Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Posten Berit

vad

Då får vi gissa!! Marxist?, Leninist?, Marxist-Leninist?, Trotskist?, Bolsjevik?, Stalinist? Maoist? Khmer Rouge?

Jag har säkert glömt några, men.vad är du???

Varför skriver du ett sådant inlägg till mig?

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest wille

1. Diverse resonemang angaende medlemmars eventuella ideologiska tillhorighet ar totalt irrelevanta i denna trad och pa detta forum generellt - darmed bor de inlaggen skippas.

2. Att tvingas/valja att borja slanga ur sig kommentarer om kommunist hit eller fascist dit ar det ultimata beviset pa att man forlorat en argumentation.

3. Ar man idehistoriskt sa extremt daligt skolad att man konsekvent anvander ideologiska beteckningar felaktigt bor man dessutom undvika dessa referenser i ren sjalbevarelsedrift.

Skulle aven vara intressant att se de medlemmar som fullstandigt gick i taket nar en annan medlem, mycket felaktigt och onodigt skall tillaggas, refererade till andra medlemmar och meningsmotstandare som fascister, reagera. Da visste indignationen och upprordheten inga granser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kompisar smile.gif

hardcorered-300x225.jpg

Bara för de som inte vet vilka det är i bilden.

Arisman, blå tshirt

Seh Daeng, längst upp till höger,

Supron Attapong, UDD ledare alias "Isaans Rambo". Bredvid Arisman i rött.

Panlop Pinmanee, till vänster om Thaksin, Puea Thai MP. Ansvarig general vid massakern i Tak Bai och Kru Se.

Bilden tagen när dom träffades i Dubai i Februari.

Hmmm, finn fem fel kanske är en passande titel på bilden, eller fem små negerpojkar blev för dyra en gick bort så va dom bara fyra.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle det vara nån bevisning mot Thaksin? Du kan eventuellt spekulera i att han gått och köpt ett gäng second-hand vapen till någon, men det är fortfarande ingen bevisning.

Nu undviker du sanningen igen. :(

Du skrev: "Även om han, vilket du hävdar, har varit med och finansierat demonstrationerna så finns det väl inget som tyder på att han har stöttat och uppmanat de radikalare elementen som stökat till det.

Hade Thaksin velat skapa en egen armé så hade dom haft råd med betydligt vassare vapen än slangbällor och molotovkoktails.

Det pratas om bevis men jag har fortfarande inte sett det. "

i detta inlägget:

Så min länk till bildspelet var för att visa dej och andra intresserade att de hade vassare vapen, än vad du lallar om, din lilla retsticka där :lol:

Buzzen´s foto på kompisgänget är väldigt intressant om det stämmer att den var från Dubai i Februari :great:

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Mordbränder, plundring, misshandel etc som vissa element i de röda ägnade sig åt får åtminstonde mig att undra.

Hur mycket/starka odemokratiska medel får man ta till i kampen för Demokrati?

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Bobbo

"Därför att de känner ett utanförskap, de känner inte att de är en del av det Thailändska samhället. Jag har nu studerat i Thailand i över 3 år och jag har vid ett flertal tillfällen hört Thailändare i skolan skämta om folk från Isan som att de vore, inte bara mindre utbildade, men också dummare. Vissa lärare, från Amerika, brukar också säga att om ni inte sköter er så hamnar ni i Isan vilket brukar leda till att Thailändarna i klassen bryter ut i skratt."

Ett talesätt/skämt jag har hört från Isaan är: Träffar du på en kobra och en Indier (kääk) så döda indiern först.

Kort sagt så tror jag att de flesta människor, även i Isaan, skämtar om andra inklusive oss faranger.

Trist iaf när utbildade lärare håller på med sånt.

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Kompisar smile.gif

hardcorered-300x225.jpg

Bara för de som inte vet vilka det är i bilden.

