Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Då kan jag meddela dig att dom två fd. rda som jag pratade med igår; dom kommer verkligen INTE rösta på något parti som har anknytning till de röda.

Dessa två hade varit en längre tid inne på demonstrationsområdet och nu verkligen hatar dom de rödas ledare. Varför?

Jo på det sätt dom blivit behandlade.

Man har haft regionala områden inne där representanter för regionerna styrt och ställt. När dom ville gå därifrån så dels fick dom inte sina ID-kort, dels så var det sociala trycket från de lokala ledarna sådant att dom egentligen inte kunde gå. Ledarna hotade dem inte direkt men sa att" du som kommer från den och den byn; ska du verkligen svika oss nu? De kommer alla komma ihåg."

Det finns mycket mer att återge från deras tid där men en sak är säker; där tappade den röda rörelsen två medlemmar.

Dom såg det nästan som en befrielse när militären tog över. Kan du tänka dig?

Om du pratar sanning eller ej har jag ingen aning-om Sant eller falskt så är det propaganda som är till för att stärka den egna saken, i detta fall din stånd pungt. Det är alltid de härskande som skriver historian nu försöker du med billiga knep att följa i deras ledband. Men det som är sått är sått vad Thailand får skörda får vi se. För egen del hoppas jag att de medvetna arbetarna organiserar sig och skaffar sig bra bundsförvanter så kan skörden bli bra.
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag gjorde som du och sökte på ordet "terrorist" i Bangkok post. Fick 16 träffar och rubrikerna är som följer på de artiklarna.

http://www.bangkokpo...-france-sources

http://www.bangkokpo...in-sun-too-long

http://www.bangkokpo...ilitants-report

http://www.bangkokpo...square-car-bomb

http://www.bangkokpo...st-plot-reports

http://www.bangkokpo...e-on-terrorists

http://www.bangkokpo...terrorist-claim

http://www.bangkokpo...-security-alert

http://www.bangkokpo...-security-alert

http://www.bangkokpo...terrorist-probe

http://www.bangkokpo...rtyr-death-wish

http://www.bangkokpo...ist-connections

http://www.bangkokpo...nuclear-traffic

http://www.bangkokpo...ect-in-shootout

http://www.bangkokpo...-of-a-terrorist

16 träffar, varav 9 inte är relaterade till händelserna i Bangkok den senaste månaden, 2 berör beskjutningen av oljedepån i Phatum Thani, 1 är en insändare. I de andra 4 så finns där ingenting som säger att regeringen har förklarat att alla som demonstrerar är terrorister.

Nu har du länkarna, visa mig gärna var?

Jag spekulerar .

För vad som känns som en evighet sedan - men icke desto mindre i denna tråd

klagade jag över att buzzen i tre inlägg i följd påstod påståenden utan länkar.

T.ex. att kungen och drottningen lovat att betala för vård av offer i samband med oron

Inte i syfte att som nu avkräva bevis utan enbart för att jag ville veta mera och

jag fick i svar från honom det jag sökte.

Jag var den enda då, men när IL nu påstår något, då går drevet igång smiley.gif

Ni som är så sugna på att sätta dit han för detta kan väl då passa på att avkräva

buzzen samma bevis med samma resonnemang.

Men varför och till vad nytta. Allt är ju överspelat nu.

Folk har gått hem och lugnet håller på att sänka sig över landet.

I den förbindelse kan man spekulera i spekulationerna, nämligen om länkar

till allvärldens twittrande och facebookande individer är bevis för något överhuvudtaget.

Det går nästan alltid att hitta länkar till någon därute som tycker som en själv.

mvh spekultanten GD smiley.gifsmiley.gif

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Precis, Dom röda beskylls för bränderna och plundringen.

Men utfördes i största del av kriminella och "vanliga" människor som passa på i kaoset.

Njaa... de röda ledarna har många gånger uppmanat folk att "ifall vi blir arresterade så ta och bränn Bangkok" och liknande.

I en demokrati får man sitta i fängelse läännnggggeeee för uppvigling. Hoppas dom också får det.

Dåden kanske utfördes av hard liners men de initierades och uppmuntrades från ledarna. Det kan dessa aldrig förneka. Det finns alldeles för många videos som bevisar deras blodtörst.

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Eftersom regeringen fortsätter med sitt förtryck av dom röda genom arresteringar och censurerar deras informationsmedia så är det bra att dom drar igång nya demonstrationer för att visa att inga problem är lösta ännu.

Men kom igen! Är det förtryck nu att arrestera våldsverkare, vandaler och terrorister? Detta är de rödas eget fel. Det kan du ju inte kalla för förtryck!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag spekulerar .

