Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Tallviking

Statement: The Mask Comes Off the Thai Junta

Below is my statement circulated to media in response to the announcement that the government of Thailand had issued a warrant for the former Prime Minister.

LONDON, May 25, 8.00 AM (BST): Thailand's Criminal Court a short time ago issued a warrant for the arrest of former Prime Minister Thaksin Shinawatra on "terrorism" charges.

Today the mask is off the junta in Thailand. Lacking legitimacy and fearing being held to account for the brutal murder of their countrymen, the military-backed Abhisit regime has perverted justice through the laying of a charge that violates logic, law and any claim of hopes for reconciliation.

Those who killed the civilians, journalists and onlookers cannot evade judgment, whomever they falsely accuse and whatever evidence they fabricate. The Orwellian organs of the junta and their extra-legal behaviour will fool no one.

Källa

En dåres försvarstal presenterat av djävulens egen advokat ! dance1.gif

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Siam-Nilsson

Mr Lao Kao,

Att Thaksins internationella advokat skulle publicera något annat på sin blogg vore väl en skräll?

Han och hans företag Amsterdam & Peroff måste väl äevn du tycka vara parter i målet då de anlitas av Thakisn för att tvätta hans internationella rykte.

Självklart att Amsterdam & Peroff går Thaksins ärenden,

precis som Abhisit och CRES går de militära kuppmakarnas ärenden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bara postat hans pressmeddelande. Varför anser du att jag måste tycka någonting om saken överhuvudtaget?

Jag vet ju att källkritik inte är din starka sida så jag tänkte upplysa andra här på MPR att Robert Amsterdam och bolaget Amsterdam & Peroff är Thaksins internationella advokater. De har alltså betalt för att framför hans syn på saken.

http://www.robertamsterdam.com/2010/05/thaksin_shinawatra_hires_amsterdam_peroff.htm

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Jag vet ju att källkritik inte är din starka sida så jag tänkte upplysa andra här på MPR att Robert Amsterdam och bolaget Amsterdam & Peroff är Thaksins internationella advokater. De har alltså betalt för att framför hans syn på saken.

http://www.robertams...rdam_peroff.htm

Är det såhär man skapar en konstruktiv diskussion? Du kritiserar mig för för att inte vara källkritisk när jag postar pressmedelanden från Thaksins advokat?

Det blir rätt uppenbart att du inte vill att den andra parten i målet mot Thaksin får komma till tals överhuvudtaget.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det såhär man skapar en konstruktiv diskussion? Du kritiserar mig för för att inte vara källkritisk när jag postar pressmedelanden från Thaksins advokat?

Det blir rätt uppenbart att du inte vill att den andra parten i målet mot Thaksin får komma till tals överhuvudtaget.

Maichai är en propaganda maskin för CRES inget annat, Hade du förväntat dig att han skulle vara objektiv?

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

A London-based lawyer for Mr Thaksin said the charges violated "logic, law and any claim of hopes for reconciliation".

Vem har påstått att Thailand och thailändare brukar agera "logiskt" ?

Ja den tomten till advokat (Robert Amsterdam) har vi läst och skrivit en hel del om tidigare här, Synnerligen dubiös människa. En riktig spin-doktor. Vi får väl se vilka galenskaper han hittar på med media.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Ja den tomten till advokat (Robert Amsterdam) har vi läst och skrivit en hel del om tidigare här, Synnerligen dubiös människa. En riktig spin-doktor. Vi får väl se vilka galenskaper han hittar på med media.

Om nu den anlitade Robert Amsterdam och CRES ska kasta sina argument mot varandra,

så kan nog omvärlden se fram emot en verbal pajkastning ála MPR's egen glashus standard.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Former prime minister Chuan Leekpai and Democrat party's advisory chairman criticised the Thai police as ineffectual and people did not trust the police,

while the military was praised for being mature

and this was the main reason that no coup happened even under the extreme crisis, reported TNA.

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/179168/chuan-urges-police-reform

Ha ha ha - hur fick han till det där ??? - vilket rövslickeri på kuppmakarna

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Om nu den anlitade Robert Amsterdam och CRES ska kasta sina argument mot varandra,

så kan nog omvärlden se fram emot en verbal pajkastning ála MPR's egen glashus standard.

