Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

http://www.nationmul...newsid=30122513

Han utnämnde Chavalit till befälhavare för "Folkets Arme" i februari. Det var ingenting som kom fram efter någon hemlig avlyssning, nej Pallop Pinmanee och Seh Daeng kallade till presskonferens i Dubai efter de hälsat på Thaksin och förklarade hur de väpnade kampen skulle gå till. Seh Daeng och Arisamun borde väl räknas till de mer radikala elementen?

Delade meningar om "Folkets arme". Men det hindrar inte att misstänka Thaksin för medverkan till våldsamt upplopp.

http://opinionasia.com/ThaiArmywithinArmy

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kompisar smile.gif

hardcorered-300x225.jpg

Bara för de som inte vet vilka det är i bilden.

Arisman, blå tshirt

Seh Daeng, längst upp till höger,

Supron Attapong, UDD ledare alias "Isaans Rambo". Bredvid Arisman i rött.

Panlop Pinmanee, till vänster om Thaksin, Puea Thai MP. Ansvarig general vid massakern i Tak Bai och Kru Se.

Bilden tagen när dom träffades i Dubai i Februari.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

http://www.nationmul...newsid=30122513

Han utnämnde Chavalit till befälhavare för "Folkets Arme" i februari. Det var ingenting som kom fram efter någon hemlig avlyssning, nej Pallop Pinmanee och Seh Daeng kallade till presskonferens i Dubai efter de hälsat på Thaksin och förklarade hur de väpnade kampen skulle gå till. Seh Daeng och Arisamun borde väl räknas till de mer radikala elementen?

Jag håller med om att de två är/var de mest radikala i rörelsen. Det förklarades aldrig vad denna armé skulle göra eller hur dom skulle uppnå demokrati. Och vad jag förstått var det aldrig uttalat att det var med hjälp av vapen denna kamp skulle gå till väga även om det inte skulle förvåna mig om det var tanken. Hur som helst fick idén sedan avslag av UDD rörelsen och det genomfördes aldrig.

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur som helst fick idén sedan avslag av UDD rörelsen och det genomfördes aldrig.

Javisst.. och seh daeng hängde runt demonstrationen främst som turist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Javisst.. och seh daeng hängde runt demonstrationen främst som turist.

Han var trotts allt delakig i UDD-rörelsen även om han inte var så poppis bland de övriga mer moderata ledarna med sina radikala idéer. Sen hade han väl sina vakter som skulle hålla ordning bland demonstranterna. Där kan man ju spekulera hur radikala de var eller om de hade en dubbelagenda.

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Kompisar smile.gif

hardcorered-300x225.jpg

Bara för de som inte vet vilka det är i bilden.

Arisman, blå tshirt

Seh Daeng, längst upp till höger,

Supron Attapong, UDD ledare alias "Isaans Rambo". Bredvid Arisman i rött.

Panlop Pinmanee, till vänster om Thaksin, Puea Thai MP. Ansvarig general vid massakern i Tak Bai och Kru Se.

Bilden tagen när dom träffades i Dubai i Februari.

Photoshop, det vet alla. Har inget med sanningen att göra. Det vet alla.:ironi:

Mvh :wai:

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Kompisar smile.gif

hardcorered-300x225.jpg

Bara för de som inte vet vilka det är i bilden.

Arisman, blå tshirt

Seh Daeng, längst upp till höger,

Supron Attapong, UDD ledare alias "Isaans Rambo". Bredvid Arisman i rött.

Panlop Pinmanee, till vänster om Thaksin, Puea Thai MP. Ansvarig general vid massakern i Tak Bai och Kru Se.

Bilden tagen när dom träffades i Dubai i Februari.

Tycker det ser ut som bröderna Dalton?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

När det städas så städas det ordentligt :great:

Häftigt !jag har flera vänner som varit där och jobbat hela dagen.

Dom är så generade över avd som ställts till och dom gör allt för att det skall återgå till normalt liv igen.

Thailand är ändå underbart!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Marsupilami

När det städas så städas det ordentligt :great:

Denna videosnutt får en att se med förhoppning på Thailand.

Vi får hoppas att det även kan bli ett samarbete politiskt.

Hur som helst videon får en att känna glädje.

Både falanger och thai samarbetar för att få Bangkok "ren" från det sorgliga som hänt.

Ger karma för denna videosnutt.

/Marsupilami

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Lao Kaos, sanningen kan vara svår när man lever med kommunistfilter. :dance1:.

Mvh :wai:

Kenthamon

Jag är för det första inte kommunist, så där har du helt fel. För det andra förstår jag inte varför sanningen skulle vara svår? Förklara gärna? Om du menar att jag har problem med bilden så har du ännu en gång fel. Det är väl ingen hemlighet att dom kände varandra väl. Jag antar att du bara försöker provocera som vanligt.

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Jag är för det första inte kommunist, så där har du helt fel. För det andra förstår jag inte varför sanningen skulle vara svår? Förklara gärna? Om du menar att jag har problem med bilden så har du ännu en gång fel. Det är väl ingen hemlighet att dom kände varandra väl. Jag antar att du bara försöker provocera som vanligt.

Det är bara att läsa dina inlägg. Du har ju inte sett ett ända bevis på att rödskjortorna använt våld under två månader i Bkk. Trots alla videos och alla andra bevis, som alla andra har sett. Om inte du är kommunist så är jag Nelson Mandela.

Mvh :wai:

Kenthamon (Nelson Mandela)

Ändrades av Kenthamon
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad vore Thailand utan faranger?

