Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Helt riktigt. Man går och frågar grannen. För det är oftast våra grannar som vet.

Förstår egentligen inte varför det finns journalister i Thailand överhuvudtaget, när man bara kan fråga grannen om vad som händer.

Fenomenet "fråga grannen" gäller f.ö. även din granne.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Thaksin slår på PR trumman och förnekar att han finansierat demonstrationerna, till New York Times sa han tydligen:

"Thaksin said he did not finance or organise the red-shirt movement, which ended on May 19 in one of the fiercest upheavals in modern Thai history.

"No, no, no," he said. "I was in Paris - they sent my picture - shopping at Louis Vuitton with my daughter." :clapping: "

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/05/28/politics/Thaksin-launches-PR-blitz-after-court-issues-warra-30130384.html

Ett av de svagaste undanflykter jag läst!

:lol:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Från NYT:

“No, no, no,” he said. As evidence, he said that during the military crackdown last week when 15 people died, “I was in Paris — they sent my picture — shopping at Louis Vuitton with my daughter.”

Annat citat ur samma artikel:

Asked about a statement he made early last year calling for a revolution and asserting that he would return to Thailand “when it is necessary,” Mr. Thaksin said: “I really wanted to go, but my supporters said my safety was more important. They wanted me not to be assassinated in my own country.”

Mr. Thaksin was in New York at the time of the coup, and for most of the time since then he has remained abroad, evading a jail term on a conviction for corruption.

http://www.nytimes.com/2010/05/27/world/asia/27thai.html?scp=1&sq=Thaksin&st=cse

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Sa vad obevapnade demonstranter som skjuts ihjal av militar demonstrerar for avgor legitimiteten i agerandet.

Det ar ok att doda obevapandade muslimska separatister men inte roda som vill ha nyval - mkt tydligt att du gor skillnad folk och folk - oavsett daliga forsok att rationalisera det.

Inser du sjalv hur valdigt konstigt det resonemanget ar?

Hej

Ja hur konstigt det än kan låta för dig så gör jag faktiskt skillnad på demonstranter som ockuperar ett shoppingcenter, och på separatister i söder som skjuter

och spränger skollärare, sköterskor, skolbarn, polisr och munkar m.m mer eller mindre dagligen sedan många år.

Med den utbildning och dom värderingar jag har skaffat mig i livet så är detta inte jämförbart.

Enligt mig är det skillnad på demonstranter och grupper som agerar som talibaner.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaksin har medverkat i en intervju med Australiens ABC Television.

Jag länkar till en utskrift av det som sades, det finns länk till Videon på samma sida men jag får inte igång den.

Intressant läsning.

http://www.abc.net.au/lateline/content

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du borde bli politiker för alla frågor du får, besvarar du med floskelfyllda uttalanden och aldrig i form av koncisa svar. Verkligen utpräglad politiker-egenskap.

Är det för att du då kan ställas till svars för det du svarar eller ör det för att det svar som kan ges inte skulle passa dina egna livsuppfattningar ?

Hej

Nej jag skriver bara vad jag tycker och vad jag tror kommer att hända, jag har helt enkelt mycket svårt att tro att dom som arbetar med mänskliga rättigheter

kommer att se det som skedde i Bangkok på annat sätt, även om inte alla på MPR håller med.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Åh fan!

Det ska jag genast berätta för de i mitt hem, och alla deras kompisar, och alla andra jag känner som tror

på vad som sägs på tv men inte på vad de röda säger.

Ska berätta att de egentligen funkar fel - för det har en kille som läst en bok 4 mil in i skogen i Sverige sagt. :)

Hej

Det är dom ju inte ensamma om det finns ju folk på MPR också som tror på regeringen, så om Apishit vill ha censur så är det säkert jättebra.

Och naturligtvis ska man tro på all propaganda, konstigt att inte fler "demokratier" väljer detta fantastiska sätt att förbättra nyhetsinslagen på.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Steinlager

Att tro på djungeltrumman i Thailand e ju inte något nytt fenomen. Var precis likadant i början av 00-talet när Thaksvin styrde media. Folk gillar att skvallra o skarva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

IOL; jag försöker verkligen förstå hur du tänker men jag blir inte klok på dig.

varför skulle Abhisit fängslas? Regeringen utlyste undantagslagar. Det är helt i enlighet med lagen.