För vad som känns som en evighet sedan - men icke desto mindre i denna tråd

klagade jag över att buzzen i tre inlägg i följd påstod påståenden utan länkar.

T.ex. att kungen och drottningen lovat att betala för vård av offer i samband med oron

Inte i syfte att som nu avkräva bevis utan enbart för att jag ville veta mera och

jag fick i svar från honom det jag sökte.

Jag var den enda då, men när IL nu påstår något, då går drevet igång smiley.gif

Ni som är så sugna på att sätta dit han för detta kan väl då passa på att avkräva

buzzen samma bevis med samma resonnemang.

Men varför och till vad nytta. Allt är ju överspelat nu.

Folk har gått hem och lugnet håller på att sänka sig över landet.

I den förbindelse kan man spekulera i spekulationerna, nämligen om länkar

till allvärldens twittrande och facebookande individer är bevis för något överhuvudtaget.

Det går nästan alltid att hitta länkar till någon därute som tycker som en själv.

mvh spekultanten GD smiley.gifsmiley.gif

Kan vi få en länk till noBuzz påstående, så vi kan kolla själva? :crazy:

Ingen har påstått att twitter är bevis, men IL påstår att regeringen sagt att vanliga människor är terrorister. Skillnad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kan jag meddela dig att dom två fd. rda som jag pratade med igår; dom kommer verkligen INTE rösta på något parti som har anknytning till de röda.

Dessa två hade varit en längre tid inne på demonstrationsområdet och nu verkligen hatar dom de rödas ledare. Varför?

Jo på det sätt dom blivit behandlade.

Man har haft regionala områden inne där representanter för regionerna styrt och ställt. När dom ville gå därifrån så dels fick dom inte sina ID-kort, dels så var det sociala trycket från de lokala ledarna sådant att dom egentligen inte kunde gå. Ledarna hotade dem inte direkt men sa att" du som kommer från den och den byn; ska du verkligen svika oss nu? De kommer alla komma ihåg."

Det finns mycket mer att återge från deras tid där men en sak är säker; där tappade den röda rörelsen två medlemmar.

Dom såg det nästan som en befrielse när militären tog över. Kan du tänka dig??

Och jag har träffat på 3 röda som förklarade sig helt beredda att återvända till BKK om det så vore i morgon

Bevisar ingenting det heller, men att tro att rörelsen för det röda skulle upphöra och försvinna i skam tror jag inte på, de kommer att uppstå igen, i vilken form vet jag inte men dom kommer att bli en faktor, det skulle mycket till om det inte blir så.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag spekulerar .

För vad som känns som en evighet sedan - men icke desto mindre i denna tråd

klagade jag över att buzzen i tre inlägg i följd påstod påståenden utan länkar.

T.ex. att kungen och drottningen lovat att betala för vård av offer i samband med oron

Inte i syfte att som nu avkräva bevis utan enbart för att jag ville veta mera och

jag fick i svar från honom det jag sökte.

Jag var den enda då, men när IL nu påstår något, då går drevet igång smiley.gif

Ni som är så sugna på att sätta dit han för detta kan väl då passa på att avkräva

buzzen samma bevis med samma resonnemang.

Men varför och till vad nytta. Allt är ju överspelat nu.

Folk har gått hem och lugnet håller på att sänka sig över landet.

I den förbindelse kan man spekulera i spekulationerna, nämligen om länkar

till allvärldens twittrande och facebookande individer är bevis för något överhuvudtaget.

Det går nästan alltid att hitta länkar till någon därute som tycker som en själv.

mvh spekultanten GD smiley.gifsmiley.gif

Drev och drev... Jag har suttit i det här nyhetsflödet i snart två månader och läst massvis med texter, granskat massvis med bilder och videoklipp. IL hävdade att han i BP fick 27 träffar på ordet terrorist och regeringen och menar att regeringen pekar ut de röda som terrorister. Han länkade inte till någon av dessa 27 träffarna.

Jag gjorde samma sökning och fick 16 träffar, varav majoriteten inte hade med Thailand att göra och av de som var relaterade till Thailand så fanns det ingenstans där det påstods att regeringen har terrorist stämplat de röda.

IL fick ju visserligen 11 träffar mer än mig och där kanske det står något sådant och då skulle jag vilja läsa det. Vilket IL kunde fixat om han länkade till artiklarna.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Om du pratar sanning eller ej har jag ingen aning-om Sant eller falskt så är det propaganda som är till för att stärka den egna saken, i detta fall din stånd pungt. Det är alltid de härskande som skriver historian nu försöker du med billiga knep att följa i deras ledband. Men det som är sått är sått vad Thailand får skörda får vi se. För egen del hoppas jag att de medvetna arbetarna organiserar sig och skaffar sig bra bundsförvanter så kan skörden bli bra.

