Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Har ett par pinfärska "Nyheter" (Ok kanske rykten) :whistle: .

Tog nyss en Taxi från On Nut och hem, för ovanlighetens skull talade Taxi chaffisen bättre engelska än jag talar Thai.

Efter diverse artigheter som: "Where are you from?". "Ohh Saweden i like Volvo" "Your wife come from Isaan?" osv...

Så berättade han att Armén, skjutit ihjäl samt kört ihjäl 450 personer under demonstrationerna, han har många vänner som var på plats när det hände, TV ljuger med sina ynka 85 döda.

Drottningen leder Armén eftersom Kungen är död (Detta uttalande följdes av en pekfinger till läpparna och Scchh).

Thaksin väntas inte tillbaka ännu kanske först om 2 år, och allt var bättre på Thaksins tid.

Bara så ni vet, inget av det han sa verkade helt omöjligt.

Så går snacket iaf.

MVH Tommy

Vi får ju hoppas att de 450 skjutna/ihjälkörda hade några anhöriga som kan anmäla det hela till internationella organisationer för mänskliga rättigheter alternativt till internationell media. De hundratals som dödades av militären 2009 och sedan matades till krokodilerna hade ju tyvärr inga anhöriga som saknade dem.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Phuket18.5

Tommy,

...från vanligtvis välunderättat håll.. hette det när Torsten Ehrenmark eller

andra reportrar i världen åkte med pratglada taxichaffisar :D

Phuket18.5 :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Du borde bli politiker för alla frågor du får, besvarar du med floskelfyllda uttalanden och aldrig i form av koncisa svar. Verkligen utpräglad politiker-egenskap.

Är det för att du då kan ställas till svars för det du svarar eller ör det för att det svar som kan ges inte skulle passa dina egna livsuppfattningar ?

politikerförakt, ställa till svars...

Slappna av.

Låt bli att läsa IL's inlägg, innan du åker på en hjärtinfarkt

Detta är ett Thai-forum, där inget "extremt negativt om Thailand får sägas" som det så vackert heter i reglerna smiley.gif

Här vistas vi lyckliga Thai-resenärer som vill hjälpa varandra att få det mesta möjliga ut av våra vistelser i "the land of smile"

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

politikerförakt, ställa till svars...

Slappna av.

Låt bli att läsa IL's inlägg, innan du åker på en hjärtinfarkt

Detta är ett Thai-forum, där inget "extremt negativt om Thailand får sägas" som det så vackert heter i reglerna smiley.gif

Här vistas vi lyckliga Thai-resenärer som vill hjälpa varandra att få det mesta möjliga ut av våra vistelser i "the land of smile"

mvh

Precis vad de föregående 6877 inläggen i denna tråd handlar om t.ex ! whistle.gif

Och speciellt en del av dina egna inlägg

"Man skall inte kasta handgranat när man själv sitter i ammunitionsdurken" som vi brukade säga på ett tidigare jobb jag hade.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Precis vad de föregående 6877 inläggen i denna tråd handlar om t.ex ! whistle.gif

Och speciellt en del av dina egna inlägg

"Man skall inte kasta handgranat när man själv sitter i ammunitionsdurken" som vi brukade säga på ett tidigare jobb jag hade.

Vad jag än skriver, så kan du vara övertygad om att jag inte tar någon på så stort allvar

att jag riskerar följdsjukdomar smiley.gif

Hade det stått riktiga namn under varje inlägg, då kanske.

Men att reta upp sig på ett nick är inget för mig.

(fast retas tebax är en annan sak och det är ju alltid den andra som börjar)

mvh GD

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Vad jag än skriver, så kan du vara övertygad om att jag inte tar någon på så stort allvar

att jag riskerar följdsjukdomar smiley.gif

Hade det stått riktiga namn under varje inlägg, då kanske.

Men att reta upp sig på ett nick är inget för mig.

(fast retas tebax är en annan sak och det är ju alltid den andra som börjar)

mvh GD

Du får försöka hålla dig borta från din avatars flaska då ! drinks.gif

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Du får försöka hålla dig borta från din avatars flaska då ! drinks.gif

Dricker egentligen bara öl, men tvingades lägga in flaskan som avatar

för det var några som fick för sig att jag skulle va' gammal :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Dricker egentligen bara öl, men tvingades lägga in flaskan som avatar

för det var några som fick för sig att jag skulle va' gammal smiley.gif

Tur dom inte trodde du var "besk och bitter" i alla fall då ! drinks.gif

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får ju hoppas att de 450 skjutna/ihjälkörda hade några anhöriga som kan anmäla det hela till internationella organisationer för mänskliga rättigheter alternativt till internationell media. De hundratals som dödades av militären 2009 och sedan matades till krokodilerna hade ju tyvärr inga anhöriga som saknade dem.

Annars har jag en purfärsk rapport från en caddie i Udon, hon påstår på fullaste allvar att det fattas ett antal fordon som lämnat Bangkok och att militären helt sonika avrättat samtliga i/på dessa fordon, kan förmodligen vara de c:a 400 som saknas i statistiken. ;)

För övrigt har antalet dödade i kravallerna i Udon ändrats till 5, plus 2 som råkade illa ut i separata skärmytsligar. Där sjönk statistiken igen.Alltså inte 20 utan 7.

