Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Börjar likna spåra ur tråd ! :whistle:

Trist eller? ;)

nja spåra ut på sida 3 typ, Resten är bara utfyllnad. ;)

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Håller med dig, och så fort landet åter får en civil regering kommer han att fängslas och straffas om han inte hinner fly landet först.

Att låtsas som inget hänt och prata om vad han ska göra är för sent, han är naturligtvis helt körd och borde vara efterlyst och hamna inför internationell

domstol precis som andra makthavare som har begått liknande handlingar mot sina folk.

Mvh Isan Lover

IOL; jag försöker verkligen förstå hur du tänker men jag blir inte klok på dig.

varför skulle Abhisit fängslas? Regeringen utlyste undantagslagar. Det är helt i enlighet med lagen.

Regeringen beordrade militären att bryta upp den olagliga ockupationen. Som en följd av detta så är många människor döda och värden för miljarder baht borta.

vad i detta skulle varar olagligt och ligga till grund för fängelse?

Jag tror inte alls han är körd. Han har visat politiskt ansvar i en svår tid. Det skall premieras. Jag tror han kan sitta länge som PM

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Tack för en bra artikel som ännu en gång visar på hur fel det ofta går när makthavare använder militärer utbildade till krigsföring mot obeväpnade civila som

råkar tillhöra oppsositionen i landet.

En väl beprövad taktik som ofta har använts i både Syd Amerika, Afrika och Asien av skrupellösa ledare som vill ha makten men inte gillar fria val där makten

kan förloras, och det känns lika fel varje gång som det inträffar.

Mvh Isan Lover

Jösses!

Ett nytt propagandistiskt inlägg. Herregud vilket trams!

Dom har brutit upp en ockupation som gått alldeles för långt. Dom mötte en mobb som fullt beväpnande med allehanda vapen inkl M79, M16 mm.

Denna mobb har gjort sig skyldig till en mängd brott, listan kan göras lika lång som ett svenskt ösregn.

Det kallar du för obeväpnade civila. Har du inte sett någonting denna tid? brandbomber, Pistoler, M79, M16, diverse andra vapen.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

IOL; jag försöker verkligen förstå hur du tänker men jag blir inte klok på dig.

varför skulle Abhisit fängslas? Regeringen utlyste undantagslagar. Det är helt i enlighet med lagen.

Regeringen beordrade militären att bryta upp den olagliga ockupationen. Som en följd av detta så är många människor döda och värden för miljarder baht borta.

vad i detta skulle varar olagligt och ligga till grund för fängelse?

Jag tror inte alls han är körd. Han har visat politiskt ansvar i en svår tid. Det skall premieras. Jag tror han kan sitta länge som PM

VARFOR INTE STALLA GULSKJORTORNA INFOR RATTA FOR OCKUPATION SIST SAMT KRAVALLER!

LILA BARN LEKA BAST!

MVH SVAMPEN! :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får ju hoppas att de 450 skjutna/ihjälkörda hade några anhöriga som kan anmäla det hela till internationella organisationer för mänskliga rättigheter alternativt till internationell media. De hundratals som dödades av militären 2009 och sedan matades till krokodilerna hade ju tyvärr inga anhöriga som saknade dem.

Jo, visst. För internationella organisationer och media tycks ju spendera en himla massa tid ute på den thailändska landsbygden. Dessutom har säkerligen en stor mängd fattiga, bönder och annat rött patrask direktkanaler in till CNN, BBC, etc. Skulle dessa kanaler inte funka så kan de ju alltid koppla ur riskokaren ur eluttaget en stund och logga in på Twitter, Facebook eller annat socialt media med sina nya laptops och sitt trådlösa internetabonnemang...

Förresten... vad jag förstått arbetar du som journalist i Thailand. Varför inte ta en rundtur upp i Udon, Khon Kaen etc., kontakta dessa personer som hävdar att deras anhöriga kommit bort och gå till botten med dessa rykten. Vem vet, med lite undersökande journalistik kanske det till och med finns ett Pulitzer i potten vid ett riktigt scoop.