Regeringen beordrade militären att bryta upp den olagliga ockupationen. Som en följd av detta så är många människor döda och värden för miljarder baht borta.

vad i detta skulle varar olagligt och ligga till grund för fängelse?

Jag tror inte alls han är körd. Han har visat politiskt ansvar i en svår tid. Det skall premieras. Jag tror han kan sitta länge som PM

Hej

Ska dom köra runt denne fantastiske man i en skottsäker bur när han ska besöka olika delar av landet som dom gör med påven?

Han blir nog premierad av sina uppdragsgivare men knappast belönad av dom han förtrycker och censurerar.

Han lär knappast kunna gå runt och skaka hand med folk och klappa barnen på huvudet sim Thaksin gjorde under sin tid som PM.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja Du No Buzz det e ju enkelt att kliva in till maktens korridor med hjalp av Militaren!

Sen vad man gor i maktens bonad ar val mindre angelagligt se resultat dessa ar!

Samma skit som alla anklagar gamla regeringen for ELLER! :bag:

Korruption ar val ratt ORD!

Mvh Svampen :wai:

Hej

Ja juntan i Burma har ju också suttit ganska länge så inget är omöjligt, det är bara en fråga om hur rymligt samvete man har och hur mycket våld och lidande

man vill utsätta sin egen befolkning för.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Hej

Ja hur konstigt det än kan låta för dig så gör jag faktiskt skillnad på demonstranter som ockuperar ett shoppingcenter, och på separatister i söder som skjuter

och spränger skollärare, sköterskor, skolbarn, polisr och munkar m.m mer eller mindre dagligen sedan många år.

Med den utbildning och dom värderingar jag har skaffat mig i livet så är detta inte jämförbart.

Enligt mig är det skillnad på demonstranter och grupper som agerar som talibaner.

Mvh Isan Lover

Din okunskap om de tva handelserna som refereras samt den generella situationen i sodra Thailand ar inte skrattretande utan skrammande. Det handlade inte om en massa bevapnade talibaner och att havda det ar ren och skar logn.

Ett mindre antal bevapnade terrorister som hade beskjutit en militar Check Point flyr och gommer sig bland 100 -tals civilia man och unga pojkar inne i en moske. Utover de bevapnade terroristerna dodas mer an 80 civilia. Ar det ok att doda dem for att de bor i fel del av landet? En del av landet dar det finns muslimska separatister? Men samma logik ar det ok att skjuta rodskjortor som befinner sig i samma omrade som bevapnade svartskjoror.

Vid Tak Bai demonstrerade flera hundra manniskor mot att polisen arresterat ett gang personer utan att presentera vad de eventuellt skulle atalas for. En till borjan fredlig demonstration urartar till att demonstranter kastar sten och skriker glapord till militaren och slutar med mer an 80 doda demonstranter. Notera att inga skjutvapen, raketet eller bomber anvandes av demonstranterna. Ar det dessa demonstranter som det ar ok att doda eftersom du jamstaller dem med talibaner?

Din syn pa konflikten i sodra Thailand som en religios konflikt och jamforelsen med talibaner ar forstaelig om det handlar om en illiterat och outbildad risbonde utan tv eller kontakt med omvarlden. Du havdar att du ar "utbildad" och darmed sa har du en skyldighet att lyfta ogonen och faktiskt skaffa dig en mer sanningsenlig uppfattning om vad som sker i sodra Thailand - och vilken roll din husgud spelade i processen.

Annars blir din tolkning och dina slutsatser rent av rasistiska. Detta ar inget jag kastar ur mig med latthet. Jag tycker begreppet anvands for ofta och med fel syften men i detta fallet sa handlar det om att du anser manniskovardet vara relativt till manniskors etnicitet, religion och hemvist. Demonstranter i sodra Thailand blir per automatik onda talibaner och demonstranter fran Isaan blir per automatik fredliga frihetskampar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det har väl hittats containrar med lik i havet utanför Thailands kust tidigare. När nån berättade den historien då om hur dom sett hur lik fraktades i containrar, för x antal år sedan, satt det väl ett gäng faranger och skrattade gott till den otroliga historien.