Arisman, blå tshirt

Seh Daeng, längst upp till höger,

Supron Attapong, UDD ledare alias "Isaans Rambo". Bredvid Arisman i rött.

Panlop Pinmanee, till vänster om Thaksin, Puea Thai MP. Ansvarig general vid massakern i Tak Bai och Kru Se.

Bilden tagen när dom träffades i Dubai i Februari.

Mycket intressant foto Buzz!

Kan du styrka när och var det togs? :wai:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men IL... Ibland de 16 reportagen jag länkade till som innehöll ordet terrorist så visade det sig att 9 handlade om helat andra saker än Thailand, bland annat Baskiska ETA och andra organisationer runt världen. Ibland de som handlade om Thailand var det inget som pekade ut HELA GRUPPEN röda demonstranter utan dety handlar om vissa ledare. En var till exempel om Thaksin och hur han skulle stämma regeringen för att de sagt han var en terroristledare.

Du hittade 11 länkar till, fanns det någonstans där uppgifter om att regeringen pekade ut ALLA röda som terrorister?

Kan du i så fall vara så vänligt att länka till den för i så fall har den passerat förbi mig och mina kolleger som har haft till uppgift att granska alla nyheter som publicerats de senaste två månaderna.

Hej

Jag svarar samma som tidigare att jag anser att det är felaktigt att kalla demonstranterna som grupp för terrorister,

och att använda terrorist lagar mot dessa, det fanns rötägg i mängden människor men dom flesta var och är inte terrorister.

Bara vanliga men lite fattigare människor.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag svarar samma som tidigare att jag anser att det är felaktigt att kalla demonstranterna som grupp för terrorister,

och att använda terrorist lagar mot dessa, det fanns rötägg i mängden människor men dom flesta var och är inte terrorister.

Bara vanliga men lite fattigare människor.

Mvh Isan lover

DU anser alltså det men kan inte visa på att regeringen verkligen har gjort det?

Allt är som vanligt alltså

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult

Hej Bobbo

"Därför att de känner ett utanförskap, de känner inte att de är en del av det Thailändska samhället. Jag har nu studerat i Thailand i över 3 år och jag har vid ett flertal tillfällen hört Thailändare i skolan skämta om folk från Isan som att de vore, inte bara mindre utbildade, men också dummare. Vissa lärare, från Amerika, brukar också säga att om ni inte sköter er så hamnar ni i Isan vilket brukar leda till att Thailändarna i klassen bryter ut i skratt."

Ett talesätt/skämt jag har hört från Isaan är: Träffar du på en kobra och en Indier (kääk) så döda indiern först.

Kort sagt så tror jag att de flesta människor, även i Isaan, skämtar om andra inklusive oss faranger.

Trist iaf när utbildade lärare håller på med sånt.

/SatanG

Håller med dig där SatanG

Har ungefär samma erfarenheter. sad.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

DU anser alltså det men kan inte visa på att regeringen verkligen har gjort det?

Allt är som vanligt alltså

/SatanG

Mycket tjat om att få en länk.

Under tiden städar Bangkoks invånare gatorna.

En bandinspelning från ett regeringssammanträde där alla närvarande en efter en

går till mic'en och säger "Herr SatanG, de röda är terrorister" är väl det enda som kan övertyga, antar jag.

Och även en sådan skulle ifrågasättas, på samma sätt som artikeln i länken nedan.

Om inte annat visar den på att IL inte är den enda som fått den tanken.

Den är från den 17 april så antalet döda och skadade kan verka kraftigt underdrivit.

Thai Leader Swept into Power by Military Coup Calls his Opponents “Terrorists”

Thai Prime Minister, Aphisit Vejajiva, who was installed by the military/elites after a coup d’etat three years ago

and who has never been voted in to office by the Thai people, has called his political opponents "terrorists"

while authorizing the military to use force against them.