Ang. Kategorin Rykten

Annars har jag en purfärsk rapport från en caddie i Udon, hon påstår på fullaste allvar att det fattas ett antal fordon som lämnat Bangkok och att militären helt sonika avrättat samtliga i/på dessa fordon, kan förmodligen vara de c:a 400 som saknas i statistiken. ;)

För övrigt har antalet dödade i kravallerna i Udon ändrats till 5, plus 2 som råkade illa ut i separata skärmytsligar. Där sjönk statistiken igen.Alltså inte 20 utan 7.

Menade caddien att de 400 saknade var från Udon? I så fall måste det vara totalt flera tusen som avrättats av militären för alla kom väl inte från Udon?

Eller så lottade militären och det visade sig att alla som färdades i fordon med Udon skyltar skulle avrättas?

Hon kände förstås ett antal av de saknade personligen?

Av taxi förare och caddies får man höra sanningen...

Jo men visst, fasst alla var förmodligen inte från Udon utan lite utspritt i Issan, men detta hade hon fått veta från en i familjen (kusin) så det måste vara så, det ruskiga är att dom tror påt själva.

Det verkar vara nån sorts tävling i ryktesspridning för i kväll berättade lokalhandlaren att militären forslat ut massor med kroppar i stora containers efter det stora slaget i Bangkok, och dom visste för en av grannarna var minsan där...

Man baxnar, men å andra sidan TIT.

Rykten i all ära, men är det bara jag som tycker att medierapportering och vittnesrapporter från tiden efter militärens "crackdown" och slutgiltiga upprensning av demonstrationsområdet varit, och är, ganska tunn?

Väldigt mycket fokus på förstörda byggnader i, och utanför, Bangkok, mycket snack om "terrorister" som ska åtalas, en del snack om ekonomiska förluster för Thailand 2010, Abhisits "plan for reconciliation", lite snack om Thaksin, etc. Dock har jag själv inte hittat mycken rapportering om de vanliga människorna, som trots allt utgjorde en stor mängd av demonstranterna. Kom dessa hem säkert till sina hembyar? Vem vet?

Självklart är det enkelt att avfärda "caddies och taxiförare", "grannar", "kusiner" och "familj" som mytomaner och mindre vetande, särskilt som vi med några enkla knapptryckningar kan googla fram både det ena och det andra, fotografier och videos både från, och utanför, händelsernas centrum.

Lika lätt blir det förstås inte för människorna på Thailands landsbygd. Dom får förlita sig på regeringens, väl censurerade, nyhetsrapportering. Är det därför någon som är förvånad över att "rykten" startas, sprids och "förbättras"? Minns inte resultatet i "Censuromröstningstråden" men jag misstänker att majoriteten ansåg att sittande regering gjort helt rätt hela vägen, sen kan de gärna fortsätta putsa nyheterna lite extra framöver dessutom.

Vad är det sen som säger att "Caddiens" uppgifter inte är sanna?

Link to comment
Dela på andra sajter

IOL; jag försöker verkligen förstå hur du tänker men jag blir inte klok på dig.

varför skulle Abhisit fängslas? Regeringen utlyste undantagslagar. Det är helt i enlighet med lagen.

Regeringen beordrade militären att bryta upp den olagliga ockupationen. Som en följd av detta så är många människor döda och värden för miljarder baht borta.

vad i detta skulle varar olagligt och ligga till grund för fängelse?

Jag tror inte alls han är körd. Han har visat politiskt ansvar i en svår tid. Det skall premieras. Jag tror han kan sitta länge som PM

Tror också att han kan komma att sitta som PM länge. Till alla våldsverkares, anarkister och övriga demokratiförvrängares förtret.