Så talar en sann demokrat När argumenten tar slut; ja då kommer retoriken och skivan fram.

Om du har några som helst belägg för att jag inte talar sanning så ser jag verkligen fram mot dessa. Annars kanske du kan utgå från att det ÄR sanning.

Eftersom jag VET att det är sant, så undrar jag på vilket sätt detta kan kallas propaganda? "Stärka den egna saken"? vadå? Dom var där för att dom verkligen stödde de röda. Nu har de röda två hatiska fd. medlemmar, antagligen inte de enda som jag hörde från dem.

"Billiga knep"? Verkligen lågt! :kort:

Men det är klart att när fakta talar emot dig och andra röda; då KAN det inte varar sant. :diablo:

Edit; såg just denna länk. Kanske den stödjer det som de jag känner också sa? Men det är förstås fel det också?

http://www.thaivisa.com/forum/100-ID-cards-redshirt-cards-Ban-t368071.html

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Kan vi få en länk till noBuzz påstående, så vi kan kolla själva? crazy.gif

Ingen har påstått att twitter är bevis, men IL påstår att regeringen sagt att vanliga människor är terrorister. Skillnad?

Inte bortrensade från tråden så det är inga promblam.

7 döda idag och 110 logger på intensiven

Demonstranter har tvingat ett fordon med militärer att stanna, slog sönder fönsterrutor och gav sig på soldaterna.

Kungen och drottning betalar sjukvårdskostnaderna för de som skadas i dagens strider.

Man kan spekulera i om inte påstående nr 2 är minst lika viktigt att dokumentera

som en ev länk till om regeringen kallat "de fattiga i Issan" för terrorister

eller de demonstrerande rödskjortorna för samma.

Min spekulation handlade egentligen om att lägga ner allt detta då det enda detta tjatande

om vem som gjort eller sagt vad är att elda på ett hat och en misstro som alla säger sig vilja minska.

smiley.gifsmiley.gif mvh Spekultanten GD

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Och jag har träffat på 3 röda som förklarade sig helt beredda att återvända till BKK om det så vore i morgon

Bevisar ingenting det heller, men att tro att rörelsen för det röda skulle upphöra och försvinna i skam tror jag inte på, de kommer att uppstå igen, i vilken form vet jag inte men dom kommer att bli en faktor, det skulle mycket till om det inte blir så.

Jag är helt övertygad om att många fortfarande stödjer den röda rörelsen. Jag ville påvisa att det finns folk som faktiskt deltagit men som ändrat åsikt dramatiskt.

De två jag hänvisade till; dom har inte i grunden förändrat sin syn på Thailand och klyftorna. Däremot så hatar dom nu de rödas ledare och vill inte förknippas med dem längre.

Sällan har jag hört så arga Thailändare!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Inte bortrensade från tråden så det är inga promblam.

Man kan spekulera i om inte påstående nr 2 är minst lika viktigt att dokumentera

som en ev länk till om regeringen kallat "de fattiga i Issan" för terrorister

eller de demonstrerande rödskjortorna för samma.

Min spekulation handlade egentligen om att lägga ner allt detta då det enda detta tjatande

om vem som gjort eller sagt vad är att elda på ett hat och en misstro som alla säger sig vilja minska.

smiley.gifsmiley.gif mvh Spekultanten GD

Tjaa du spekulanten. Bara för några sidor sedan var en Youtube avseende 2, kopierad. Kolla tillbaka ett par sidor så ser du men...det kan vara en filminspelning. Meddela mig vad du tror.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Tjaa du spekulanten. Bara för några sidor sedan var en Youtube avseende 2, kopierad. Kolla tillbaka ett par sidor så ser du men...det kan vara en filminspelning. Meddela mig vad du tror.

Om du följer tråden och läser vad jag skriver förstår du att det inte är jag som skriker på bevis.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte bortrensade från tråden så det är inga promblam.

Man kan spekulera i om inte påstående nr 2 är minst lika viktigt att dokumentera

som en ev länk till om regeringen kallat "de fattiga i Issan" för terrorister

eller de demonstrerande rödskjortorna för samma.

Min spekulation handlade egentligen om att lägga ner allt detta då det enda detta tjatande

om vem som gjort eller sagt vad är att elda på ett hat och en misstro som alla säger sig vilja minska.

smiley.gifsmiley.gif mvh Spekultanten GD

OK, men som vi alla kan se så har noBuzz förbättrat sig och numera infogar länkar till de twitter han skriver om. Det är väl bra?