Hej

Det började med att fiskarna i området fick upp skelettdelar i sina nät i ett visst område utanför en militärbas.

Då konstaterades att det fanns dumpade containrar på botten där, och man misstänkte då att det kunde vara dom saknade ifrån militärens massaker på studenter

som hade hittats.

Militären och myndigheter konstaterade vid dykningar att inga döda studenter fanns där, men vad containrarna gjorde där, och hur dom hamnat där o.s.v vet man

väl inte än.

Men om några oberoende t.ex internationella organisationer var med vid dykningarna vet jag inte, men det hade ju varit ett bra sätt att utesluta detta som en

studenternas sista viloplats.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ska dom köra runt denne fantastiske man i en skottsäker bur när han ska besöka olika delar av landet som dom gör med påven?

Han blir nog premierad av sina uppdragsgivare men knappast belönad av dom han förtrycker och censurerar.

Han lär knappast kunna gå runt och skaka hand med folk och klappa barnen på huvudet sim Thaksin gjorde under sin tid som PM.

Mvh Isan Lover

Du har rätt. Och vems fel är det?

Pro-government activist admits on TV he led protests to beat up PAD protesters in Udon Thani

Kwanchai Praiphana, leader of the Udon Thani Guard Group, admitted during an interview on Channel 3 that he let his supporters to beat up protesters led by the People's Alliance for Democracy.

Kwanchai vowed to lead his supporters to beat PAD protesters again if they hold another rally in the northeastern province.

On Thursday, Kwanchai led hundreds of protesters demolish PAD's stage and beat up PAD protesters, seriously injuring two of them.

Kwanchai said he had warned local PAD supporters several times not to organise a rally in the province, because he regarded that anti-government rallies damaged the province's reputation.

"Yes, I did it and I am not afraid of legal action because I will be charged only public brawl charges," Kwanchai said.

"I've warned them several times that they must not come here."

The Nation

__________________________________________________

PS. PAD var "anti-government" då eftersom PPP bildade regering vid tillfället i fråga.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Twitter:

Thailand's "nothing happened, please come back" campaign has begun... four-page advertising insert in today's International Herald Tribune.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det började med att fiskarna i området fick upp skelettdelar i sina nät i ett visst område utanför en militärbas.

Då konstaterades att det fanns dumpade containrar på botten där, och man misstänkte då att det kunde vara dom saknade ifrån militärens massaker på studenter

som hade hittats.

Militären och myndigheter konstaterade vid dykningar att inga döda studenter fanns där, men vad containrarna gjorde där, och hur dom hamnat där o.s.v vet man

väl inte än.

Men om några oberoende t.ex internationella organisationer var med vid dykningarna vet jag inte, men det hade ju varit ett bra sätt att utesluta detta som en

studenternas sista viloplats.

Mvh Isan Lover

Både dykningarna och undersökningen gjordes av DSI, inte militären eller polisen. Ett stort medieuppbåd fanns på plats hela tiden som undersökningarna gjordes, även från internationell media.

Pratar du med någon inom shipping världen så kan de verifiera att containrar faktiskt ramlar av skepp dagligen runtom i världen. En del även utanför Thailands kust.

Sen när det gäller skelettdelar så genomfördes det en skrämmande samhällsomdanade projekt i grannlande Kambodja under 1970-talet som bland annat resulterade i uppemot 2 miljoner döda människor. En hel del av dessa lik dumpades i havet utanför Kambodjas och Thailands kust.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men tom du Maichai måste erkänna att censur inte hjälper mot att hålla rykten borta utan snarare tvärtom sprider på rykten ännu snabbare och tillslut har vi en situation där rykte blir myt och myter är ju "sanning"

Regeringen gör ju allt för att undanhålla och vinklar all information till sin fördel, Detta gör ju att nyheter mm inte är trovärdiga i sin rapportering i Thailand. Utan man går hellre in och frågar grannen om vad som verkligen har hänt.

Censur är inte alls bra och jag är av princip emot alla former av censur.

Men vad tycker du Serath att man ska göra med en mediekanal som sprider uppenbart felaktig information och nyheter med syftat att uppvigla?

