Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Ta på dig en blond peruk, skaffa en BH med inlägg och åk till Gambia. Skulle inte bli förvånad om ROKS anordnar en "kulturresa" dit inom snar framtid, med lite tur kanske du får en plats. :)

Ursäkta off-topic...

Tyvärr i afrika behöver han bara inlägg i kalsongen :P

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tallviking

Självklart har du helt rätt, Något provocerande inlägg från min sida bara.

Men fakta står fast att snipers sköt oskyldiga demonstranter, Hur många vet jag faktiskt inte men 10 april vart 9 skjutna med "high velocity" vapen i huvudet eller bröstet. och detta är info från rättsläkare.

Men jag är inte ute efter argumentera om si eller så många skjutna med dittan eller dattan.

Kommer nog fram med tiden kanske eller snarare Inget kommer fram eftersom man förbjuder prat om det i sedvanlig ordning i Thailand. ytterligare ett tabu ämne som inte får pratas om eftersom någon kan losa face eller känna sig förorättad.

En annan anledning är att alla sidor (fanns troligen mer än 2 sidor i striderna) hade "snipers" med "high velocity rifles" så vi lär tyvärr nog aldrig få reda på hur många som sköts av vem och varför

Just därför blir dina "påståenden" så sjuka så man mår illa.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Reporter på CNN tycks blivit anmäld p.g. av att han varit partisk i sin nyhetsrapportering angående vad som hänt/händer i Thailand...

http://hilight.kapook.com/view/48815

/Marsupilami

Inte så jävla säker på att det är en god idé att anmäla en reporter från en stor nyhetsorganisation för partiskhet?

När det gäller TV rapporteringen tycker jag att Aljazeera har varit outstanding, proffsiga pålästa och ryggar inte för de kontroversiella frågorna.

Men att detta har varit ett "mediakrig" kan vi enas om, Twitter, Facebook och Bloggar har varit viktiga källor till information och misinformation.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaddå "gissning" ??

Hur kan du påstå något så urbota korkade dumt som att det fanns "militärens avrättningspatruller" ??

Du gissar knappt. kallar det mer feberyrande !

För att bättre förstå hur du resonerar...

Du anser alltså inte att militära prickskyttar, beväpnade med gevär med kikarsikten, avrättat demonstranter/stenkastare/etc. med välriktade skott i huvudet? Samma prickskyttar som med största sannolikhet haft kunnande, och möjligheter, att oskadliggöra dessa personer med skott i ett ben eller dylikt.

Not: För att slippa diskussionen om militära eller svartklädda prickskyttar igen, rör min fråga endast den militära varianten. Se det som en hypotetisk fråga.

Ändrades av erka
Link to comment
Dela på andra sajter

En annan anledning är att alla sidor (fanns troligen mer än 2 sidor i striderna) hade "snipers" med "high velocity rifles" så vi lär tyvärr nog aldrig få reda på hur många som sköts av vem och varför

Just därför blir dina "påståenden" så sjuka så man mår illa.

Om nu regeringen/militären inte utförde dessa mord, Så kan dom ju lätt bevisa detta. Eller hur?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att bättre förstå hur du resonerar...

Du anser alltså inte att militära prickskyttar, beväpnade med gevär med kikarsikten, avrättat demonstranter/stenkastare/etc. med välriktade skott i huvudet? Samma prickskyttar som med största sannolikhet haft kunnande, och möjligheter, att oskadliggöra dessa personer med skott i ett ben eller dylikt.

Finns dom som var ute efter att döda (Bevisligen), Är nog inte samma snipers som sköt för att oskadliggöra.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

75 mördade av militären resten dog i olyckshändelser, och av dom 75 så blev väl 50 skjutna av militärens snipers resten skjutna med M16.

Mitt antagande, men visst inte alla dog ju av militärens avrättningspatruller.

och min "gissning" lika god som din.

Tja...först skulle det vara intressant att veta hur du kom fram till att 75 dött "av militären". Om det inte är fria spekulationer så skulle jag uppskatta någon/några länkar där detta påvisats.

Fria spekulationer är ok men då anständigt att dom beskrivs som egna åsikter; inte skrivs som sanningar. Det blir bara pinsamt för dig.

"Militärens snipers"; det var, som du kanske kommer, ihåg en del diskussioner kring detta i samband med 10 April. Det var, och är vad jag vet, väldigt oklart vilka dessa svartklädda män med vapen egentligen tillhörde. Mängder av bilder visade dem tillsammans med röda.

Avrättningspatruller har du fantiserat ihop...det blir väl lite mer kryddigt då, antar jag?

