Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Känns nästan som du beskriver Abhisit ! Utbildad i England bl.a. Misstänker att han har betydligt mer användbar politisk kompetens än vad många tidigare PM som mutat sig fram i karriären någonsin kunde drömma om

Och han kommer väl varken från polis- eller militär-klanerna väl ?

Det var inte min avsikt att beskriva Abhisit, men visst kan jag inte förneka att hans kompetens definitivt är mer användbar än tidigare PM:s. Problemet är väl tyvärr att tidigare PM:s alltid har haft egna agendor vid sidan om, dock vet jag för lite om Abhisit för att uttala mig om han är från polis eller militär-klanerna.

Ändrades av Garwin82
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Inbördeskrig vore den snabbaste och smidigaste vägen att åter ställa ordningen.

Moo

Kan du utveckla det där? Jag förstod nog inte riktigt vad du avser?

JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte min avsikt att beskriva Abhisit, men visst kan jag inte förneka att hans kompetens definitivt är mer användbar än tidigare PM:s. Problemet är väl tyvärr att tidigare PM:s alltid har haft egna agendor vid sidan om, dock vet jag för lite om Abhisit för att uttala mig om han är från polis eller militär-klanerna.

Finns en del här att läsa om hans bakgrund

http://en.wikipedia.org/wiki/Abhisit_Vejjajiva#Family

Tycker att han är ett klart alternativ om man tittar närmare på vad han gör och vad han gjort hittils och inte lyssnar på vad folk påstår eller tror om honom

Och om man jämför med alternativen till PM som för närvarande kan vara aktuella är han det definitivt

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Finns en del här att läsa om hans bakgrund

http://en.wikipedia.org/wiki/Abhisit_Vejjajiva#Family

Tycker att han är ett klart alternativ om man tittar närmare på vad han gör och vad han gjort hittils och inte lyssnar på vad folk påstår eller tror om honom

Och om man jämför med alternativen till PM som för närvarande kan vara aktuella är han det definitivt

Jag har inte heller funit något direkt negativt om honom.

För vissa kanske det sticker i ögonen att han har internationell utbildning och inte planterat ris hela livet.

Har någon kommit på honom eller hans nära med korruption? Inte vad jag vet.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som är väldigt intressant med den artikel är följande passus..

On 29 April Abhisit announced his candidacy for Prime Minister at the Democrat Party annual convention.

He promised an "agenda for people", with education as the main focus. He used the campaign slogan "Putting People First".

He also vowed not to privatise basic utilities such as the electricity and water supply and to nationalize state enterprises that Thaksin had already privatized.

Regarding core elements of the so-called "Thaksinomics", Abhisit promised "the benefits from certain populist policies,

such as the 30-Baht healthcare scheme, the Village Fund and the SML (Small Medium Large) scheme, will not be revoked but instead improved."

He later urged that Thaksin's popular 30-Baht healthcare scheme should be replaced with a system where access to medical services is totally free.

Det som är intressant med det är att dessa uttalanden sker i April 2006. 6 månader INNAN kuppen. Och alltså 6 månader INNAN UDD ens fanns i åtanke.

Med tanke på ILs åsikter om att Abhisit alltså bara genomför reformer för att lura de "röda" och inte alls för att han är reformvänlig.

Detta visar att han inte bara hade dessa planer innan kuppen, utan också att Abhisit genomförde dessa planer så snart han fick chansen mer än 2 år senare.

För mig är det en väldigt klar indikation över hans uppriktighet och intentioner.

Och en tydlig fingervisning om vad oseriositetsargumentet är värt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag håller med Welder om det mesta han skrev om livet i den Thailändska risbyn, visst är dom oftast glada och ingen svälter.

Men det finns allt en del som bara har råd med ris och fisksås till middagg, och undernärda barn existerar fortfarande på landet p.g.a näringsbrist.

Om han tittade sig omkring i byn hade han säkert lagt märke till att en del barn och vuxna hade trasiga kläder och att en del barn inte ens har råd med dom enklaste

sandalerna i plast utan går barfota o.s.v.

En del barn har inte råd att gå i skolan fast det är nästan gratis, för att dom inte råd med skolbuss eller måste arbeta med dom vuxna för att försörja familjen.

Hade det inte varit fattigt i byn hade nog inte så många därifrån sålt sig i Bangkok och turistorterna heller.

Men visst ler dom och försöker ha roligt ändå, men dom vill garanterat ha ett bättre liv, och ligger din by norr om Bangkok så tror dom säkert att dom röda ska hjälpa

dom att få det.

