Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Posten Berit

Om det kan visas att Thaksin via Seh Daeng & Co syftade till att leja flera tusen våldsverkare att "vakta demonstrationerna", och

dessa demonstrrationer var olagliga och lamslog statliga och ekonomiska funktioner, så är våldet definitivt att anse som organiserat.

Och är det organiserat så finns det anledning att kalla detta terrorism.

Jag länkade in en artikel från februari med åsikter angående bildandet av en "folkets arme".

Där Seh Daeng, skriver man, uttalat att han skulle leja 5000 personer till sin "styrka" som då gick under namnet "UDD troops".

Kan banden mellan dessa och Thaksin styrkas så ligger nog Thaksin risigt till. För terrorism.

Med rätta, tycker jag. För vad annars är terrorism - om inte organiserat våldsamt motstånd mot statliga funktioner?

Kopierar in texterna och länken igen.

http://opinionasia.c...iArmywithinArmy

Folkets arme, vilket även står i ditt klipp, blev aldrig av.

Istället bildade Seh Daeng UDD Troops där det uttalade syftet var att vakta och hålla ordning bland demonstranterna. Är det nu konstaterat att det var dessa som låg bakom våldsamheterna?

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Aj då, snart bara vi på MPR kvar.. :ironi:

Lite intressant vad han säger dock.. kanske ska tas med en nypa salt men ändå:

Savage said last night: “I was not involved in the burning or looting and I can prove it.” But he added that what was going to happen to Central World was common knowledge in the red-shirt camp.

Så den här farangen med ett "revolutionskomplex" menar att det var förutbestämt att Central World skulle brännas ner och plundras ifall rödskjortoran inte lyckades störta regeringen?

Där sprack teorin om att det bara var ett fåtal våldsverkare som kom utifrån och började elda och plundra...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så den här farangen med ett "revolutionskomplex" menar att det var förutbestämt att Central World skulle brännas ner och plundras ifall rödskjortoran inte lyckades störta regeringen?

Där sprack teorin om att det bara var ett fåtal våldsverkare som kom utifrån och började elda och plundra...

Ja såvida det nu inte är rent påhitt från hans sida..

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Så den här farangen med ett "revolutionskomplex" menar att det var förutbestämt att Central World skulle brännas ner och plundras ifall rödskjortoran inte lyckades störta regeringen?

Där sprack teorin om att det bara var ett fåtal våldsverkare som kom utifrån och började elda och plundra...

Eller så säger han vad som helst för att slippa dödsstraffet.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller så säger han vad som helst för att slippa dödsstraffet.

Ja det är ju heller inte omöjligt

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Hittade en översikt över händelserna sedan 12 mars.

Så många turer så .

Chronology from the first day of the red shirt demonstration on March 12

through to the military crackdown of May 19 and the ensuing violence

which truned out to be the worst in modern Thai political history

http://www.bangkokpost.com/news/politics/178988/from-million-man-march-to-mayhem

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller så säger han vad som helst för att slippa dödsstraffet.

Tveksamt att Thailand utdömer några dödsstraff till västerlänningar. Han hävdade ju i ett tidigare uttalande att han ångrade vad han sagt och att han var hög på någon illegal substans när han stod och uppmanade folk att bränna ner byggnader från scenen.

Han kommer att dömas till ett fängelsestraff, benådas av kungen den 5 december och utvisas ur Thailand för all framtid.

Men om det inkommer fler vittnesmål om att det var "allmänt känt" att Central World skulle brännas ner så håller ju inte re röda ledarnas försvarstal att de inte har något att göra med mordbränderna och plundringen.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag spekulerar...

Är det inte egentligen din syn på andra skribenter och på din "oviktighet" i tråden du ger uttryck för här nedan:

smiley.gifsmiley.gif mvh

Absolut.. men du behövde inte spekulera. Det var ju precis så jag menade.

Detta är ett dagis. Och jag hänger här dagligen. Precis som alla andra barn.

Var inte det självklart?

Är du så ovan vid att folk har distans till sig själva att det kommer som en chock när du ser det? smile.gif

Kopierar in mitt orginalmeddelande då du "glömde" en väldigt viktig detalj.

Äh... jag ger upp... det här dagiset är för jobbigt. Någon annan får ta över. smile.gif

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Absolut.. men du behövde inte spekulera. Det var ju precis så jag menade.

Detta är ett dagis. Och jag hänger här dagligen. Precis som alla andra barn.

Var inte det självklart?

Är du så ovan vid att folk har distans till sig själva att det kommer som en chock när du ser det? smile.gif

Kopierar in mitt orginalmeddelande då du "glömde" en väldigt viktig detalj.

Ja det gjorde jag, ser jag nu, sorry, det var inte med flit.

Klippade o klistrade å höll på med anteckningar, så smileyn försvann.

smiley.gifsmiley.gif mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det senaste ang undantagstillståndet/utegångsförbudet i Bkk och de andra provinserna?.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det senaste ang undantagstillståndet/utegångsförbudet i Bkk och de andra provinserna?.