Jag uppfattar att du försöker använda argumentationstekniken att om man tillräckligt ofta upprepar en lögn och den får stå oemotsagd så blir det till slut en sanning. För mig kvarstår det dock som fantasi, rykte eller gissning intill dess annat bevisats (vilket sannolikt inte kommer hända tyvärr)

Vill också påminna dig om skådespelaren (kommer inte ihåg hans namn) som faktiskt erkände att han varit med de röda och att dom sköt...det verkar ha glömts bort eller tystats ner.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Om nu regeringen/militären inte utförde dessa mord, Så kan dom ju lätt bevisa detta. Eller hur?

Man hade önskat att allt dödande gick att härleda, bevisa och leda till åtgärder på, oavsett vem som sköt och varför

Tyvärr, eftersom detta i allt kaos, trots massor av oberoende journalister och frivilliga med kameror, ändå inte är möjligt att utreda, tvingas man läsa de ena mer vilda spekulationerna efter de andra

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja...först skulle det vara intressant att veta hur du kom fram till att 75 dött "av militären". Om det inte är fria spekulationer så skulle jag uppskatta någon/några länkar där detta påvisats.

Fria spekulationer är ok men då anständigt att dom beskrivs som egna åsikter; inte skrivs som sanningar. Det blir bara pinsamt för dig.

"Militärens snipers"; det var, som du kanske kommer, ihåg en del diskussioner kring detta i samband med 10 April. Det var, och är vad jag vet, väldigt oklart vilka dessa svartklädda män med vapen egentligen tillhörde. Mängder av bilder visade dem tillsammans med röda.

Avrättningspatruller har du fantiserat ihop...det blir väl lite mer kryddigt då, antar jag?

Jag uppfattar att du försöker använda argumentationstekniken att om man tillräckligt ofta upprepar en lögn och den får stå oemotsagd så blir det till slut en sanning. För mig kvarstår det dock som fantasi, rykte eller gissning intill dess annat bevisats (vilket sannolikt inte kommer hända tyvärr)

Vill också påminna dig om skådespelaren (kommer inte ihåg hans namn) som faktiskt erkände att han varit med de röda och att dom sköt...det verkar ha glömts bort eller tystats ner.

75 civila har dött under sista 2 månaderna. vilket ska vara officiella siffror.

Sa det tidigare, Om inte regeringen eller militären sköt demonstranterna så kommer dom lätt kunna bevisa motsatsen eller hur?

Man kommer begrava all info om dessa händelser för att regeringen/militären är dom skyldiga.

Men som sagt var, Den som lever får se...

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart har du helt rätt, Något provocerande inlägg från min sida bara.

Men fakta står fast att snipers sköt oskyldiga demonstranter, Hur många vet jag faktiskt inte men 10 april vart 9 skjutna med "high velocity" vapen i huvudet eller bröstet. och detta är info från rättsläkare.

Men jag är inte ute efter argumentera om si eller så många skjutna med dittan eller dattan.

Kommer nog fram med tiden kanske eller snarare Inget kommer fram eftersom man förbjuder prat om det i sedvanlig ordning i Thailand. ytterligare ett tabu ämne som inte får pratas om eftersom någon kan losa face eller känna sig förorättad. Och det går ju inte för sig i Thailand, Bättre alla inte pratar om otäcka saker.

Jag var på plats vid Kok Wua den 10 april de värnpliktiga soldater som bara hade sköldar och gummikulor var fullständigt skräckslagna då det dök upp snipers som sköt urskillningslöst på både soldater och demonstranter. De röda demonstranterna var inte heller beredda på detta och med den inledande paniken efter att stabstältet träffats och soldaternas ledare Romklao dödats var det panikartat tills yrkessoldaterna anlände.

Jag kan gå ed på att varken de röda demonstranterna eller soldaterna hade en aning om att de skulle beskjutas från taken med sniper gevär. Paniken var total och det är något av de värsta jag upplevt under mitt liv att se de skräckslagna människorna runtomkring.

Det mesta talar för att snipersen var Seh Daengs "Ronin warriors" något han själv skröt om efteråt men helt säker kan man ju inte vara, han var ju en mytoman.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan bara spekulera eftersom ingen av oss var där. Det finns ingen video som följer kulan från skytten till offret. Hur vet ni att det bara var obeväpnade röda som blev skjutna? Vad skulle regeringen tjäna på att skjuta sjukvårdspersonal, kvinnor osv. Några kan ha blivit skjutna av vådaskott. Ser man på bilder kan man tro att folk tittar på en filminspelning och inte på en väpnad kamp.