Och till demokratiälskares, rättvisekämpars och solidariska medmänniskors glädje.

Låt oss nu hoppas att Thailand kan bli bättre och att de sociala klyftorna på riktigt kan minskas.

Och att äldre fattiga får mer i pension så att de klarar sig lite bättre.

Och att skola och landsbygd satsas på.

Så att vi slipper hatiska, fördärvande samhällsförstörare som olagligt belägrar Bangkok.

Och med lite tur slipper att korrupta skurkar, som Chalerm, som med lång historia av manipulation av domstolar

tror att de kan göra som de vill. Och lura vem de vill för att få röster.

Jag hoppas på ett bättre Thailand. Ett positivare Thailand. Ett Thailand för framtiden!

Heja Abhisit!

:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror också att han kan komma att sitta som PM länge. Till alla våldsverkares, anarkister och övriga demokratiförvrängares förtret.

Och till demokratiälskares, rättvisekämpars och solidariska medmänniskors glädje.

Låt oss nu hoppas att Thailand kan bli bättre och att de sociala klyftorna på riktigt kan minskas.

Och att äldre fattiga får mer i pension så att de klarar sig lite bättre.

Och att skola och landsbygd satsas på.

Så att vi slipper hatiska, fördärvande samhällsförstörare som olagligt belägrar Bangkok.

Och med lite tur slipper att korrupta skurkar, som Chalerm, som med lång historia av manipulation av domstolar

tror att de kan göra som de vill. Och lura vem de vill för att få röster.

Jag hoppas på ett bättre Thailand. Ett positivare Thailand. Ett Thailand för framtiden!

Heja Abhisit!

:)

Ja Du No Buzz det e ju enkelt att kliva in till maktens korridor med hjalp av Militaren!

Sen vad man gor i maktens bonad ar val mindre angelagligt se resultat dessa ar!

Samma skit som alla anklagar gamla regeringen for ELLER! :bag:

Korruption ar val ratt ORD!

Mvh Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

VARFOR INTE STALLA GULSKJORTORNA INFOR RATTA FOR OCKUPATION SIST SAMT KRAVALLER!

LILA BARN LEKA BAST!

MVH SVAMPEN! :wai:

Nu vet jag inte hur lila barn leker..Jag antar du menar lika. (Var tvungen att kommentera; ursäkta :wai: )

Jo det tycker jag man ska göra. Nu har det just varit något upphetsad stämning i BKK med döda och stor förstörelse av de röda.

Som sagt c:a 300 gånger i denna tråd så är inte det kapitlet avslutat än. Om jag inte misstar mig så skall ett antal upp i rättegång ganska snart.

Vad det har att göra med mitt inlägg; det fattar nog bara du.

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Nu rödhakar får ni något nytt att suga i er!! :-)

http://www.pantip.com/cafe/camera/topic/O9288802/O9288802.html

Notera alla människor som hjälps åt att städa upp efter vandalerna. Tror ni verkligen att många av dessa människor kommer rösta på något parti som kan knytas till de röda?

Det tror inte jag :dance1:

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag inte hur lila barn leker..Jag antar du menar lika. (Var tvungen att kommentera; ursäkta :wai: )

Jo det tycker jag man ska göra. Nu har det just varit något upphetsad stämning i BKK med döda och stor förstörelse av de röda.

Som sagt c:a 300 gånger i denna tråd så är inte det kapitlet avslutat än. Om jag inte misstar mig så skall ett antal upp i rättegång ganska snart.

Vad det har att göra med mitt inlägg; det fattar nog bara du.

Lila en blandning av Rott och Gult!

Inlagett fattar nog alla varfor ska vissa prioriteras av nuvarande Maktsyndikat

Mvh Svampen :crazy: liote LILA

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, visst. För internationella organisationer och media tycks ju spendera en himla massa tid ute på den thailändska landsbygden. Dessutom har säkerligen en stor mängd fattiga, bönder och annat rött patrask direktkanaler in till CNN, BBC, etc. Skulle dessa kanaler inte funka så kan de ju alltid koppla ur riskokaren ur eluttaget en stund och logga in på Twitter, Facebook eller annat socialt media med sina nya laptops och sitt trådlösa internetabonnemang...

