Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Fortfarande Din Kompis // anders

Fail igen.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hittade denna i en annan tråd men den är lika relevant här. Jag rekommenderar er att se den, om ni har tid det vill säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ber om ursäkt för att jag avbryter pajkastningen

En artikel om Takkis inblandning i demonstrationerna

Mr. Thaksin has played a complex game to try to claw his way back to power in Thailand. From self-exile in Dubai and Montenegro,

http://online.wsj.com/article/SB10001424052748704852004575257790134925082.html?mod=rss_most_emailed_day_asia

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Tumurdoc: Vänligen Peta Dig I Näsan, Du är garanterat en Glidare i trettiofem årsåldern, så långa ord har du med säkerhet inte läst tidigare.

Du ? om du har upplevt Sverige, eller skolad utanför. Så måste Du Veta att människor behandlas olika i Tings -Hovrätt Om Du inte har förstånd till det... Väx på Dig Grabben

Fortfarande Din Kompis, hoppas Mentor. // anders

Håller med dig Buriram

Du menade ju SVEA RIKAS LAG.

Alltså den lagen för di rika som heter Svea.

Det är en jävla skilnad det

Och Joints borde verkligen ta sig en kurs i svenska.

Fan så sne man blir på obildat folk som glider på forum och snappar åt sig kunnskap av oss som vet..

Men det känns ju skönt att lära pojkspolingarna lite vett :rtfm:

Tycket ni ska lära er av dom äldre som sitter inne med kunnskap

MVH

Eran kåmmpis

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycket ni ska lära er av dom äldre som sitter inne med kunnskap

OK. Tog ditt råd. Vad ska jag göra nu då? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om han, vilket du hävdar, har varit med och finansierat demonstrationerna så finns det väl inget som tyder på att han har stöttat och uppmanat de radikalare elementen som stökat till det.

Hade Thaksin velat skapa en egen armé så hade dom haft råd med betydligt vassare vapen än slangbällor och molotovkoktails.

Det pratas om bevis men jag har fortfarande inte sett det.

Varsågod och njut!

Denna e nog bäst "Living on the edge": http://www.ireport.com/docs/DOC-445228

Lite tamare:

http://www1.voanews.com/english/news/asia/Thai-Government-Shows-Off-Red-Shirt-Weapons-Cache-94654479.html

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade denna i en annan tråd men den är lika relevant här. Jag rekommenderar er att se den, om ni har tid det vill säga.

Den är gammal. Har du sett Abhisits svar om detta?

Giles sitter i publiken och är den som har synpunkter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Dagens skavaller fran svarfar. Skalet till att protesten inte stoppades tidigare var att det blockades av Prinsen. Drottningen forsokte overtala honom tillsammans med Prem men han vagra vika en tum och forbjod regeringen att agera. En av prinsens aides har varit placerad hos Anupong under hela tiden. Till slut lyckades drottningen och hennes team sova ned prinsen och da beodra upprensning av Rachaprasong!!!

Kungen da? Ja, han har tydligen inte vetat om vad som hant da ingen vagat beratta nagot.

Varre an vilken Thai-sapa som helst.

Wille,

Oj oj oj - Spännande - tänk om det ryktet skulle stämma?

När väl Prinsen vaknar upp (om han nu gör det)?

Så skulle jag tro att han blir en smula tvär och hämndlysten på tjocka släkten.

Gå tillbaka ca 9 år i tiden och titta på vad som hände i Nepal.

Då finner du även ett möjligt Thailändskt scenario, och kanske även slutet på Chakri-dynastin.

***************************************************************

The Nepalese royal massacre occurred on Friday, June 1, 2001, at a house in the grounds of the Narayanhity Royal Palace, then the residence of the Nepalese monarchy, when Crown Prince Dipendra shot and killed several members of his family. As a result of the shooting, ten people died and five were wounded. The dead included King Birendra of Nepal and Queen Aiswarya, Dipendra's father and mother. Prince Dipendra became de jure King of Nepal upon his father's death and died whilst in a coma three days after the act.

*************************************************

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående Thaksin.

Hur har då Thaksin medverkat vid våldsamheterna? Tja.. det vet väl bara de som varit med om våldsamheter och pratat med Thaksin om detta.

Vem är det? Seh Daeng. Sicken tur för Thaksin att han är död. Vem var det som sköt honom nu igen? En polis? Stog inte polisen på Thaksins sida?

Är det långsökt att tro att Thaksin fattade åt vilket håll det barkade.. och ville minimera skadorna? Hade Seh Daengs medverkan gjort någon skillnad?