His authorization of the military to use force, including live bullets in Bangkok, led to more than 23 people being killed and more than 800 injured.

http://seminal.fired...com/diary/41582

En artikel till från Tyskland, är inne på samma linje , men med tillägget

"Once we can separate innocent protesters from the terrorists, we will make sure

that the terrorists take responsibility for the tragedy," he added.

http://www.dw-world.5457147,00.html

mvh

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag svarar samma som tidigare att jag anser att det är felaktigt att kalla demonstranterna som grupp för terrorister,

och att använda terrorist lagar mot dessa, det fanns rötägg i mängden människor men dom flesta var och är inte terrorister.

Bara vanliga men lite fattigare människor.

Mvh Isan lover

Det stora problemet med ditt resonemang är att ingen har kallat demonstranterna för terrorister. Ledarna har uppmanat till terroristhandlingar och därför utpekats som terrorister. Regeringen har varnat för att terrorister kan beblanda sig i den stora massan av demonstranter men varken du eller jag har läst eller hört regeringen förklara att samtliga demonstranter är terrorister.

Detta vet du mycket väl om men du verkar leva i ett förnekelsestadie just nu vilket jag kan ha förståelse för.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag svarar samma som tidigare att jag anser att det är felaktigt att kalla demonstranterna som grupp för terrorister,

och att använda terrorist lagar mot dessa, det fanns rötägg i mängden människor men dom flesta var och är inte terrorister.

Bara vanliga men lite fattigare människor.

Mvh Isan lover

Ja, det håller jag med om. Det skulle vara felaktigt att kalla demonstranterna som grupp för terrorister.

MEN ingen från regeringshåll har gjort det.

Men om de skulle göra det vore det skamligt och helt fel.

Lika fel som att du nu sitter och säger att de faktiskt gjort det. Skam på dig IL.

Mycket tjat om att få en länk.

Under tiden städar Bangkoks invånare gatorna.

...

Det är inte tjat om en länk.

Det är helt enkelt så att jag vill att IL ska förstå att han inte bara kan spy falska fakta på forumet, när det ändå är så många som lyssnar på vad han säger.

Ungefär samma stil som de röda ledarna haft mot sina demonstrerande massor.

Om någon annan skriver nåt på forumet och jag kräver en länk till deras påstående och de visar upp att deras påstående faktiskt är sant, så säger jag det igen; Jag är inte sen att medge att jag hade fel och är helt tillfreds med det.

Nu är ju ILs påstående inte sant, så vad mer finns att tillägga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag svarar samma som tidigare att jag anser att det är felaktigt att kalla demonstranterna som grupp för terrorister,

och att använda terrorist lagar mot dessa, det fanns rötägg i mängden människor men dom flesta var och är inte terrorister.

Bara vanliga men lite fattigare människor.

Mvh Isan lover

Kan du svara på vem som kallat demonstranterna som grupp för terrorister?

Vad skall en regering göra när terrorister använder sig av demonstranter som mänskliga sköldar?

Vad skulle er regering gjort?

En länk: http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/178473/what-would-your-government-do-about-this

Vilken regering skulle stå ut så länge som Thailands gjorde?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Ja, det håller jag med om. Det skulle vara felaktigt att kalla demonstranterna som grupp för terrorister.

MEN ingen från regeringshåll har gjort det.

Men om de skulle göra det vore det skamligt och helt fel.

Lika fel som att du nu sitter och säger att de faktiskt gjort det. Skam på dig IL.

Det är inte tjat om en länk.

Det är helt enkelt så att jag vill att IL ska förstå att han inte bara kan spy falska fakta på forumet, när det ändå är så många som lyssnar på vad han säger.

Ungefär samma stil som de röda ledarna haft mot sina demonstrerande massor.

Om någon annan skriver nåt på forumet och jag kräver en länk till deras påstående och de visar upp att deras påstående faktiskt är sant, så säger jag det igen; Jag är inte sen att medge att jag hade fel och är helt tillfreds med det.