Och det är även min förhoppning.

Mvh Isan Lover

Jag tycker detta var en väldigt bra post och jag är en av dem som plussat den. Min enda invändning är, kanske inte så oväntat, slutklämmen om var byborna har sina politiska sympatier. Det är ju faktiskt bara att titta på senaste valresultat sa ser man att Demokraterna och andra partier hade majoritet i ganska många provinser norr om Bkk. Själv bor jag i en by/kommun strax nordost om Bkk som är svagt rod men i en svagt gul provins så riktigt så enkelt är det inte.

Det absolut viktigaste for Thailand är ett fungerande oberoende rättssystem med likhet infor lagen, utan detta är alla forbättringar luftslott som kan rasa imorgon. Demokrati är inte att få gå och rosta vart fjärde år, det fick man i Soviet och Irak också, utan att vara säker på att även statsministern kan fällas när han bryter mot lagen.

Det näst viktigaste är en kraftigt forbättrad utbildning. Inte bara for barn och ungdomar utan även vidareutbildning for vuxna. Majoriteten av Thailands vuxna kan faktiskt inget som är kommersiellt gångbart och då kan man aldrig tjäna mer än en minimilon. Det har knappast varit några FDI i Thailand sedan kraschen 97 och den storsta anledningen, forutom en relativt liten inhemsk marknad, är att thailändska anställda, både chefer och arbetare, redan tjänar for mycket i forhållande till arbetsprestation. Till och med rika thailändare väljer idag att i allt storre utsträckning sätta upp sina nya fabriker i Kina, Indien eller Vietnam. Situationen for Thailand är så totalt annorlunda från när Sverige på allvar industrialiserades på 50-talet. Vi kunde hoja lonerna for våra arbetare då det i stort sett inte fanns någon internationell konkurrens men idag finns det så oerhort många länder i Thailands närhet som kan tillverka allt både billigare och bättre än Thailand att en gigantisk utbildningssatsning är enda vägen ut ur att for evigt vara ett lågloneland.

Det tredje viktigaste är att gora sig av med korruptionen, uppifrån och ner. Om detta finns så mycket att säga att jag inte ens orkar borja just nu..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett inbördes krig innebär att de måste sätta sig ned och börja diskutera. (Regeringen med Prem och Thaksin på andra sidan)

De kan inte genom korrumperade domstolar komma undan för då smäller det.

Båda sidor skall var lika starka och resultatet blir alla kommer tilltals.

Moo

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett inbördes krig innebär att de måste sätta sig ned och börja diskutera. (Regeringen med Prem och Thaksin på andra sidan)

De kan inte genom korrumperade domstolar komma undan för då smäller det.

Båda sidor skall var lika starka och resultatet blir alla kommer tilltals.

Moo

Hoppas dina ideer stannar i din skalle.

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett inbördes krig innebär att de måste sätta sig ned och börja diskutera. (Regeringen med Prem och Thaksin på andra sidan)

De kan inte genom korrumperade domstolar komma undan för då smäller det.

Båda sidor skall var lika starka och resultatet blir alla kommer tilltals.

Moo

Det där var bland de märkligaste jag någonsin läst på MPR. Matchas bara av ett annat inlägg jag läste idag som var ifrån. ja just det ja, det var också från dig :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett inbördes krig innebär att de måste sätta sig ned och börja diskutera. (Regeringen med Prem och Thaksin på andra sidan)

De kan inte genom korrumperade domstolar komma undan för då smäller det.

Båda sidor skall var lika starka och resultatet blir alla kommer tilltals.

Moo

Absolut helt absurt. Jag hoppas verkligen att du är riktigt tankad så du åtminstonde kan skylla på det imorgon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inget konstigt att ni gulskjortor och monarkister inte håller med.

Ni har väl valt att bo i Thailand pga dessa orsaker jag kallar er förtryckar och jag stöter på er varje dag.

Moo

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Det är väl inget konstigt att ni gulskjortor och monarkister inte håller med.

Ni har väl valt att bo i Thailand pga dessa orsaker jag kallar er förtryckar och jag stöter på er varje dag.

Moo

Sa for att man tycker iden om att thailandsbefolkning skall genomga ett inbordeskrig ar idi*tisk? Ett inbordeskrig dar thailandare stalls mot thailandare for att Thaksin, Prem m.fl ar sa javla maktgalna? Ett inbordeskrig dar man, kvinnor och barn skulle do for de rika herrarnas skull?