Men fortfarande har inte de röda gjort ett enda fel sedan de kom till Bangkok, enligt deras supporters på olika forum. Men man vet tvärsäkert utan att ha ett enda bevis. Jag är övertygad om att flera blev skjutna av militären, men hur många oskylda tror jag ingen här kan med säkerhet säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man hade önskat att allt dödande gick att härleda, bevisa och leda till åtgärder på, oavsett vem som sköt och varför

Tyvärr, eftersom detta i allt kaos, trots massor av oberoende journalister och frivilliga med kameror, ändå inte är möjligt att utreda, tvingas man läsa de ena mer vilda spekulationerna efter de andra

Problemet nu är ju att i Thailand styrs all information och media av CRES.

Man visar bild på man med mask och pistol i näven, Terrorist skriker man.

När alla andra medier i världen visar soldater skjuta obeväpnade demonstranter, Många av filmerna har jag postat i denna tråd.

Och tyvärr så lär nyhetsflödet från Thailand strypas, Snart kommer förbud mot att prata om årets händelser.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scheming king unwilling to stop the violence on Bangkok's streets

political crisis of 1992

King Bhumibol urged the prime minister and the opposition leader to ''sit down and face the facts together in a conciliatory manner, and not in a confrontational manner, to find a way to solve the problem''.

He admonished them: ''What is the point of anyone feeling proud of being the winner, when standing on a pile of ruins and rubble?''

Mycket bra fråga varför han inte ställde den frågan denna gång?

Längre ner i artikel står det som kan vara förklaringen

...is reportedly in hospital suffering exhaustion and respiratory infection, but that doesn't seem to be the main reason he has failed to make any sort of statement or intervention.Why not? Because the present round of crisis is only the latest escalation in a running four-year-old political and constitutional dysfunction that was part-engineered by Bhumibol himself.

When the army and business establishment united to bring down the populist, and popular, Thaksin Shinawatra in a 2006 coup, the king was involved through his chief aide, Prem Tinsulanonda, a former general, one of the most powerful figures in the country for decades.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

75 civila har dött under sista 2 månaderna. vilket ska vara officiella siffror.

Sa det tidigare, Om inte regeringen eller militären sköt demonstranterna så kommer dom lätt kunna bevisa motsatsen eller hur?

Man kommer begrava all info om dessa händelser för att regeringen/militären är dom skyldiga.

Men som sagt var, Den som lever får se...

Hur kan man bevisa något av detta eftersom alla har den typen av vapen bland alla grupper inblandade i konflikten ?

Totalt omöjligt att bevisa något i en sådan situation

Just därför blir dina "sanningar" så pinsamt fel och verklighetsfrämmande.

Hade militären kunna bevisa att de röda eller svarta dödade militärerna som dog den 10:e April hade de garanterat gjort detta redan. Men de kan heller inte bevisa något sådant under rådande förutsättningar på platsen!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Fortfarande verkar man framföra tesen om att det bara var fredliga demonstranter på plats i Bangkok, alla obeväpnande och mördade av blodtörsiga militärer och en blodtörstig regeringen. Dessa teser börjar bli tämligen tröttsamma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Problemet nu är ju att i Thailand styrs all information och media av CRES.

Man visar bild på man med mask och pistol i näven, Terrorist skriker man.

När alla andra medier i världen visar soldater skjuta obeväpnade demonstranter, Många av filmerna har jag postat i denna tråd.

Och tyvärr så lär nyhetsflödet från Thailand strypas, Snart kommer förbud mot att prata om årets händelser.

Och SAMTLIGA de filmer du postat som du PÅSTÅR visar detta har alla sågat jäms med fotknölarna för man måste ha en väldigt färgad fantasi för att kunna påstå att de bevisar någonting över huvud taget !

Så återigen. Försök att hålla dig till verkligheten och inte dina egna fantasier i allt du påstår

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan bara spekulera eftersom ingen av oss var där. Det finns ingen video som följer kulan från skytten till offret. Hur vet ni att det bara var obeväpnade röda som blev skjutna? Vad skulle regeringen tjäna på att skjuta sjukvårdspersonal, kvinnor osv. Några kan ha blivit skjutna av vådaskott. Ser man på bilder kan man tro att folk tittar på en filminspelning och inte på en väpnad kamp.

Men fortfarande har inte de röda gjort ett enda fel sedan de kom till Bangkok, enligt deras supporters på olika forum. Men man vet tvärsäkert utan att ha ett enda bevis. Jag är övertygad om att flera blev skjutna av militären, men hur många oskylda tror jag ingen här kan med säkerhet säga.

Självklart förekom vådaskott och rena olyckshändelser, Och sen finns det dom som döda i berått mod på båda sidor.