Förresten... vad jag förstått arbetar du som journalist i Thailand. Varför inte ta en rundtur upp i Udon, Khon Kaen etc., kontakta dessa personer som hävdar att deras anhöriga kommit bort och gå till botten med dessa rykten. Vem vet, med lite undersökande journalistik kanske det till och med finns ett Pulitzer i potten vid ett riktigt scoop.

Ang. Kategorin Rykten

Rykten i all ära, men är det bara jag som tycker att medierapportering och vittnesrapporter från tiden efter militärens "crackdown" och slutgiltiga upprensning av demonstrationsområdet varit, och är, ganska tunn?

Väldigt mycket fokus på förstörda byggnader i, och utanför, Bangkok, mycket snack om "terrorister" som ska åtalas, en del snack om ekonomiska förluster för Thailand 2010, Abhisits "plan for reconciliation", lite snack om Thaksin, etc. Dock har jag själv inte hittat mycken rapportering om de vanliga människorna, som trots allt utgjorde en stor mängd av demonstranterna. Kom dessa hem säkert till sina hembyar? Vem vet?

Självklart är det enkelt att avfärda "caddies och taxiförare", "grannar", "kusiner" och "familj" som mytomaner och mindre vetande, särskilt som vi med några enkla knapptryckningar kan googla fram både det ena och det andra, fotografier och videos både från, och utanför, händelsernas centrum.

Lika lätt blir det förstås inte för människorna på Thailands landsbygd. Dom får förlita sig på regeringens, väl censurerade, nyhetsrapportering. Är det därför någon som är förvånad över att "rykten" startas, sprids och "förbättras"? Minns inte resultatet i "Censuromröstningstråden" men jag misstänker att majoriteten ansåg att sittande regering gjort helt rätt hela vägen, sen kan de gärna fortsätta putsa nyheterna lite extra framöver dessutom.

Vad är det sen som säger att "Caddiens" uppgifter inte är sanna?

Förra året var en kollega till mig uppe i Udon på ett helt annat uppdrag, i maj månad var detta och ryktena florerade vilt om hur militären hade skjutit en massa människor i Bangkok under songkrahnupploppet, lastat dem på lastbilar och fört iväg någonstans. Han fick två dagar över så han beslutade sig för att kolla upp det hela, har är flytande i både thai och lao så några kommunikationsproblem finns det inte.

Han hittad en hel del personer som "visste" att det var så men ingen kunde namnge någon och ingen visste om någon i Udon som saknades. Men det var säkert att det var så, de hade de hört. Inga andra har hört av sig till de olika människorättsorganisationer som faktiskt finns representerade runt om i Thailand och efterlyst sina saknade anhöriga.

Min kollega jobbar för en av de större internationella nyhetsbyråerna, de har massvis med lokala thai som jobbar för dem och skulle slå upp krigsstilsrubriker ifall det fanns någon som helst substans i dessa rykten.

Jag fick några suddiga bilder som påstods visa hur militären lastade upp lik på en lastbil tillsänt mig från en PTP politikers kansli. Vid närmare granskning visade det sig att bilden var en scannad kopia. Vem fan fotar nyhetsbilder med filmkamera 2009? Ingen annan hade heller fått med detta sensationella på en bild, förutom PTP politikerns fotograf som tydligen fortfarande använde kamera med film i. Vi begärde att få se orginalfilen/orginalfotot men sedan dess har jag inte hört av honom.