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Tur dom inte trodde du var "besk och bitter" i alla fall då ! drinks.gif

Tänkte inte på det. Vad ska man hitta på då då.

Det får bli Dolly igen.

Henne kan väl ingen misstänka för nåt.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Annars har jag en purfärsk rapport från en caddie i Udon, hon påstår på fullaste allvar att det fattas ett antal fordon som lämnat Bangkok och att militären helt sonika avrättat samtliga i/på dessa fordon, kan förmodligen vara de c:a 400 som saknas i statistiken. wink.gif

För övrigt har antalet dödade i kravallerna i Udon ändrats till 5, plus 2 som råkade illa ut i separata skärmytsligar. Där sjönk statistiken igen.Alltså inte 20 utan 7.

Thailändsk matematik går aldrig att förstå sig på !

Verkar bero på vem som räknar väldigt mycket, vad resultatet sedan blir.

Det mest säkra är i alla fall att alla resultat kan "variera" efter behov och åsikt ! whistle.gif

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars har jag en purfärsk rapport från en caddie i Udon, hon påstår på fullaste allvar att det fattas ett antal fordon som lämnat Bangkok och att militären helt sonika avrättat samtliga i/på dessa fordon, kan förmodligen vara de c:a 400 som saknas i statistiken. ;)

För övrigt har antalet dödade i kravallerna i Udon ändrats till 5, plus 2 som råkade illa ut i separata skärmytsligar. Där sjönk statistiken igen.Alltså inte 20 utan 7.

Menade caddien att de 400 saknade var från Udon? I så fall måste det vara totalt flera tusen som avrättats av militären för alla kom väl inte från Udon?

Eller så lottade militären och det visade sig att alla som färdades i fordon med Udon skyltar skulle avrättas?

Hon kände förstås ett antal av de saknade personligen?

Av taxi förare och caddies får man höra sanningen...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sökes! :lol:

MISSING Basic knowledge about client’s past statements and actions, recent Thai history and complex political situation. Urgently email robert.amsterdam

@amsterdamperoff.com.

Från notthenation.com

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Önskas! :whistle:

WANTED New superficial identity to project to the world. Will be featured in global advertising campaign. Avoid word “smiles”. Send pitches to Tourism Authority of Thailand.

NTN igen :lol:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Menade caddien att de 400 saknade var från Udon? I så fall måste det vara totalt flera tusen som avrättats av militären för alla kom väl inte från Udon?

Eller så lottade militären och det visade sig att alla som färdades i fordon med Udon skyltar skulle avrättas?

Hon kände förstås ett antal av de saknade personligen?

Av taxi förare och caddies får man höra sanningen...

Jo men visst, fasst alla var förmodligen inte från Udon utan lite utspritt i Issan, men detta hade hon fått veta från en i familjen (kusin) så det måste vara så, det ruskiga är att dom tror påt själva.

Det verkar vara nån sorts tävling i ryktesspridning för i kväll berättade lokalhandlaren att militären forslat ut massor med kroppar i stora containers efter det stora slaget i Bangkok, och dom visste för en av grannarna var minsan där...

Man baxnar, men å andra sidan TIT.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men visst, fasst alla var förmodligen inte från Udon utan lite utspritt i Issan, men detta hade hon fått veta från en i familjen (kusin) så det måste vara så, det ruskiga är att dom tror påt själva.

Det verkar vara nån sorts tävling i ryktesspridning för i kväll berättade lokalhandlaren att militären forslat ut massor med kroppar i stora containers efter det stora slaget i Bangkok, och dom visste för en av grannarna var minsan där...

Man baxnar, men å andra sidan TIT.

Så blir det när man censurerar en politisk part och förhindrar dom att förmedla vad som har hänt.

Dom kommer konsekvent tro allt som regeringen säger är lögner och alla rykten på byn är sant.

Så funkar människan i alla diktatur stater.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så blir det när man censurerar en politisk part och förhindrar dom att förmedla vad som har hänt.

Dom kommer konsekvent tro allt som regeringen säger är lögner och alla rykten på byn är sant.

Så funkar människan i alla diktatur stater.

Åh fan!

Det ska jag genast berätta för de i mitt hem, och alla deras kompisar, och alla andra jag känner som tror

på vad som sägs på tv men inte på vad de röda säger.

Ska berätta att de egentligen funkar fel - för det har en kille som läst en bok 4 mil in i skogen i Sverige sagt. :)

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Åh fan!

Det ska jag genast berätta för de i mitt hem, och alla deras kompisar, och alla andra jag känner som tror

på vad som sägs på tv men inte på vad de röda säger.

Ska berätta att de egentligen funkar fel - för det har en kille som läst en bok 4 mil in i skogen i Sverige sagt.

haha du är en rolig Kretin.

eller vänta... snarare en verklig tragisk människa som inte kan inse sanningen.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...