Fler konspirationer någon? smile.gif

Absolut den mest troliga konspirationsteorin.

Vad Thaksin i dag skulle vara minst betjänt av, vore en bablande Seh Daeng.

Seh Daeng besökte bevisligen Thaksin i Dubai vid flera tillfällen för konsultationer!!

Han var ju väldigt lösmynt om sina dagliga telefonkontakter med Thaksin.

I intervjuven alldeles innan han sköts, så gjorde han också förödande uttalanden, för Thaksins skuld i det hela.

Och tack för den länken nedan. Det var ju en jävla massa slangbellor på dom bilderna.Har aldrig sett så många!!!!!!

"Bilder på upphittat och uppvisat av CRES."

http://www.facebook.125407854152671

31311_125408674152589_120544157972374_252027_4721888_n.jpg

JohanB

Ändrades av JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående Thaksins medverkan och vad Abhisit tycker om det samt var Abhisit tycker om många andra saker i det här,

från en intervju från maj förra året som fortfarande är lika aktuell och kunde ha varit inspelad idag.

http://www.youtube.c...#!v=lo3LiW1UBi4

http://www.youtube.c...#!v=hyeT69TYRHQ

Ändrades av Surin P3
youtube kod ändrad
Link to comment
Dela på andra sajter

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den är gammal. Har du sett Abhisits svar om detta?

Giles sitter i publiken och är den som har synpunkter.

Hej noBuzz, tack för att du delade med dig av den videon jag hade iaf inte sett den förrut. Bra att man kan få höra från bägge sidor.

Däremot så tycker jag iaf att det var väldigt lustigt att abhisit sa att samma lagar fanns för vanliga människor, jag tror inte att någon åker in i fängelse i Thailand för att säga att sin granne är dum i huvudet, isf skulle det vara ett antal miljoner människor i fängelse idag. Det tror jag till och med du håller med om att det krävs inte så mycket kritik av kungahuset för att åka in i fängelse. Däremot måste man nog käfta på rätt länge för att åka in pga skitkastning mot vanliga människor.

När han nämner att vissa länder i Europa har liknande lagar och att en person nyligen hade åkt dit pga den, vilket land pratade han om? Jag vet inget om detta och skulle vara glad om jag kunde få veta mer om detta.

MVH Emil.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej noBuzz, tack för att du delade med dig av den videon jag hade iaf inte sett den förrut. Bra att man kan få höra från bägge sidor.

Däremot så tycker jag iaf att det var väldigt lustigt att abhisit sa att samma lagar fanns för vanliga människor, jag tror inte att någon åker in i fängelse i Thailand för att säga att sin granne är dum i huvudet, isf skulle det vara ett antal miljoner människor i fängelse idag. Det tror jag till och med du håller med om att det krävs inte så mycket kritik av kungahuset för att åka in i fängelse. Däremot måste man nog käfta på rätt länge för att åka in pga skitkastning mot vanliga människor.

När han nämner att vissa länder i Europa har liknande lagar och att en person nyligen hade åkt dit pga den, vilket land pratade han om? Jag vet inget om detta och skulle vara glad om jag kunde få veta mer om detta.

MVH Emil.

Hej Emil.

Det är riktigt att han sa så.

Men det var bara en av flera saker som sades och han sade det för att förklara varför lagen finns.

Inte som jämförelse mellan vanliga människor och kungahuset.

Vad han också sade, och som jag absolut håller med om, är att lagen missbrukas i samhället.

En annan lag som också används flitigt i Thailand är just förtalslagar och många har dömts till böter och fängelse under dessa.

En kändis är ju sondhi som är dömd till två års fängelse efter att Thaksin anmält honom.

http://cpj.org/2009/09/thai-media-owner-editor-handed-prison-sentences.php

Wikisidan har några exempel på folk som dömts för dessa lagar i Europa.

http://en.wikipedia.org/wiki/L%C3%A8se_majest%C3%A9

Men jag vet inte om han menade någon av dessa eller om han syftade på något annat specifikt exempel.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Tumurdoc: Vänligen Peta Dig I Näsan, Du är garanterat en Glidare i trettiofem årsåldern, så långa ord har du med säkerhet inte läst tidigare.

Du ? om du har upplevt Sverige, eller skolad utanför. Så måste Du Veta att människor behandlas olika i Tings -Hovrätt Om Du inte har förstånd till det... Väx på Dig Grabben

Fortfarande Din Kompis, hoppas Mentor. // anders

Är du riktig eller ett skämt? Jag bara undrar för mer osammanhängande och meningslösa inlägg har jag inte sett här på MPR.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

OK. Tog ditt råd. Vad ska jag göra nu då? :)

Ja du får väl göra som jag brukar göra varje år.