När det här med containrarna var på tapeten våren 2009 så hade de rödas TV kanal långt innan undersökningen var gjord slagit fast att det var liken efter studenterna som försvann 1992 som låg i den. Även när undersökningen var klar och inga lik hade hittats körde man det, trots att de rödas TV kanal var på plats vid dykningarna.

Det är bara ett exempel på hur de rödas TV kanal valde att presentera sina "nyheter" för sin lyssnarskara.

Vad ska man göra med en mediakanal som upprepade gånger sprider falska nyheter med syfta att uppvigla och sprida hat mot andra?

Har du ett svar på det Serath?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Censur är inte alls bra och jag är av princip emot alla former av censur.

Men vad tycker du Serath att man ska göra med en mediekanal som sprider uppenbart felaktig information och nyheter med syftat att uppvigla?

När det här med containrarna var på tapeten våren 2009 så hade de rödas TV kanal långt innan undersökningen var gjord slagit fast att det var liken efter studenterna som försvann 1992 som låg i den. Även när undersökningen var klar och inga lik hade hittats körde man det, trots att de rödas TV kanal var på plats vid dykningarna.

Det är bara ett exempel på hur de rödas TV kanal valde att presentera sina "nyheter" för sin lyssnarskara.

Vad ska man göra med en mediakanal som upprepade gånger sprider falska nyheter med syfta att uppvigla och sprida hat mot andra?

Har du ett svar på det Serath?

Hans svar är väl uppenbart?

Han kommer att skriva att man ska dömma varje enskild överträdelse i domstol och i sådana fall dömma ut straff till de enskilda.

Men man ska aldrig stänga kanalen.

Oavsett hur många enskilda som sprider skit, hotar med mord, uppviglar eller på annat sätt bryter mot yttrandefriheten.

Därför att censur är aldrig bra. Det finns bara "av" eller "på".

Tur att västerländska lagskrivare inte är lika extremistiska eftersom vi hade haft väldigt otrevliga samhällen då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja hur konstigt det än kan låta för dig så gör jag faktiskt skillnad på demonstranter som ockuperar ett shoppingcenter, och på separatister i söder som skjuter

och spränger skollärare, sköterskor, skolbarn, polisr och munkar m.m mer eller mindre dagligen sedan många år.

Med den utbildning och dom värderingar jag har skaffat mig i livet så är detta inte jämförbart.

Enligt mig är det skillnad på demonstranter och grupper som agerar som talibaner.

Mvh Isan Lover

Du jämför alltså stenkastande demonstranter med talibaner och det är därför rätt av militären att döda dem?

http://en.wikipedia.org/wiki/Tak_Bai_Incident

En liten grupp militanta och beväpnade upprorsmän rusar in i en moské efter en attack mot en militärpostering och du försvarar då att man går till anfall och dödar långt mycket mer än de militanta muslimerna?

http://www.countercurrents.org/hr-achr060504.htm

Du säger dig kämpa emot "Double standards" hur vore det om du började med dig själv?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Inlägg av Michael Yon på Facebook

http://www.facebook.com/MichaelYonFanPage

Michael Yon During some of the recent troubles, I stayed some days at the Dusit Thani hotel near Lumpini park. At night I would listen to a Red Shirt leader screaming over the big loudspeakers. The voice would echo off the tall buildings and through the streets. I opened the sliding glass doors and let the sounds rush in. The speaker -- the t...one and cadence of his screaming -- reminded me of Hitler. The "song" sounded just like Hitler. Violent. If you have heard Hitler rant, and heard that voice down in the Red Shirt camp, you might agree. He seemed to be trying to whip peaceful people into an angry, unthinking mob.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

Ska dom köra runt denne fantastiske man i en skottsäker bur när han ska besöka olika delar av landet som dom gör med påven?

Han blir nog premierad av sina uppdragsgivare men knappast belönad av dom han förtrycker och censurerar.

Han lär knappast kunna gå runt och skaka hand med folk och klappa barnen på huvudet sim Thaksin gjorde under sin tid som PM.

Mvh Isan Lover

Klappa folk på huvudet anses väl väldigt olämpligt i Thailand ?

Och enligt tidigare inlägg är det ju stor risk att Tasksvin löper samma risk om han visar sig i Thailand

Hur kan detta komma sig tror du eftersom han bara tänker på de fattigas väl och är deras vän och en "alltigenom trevlig och just typ" ?