ALLA försvarsadvokater hävdar att deras klienter är oskyldiga fram tills domen har fallit och vunnit laga kraft. Den del till och med efter detta.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja...men äras den som äras bör, hade inte militären utnyttjat sina befogenheter under undantagstillstådsreglementet hade i varje fall mycket stora delar av Udon förmodligen gått i spillo för polisen gömde liksom strutsar sina huvuden i sanden och halade helt sonika upp sina bötesblock och ställde sig långt från händelsernas centrum och kammade in fickpengar på icke hjälbärande motorcyklister bekostnad istället för att agera som myndighet i ordningsfrågor, men va kan man förvänta sig, det var väl inga extrainkomster att hämta bland bensinflaskor och tegelstenar.

Baa

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Statement: The Mask Comes Off the Thai Junta

Below is my statement circulated to media in response to the announcement that the government of Thailand had issued a warrant for the former Prime Minister.

LONDON, May 25, 8.00 AM (BST): Thailand's Criminal Court a short time ago issued a warrant for the arrest of former Prime Minister Thaksin Shinawatra on "terrorism" charges.

Today the mask is off the junta in Thailand. Lacking legitimacy and fearing being held to account for the brutal murder of their countrymen, the military-backed Abhisit regime has perverted justice through the laying of a charge that violates logic, law and any claim of hopes for reconciliation.

Those who killed the civilians, journalists and onlookers cannot evade judgment, whomever they falsely accuse and whatever evidence they fabricate. The Orwellian organs of the junta and their extra-legal behaviour will fool no one.

Källa

Ja då börjar spin-doktorn! Då menar jag inte du Lao Kao.

Robert är känd för att använda dessa spin-metoder för att få opinion att följa hans intressen. Det gick inte så bra i Ryssland även om han gjorde alt för att lyckas. Nu kö han samma visa med Thaksvin.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg ett litet blogginlägg "dagen efter", som lite ironiskt undrade varför militären fick presenter, men inte polisen av befolkningen i Bangkok

Ändrades av OldWolf
Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Ja då börjar spin-doktorn! Då menar jag inte du Lao Kao.

Robert är känd för att använda dessa spin-metoder för att få opinion att följa hans intressen. Det gick inte så bra i Ryssland även om han gjorde alt för att lyckas. Nu kö han samma visa med Thaksvin.

En positiv kommentar finns under blog-inlägget

Därefter inträffar följande:

Commenting Disabled

Further commenting on this page has been disabled by the blog admin.

Man kan ju undra varför ? Rasslade det in en massa negativa kommentarer eller hindrade men detta redan innan dom han komma in ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

En positiv kommentar finns under blog-inlägget

Därefter inträffar följande:

Commenting Disabled

Further commenting on this page has been disabled by the blog admin.

Man kan ju undra varför ? Rasslade det in en massa negativa kommentarer eller hindrade men detta redan innan dom han komma in ?

Nästan bättre att göra så, än som en viss Wolfgang Hansson vänta 12 timmar med att publicera kommentarerna. Då är ju frågan inte längre aktuell.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag såg ett litet blogginlägg "dagen efter", som lite ironiskt undrade varför militären fick presenter, men inte polisen av befolkningen i Bangkok

Visst var affärsägarna och folket som arbetar i city glada att Rödskjortorna kördes bort, och därför gav de militären presenter och rosa näsdukar att torka svetten med.

Även Rödskjortorna har enligt CRES fått olagliga ”presenter” från både Thaksin och ett hundratal rika thailändare sedan september 2009. Men dessa ekonomiska presenter anses dock av regeringen och CRES vara ett stöd till terrorism.

Det är således lite olika syn på hur folk tolkar ”presenter”.

Att polisen inte gör sin "plikt" eller vad de ”borde” göra stämmer väl ganska ofta.

I den nuvarande konflikten så beror ju detta på att ”deras” pariledare befinner sig i landsflykt och att han anklags för både det ena och det andra.

Knappast att polisen skulle riskera både liv och lem för att upprätthålla en samhällsordning som är till gagn för de nuvarande regeringsmedlemmarna, vilka i mångt och mycket låg bakom både militärkuppen och flygplatsockupationen mm.

Vad det gäller korruptionsbenägenheten så vill jag hävda att både Polis och Militär är lika sugna på det.