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

"If you seize power from us, then we'll burn the whole country down. Burn it, burn everything my brothers. I'll take responsibility for everything. If they want to arrest anyone, tell them to come and arrest me. Burn it down!"

``Guarantee; Bangkok will turn into a sea of flames. Bangkok will definitely turn into a sea of flames. Those of you who live in the country, it's okay if you cannot join us. If anything happens, just gather at your provincial or city halls. No need to wait for the order. Burn your provincial city halls down to the ground.''

Those are excerpts from speeches made by United Front for Democracy Against Dictatorship (UDD) leaders Natthawut Saikua and Arisman Pongruengrong respectively"!

Fredliga rödskjortor!!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det är ett konstigt Thailand det raporteras från.

När jag har varit i Thailand har jag mest sett Hawaii skjortor och flip-flops. Ett och annat Singha linne har man väl också skådat

Några röda skjortor har jag aldrig sett. Vad har dom för skor?

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ett konstigt Thailand det raporteras från.

När jag har varit i Thailand har jag mest sett Hawaii skjortor och flip-flops. Ett och annat Singha linne har man väl också skådat

Några röda skjortor har jag aldrig sett. Vad har dom för skor?

foppa_tofflor_1179572870.jpg

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Det är bara att läsa dina inlägg. Du har ju inte sett ett ända bevis på att rödskjortorna använt våld under två månader i Bkk. Trots alla videos och alla andra bevis, som alla andra har sett. Om inte du är kommunist så är jag Nelson Mandela.

Mvh :wai:

Kenthamon (Nelson Mandela)

Herr Nelson Mandela. Jag tror du har missat vad jag har efterfrågat. Jag har frågat ifall någon kunde vara vänlig att visa ett uttalande eller någon bevis på att Thaksin har förespråkat våld. Thaksin har blivit efterlyst som en terrorist och jag har enbart frågat efter något som stödjer det. Jag blir förvånad att så många här är så säkra på att han har gjort just det utan att hittills kunnat visa något.

Jag försvar inte honom på något sätt men för att själv bli övertygad vill jag se mer än bara rykten.

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Marsupilami

Herr Nelson Mandela. Jag tror du har missat vad jag har efterfrågat. Jag har frågat ifall någon kunde vara vänlig att visa ett uttalande eller någon bevis på att Thaksin har förespråkat våld. Thaksin har blivit efterlyst som en terrorist och jag har enbart frågat efter något som stödjer det. Jag blir förvånad att alla här är så säkra på att han har gjort just det utan att hittills kunnat visa något.

Jag försvar inte honom på något sätt men för att själv bli övertygad vill jag se mer än bara rykten.

Här har vi ledaren som talar om att stå främst i ledet.

Hur förklarar du hans agerande när han shoppa och drack champagne istället...?

/Marsupilami

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Här har vi ledaren som talar om att stå främst i ledet.

Hur förklarar du hans agerande när han shoppa och drack champagne istället...?

/Marsupilami

Thaksin förespråkade fredliga demonstrationer i detta klipp. Hur menar du att det skulle binda honom till terrorism?

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Marsupilami

Thaksin förespråkade fredliga demonstrationer i detta klipp. Hur menar du att det skulle binda honom till terrorism?

Det jag skrev ,var att Thaksin sa att han skulle stå i främsta ledet...

Bevisligen så var det rena lögnen.

Frågorna var då att hur förklarar du denna lögn och hur förklarar du den sk.fredliga demonstrationen?(2 st frågor i meningen)

Thaksins ställföreträdare,vad talar dom om...?

(Kan du förklara det.?)

/Marsupilami

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Herr Nelson Mandela. Jag tror du har missat vad jag har efterfrågat. Jag har frågat ifall någon kunde vara vänlig att visa ett uttalande eller någon bevis på att Thaksin har förespråkat våld. Thaksin har blivit efterlyst som en terrorist och jag har enbart frågat efter något som stödjer det. Jag blir förvånad att alla här är så säkra på att han har gjort just det utan att hittills kunnat visa något.

Jag försvar inte honom på något sätt men för att själv bli övertygad vill jag se mer än bara rykten.

Du försvarar honom med näbbar och klor. Du är som en teflonpanna, inget fastnar.

Jag tror att en normalbegåvad person förstår, efter allt som skrivits och länkats här på MPR plus alla videos, att Tasksvin inte är oskyldig.

Varför klarar du inte av att ta det till dig och inse att Tasksvin har inte bara fingrarna i syltburken, hela han sitter i syltburken. Du svarar att du vill ha bevis. Öppna ögonen och öronen, andas djupt och slappna av så ska du se att du (kanske) också ser och hör.

Lycka till :wai:

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Du försvarar honom med näbbar och klor. Du är som en teflonpanna, inget fastnar.

Jag tror att en normalbegåvad person förstår, efter allt som skrivits och länkats här på MPR plus alla videos, att Tasksvin inte är oskyldig.

Varför klarar du inte av att ta det till dig och inse att Tasksvin har inte bara fingrarna i syltburken, hela han sitter i syltburken. Du svarar att du vill ha bevis. Öppna ögonen och öronen, andas djupt och slappna av så ska du se att du (kanske) också ser och hör.

Lycka till :wai:

Kenthamon

Herr Nelson Mandela. Nu har du fel ytterligare en gång. Jag försvarar inte Thaksin. Jag önskar bara se något som liknar bevis eller ett klipp där han uppmanar till våld. Är det en orimlig begäran? Jag har läst någon referera till en video där han skulle uppmana till våld, men jag har personligen inte sett den och eftersom ingen annan sett den heller verkar det bara vara påhitt.

Sov gott !

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...