Att Abhisit hotas till livet för att han gör sitt jobb som PM och följer de lagar och regler landet har för att bl.a ha som grund till ordning och reda, som gäller alla känns rätt "fel"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Både dykningarna och undersökningen gjordes av DSI, inte militären eller polisen. Ett stort medieuppbåd fanns på plats hela tiden som undersökningarna gjordes, även från internationell media.

Pratar du med någon inom shipping världen så kan de verifiera att containrar faktiskt ramlar av skepp dagligen runtom i världen. En del även utanför Thailands kust.

Sen när det gäller skelettdelar så genomfördes det en skrämmande samhällsomdanade projekt i grannlande Kambodja under 1970-talet som bland annat resulterade i uppemot 2 miljoner döda människor. En hel del av dessa lik dumpades i havet utanför Kambodjas och Thailands kust.

Jag skrev en gång i tiden (juni 11, 2009) detta blogginlägg om de aktuella skeletten.

Vad jag vet så lät de därefter containrarna ligga kvar på havsbotten

och med hjälp av Patologen Khunying Pornthip Rojanasunand

lades det sedan ett tystande lock över hela historien.

De hade chansen att plocka upp containrarna och "döda" det gamla rycktet om dumpade demonstranter,

men de valde att låta bli av sk "kostnadsskäl".

post-5068-127503510213_thumb.jpg

Är två hål dubbelt så bra som ett?

Är det bara jag som tycker att det inte riktigt stämmer?

Mystiska containrar har nämligen påträffats utanför Sattahip,

och det pågår nu undersökningar av innehållet av dessa containrar.

På havsbotten i närheten av de dumpade containrarna har fiskare tidigare hittat olika skelettdelar.

Bland annat har kranier från ett flertal människor påträffats när de har fastnat i fiskarnas nät.

Det finns misstankar om att dessa containrar innehåller de dussintals demonstranter

som blev ihjälskjutna och mystiskt försvann 1992 under de sk ”Black monday demonstrationerna”.

Önskemål om att myndigheterna ska bärga och lyfta upp dessa containrar har framförts

från ett flertal håll, men detta har dock stött på motstånd

eftersom det dels skulle vara för dyrt eller för farligt.

Detta har resulterat i att myndigheterna nu istället har skickat ner dykare

för att borra ett titthål i containrarna och sedan filma innehållet med en videokamera genom hålet.

Nu hävdas det dock efter undersökningen att det inte alls finns några skelett i dessa containrar,

och att filmbilderna från den instoppade kameran skulle bevisa detta.

Däremot så hittades några sovande hajar inne i containern och

detta skulle därför tyda på att innehållet inte är giftigt och miljöfarligt,

vilket myndigheterna hade varit oroliga för.

En liten fråga dock:

- Varför behöver de borra ett hål i containern om det redan är möjligt

för en hel haj att simma in och ut via en redan befintlig öppning?

- Kan man inte filma genom samma hål som hajen simmade in genom?

http://www.bangkokpost.com/news/local/145840/container-has-no-human-remains

http://www.nationmultimedia.com/search/read.php?newsid=30103086&keyword=skull+found

http://www.nationmultimedia.com/2009/05/15/national/national_30102727.php

Ha dé bra

SiamNilsson - djupgående nyheter med “knorr”

post-5068-127503510213_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten fråga dock:

- Varför behöver de borra ett hål i containern om det redan är möjligt

för en hel haj att simma in och ut via en redan befintlig öppning?

- Kan man inte filma genom samma hål som hajen simmade in genom?

Det var bara de containrar som var slutna som man behövde borra hål i för att skicka in kameran, en del var öppna och det var där som hajarna fanns.

Men visst hade jag föredragit om man hade försökt bärga dem, likaväl som jag föredragit att Sverige bärgade Estonia för att döda alla konspireationsrykten en gång för alla.

Fast i containerfallet hade det ju förklaringen varit att militären redan dykt ner och renast ut likdelarna innan containern bärgats. Iallafall i red news kanalen...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

post-5068-127503510213_thumb.jpg

Är två hål dubbelt så bra som ett?

En liten fråga dock:

- Varför behöver de borra ett hål i containern om det redan är möjligt

för en hel haj att simma in och ut via en redan befintlig öppning?