Ja, usch! Vilket fortryck!!!

Dina tre senaste inlagg ar helt obegripliga? Hur drar du slutsatsen att om man inte ser inbordeskrig som en bra losning sa ar man for fortryck. Logiken ar inte glasklar direkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett inbördes krig innebär att de måste sätta sig ned och börja diskutera. (Regeringen med Prem och Thaksin på andra sidan)

De kan inte genom korrumperade domstolar komma undan för då smäller det.

Båda sidor skall var lika starka och resultatet blir alla kommer tilltals.

Moo

***Censur***

Krig är för dom som inte klarar av att prata med varandra som civiliserade människor och de man tar till när alla andra medel provats

Ett krig innebär att alla samtal är slut och en sida, som vinner, bestämmer alla regler över den som förlorar

Kan du ingenting om hur världen fungerar ?

Har du tillbringat hela livet i en mörk grotta eller högst uppe på ett berg eller ??

Ändrades av Surin P3
Borttaget kraftuttryck

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

När Nordkorea är som mest absurda brukar världssamväldet be Kina om hjälp, jag vet inte om vi denna gång kan be IL och Bossej om hjälp smile.gif .

Om inte Mooauan snarast slutar framfora sina onskemål om inbordeskrig och att att kalla sina meningsmotståndare for fortryckare så kommer iaf jag rosta for en längre avstängning alternativt bannlysning.

Link to comment
Dela på andra sajter

När Nordkorea är som mest absurda brukar världssamväldet be Kina om hjälp, jag vet inte om vi denna gång kan be IL och Bossej om hjälp smile.gif .

Om inte Mooauan snarast slutar framfora sina onskemål om inbordeskrig och att att kalla sina meningsmotståndare for fortryckare så kommer iaf jag rosta for en längre avstängning alternativt bannlysning.

Håller med. När man förespråkar krig och beter sig allmänt rabiat på det sättet har man nog förverkat rätten att deltaga på detta forum

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaksin och Prem maktgalna ja och så även folket.

tror ni att Thailand skulle fortsätta var detta paradiset på jorden där ni som utlänningar kan köra med folket på detta visset.

Wille vill man inte se att civila dör det är väl upptill regeringen och militären de kan ge folket fria val makten till folket att välja.

Moo

Ändrades av Mooauan
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Thaksin och Prem maktgalna ja och så även folket.

tror ni att Thailand skulle fortsätta var detta paradiset på jorden där ni som utlänningar kan köra med folket på detta visset.

Wille vill man inte se att civila dör är väl upptill regeringen och militären ge folket fria val makten till folket.

Moo

Hej

Här håller jag med dig, och det är mycket oansvarigt av regeringen att kräva att militären ska agera istället för att utlysa ett nyval.

Det är det absolut säkraste sättet att slippa mer blod på gatorna.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Här håller jag med dig, och det är mycket oansvarigt av regeringen att kräva att militären ska agera istället för att utlysa ett nyval.

Det är det absolut säkraste sättet att slippa mer blod på gatorna.

Mvh Isan Lover

Läser du alls vad andra skriver?

Om det hålls nyval nu, PT vinner och PAD står på gatorna om två månader och kräver nyval p.g.a fusk, ska det hållas ett val till då?

Oavsett internationella observatörer bla bla bla o.s.v.

Om PAD står på gatan och kräver.. ska det hållas nyval?

Enkel fråga.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Moo har ju dock rätt med att ett inbördeskrig skulle lösa problemen, Det är ju väldigt vanligt att det händer i länder som är på väg att demokratiseras. Sen att det blir blodigt och med många döda går ju aldrig att undvika i krig.

Nu är ju frågan, Hur skall inbördeskrig undvikas?

Det gamla gardet måste ju släppa ifrån sig makten, Och maktfördelningen skall 100% gå till sittande regering.

Korrupta och politiskt lojala till en sida inom Militären och Polisen måste ju rensas ut, Det går nog inte undvika att man tar till "hårda" tag mot dessa.

Militären och polisen måste alltid kunna styras av sittande regering annars så är ju regeringen handlingsförlamad. Bara se hur Abbhisit har det nu, Samt hur thaksin hade det.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Atom det är min personliga uppfattning.

Att ni som bor i Thailand eller visstas här längre tider är rena förtryckar.

Att jag skulle bli avstängd för detta är helt otroligt obekväm kan jag vara men är detta rätt att avstäng mig för det.