Det senaste jag sett är att det gäller t.o.m i morgon men mellan 2300-0400 om jag inte minns helt fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult

The Centre for the Resolution of Emergency Situation (CRES) will propose the extension of curfew in Bangkok and 23 other provinces for seven more days starting from Tuesday, CRES spokesman Sansern Kaewkamnerd said on Monday evening.

The proposal will be made at the cabinet meeting on Tuesday.

"CRES will propose the cabinet for the extension of curfew from May 25-31 in 24 provinces from midnight to 4am," Col Sansern said.

It depends on the cabinet ministers whether they would approve it, he said.

The curfew came into effect on May 19 after riots set fire on buildings across Bangkok following an army crackdown to disperse red-shirt protesters occupying Ratchaprasong area.

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/179036/cres-to-propose-extension-of-curfew

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Men om det inkommer fler vittnesmål om att det var "allmänt känt" att Central World skulle brännas ner så håller ju inte re röda ledarnas försvarstal att de inte har något att göra med mordbränderna och plundringen.

Men det som är känt idag kan vi inte dra ovan slutsats.

Allmänt känt är rätt vagt. Han har väl inte pekat ut någon ledare?

Det var även allmänt känt i Bryssel att Grekland fuskade med sina siffror. Ändå så kände långt ifrån alla i Bryssel till det.

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det gjorde jag, ser jag nu, sorry, det var inte med flit.

Klippade o klistrade å höll på med anteckningar, så smileyn försvann.

smiley.gifsmiley.gif mvh

Ok. great.gif

Karma för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skriver du ett sådant inlägg till mig?

Hej, ber om ursäkt för mitt inlägg. Halkade på tangentbordet

JohanB

Ändrades av JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Aktuell fråga från tidningen The Star Canada

http://www.thestar.c...angkok-violence

Om man ni inte tar hänsyn till alla medvetna felskjutningar vilka det skrevs om i artikeln, så måste även varningsskotten landa någonstans. Varför inte på 27e våningen t.ex.?

Vi har väl ett exempel i Sverige där en bilist dog efter att ha träffats från en hög kula skjuten från en militär övningsbana.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Är det inte dags att lägga ner den här tråden nu. Det verkar ju bara va pajkastning kvar. Och vem som vet mest om Thailändsk politik och var dom olika sidorna säger som är sant eller inte.

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Många dog alldeles säkert helt i onödan.

Det här är ändå Thailand och att ställa samma organisatoriska krav på militär här som i väst är nog att "skjuta från höften". :)

Dessutom fanns det säkert bland millitären både en del galna nötter så väl som livrädda harar som sköt så fort något rörde sig.

Naturligtvis ingen en ursäkt. Men kanske en förklaring.

Däremot så är det lika säkert att syftet från ansvariga inte var att skjuta ihjäl folk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det senaste ang undantagstillståndet/utegångsförbudet i Bkk och de andra provinserna?.

Enligt nyhetrna är det förlängt, tror det var med ytterigare 7 dagar, vad som gäller provinserna vet jag inte då detta var BKK nyheterna, frågade grannarna men dom bryr sig inte eftersom det skulle gälla mellan 00 och 04. B)

Inga festprissar m.a.o.

OBS frågade inte hustrun... :whistle:

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Är det inte dags att lägga ner den här tråden nu. Det verkar ju bara va pajkastning kvar. Och vem som vet mest om Thailändsk politik och var dom olika sidorna säger som är sant eller inte.

Sakaeo

Den här tråden läggs ner när ingen längre finner intresse att skriva i den. Dessutom tror jag att du har missuppfattat situationen, det är ingen tävling utan en samling engagerade thailandsintresserade personer som vill lufta sina åsikter samt lära sig mer genom att läsa några av alla de tusen länkar som finns i tråden.

Själv så har jag svårt att fatta varför andras intresse över thailändsk politik väcker en sådan irritation. Kan någon förklara?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej. Är det inte dags att lägga ner den här tråden nu. Det verkar ju bara va pajkastning kvar. Och vem som vet mest om Thailändsk politik och var dom olika sidorna säger som är sant eller inte.

Sakaeo

Håller helt med ! great.gif

Tråden tillför inte direkt forumen något nyttigt längre

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Enligt nyhetrna är det förlängt, tror det var med ytterigare 7 dagar, vad som gäller provinserna vet jag inte då detta var BKK nyheterna, frågade grannarna men dom bryr sig inte eftersom det skulle gälla mellan 00 och 04. B)

Inga festprissar m.a.o.

OBS frågade inte hustrun... :whistle:

I Bangkok ar det 23-05 vilket staller till det for mig. Mitt plan till Dubai avgar klockan 02:30 och min chaffis ar lite orolig for om han blir stoppad pa vagen hem. Tog en kopia pa pass och biljett och hoppas han inte hamnar i trubbel som kostar honom for mkt nar han kor hem fran flygplatsen inatt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...