Enligt artikeln verkar det dock som att talmannen är den som väljer vilka videos som ska få visas, eller har jag missat något? (utgår från Bangkok post artikeln).

MVH BoBBo.

Vad jag kunde hitta då var att alla videos, från båda sidor skulle granskas av en grupp ledamöter från båda sidorna med talmannen som ordförande innan de skulle tillåtas att visas upp inför parlamentet.

Tyvärr har det ju förekommit förfalskade bilder, ljud och bildklipp förr så det kan nog vara en bra idé tycker jag. De kommer nog att kunna skälla och håna varandra ändå utan videohjälp...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag kunde hitta då var att alla videos, från båda sidor skulle granskas av en grupp ledamöter från båda sidorna med talmannen som ordförande innan de skulle tillåtas att visas upp inför parlamentet.

Tyvärr har dt ju förekommit förfalskade bilder, ljud och bildklipp förr så det kan nog vara en bra idé tycker jag. De kommer nog att kunna skälla och håna varandra ändå utan videohjälp...

"House Speaker Chai Chidchob plans to ban the showing of any video clips he regards as disturbing during the coming censure debate in parliament."

"Mr Chai said yesterday he would consider each clip on a case-by-case basis to see if it should be played in the House".

"He said he would allow the presentation of video clips that he considers useful and would ban those which he deems as possibly aggravating social divisions."

Enligt BP artikeln så verkar det som att det är talmannen som kommer att välja utan hjälp av någon annan, om jag nu inte missförstått artikeln.

Sedan sade han: "Mr Chai said members of the House would have to think about whether their speeches during the debate would exacerbate the country's problems and those who supervised the debate would have to exercise their judgement to avoid the televised debate having a negative effect on viewers."

Detta betyder dock inte att andra får vara med att "välja" vilka video clips som ska visas, bara att de borde tänka på vad de säger så att de inte skapar mer problem.

MVH BoBBo

Ändrades av bobbo
Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Tjenare! Nu har det gått tio sidor utan att någon har kommenterat på detta så jag tänkte dra upp det igen (om det är okej =)! Tycker ni att det är okej att göra detta? Att Mr. Chai ska få välja vilka videos som ska visas, tycker ni att detta är demokratiskt? Kommer detta att gynna debatten?

Skulle vara kul att höra vad ni tycker om detta, har det redan sagts så ursäkta mig.

MVH BoBBo

När det gäller Thailand kan man verkligen prata om förmyndarstat. De små barnen (läs befolkningen) ska skyddas från allt. Dom ska inte behöva besväras med sanningen.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/05/29/politics/MP-defends-right-to-withhold-footage-ahead-of-deba-30130426.html

The MP said only clips that could affect the institution of the monarchy or people outside of Parliament would not be shown. Convention has it that the House Speaker normally has the prerogative of viewing the content in advance, however.

In a related development, House Speaker Chai Chidchob yesterday decided to convene a tripartite committee meeting to decide who will speak and who will present what during the censure debate.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/05/29/politics/MP-defends-right-to-withhold-footage-ahead-of-deba-30130426.html

The MP said only clips that could affect the institution of the monarchy or people outside of Parliament would not be shown. Convention has it that the House Speaker normally has the prerogative of viewing the content in advance, however.

In a related development, House Speaker Chai Chidchob yesterday decided to convene a tripartite committee meeting to decide who will speak and who will present what during the censure debate.

Hej MaiChai! Som sagt jag utgick från BP artikeln (vilken inte sade något om detta), tackar för länken!

Ska bli intressant att se vad de kommer fram till.

MVH BoBBo!

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Har denna varit uppe tidigare?

Bredsalva mot sensationsjournalister.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

När har det censurerats mer menar du?

Har inte Giles stöd från annat håll som också anser att det censurerats i värsta laget?

Tycker att det har varit ungefär lika sedan 2004 och ser personligen inte så stor skillnad.

Men det kanske bara är jag. Och undantaget UDDs sidor så klart.

Att det cencureras är det inte tu tal om. Men regeringskontrollerad tv har alltid vinklats till regeringens fördel.

PAD hade samma klagan på sin tid. Och vad Giles säger kan tas med en nypa salt eftersom han är part i målet.

Bara min reflektion om just Giles uttalande i den intervjun,

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Tillför den något nytt.

Den värsta censuren i Thailands historia, kom det i alla fall fram att det var!

Egentligen inte men..