Och samma gäller för IL, skulle han börja infoga käll-länkar till sina påståenden, ja då är jag inte sen att medge att det också är bra.

En annan stor skillnad är faktiskt att ILs kommentar om regeringen var en propaganda-lögn (eller om ni vill; kalla det en osanning) i motsats till noBuzz´s inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så talar en sann demokrat När argumenten tar slut; ja då kommer retoriken och skivan fram.

Om du har några som helst belägg för att jag inte talar sanning så ser jag verkligen fram mot dessa. Annars kanske du kan utgå från att det ÄR sanning.

Eftersom jag VET att det är sant, så undrar jag på vilket sätt detta kan kallas propaganda? "Stärka den egna saken"? vadå? Dom var där för att dom verkligen stödde de röda. Nu har de röda två hatiska fd. medlemmar, antagligen inte de enda som jag hörde från dem.

"Billiga knep"? Verkligen lågt! :kort:Hur vet du att det inte var Svart Propaganda du blivet delgiven

Men det är klart att när fakta talar emot dig och andra röda; då KAN det inte varar sant. :diablo: Nä för vi vet vad Svart propaganda är så vi tar det lugnt o fint. vimlar av Svart Propaganda regeringen står väl för der mesta

Edit; såg just denna länk. Kanske den stödjer det som de jag känner också sa? Men det är förstås fel det också?

http://www.thaivisa.com/forum/100-ID-cards-redshirt-cards-Ban-t368071.html

Ändrades av carpenter
Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan spekulera i om inte påstående nr 2 är minst lika viktigt att dokumentera

Det kom ju tre inlägg senare, missade du det?

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Det kom ju tre inlägg senare, missade du det?

Om du följer tråden, Welder, och läser det jag skriver, förstår du att det inte är jag som skriker på bevis.

Besvarade en teknisk fråga från P3 om påståenden utan länkar.

"buzzen har bättrat sig" svarade han.

Min spekulation handlar . asch - det kan du ju läsa själv smiley.gif

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

GD, dina signaturer passar så perfekt för mig alldeles för ofta.

Alla bör förbättra sig och lära sig av sina misstag. Vilket noBuzz bevisligen gjort.

Har t.ex. Isan Lover gjort det? Ja, det får framtiden utvisa...

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

GD, dina signaturer passar så perfekt för mig alldeles för ofta.

Alla bör förbättra sig och lära sig av sina misstag. Vilket noBuzz bevisligen gjort.

Har t.ex. Isan Lover gjort det? Ja, det får framtiden utvisa...

Och jag försöker lära mig av mina.

Nuvarande signatur är skriven av en dansk: Piet Hein.

Du kan få en annan av honom. Lika universell.

Kom ihåg att glömma bagateller.

Kom ihåg att lägga vikt vid det som saken gäller.

Kom ihåg att älska medan du törs.

Kom ihåg att leva medan du gör det

En rad för mycket för en signatur men det kan du säkert trixa till ändå.

Hittade även denna av honom

Hur passande är inte den i den här tråden?

Power corrupts, whereas sound opposition

builds up our free democratic tradition.

One thing would make a democracy flower:

having a strong opposition-

in power

Mvh

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du följer tråden, Welder, och läser det jag skriver, förstår du att det inte är jag som skriker på bevis.

Besvarade en teknisk fråga från P3 om påståenden utan länkar.

"buzzen har bättrat sig" svarade han.

Min spekulation handlar . asch - det kan du ju läsa själv smiley.gif

mvh

Förvisso, men du skrev faktiskt att påstående nummer 2 var "minst lika viktig att dokumentera

som en ev länk till om regeringen kallat "de fattiga i Issan" för terrorister

eller de demonstrerande rödskjortorna för samma."

Den dokumentationen kom redan efter två andra inlägg medan en länk till regeringens uttalande fortfarande lyser med sin frånvaro.

Därav min kommentar.

Angående Buzzens twitterinlägg så talade han tidigt om att det var just twitterinlägg och att man därför skulle ta sanningshalten i dem för vad de var. Han frågade också om vi andra ville att han skulle fortsätta lägga in twitterlänkarna och majoriteten sa tacksamt ja till det. Vad jag kan minnas så sa ingen att de inte ville se dem.

Den här tråden har varit och är fortfarande läsvärd anser jag men man måste lära sig att sila ordentligt bland inläggen och inte hetsa upp sig när andra har olika uppfattningar eller fortsätter att feltolka och misskreditera sin omgivning.