Nu är ju ILs påstående inte sant, så vad mer finns att tillägga?

Jag spekulerar...

Är det inte lite svårt att "bevisa" det mesta som påstås i denna tråd?

Ingen annan här behöver ju göra annat än att visa att deras teorier är sannolika.

genom att citera twitter, facebook, tidningar etc. etc

Allt kan ju förfalskas - vad är ett "bevis"?

Sålunda duger det väl inte heller, att de två källor jag citerar i princip antyder samma som IL

- den ena dessutom långt före debatten om det startade här?

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag spekulerar...

Är det inte lite svårt att "bevisa" det mesta som påstås i denna tråd?

Ingen annan här behöver ju göra annat än att visa att deras teorier är sannolika.

genom att citera twitter, facebook, tidningar etc. etc

Allt kan ju förfalskas - vad är ett "bevis"?

Sålunda duger det väl inte heller, att de två källor jag citerar i princip antyder samma som IL

- den ena dessutom långt före debatten om det startade här?

Jo, det är väldigt svårt att bevisa många saker som hänt i Bangkok.

Vad gäller Twitter, så hoppas jag alla förstår att det är enskilda människors erfarenheter av vad som "händer just nu".

Om jag t.ex. skulle skriva på twitter att "att alla demonstranterna är terrorister" skulle det tas som min åsikt.

Om jag däremot skulle skriva att "regeringen sade nyss att alla demonstranterna är terrorister", skulle även det ifrågasättas ifrån olika håll.

Sist men inte minst, var är dina 2 länkar som du pratar om? Ser fram emot dessa.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jo, det är väldigt svårt att bevisa många saker som hänt i Bangkok.

Vad gäller Twitter, så hoppas jag alla förstår att det är enskilda människors erfarenheter av vad som "händer just nu".

Om jag t.ex. skulle skriva på twitter att "att alla demonstranterna är terrorister" skulle det tas som min åsikt.

Om jag däremot skulle skriva att "regeringen sade nyss att alla demonstranterna är terrorister", skulle även det ifrågasättas ifrån olika håll.

Sist men inte minst, var är dina 2 länkar som du pratar om? Ser fram emot dessa.

Länkar ????

Vad med de två i inlägget du citerade (#6611)

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket tjat om att få en länk.

Under tiden städar Bangkoks invånare gatorna.

En bandinspelning från ett regeringssammanträde där alla närvarande en efter en

går till mic'en och säger "Herr SatanG, de röda är terrorister" är väl det enda som kan övertyga, antar jag.

Och även en sådan skulle ifrågasättas, på samma sätt som artikeln i länken nedan.

Om inte annat visar den på att IL inte är den enda som fått den tanken.

Den är från den 17 april så antalet döda och skadade kan verka kraftigt underdrivit.

Thai Leader Swept into Power by Military Coup Calls his Opponents “Terrorists”

Thai Prime Minister, Aphisit Vejajiva, who was installed by the military/elites after a coup d’etat three years ago

and who has never been voted in to office by the Thai people, has called his political opponents "terrorists"

while authorizing the military to use force against them.

His authorization of the military to use force, including live bullets in Bangkok, led to more than 23 people being killed and more than 800 injured.

http://seminal.fired...com/diary/41582

En artikel till från Tyskland, är inne på samma linje , men med tillägget

"Once we can separate innocent protesters from the terrorists, we will make sure

that the terrorists take responsibility for the tragedy," he added.

http://www.dw-world.5457147,00.html

mvh

Tja GD

Ang den tyska artikeln så räcker det med att läsa tillägget du citerar för att se att regeringen INTE kallar alla röda demonstranter som terrorister.

Skriften i FDL ser jag som ett dåligt skämt, då det bl.a. står:

"Is not the terrorist in this case the man who was never elected, who wields power only at the behest of a military elite, and who ordered peaceful protesters to be shot?"