Kanske alla uniformer skulle ta och hålla sig borta från det politiska. Det skulle ju rent av kunna lugna ner den dåliga stämningen i landet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Utdrag från bloggen. http://blogg.aftonbladet.se/omvarlden

Människorättsorganisationen Human Rights Watch hävdar att thailändska myndigheter senaste tiden använt undantagslagar för att stänga 400 websidor, TV- och radiostationer. De flesta med anknytning till rödskjortorna. Ett klart brott mot yttrande- och pressfrihet.

Organisationen uppmanar också regimen att offentliggöra namnen på de hundratals rödskjortor man gripit de senaste veckorna och berätta var de finns. Lite pinsamt med tanke på Thailand precis blivit invalt i FN:s råd för mänskliga rättigheter

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst var affärsägarna och folket som arbetar i city glada att Rödskjortorna kördes bort, och därför gav de militären presenter och rosa näsdukar att torka svetten med.

Även Rödskjortorna har enligt CRES fått olagliga ”presenter” från både Thaksin och ett hundratal rika thailändare sedan september 2009. Men dessa ekonomiska presenter anses dock av regeringen och CRES vara ett stöd till terrorism.

Det är således lite olika syn på hur folk tolkar ”presenter”.

Att polisen inte gör sin "plikt" eller vad de ”borde” göra stämmer väl ganska ofta.

I den nuvarande konflikten så beror ju detta på att ”deras” pariledare befinner sig i landsflykt och att han anklags för både det ena och det andra.

Knappast att polisen skulle riskera både liv och lem för att upprätthålla en samhällsordning som är till gagn för de nuvarande regeringsmedlemmarna, vilka i mångt och mycket låg bakom både militärkuppen och flygplatsockupationen mm.

Vad det gäller korruptionsbenägenheten så vill jag hävda att både Polis och Militär är lika sugna på det.

Kanske alla uniformer skulle ta och hålla sig borta från det politiska. Det skulle ju rent av kunna lugna ner den dåliga stämningen i landet.

Jo men vänta nu lite!

Militären fick spontana presenter av befolkningen och affärsägare, efter att de gjort slut på de rödas kamp, och dessutom utsatt sig själv för livsfara.

De röda har fått pengar(presenter) för att demonstrera(innan) , och så småningom fick även de röda utsätta sig själva för livsfara.

Ett solklart fall även i Sverige, under förutsättning att inte saker och ting upprepas igen, det ena anses då som muta emedan det andra inte skulle anses som detta.

(ännu en gång, märk väl att detta gäller om man inte inleder ytterligare en affärshandling eller i detta fall protester. Att tacka går bra, att betala för att få något utfört är muta)

Angående poliserna så tror jag visst att en del av dessa hejar på Thaksin, men den stora anledningen till att de inte gjorde något vill jag hävda var ren inkompetens.

Ingenstans i världen har jag tidigare sett en så korrumperad samt inkompetent poliskår.

Jag vill hävda att det inom denna kår inte görs något utan pengar i fickan, men då, ja jävlar, då gör de precis vad betalaren önskar, mord, utpressning eller bara bura in några oskyldiga är inga problem.

Ja alltså, såvida inte de som buras in betalar ännu mer för att slippa buras in, då händer inget igen, förutom att herr konstapel har fått mutor av båda parter och blivet något rikare på att som vanligt göra ingenting, absolut ingeting.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst var affärsägarna och folket som arbetar i city glada att Rödskjortorna kördes bort, och därför gav de militären presenter och rosa näsdukar att torka svetten med./ Cut...

Vill bara hälsa att militärer som stått vakt vid viktiga byggnader och militärbaser, inte bara i centrum, har fått små gåvor av förbipasserande Bkk-bor under hela demonstrations tiden, ca 2 månader.

En vanlig gåva var läsk och vatten åt soldaterna som stod i skyddsväst och hjälm i 40gradig värme, säkert uppskattat.

Frugans dotter ville köpa glass till ett gäng som vaktade i närheten av vårt hem, inte så praktiskt, det fick bli lite godis istället, eftersom vi sett att de redan hade tillräckligt med vatten och andra drycker uppstaplat intill sin postering.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

*********************************************************************

Former prime minister Chuan Leekpai and Democrat party's advisory chairman

criticised the Thai police as ineffectual and people did not trust the police,

while the military was praised for being mature

and

this was the main reason that no coup happened even under the extreme crisis,

reported TNA.