Kommer det in trovärdiga bevis på att folk avrättats i hemlighet av militären är det givetvis en bra story som säkeret skulle kunna ge ett pulitzerpris men så länge det rör sig om personer som "vet" eller har "hört" men inte kan namnge en enda person eller peka ut en enda person utöver de som redan redovisats så tror jag inte att några journalister tar det på allvar.

Det är helt enkelt propaganda.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Pojkar och flickor!

Hur många av er röda var med och demonstrerade? jag menar; var IL, Bossej, Serath eller NÅGON ANNAN där och stödde de fattiga vännerna i norr (som IL brukar beskriva dem)

IL, Bossej, GD ,mfl: Var ni där och visade er support till dessa fattiga, obeväpnade människor ledda av ledare som bara vill deras bäst mot en av världens hemskaste militärmakter som med blodvittring bara skjuter handlöst in i folkmängden, kastar granater och brandbomber på de oskyldiga, fredsälskade, sjungande och dansande fattiga. Puhhh...blev långt :-)

Hur var stämningen, vad sa man om att faranger solidariskt visade att man stödde deras sak?

Det ska bli intressant att höra er utsaga.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu rödhakar får ni något nytt att suga i er!! :-)

http://www.pantip.com/cafe/camera/topic/O9288802/O9288802.html

Notera alla människor som hjälps åt att städa upp efter vandalerna. Tror ni verkligen att många av dessa människor kommer rösta på något parti som kan knytas till de röda?

Det tror inte jag :dance1:

Ser ut att vara ganska trevlig stämning bland folket i bilderna. Tur att regeringen inte utnyttjar möjligheten att med våld skingra folksamlingar om mer än 5 personer...

Undrar om barnen på bild nummer 14 städar bort resterna efter personerna i bilderna på denna sida (Nånting för gulmesarna att suga i sig!!).

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Pojkar och flickor!

Hur många av er röda var med och demonstrerade? jag menar; var IL, Bossej, Serath eller NÅGON ANNAN där och stödde de fattiga vännerna i norr (som IL brukar beskriva dem)

IL, Bossej, GD ,mfl: Var ni där och visade er support till dessa fattiga, obeväpnade människor ledda av ledare som bara vill deras bäst mot en av världens hemskaste militärmakter som med blodvittring bara skjuter handlöst in i folkmängden, kastar granater och brandbomber på de oskyldiga, fredsälskade, sjungande och dansande fattiga. Puhhh...blev långt smiley.gif

Hur var stämningen, vad sa man om att faranger solidariskt visade att man stödde deras sak?

Det ska bli intressant att höra er utsaga.

Blanda inte in mig i något.

Vad gjorde du själv under tiden?

Läste tidning?

Att skratta åt förnuftigt folk är dårarnas privilegium.

Jean de la Bruyère

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Ser ut att vara ganska trevlig stämning bland folket i bilderna. Tur att regeringen inte utnyttjar möjligheten att med våld skingra folksamlingar om mer än 5 personer...

Undrar om barnen på bild nummer 14 städar bort resterna efter personerna i bilderna på denna sida (Nånting för gulmesarna att suga i sig!!).

Nej bara man inte ockuperar, förstör, hindrar, invaderar sjukhus, skjuter granater på oskyldiga mm. så är det nog inga problem.

Kan också vara blod efter denna fredliga dans ( se bild)

post-3555-127499339334_thumb.jpg

post-3555-127499339334_thumb.jpg

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Jo men visst, fasst alla var förmodligen inte från Udon utan lite utspritt i Issan, men detta hade hon fått veta från en i familjen (kusin) så det måste vara så, det ruskiga är att dom tror påt själva.

Det verkar vara nån sorts tävling i ryktesspridning för i kväll berättade lokalhandlaren att militären forslat ut massor med kroppar i stora containers efter det stora slaget i Bangkok, och dom visste för en av grannarna var minsan där...

Man baxnar, men å andra sidan TIT.