Var framgår det att man borrat i den container som hade ett 60 cm stort hål i sig, och i vilken man fann hajar?

Kan inte se att detta står någonstans. Så varför tror du det?

Själv tror jag naturligtvis att man avsåg att borra i de andra containrarna, som jag antar inte hade hål i sig.

För, som du själv skriver, varför borra om det redan finns ett hål?

Tror du verkligen att de är så "fulla av kork"? whistle.gif

smile.gif

Som synpunkt nummer två ska jag ställa en liknande synpunkt.

Det där kraniet.. det ser ju vem som helst att det är fejk!

För det första så är det mycket större än ett vanligt asiathuvud (jmfr på bilden).

Speciellt om man har en liten student i åtanke.

Och för det andra så har inte Thailändare så stora och runda ögon.

crazy.gif

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Det var bara de containrar som var slutna som man behövde borra hål i för att skicka in kameran, en del var öppna och det var där som hajarna fanns.

Men visst hade jag föredragit om man hade försökt bärga dem, likaväl som jag föredragit att Sverige bärgade Estonia för att döda alla konspireationsrykten en gång för alla.

Fast i containerfallet hade det ju förklaringen varit att militären redan dykt ner och renast ut likdelarna innan containern bärgats. Iallafall i red news kanalen...

Vid den aktuella tiden hade bara 1st conatainer lokaliserats för att undersökas.

I den borrade man sedan ett hål där man förde in en filmkamera.

Då konstaterades enlikt dykarna att allt man hittade i containern var några hajar som låg och sov.

Frågan var då "hur kom hajarna in i containern?

Genom det borrade hålet? He he . . .

****************************************************************

http://www.nationmultimedia.com/search/read.php?newsid=30103086&keyword=skull+found

"We will try to locate all the containers first and compare their external condition.

We will also collect seawater samples from the locations where the containers are

found to check whether it's safe for divers to be around there," Kittipong said.

Currently, only one container has been located.

Locals insist there are many others around the area.

Kittipong was speaking after he chaired a meeting

on how to solve the containers' puzzle."

*****************************************************************

http://www.bangkokpost.com/news/local/145840/container-has-no-human-remains

Published: 11/06/2009 at 04:32 PM

Online news:

Photographs show there are no human remains in the mystery shipping container (singularis)

on the seabed off Chon Buri's Sattahip district, marine expert Thorn Thamrongnawasawat said on Thursday.

Divers had inserted a camera through a hole about 60 centimetres wide and photographed the inside, Mr Thorn said.

Although three sharks were seen sleeping inside the 6 metre by 3 metre container,

this was not grounds to conclude it did not contain toxic substances.

****************************************************************

Själv har jag ingen direkt uppfattning om det finns några dödade demonstranter i containern.

Jag tyckte bara att det var konstigt att de skulle borra ett kamerahål

när hajarna enligt dykarna redan kunde simma in och ut ur containern.

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Vid den aktuella tiden hade bara 1st conatainer lokaliserats för att undersökas.

http://www.nationmul...ord=skull+found

"We will try to locate all the containers first and compare their external condition.

We will also collect seawater samples from the locations where the containers are

found to check whether it's safe for divers to be around there," Kittipong said.

Currently, only one container has been located.

*****************************************************************

http://www.bangkokpo...o-human-remains

Published: 11/06/2009 at 04:32 PM

Online news:

Photographs show there are no human remains in the mystery shipping container (singularis)

on the seabed off Chon Buri's Sattahip district, marine expert Thorn Thamrongnawasawat said on Thursday.

Divers had inserted a camera through a hole about 60 centimetres wide and photographed the inside, Mr Thorn said.

****************************************************************

Det kan inte vara så att man lokaliserat containern utan att veta att det fanns ett hål i den, när den första artikeln publicerades?

Som f.ö publicerades 20:e Maj, alltså 3 veckor innan den andra artikeln. Tror du missade det. :)

Och att man då hade för avsikt att drilla hål i de containrar man fann.

Men att man sedan inte drillade eftersom man hittade ett hål på 60 cm.

Eller att det fanns någon annan förklaring som inte framgick i artiklarna?

Varför utgå från något annat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...