***************************************************************

Detta oblyga rövslickeri och hyllande av den gula militären kontra den mer rödfärgade polisen,

är kanske en planerad propaganda som ska leda fram till att en tillräckligt stor del av befolkningen

ska skrämmas att acceptera att det faktiskt är bättre med ett militärt styrt Thailand

än att bruka ett sk västerländskt demokratiskt

styrelseskick som bara skapar kaos och oro i landet.

I framtiden får vi väl se till vem eller vilka som CRES och Regeringen

är villiga att lämna över makten till.

Regeringen har ju sagt att ett nyval inte kan bli aktuellt förrän

Demokraternas valarbetare och deras MPs kan röra sig riskfritt för att kampanja i alla delar i landet.

Men kommer detta någonsin att hända,

speciellt efter de senasta månadernas dödande och ställningskrig?

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte konstigt att Wolfgang Hansson väntar 12 timmar med att posta kommentarer.

Han är väl tvingad av blaskan att skriva - men har framställs som klart okunnig och ensidig av

flera kommentatorer, och den typen av uppenbar pinsamhet vill blaskan absolut vara utan.

Och Wolfgang med naturligtvis. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Vill bara hälsa att militärer som stått vakt vid viktiga byggnader och militärbaser, inte bara i centrum, har fått små gåvor av förbipasserande Bkk-bor under hela demonstrations tiden, ca 2 månader.

En vanlig gåva var läsk och vatten åt soldaterna som stod i skyddsväst och hjälm i 40gradig värme, säkert uppskattat.

Frugans dotter ville köpa glass till ett gäng som vaktade i närheten av vårt hem, inte så praktiskt, det fick bli lite godis istället, eftersom vi sett att de redan hade tillräckligt med vatten och andra drycker uppstaplat intill sin postering.

MVH Tommy

Det var väl bra att folk var snälla och gav de utkommenderade och trötta soldaterna lite presenter i form av dricka och kanske lite snask att mumsa på. Att ni själva ville "köpa" deras sympati och deras skydd i närheten av ert hus tolkar jag som en ren självbevarade handling, vilket jag förmodligen själv skulle ha gjort om jag nu hade befunnit mig där ni bor. Det finns inget konstigt eller moraliskt förkastligt i det som jag ser det.

Att ge mutor i form av vatten har även frugan och min svärfar gjort för att få fördelar från militären.

Så funkar ju alla statligt uniformerade personer i Thailand. De gör mycket motvilligt sitt arbete om de inte först smörjs på det ena eller andra sättet. Vissa kallar det inkompetens, men jag tolkar det med som en utbredd nonchalans, opportunism och en personlig regeltolkningsrätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

*************************************************************

Regeringen har ju sagt att ett nyval inte kan bli aktuellt förrän

Demokraternas valarbetare och deras MPs kan röra sig riskfritt för att kampanja i alla delar i landet.

Men kommer detta någonsin att hända,

speciellt efter de senasta månadernas dödande och ställningskrig?

Samtidigt kör PT med valkampanj i Bkk inför nåt kommande lokalval.

Jag har inte sett några vandaliserade Pheu Thai-plakat.

Pickuper kör omkring varje bland annat dag i vårt kvarter, med högtalare som skriker "rösta på oss" (Pheu Thai), i helgen var de bemmanade med sina kandidater på flaket.

Ingen skrek efter dem eller hotade dem på något sätt, det står en plakatförsedd pickis parkerad 100meter från vårt hem, såg den ikväll igen, den har inte blivit vandaliserad ännu.

Tror att Bangkokborna är rätt förlåtande och pragmatiska.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl bra att folk var snälla och gav de utkommenderade och trötta soldaterna lite presenter i form av dricka och kanske lite snask att mumsa på. Att ni själva ville "köpa" deras sympati och deras skydd i närheten av ert hus tolkar jag som en ren självbevarade handling, vilket jag förmodligen själv skulle ha gjort om jag nu hade befunnit mig där ni bor. bla.bla...osv

Det var i "närheten av hemmet" ca 2 km hemmifrån.

Vi "köpte" ingenting av dem, de var inte där för att skydda oss, utan sin bas.

Ville bara berätta en av många episoder.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...