När jag lyssnar på dem och samtidigt tänker på allt vi skrivit här på MPR så är det egentligen konstigt.

Dessa två herrar har, precis som vi, följt samma media, läst samma rapporter mm. Ändå blir deras slutsatser och ståndpunkter TOTALT olika. Cunningham påpekar t.o.m att dom växt upp på samma gata, dom gått på samma universitet. Då är det intressant att deras ståndpunkter blir så totalt olika. Jag antar att dom har liknande uppväxtförhållanden (notera detta är mitt antagande då jag inte har någon djupare kännedom om dem).

Så detta var kanske OT när jag tänker efter då det inte har bäring på "vad händer nu" Å andra sidan är detta inlägg inte det enda som kan ses som OT :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Hej

Ja hur konstigt det än kan låta för dig så gör jag faktiskt skillnad på demonstranter som ockuperar ett shoppingcenter, och på separatister i söder som skjuter

och spränger skollärare, sköterskor, skolbarn, polisr och munkar m.m mer eller mindre dagligen sedan många år.

Med den utbildning och dom värderingar jag har skaffat mig i livet så är detta inte jämförbart.

Enligt mig är det skillnad på demonstranter och grupper som agerar som talibaner.

Mvh Isan Lover

Så ni (inom vänsterfalangen) är inte bara enfaldiga, ni är rasister också. Varför blir jag inte förvånad. :crazy:

Mvh :wai:

Kenthamon

Ändrades av Kenthamon
Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Surin P3 Onödigt inlägg. Vi vet att du spelar golf med NoBuzz :dance:

Hej Bossej,

Ähum, ganska lamt inlägg enligt min mening. Vilket inkluderar efterföljande konversation med noBuzz och P3.

Det må vara hänt att golf är en överklassport i Thailand, är det där skon klämmer? I Sverige är det knappast så...

Vi arrangerade MPR Open I i golf, och jag är mycket tacksam för att både noBuzz och P3 valde att delta. Du kanske inte vet om detta, men golf är minst till 50% ett socialt spel där det inte spelar så stor roll vilket resultat man får. En trevlig umgängesform helt enkelt.

Det är smickrande att du kopierar min bild för egna syften, men det vore ju klädsamt om du la ut egna liknande bilder någon gång. Fast du kanske inte har något liknande? Det är förstås lätt att göra sig lustig över vad jag berättat i mina bildtrådar, ter sig dock lite patetiskt om man betänker vad lite du själv avslöjat om dina vistelser i Thailand. Bara min åsikt!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Bossej,

Ähum, ganska lamt inlägg enligt min mening. Vilket inkluderar efterföljande konversation med noBuzz och P3.

Det må vara hänt att golf är en överklassport i Thailand, är det där skon klämmer? I Sverige är det knappast så...

Vi arrangerade MPR Open I i golf, och jag är mycket tacksam för att både noBuzz och P3 valde att delta. Du kanske inte vet om detta, men golf är minst till 50% ett socialt spel där det inte spelar så stor roll vilket resultat man får. En trevlig umgängesform helt enkelt.

Det är smickrande att du kopierar min bild för egna syften, men det vore ju klädsamt om du la ut egna liknande bilder någon gång. Fast du kanske inte har något liknande? Det är förstås lätt att göra sig lustig över vad jag berättat i mina bildtrådar, ter sig dock lite patetiskt om man betänker vad lite du själv avslöjat om dina vistelser i Thailand. Bara min åsikt!

Herr Chang har talat.

Överklass sport knappast i Sverige Vad har du fått detta i från. Skulle tro att 80% är över klass resten medel klass samt någon promille under klass.

Har funderat några dagar nu om alla golfbanor är stängda här. Ann ledningen till mina funderingar är att de sk gula har så mycket tid att skriva här. Om ni istället varit på golfbanan så hade denna tråd varit mer hanterbar Vi hade sluppit 300 inlägg med citat å videor upprepningar etc. Men jag har påpekat det förut, vad man har med sig i ryggsäcken formar ditt liv o ställnings tagande. På golfbanan packar man inte om sin ryggsäck utan man fyller bara på med samma innehåll som redan finns där. I detta fall mer gul sörja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Steinlager

Så ni (inom vänsterfalangen) är inte bara enfaldiga, ni är rasister också. Varför blir jag inte förvånad. :crazy:

Mvh :wai:

Kenthamon

Man börjar ju undra, för ett par månader sen så var allt de onda thaikinesernas fel enligt IL.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...