Mitt inlägg till IL var bara ett trött konstaterande att många av hans förvridna "sanningar" är just personliga åsikter.

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Länkar ????

Vad med de två i inlägget du citerade (#6611)

mvh

Ah, sorry... Missade dem.

Har nu läst dem och undrar om du inte har svårt att förstå vad som skrivs:

Utklipp ifrån http://www.dw-world.de/dw/article/0

The prime minister said "terrorists" had infiltrated the opposition movement using military weapons to attack the troops and civilians, turning the conflict into a bloody one.

"Once we can separate innocent protesters from the terrorists, we will make sure that the terrorists take responsibility for the tragedy," he added.

Betyder INTE att den stora massan (alltså vanliga människor) är terrorister. Utan att det finns terrorister bland de oskyldiga människorna.

--------------

Den andra länken http://www.bangkokpo...t-rally-goes-on säger:

Abhisit has blamed "terrorists" for inciting last weekend's violent street clashes, which sparked bloody gun battles in the heart of the capital.

Det betyder alltså att terrorister har uppmanat till våld. Inte heller detta kan man få till att den stora massan kallas för terrorister. Om man inte helt missförstår, alltså.

--------------

Har även fetmarkerat det du tycks ha missuppfattat, GD.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och även en sådan skulle ifrågasättas, på samma sätt som artikeln i länken nedan.

Om inte annat visar den på att IL inte är den enda som fått den tanken.

Den är från den 17 april så antalet döda och skadade kan verka kraftigt underdrivit.

Thai Leader Swept into Power by Military Coup Calls his Opponents “Terrorists”

Thai Prime Minister, Aphisit Vejajiva, who was installed by the military/elites after a coup d’etat three years ago

and who has never been voted in to office by the Thai people, has called his political opponents "terrorists"

while authorizing the military to use force against them.

His authorization of the military to use force, including live bullets in Bangkok, led to more than 23 people being killed and more than 800 injured.

http://seminal.fired...com/diary/41582

En artikel till från Tyskland, är inne på samma linje , men med tillägget

"Once we can separate innocent protesters from the terrorists, we will make sure

that the terrorists take responsibility for the tragedy," he added.

http://www.dw-world.5457147,00.html

mvh

Undrar om GD är läsklunnig? smile.gif

Uttdrag ur första artikeln där man tydligt anger källa till Bangkok Post.

Abhisit has blamed "terrorists" for inciting last weekend’s violent street clashes, which sparked bloody gun battles in the heart of the capital.The government, which imposed a state of emergency in Bangkok and surrounding areas more than a week ago, has accused Thaksin of stoking the unrest.

A legal aide announced Thaksin is to sue Thailand’s Foreign Minister Kasit Piromya for libel after the politician called him a "bloody terrorist".

Detta är alltså grunden till missförståndet hos artikelförfattaren. Ur citatet går inte att urtyda att en viss grupp utpekas som terrorister.

Vidare.. läser man artikeln så ser man redan i de två första meningarna vilka sanningsbevis författaren ställer på egna utsagor.

Trams.

Den andra artikeln kan GD omöjligen ha läst. Hur skulle den vara inne på samma linje?

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Även om han, vilket du hävdar, har varit med och finansierat demonstrationerna så finns det väl inget som tyder på att han har stöttat och uppmanat de radikalare elementen som stökat till det.

Hade Thaksin velat skapa en egen armé så hade dom haft råd med betydligt vassare vapen än slangbällor och molotovkoktails.

Det pratas om bevis men jag har fortfarande inte sett det.

Som jag skrev igår; om regeringen har kallat demonstranterna for terrorister så tycker jag att det både är fel och dessutom otaktiskt. De som eldade i Bangkok kallar jag simpla ligister och inte ens deras ledare är jag säker på om jag vill kalla terrorister.