Om du nu bor här och inte upplever detta ja vad skall jag säga.

Är det förbjudet att tycka om hur Svenskar och faranger beter sig i Thailand.

Moo

Link to comment
Dela på andra sajter

Moo har ju dock rätt med att ett inbördeskrig skulle lösa problemen, Det är ju väldigt vanligt att det händer i länder som är på väg att demokratiseras. Sen att det blir blodigt och med många döda går ju aldrig att undvika i krig.

Nu är ju frågan, Hur skall inbördeskrig undvikas?

Det gamla gardet måste ju släppa ifrån sig makten, Och maktfördelningen skall 100% gå till sittande regering.

Korrupta och politiskt lojala till en sida inom Militären och Polisen måste ju rensas ut, Det går nog inte undvika att man tar till "hårda" tag mot dessa.

Militären och polisen måste alltid kunna styras av sittande regering annars så är ju regeringen handlingsförlamad. Bara se hur Abbhisit har det nu, Samt hur thaksin hade det.

Hur f-n kan en modern intelligent människa förespråka krig ?

Krig är det ultimata sättet att lösa meningsmotsättningar när INGA andra metoder klarar av det.

Krig startas nästan alltid av mer eller mindre totalt inkompetenta maktgalna "idi*ter" som är ute efter mer makt !

Oavsett vilka "motiveringar" dom försöker visa med att det är logiskt och oundvikligt är det ALLTID ett totalt misslyckande att kriga

Och massor av oskyldiga på båda sidor för lida för dessa idi*ters brist på intelligens och förmåga att hantera problem och meningsskiljaktigheter som civiliserade människor

Att se människor förespråka krig gör att dessa människor hamnar så långt ner på en respekt-skala som något djur kan komma

Döda eller dödas är det bara djur som använder som logik. Det är under mänsklig nivå.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Atom det är min personliga uppfattning.

Att ni som bor i Thailand eller visstas här längre tider är rena förtryckar.

Att jag skulle bli avstängd för detta är helt otroligt obekväm kan jag vara men är detta rätt att avstäng mig för det.

Om du nu bor här och inte upplever detta ja vad skall jag säga.

Är det förbjudet att tycka om hur Svenskar och faranger beter sig i Thailand.

Moo

Du befinner dig på ett Thailands forum, Dom flesta som har thailändsk flickvän/Fru samt gemensamma barn.

Att kalla dom förtryckare är väl lite magstarkt av dig.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Atom det är min personliga uppfattning.

Att ni som bor i Thailand eller visstas här längre tider är rena förtryckar.

Att jag skulle bli avstängd för detta är helt otroligt obekväm kan jag vara men är detta rätt att avstäng mig för det.

Om du nu bor här och inte upplever detta ja vad skall jag säga.

Är det förbjudet att tycka om hur Svenskar och faranger beter sig i Thailand.

Moo

På vilket sätt fortrycker jag och andra utlänningar som bor här thailändare? Att det finns en och annan idi*t bland utlänningarna är ju självklart men vem är du att säga att vi alla är fortryckare? Och vad har du som turist i Thailand gjort som är så bra for Thailand, eller alla turister ska kanske fängslas?

Det är inte på något sätt forbjudet att skriva att det finns utlänningar som beter sig illa i Thailand men när man skriver att alla är fortryckare så är man både jävligt otrevlig och ruggigt korkad.

Du vill ha inbordeskrig, med formodligen 100,000-tals doda, tror du att det är många thailändare som tycker att det är svaret på deras problem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur f-n kan en modern intelligent människa förespråka krig ?

Krig är det ultimata sättet att lösa meningsmotsättningar när INGA andra metoder klarar av det.

Krig startas nästan alltid av mer eller mindre totalt inkompetenta maktgalna "idi*ter" som är ute efter mer makt !

Oavsett vilka "motiveringar" dom försöker visa med att det är logiskt och oundvikligt är det ALLTID ett totalt misslyckande att kriga

Och massor av oskyldiga på båda sidor för lida för dessa idi*ters brist på intelligens och förmåga att hantera problem och meningsskiljaktigheter som civiliserade människor

Att se människor förespråka krig gör att dessa människor hamnar så långt ner på en respekt-skala som något djur kan komma

Döda eller dödas är det bara djur som använder som logik. Det är under mänsklig nivå.

Precis, Krig startas av dom som vill behålla sin Makt eller dom som strävar efter Makt.

Alltså för att undvika krig krävs en Maktfördelning i Thailand

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...