Det har väl hittats containrar med lik i havet utanför Thailands kust tidigare. När nån berättade den historien då om hur dom sett hur lik fraktades i containrar, för x antal år sedan, satt det väl ett gäng faranger och skrattade gott till den otroliga historien.

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har väl hittats containrar med lik i havet utanför Thailands kust tidigare. När nån berättade den historien då om hur dom sett hur lik fraktades i containrar, för x antal år sedan, satt det väl ett gäng faranger och skrattade gott till den otroliga historien.

Containrarna visade ju sig nu inte inte innehålla några lik efter undersökning.

http://www.bangkokcrimes.com/2009/06/12/sattahip-containers/

Men varför låta fakta komma ivägen för en smaskig story?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Blanda inte in mig i något.

Vad gjorde du själv under tiden?

Läste tidning?

Att skratta åt förnuftigt folk är dårarnas privilegium.

Jean de la Bruyère

Tackar som frågar! Jag gjorde lite blandat.

Ockupationen pågick ju ganska lång tid och sååå lång tid eller så många tidningar finns inte att plöja igenom. Dock besökte jag stridsplatsen både vid Saladaeng och Silom samt kring WTC. Mycket intressant! Hela tiden hotfull stämning med upprättade checkpoints man kunde passera efter genomsökning av kläder (kanske hade varit ok ifall det var några damer från Patpong som omdirigerats dit för uppgiften men tyvärr inte :-( )

Har dessutom jobb att sköta och ingen ger mig pengar för att ställa till djävulskap.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Tackar som frågar! Jag gjorde lite blandat.

Ockupationen pågick ju ganska lång tid och sååå lång tid eller så många tidningar finns inte att plöja igenom. Dock besökte jag stridsplatsen både vid Saladaeng och Silom samt kring WTC. Mycket intressant! Hela tiden hotfull stämning med upprättade checkpoints man kunde passera efter genomsökning av kläder (kanske hade varit ok ifall det var några damer från Patpong som omdirigerats dit för uppgiften men tyvärr inte :-( )

Har dessutom jobb att sköta och ingen ger mig pengar för att ställa till djävulskap.

Vad bra.

Frågan var iofs retorisk.

Blanda som sagt inte in mig i din hets här.

eod, mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Vad bra.

Frågan var iofs retorisk.

Blanda som sagt inte in mig i din hets här.

eod, mvh

Hets?? Vi deltar väl alla i diskussionen här? Du kanske mest kör monolog?

Orsa kompani lovar inget :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, visst. För internationella organisationer och media tycks ju spendera en himla massa tid ute på den thailändska landsbygden. Dessutom har säkerligen en stor mängd fattiga, bönder och annat rött patrask direktkanaler in till CNN, BBC, etc. Skulle dessa kanaler inte funka så kan de ju alltid koppla ur riskokaren ur eluttaget en stund och logga in på Twitter, Facebook eller annat socialt media med sina nya laptops och sitt trådlösa internetabonnemang...

Förresten... vad jag förstått arbetar du som journalist i Thailand. Varför inte ta en rundtur upp i Udon, Khon Kaen etc., kontakta dessa personer som hävdar att deras anhöriga kommit bort och gå till botten med dessa rykten. Vem vet, med lite undersökande journalistik kanske det till och med finns ett Pulitzer i potten vid ett riktigt scoop.

Ang. Kategorin Rykten

Rykten i all ära, men är det bara jag som tycker att medierapportering och vittnesrapporter från tiden efter militärens "crackdown" och slutgiltiga upprensning av demonstrationsområdet varit, och är, ganska tunn?

Väldigt mycket fokus på förstörda byggnader i, och utanför, Bangkok, mycket snack om "terrorister" som ska åtalas, en del snack om ekonomiska förluster för Thailand 2010, Abhisits "plan for reconciliation", lite snack om Thaksin, etc. Dock har jag själv inte hittat mycken rapportering om de vanliga människorna, som trots allt utgjorde en stor mängd av demonstranterna. Kom dessa hem säkert till sina hembyar? Vem vet?