Angående Thaksins skuld: Det finns flera videoupptagningar där roda ledare uppmanar till våld och uppger att Thaksin har sponsrat demonstrationen. Det är inte olagligt att sponsra en demonstration och jag betvivlar starkt att det någonsin kommer poppa upp en video där Thaksin uttryckligen uppmanar till våldssamheter, han är bra mycket smartare än de andra elitister han anställde att foreträda honom.

Det räcker dock med en mycket begränsad kunskap om thailändsk nutidshistoria for att inse att demonstrationen mojliggjordes av Thaksin och gjordes for Thaksin. Jag har aldrig hort en endaste rod gräsrotsanhängare som inte vill ha tillbaka Thaksin, ingen vill ha någon av de andra pajasarna. Detta vet givetvis de roda ledarna om och de vet dessutom att det inte går att fora en framgångsrik valkampanj i Thailand utan Thaksins pengar och sist, men absolut inte minst, vill de givetvis vara med och dela på de pengar de ska forsoka sno tillbaka.

Med detta sagt så finns det två alternativ; Thaksin har uppmanat de roda ledarna att bränna ned så mycket av Bkk som mojligt när slaget är forlorat eller att de roda ledarna hittade på det själva. Om dessa ledare gav order om att elda upp Bkk for att de tyckte det lät som en kul och bra ide, utan att fått order från sin chef, så behover nog inte Arisamun, Jathuporn och Nathawut fundera på vad de ska kopa sina fruar i julklapp. Även om Thaksin gett dem ordern är det nog en uppenbar risk att minst en av dem får ta skulden och belonas med en snar begravning. Thaksin har fått folk att forsvinna for betydligt mindre än att de eldade upp 76 miljarder Baht.

Link to comment
Dela på andra sajter

Artikel i BP

While the international community condemned the violence and the torching spree perpetrated by red shirt rioters, there has not been a word of condemnation from the Puea Thai Party against the crime committed by their red shirt people. Their complete silence can only be interpreted as an endorsement of the criminal act by the red shirts.

The Puea Thai Party and the United Front for Democracy against Dictatorship which led the red shirt protest at Ratchaprasong intersection are like a two-headed snake with one head focussing on parliamentary politics and the other on street politics. But the two heads have been working in coordination in pursuit of the same political goals, that is the overthrow of the Abhisit government and to stage a political comeback to pave the way for the return of their supreme boss, convicted former prime minister Thaksin Shinawatra.

http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/37630/puea-thai-silence-on-the-violence-is-deafening

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Ah, sorry... Missade dem.

Har nu läst dem och undrar om du inte har svårt att förstå vad som skrivs:

Utklipp ifrån http://www.dw-world.de/dw/article/0

The prime minister said "terrorists" had infiltrated the opposition movement using military weapons to attack the troops and civilians, turning the conflict into a bloody one.

"Once we can separate innocent protesters from the terrorists, we will make sure that the terrorists take responsibility for the tragedy," he added.

Betyder INTE att den stora massan (alltså vanliga människor) är terrorister. Utan att det finns terrorister bland de oskyldiga människorna.

--------------

Den andra länken http://www.bangkokpo...t-rally-goes-on säger:

Abhisit has blamed "terrorists" for inciting last weekend's violent street clashes, which sparked bloody gun battles in the heart of the capital.

Det betyder alltså att terrorister har uppmanat till våld. Inte heller detta kan man få till att den stora massan kallas för terrorister. Om man inte helt missförstår, alltså.

--------------

Har även fetmarkerat det du tycks ha missuppfattat, GD.

Det första fetmarkerade finns redan i det inlägget jag skrev och som du själv citerade.

Jag skrev "med tillägget" osv

Samma inlägg förövrigt där du missade länkarna.

Om du inte ens läser mitt inlägg innan du börjar kritisera, vad är poängen då.

Jag säger inte det är ett bevis och undrar fortfarande hur ett sådant skulle se ut.

Det är bara exempel på att det inte är IL som kommit på det där med att kalla de röda protesters för terrorister.