Bli äldre...B)

Men det är ingen garanti att man blir vis, som T.ex Buriram

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Är du riktig eller ett skämt? Jag bara undrar för mer osammanhängande och meningslösa inlägg har jag inte sett här på MPR.

Nu måste jag hänvisa dig till avdelningen "läsfårståelse".

Framgår ju klart och tydligt vad Buriram skriver i sina inlägg...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej noBuzz och tack för ett snabbt svar. Visst han sa flera saker i denna video men jag tycker personligen att denna lag är är ungegär vad som händer med mat efter att det har passerat tarmarna.

Om lagen nu missbrukas kanske abhisit och hans regering kan ta och avskaffa den, det skulle ge flera plus i min bok. Antagligen är det lättare sagt än gjort men tror du förstår.

Jag är ju som sagt mer röd än gul men tycker att det är hemskt att Sondhi dömdes för det, ingen skall i min mening.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du får väl göra som jag brukar göra varje år.

Bli äldre...cool.gif

Men det är ingen garanti att man blir vis, som T.ex Buriram

Man får hoppas på turen. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej noBuzz och tack för ett snabbt svar. Visst han sa flera saker i denna video men jag tycker personligen att denna lag är är ungegär vad som händer med mat efter att det har passerat tarmarna.

Om lagen nu missbrukas kanske abhisit och hans regering kan ta och avskaffa den, det skulle ge flera plus i min bok. Antagligen är det lättare sagt än gjort men tror du förstår.

Jag är ju som sagt mer röd än gul men tycker att det är hemskt att Sondhi dömdes för det, ingen skall i min mening.

Det är många som tycker att lagen är skit. Och man kan kanske inte anklaga den för att vara modern.

Själv vet jag inte vad jag tycker.

Hade den funnits i Sverige hade jag kräkts.

Men Thailand är inte Sverige. Och Thailändske kungen är inte den Svenske kungen.

Det är enkelt att vilja förkasta den men jag känner att jag personligen inte har tillräckligt djup förståelse för det

Thailändska samhället för att ta ställning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Absolut den mest troliga konspirationsteorin.

Vad Thaksin i dag skulle vara minst betjänt av, vore en bablande Seh Daeng.

Seh Daeng besökte bevisligen Thaksin i Dubai vid flera tillfällen för konsultationer!!

Han var ju väldigt lösmynt om sina dagliga telefonkontakter med Thaksin.

I intervjuven alldeles innan han sköts, så gjorde han också förödande uttalanden, för Thaksins skuld i det hela.

Och tack för den länken nedan. Det var ju en jävla massa slangbellor på dom bilderna.Har aldrig sett så många!!!!!!

"Bilder på upphittat och uppvisat av CRES."

http://www.facebook.125407854152671

31311_125408674152589_120544157972374_252027_4721888_n.jpg

JohanB

Vadå hittat de Rödas vapen?

Det ser man ju tydligt på bilden att såväl

granaterna, magasinen och automatgevären är Gul-markerade.

:whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Nu måste jag hänvisa dig till avdelningen "läsfårståelse".

Framgår ju klart och tydligt vad Buriram skriver i sina inlägg...

Jag beklagar djupt min okunskap om just Burirams inlägg. Försöker med en dåres envishet förstå vad han pratar om men har hittills gått bet på uppgiften.

Allt stöd i denna uppgifts lösande mottages tacksamt!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Ja, Kao Laos inlägg enligt bif länk är nog något fel. Jag skulle inte vilja bli attackerad med dessa slangbellor.

kao...det blev visst fel..som vanligt :-)

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om han, vilket du hävdar, har varit med och finansierat demonstrationerna så finns det väl inget som tyder på att han har stöttat och uppmanat de radikalare elementen som stökat till det.

Hade Thaksin velat skapa en egen armé så hade dom haft råd med betydligt vassare vapen än slangbällor och molotovkoktails.

Det pratas om bevis men jag har fortfarande inte sett det.

http://www.nationmultimedia.com/option/print.php?newsid=30122513

Han utnämnde Chavalit till befälhavare för "Folkets Arme" i februari. Det var ingenting som kom fram efter någon hemlig avlyssning, nej Pallop Pinmanee och Seh Daeng kallade till presskonferens i Dubai efter de hälsat på Thaksin och förklarade hur de väpnade kampen skulle gå till. Seh Daeng och Arisamun borde väl räknas till de mer radikala elementen?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...