Självklart är det enkelt att avfärda "caddies och taxiförare", "grannar", "kusiner" och "familj" som mytomaner och mindre vetande, särskilt som vi med några enkla knapptryckningar kan googla fram både det ena och det andra, fotografier och videos både från, och utanför, händelsernas centrum.

Lika lätt blir det förstås inte för människorna på Thailands landsbygd. Dom får förlita sig på regeringens, väl censurerade, nyhetsrapportering. Är det därför någon som är förvånad över att "rykten" startas, sprids och "förbättras"? Minns inte resultatet i "Censuromröstningstråden" men jag misstänker att majoriteten ansåg att sittande regering gjort helt rätt hela vägen, sen kan de gärna fortsätta putsa nyheterna lite extra framöver dessutom.

Vad är det sen som säger att "Caddiens" uppgifter inte är sanna?

Eg. ingenting om man inte levt i landet och då menar jag inte storstäderna. Finns väl inte många platser på jorden där det skarvas så ini h-vete, men, Du har delvis rätt ändå för oftast är det gamla talesättet "en höna av en fjäder" rätt likt "sanningen" i Thiland. Därmed sagt att jag tror på Caddien när hon säger att det försvunnit några eller någon i respektive hennes eller berättares släkt eller vänskrets, att det sedan med berättandets konst ökat lavinartat från mun till mun är ett välkänt fenomen, drabbar även vår del av världen, så visst, det finns nog en hel del "propagandamaskinen" i BKK gömmer för omvärlden, men det är dom nog inte ensamma om. (Tsunamibanden!)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Pojkar och flickor!

Hur många av er röda var med och demonstrerade? jag menar; var IL, Bossej, Serath eller NÅGON ANNAN där och stödde de fattiga vännerna i norr (som IL brukar beskriva dem)

IL, Bossej, GD ,mfl: Var ni där och visade er support till dessa fattiga, obeväpnade människor ledda av ledare som bara vill deras bäst mot en av världens hemskaste militärmakter som med blodvittring bara skjuter handlöst in i folkmängden, kastar granater och brandbomber på de oskyldiga, fredsälskade, sjungande och dansande fattiga. Puhhh...blev långt :-)

Hur var stämningen, vad sa man om att faranger solidariskt visade att man stödde deras sak?

Det ska bli intressant att höra er utsaga.

Är det hån eller dumhet som får Dig att skriva ovanstående? :diablo::diablo::diablo:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar som frågar! Jag gjorde lite blandat.

Ockupationen pågick ju ganska lång tid och sååå lång tid eller så många tidningar finns inte att plöja igenom. Dock besökte jag stridsplatsen både vid Saladaeng och Silom samt kring WTC. Mycket intressant! Hela tiden hotfull stämning med upprättade checkpoints man kunde passera efter genomsökning av kläder (kanske hade varit ok ifall det var några damer från Patpong som omdirigerats dit för uppgiften men tyvärr inte :-( )

Har dessutom jobb att sköta och ingen ger mig pengar för att ställa till djävulskap.

Nej det gör du ju uppenbarligen gratis ;)

:ironi:

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Containrarna visade ju sig nu inte inte innehålla några lik efter undersökning.

http://www.bangkokcrimes.com/2009/06/12/sattahip-containers/

Men varför låta fakta komma ivägen för en smaskig story?

Jo men tom du Maichai måste erkänna att censur inte hjälper mot att hålla rykten borta utan snarare tvärtom sprider på rykten ännu snabbare och tillslut har vi en situation där rykte blir myt och myter är ju "sanning"

Regeringen gör ju allt för att undanhålla och vinklar all information till sin fördel, Detta gör ju att nyheter mm inte är trovärdiga i sin rapportering i Thailand. Utan man går hellre in och frågar grannen om vad som verkligen har hänt.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...