Att de själva länge använt banners med texten "Protesters, not terrorists" är väl inget heller som tillkommit av en slump.

Vad som är mycket mera intressant att ta upp i det sammanhanget, anser jag, är att fler och fler regeringar

tenderar att benämna allt de inte gillar för "terrorism" och anser då att det ger dom rätten att använda vilka odemokratiska

medel som helst.

Men att sätta dit IL för att anse sitt tyckande som ett faktum, förefaller mig vara mera angeläget för en och annan

än att hitta vägar att föra diskussionen vidare.

Thailändarna själva verkar vilja gå vidare i alla fall, och försöka glömma gammalt gnabb.

tror jag !!!!.

mvh

edit:

Är det bara i denna tråd, tyckanden måste beläggas?

Tänk vilket arbete BTT skulle få om alla påståenden om barflickor omfattades av samma krav :-):-)

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag skrev igår; om regeringen har kallat demonstranterna for terrorister så tycker jag att det både är fel och dessutom otaktiskt.

De som eldade i Bangkok kallar jag simpla ligister och inte ens deras ledare är jag säker på om jag vill kalla terrorister.

Angående Thaksins skuld: Det finns flera videoupptagningar där roda ledare uppmanar till våld och uppger att Thaksin har sponsrat demonstrationen.

Om det kan visas att Thaksin via Seh Daeng & Co syftade till att leja flera tusen våldsverkare att "vakta demonstrationerna", och

dessa demonstrrationer var olagliga och lamslog statliga och ekonomiska funktioner, så är våldet definitivt att anse som organiserat.

Och är det organiserat så finns det anledning att kalla detta terrorism.

Jag länkade in en artikel från februari med åsikter angående bildandet av en "folkets arme".

Där Seh Daeng, skriver man, uttalat att han skulle leja 5000 personer till sin "styrka" som då gick under namnet "UDD troops".

Kan banden mellan dessa och Thaksin styrkas så ligger nog Thaksin risigt till. För terrorism.

Med rätta, tycker jag. För vad annars är terrorism - om inte organiserat våldsamt motstånd mot statliga funktioner?

Kopierar in texterna och länken igen.

On 3 February 2010, Panlop travelled to Dubai to meet with Thaksin. Upon his return to Bangkok, he told the Thai media that Thaksin instructed him to set up a people’s army to battle against the Democrat-led government. But Thaksin has failed to explain in greater detail about the kind of people’s army he has in mind. Since then, Chavalit has turned down the offer stressing that he had no intention of dividing the army.

Immediately, core leaders of the UDD rebuffed Panlop’s idea. A UDD leader, Nattawut Saikua, said that he knew nothing about the people’s army Panlop referred to, and that the UDD was opposed to violence and would continue with its peaceful protests. Meanwhile, another UDD leader, Jatuporn Promphan, reiterated, “The plan to set up the people’s army to achieve a true democracy was not a resolution of the UDD.”

While the suggestion of a people’s army was rejected, another similar plan has emerged. On 5 February 2010, Major General Khattiya Sawasdipol, widely known under the nick-name Seh Daeng, unveiled his plan to launch “UDD troops” to guard the red-shirted demonstrators. Khattiya said that about 200 former military rangers from Nakhon Ratchasima and other northeastern provinces had volunteered to protect the UDD demonstrations. “Usually our unit holds no weapons. But if the state clamps down on us, we have to defend ourselves and our red-shirted brothers and we may need to resort to weapons,” said Khattiya.

Khattiya claimed to have recruited about 5,000 people to join the UDD protection force and planned to absorb more by setting up an application desk near the Puea Thai Party headquarters. The main objective of the UDD troops, according to Khattiya, is to fight against injustice in Thai society. In response, the Democrat government has argued that the establishment of the UDD unit as envisaged by Khattiya would violate the law.

http://opinionasia.com/ThaiArmywithinArmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...