Inte heller finns det en anledning att kommentera varje dumhet. Ibland är det bästa man kan göra att ignorera dem och hoppas på att de därför tröttnar.

Ofta skriver man bättre inlägg själv om man avvaktar lite och tänker igenom vad man vill ha sagt innan man skriver något i stridens hetta som man annars inte hade gjort.

Ha en trevlig dag! :)

Mvh Welder

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

OK, ditt första inklipp (utan länk) kommer ifrån denna sida: http://www.bangkokpost.com/news/asia/174477/thai-pm-says-terrorists-behind-deadly-unrest

Där säger PM Abhisit att de måste skilja på oskyldiga människor och terrorister. Inget om att vanliga människor är terrorister.

Ditt andra inklipp kommer ifrån en blogg där en annan person gör som du, lägger ord i munnen på regeringen. http://us.asiancorrespondent.com/Bangkok-pundit-blog/terrorists-with-slingshots

Inget om att regeringen säger att vanliga fattiga människor är terrorister.

Mitt enda mål, med att påpeka dina ord, är att du som saklig skribent också har ett ansvar inför dina läsare.

Ett ansvar att skriva lika sakligt som du faktiskt låter.

Så att skriva att regeringen kallat vanliga fattiga människor för terrorister är endast ett simpelt trick ifrån din sida. Ett trick för att öka ogillandet mot regeringen på samma sätt som du gör.

Hej

Jag tycker att det är märkligt att journalister, sköterskor, volontärer finns bland dom skjutna om man bara skulle skjuta mot beväpnade demonstranter och i

självförsvar, för mig låter detta som högst vanliga människor, och inte som terrorister.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Förvisso, men du skrev faktiskt att påstående nummer 2 var "minst lika viktig att dokumentera

som en ev länk till om regeringen kallat "de fattiga i Issan" för terrorister

eller de demonstrerande rödskjortorna för samma."

Den dokumentationen kom redan efter två andra inlägg medan en länk till regeringens uttalande fortfarande lyser med sin frånvaro.

Därav min kommentar.

Angående Buzzens twitterinlägg så talade han tidigt om att det var just twitterinlägg och att man därför skulle ta sanningshalten i dem för vad de var. Han frågade också om vi andra ville att han skulle fortsätta lägga in twitterlänkarna och majoriteten sa tacksamt ja till det. Vad jag kan minnas så sa ingen att de inte ville se dem.

Den här tråden har varit och är fortfarande läsvärd anser jag men man måste lära sig att sila ordentligt bland inläggen och inte hetsa upp sig när andra har olika uppfattningar eller fortsätter att feltolka och misskreditera sin omgivning.

Inte heller finns det en anledning att kommentera varje dumhet. Ibland är det bästa man kan göra att ignorera dem och hoppas på att de därför tröttnar.

Ofta skriver man bättre inlägg själv om man avvaktar lite och tänker igenom vad man vill ha sagt innan man skriver något i stridens hetta som man annars inte hade gjort.

Ha en trevlig dag! smile.gif

Mvh Welder

Håller med och citerar för säkerhets skull hela ditt inlägg :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag håller med dig om att censur är av ondo. Samtidigt undrar jag vad du ser att CNN, BBC Al Jazeera mfl har censurerat?

Vad är det som inte framkommit?

Vilka neutrala och objektiva nyhetsmedier menar du? Vänligen ange EN sådan, en som inte varit tillgänglig?

Hej

Faktum är att folk på landsbygden bara har haft tillgång till regeringens propaganda och censurerade statliga kanaler,

Dom flesta människorna på landet har inte tillgång till CNN och BBC m.m och även om dom hade det skulle dom inte förstå vad som sägs.

Så det har nog varit väldigt ensidig och styrd info som har nått ut på landet.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Kan vi få en länk till noBuzz påstående, så vi kan kolla själva? :crazy:

Ingen har påstått att twitter är bevis, men IL påstår att regeringen sagt att vanliga människor är terrorister. Skillnad?

Hej

Jag anser fortfarande att demonstranterna som grupp har blivit utpekade och felaktigt kallade terrorister, bara för att några rötägg finns kan man inte dra

den slutsatsen när en majoritet av demonstranterna var vanliga småbönder, kvinnor, barn, gammlingar och t.o.m munkar.

Att regeringen har kallat demonstranterna för terrorister och även använt våld med det som skäl vet ju alla som har följt vad som har hänt dom senaste

veckorna, och för mig är detta så tydligt och självklart att jag nästan inte ens tycker att man behöver svara på såna verklighetsfrämmande frågor.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...