Det största misstag dom röda gjort enligt mig är att dom inte acceptera road mappen, Sjukhus incidenten en annan. och säkert ett otal andra fel dom gjorde.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och SAMTLIGA de filmer du postat som du PÅSTÅR visar detta har alla sågat jäms med fotknölarna för man måste ha en väldigt färgad fantasi för att kunna påstå att de bevisar någonting över huvud taget !

Så återigen. Försök att hålla dig till verkligheten och inte dina egna fantasier i allt du påstår

Nu pratar du skit igen, flera videos jag postat här är från nyhetsbyråer från hela världen. Men visst du tittar bara på "Lick abhisits ass channel" eller nått liknande.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har förekommit gott om bilder på sk snipers men sällan har man kunnat fastslå vilken sida de tillhört. Att de är klädda i militärkläder är väl ingen garanti för att de är "riktiga" militärer? Seh Daeng gick själv klädd i kamoflagekläder liksom många andra av de protesterande.

Att kasta paj på varandra är lika smaklöst idag som tidigare och eftersom ingen, säger det igen, ingen med säkerhet vet vem eller vilka som gjort vad i varje situation så kanske man ska låta bli att raljera i värsta besserwisserstilen.

Tids nog kommer nog fakta fram och till dess får vi avvakta eller förlita oss på uppgifter som redan verifieras på olika sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Nu pratar du skit igen, flera videos jag postat här är från nyhetsbyråer från hela världen. Men visst du tittar bara på "Lick abhisits ass channel" eller nått liknande.

Nej. Jag tittade på just de videofilmer du länkade till och det var flera personer som varje gång reagerade på dina felaktiga slutsatser av dessa videor som du "påstår" visar det ena eller andra

INGEN av dom bevisar något utan visar bara lösryckta delar som DU sedan" tolkar" som något som INTE visar

Men en så vild fantasi som du har kan allt bli väldigt fel

Tur du inte jobbar som brottsutredare eller åklagare för då skulle du vara rent farlig eftersom SANNING är något du inte ens verkar tycka är viktigt.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har förekommit gott om bilder på sk snipers men sällan har man kunnat fastslå vilken sida de tillhört. Att de är klädda i militärkläder är väl ingen garanti för att de är "riktiga" militärer? Seh Daeng gick själv klädd i kamoflagekläder liksom många andra av de protesterande.

Att kasta paj på varandra är lika smaklöst idag som tidigare och eftersom ingen, säger det igen, ingen med säkerhet vet vem eller vilka som gjort vad i varje situation så kanske man ska låta bli att raljera i värsta besserwisserstilen.

Tids nog kommer nog fakta fram och till dess får vi avvakta eller förlita oss på uppgifter som redan verifieras på olika sätt.

Tror ärligt talat att ingenting kommer komma fram som bevisar vilka utförde morden, Några få röda kommer nog hängas med bevis där dom skjutit några enstaka.

Men dom sniper skjutningar som förekom flera kvällar samt Seh Daengs avrättning kommer det inte framkomma minsta lilla bevis. Militären kommer aldrig tillåta att en enda soldat döda någon oskyldig. Så därför är jag övertygad om att allt kommer begravas och tystas ner.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Tur att Thailand har oss forumister som kan lösa all slags kriser i "landet långt bort i öster".

Se bara till att översätta denna tråd till thai och skicka den med rekommenderat brev till någon viktigpetter som sitter och drar i trådarna där borta.

"Vi er røde, vi er hvide" o vi e fanimej även gula och rosa. Men framförallt så är de flesta av oss bara sketna turister, och vad vi tycker och tänker om vem som sköt och med vilket vapen, det har fan ingen betydelse.

Spekulationer både till höger och vänster, tråden är så lam egentligen, men man kan inte låta bli att läsa om Thailands och forumets pajkastning.

Jag tror vi hade blivit utskrattade om thailändarna hade kunnat läsa svenska:suicide:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Tror ärligt talat att ingenting kommer komma fram som bevisar vilka utförde morden, Några få röda kommer nog hängas med bevis där dom skjutit några enstaka.

Men dom sniper skjutningar som förekom flera kvällar samt Seh Daengs avrättning kommer det inte framkomma minsta lilla bevis. Militären kommer aldrig tillåta att en enda soldat döda någon oskyldig. Så därför är jag övertygad om att allt kommer begravas och tystas ner.

Men du sa ju just att du visat många videos som BEVISAR vad som hänt !!

hur skall du ha det ??

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore väl fan om man skulle tvingas åka till något afrikanskt bananland för att hitta billiga fruntimmer och billig sprit.

Men man behöver ju inte vara någon gultröjeanhängare för att ha den åsikten.

BTT

hehe hemska tanke... B) Jag tror nog det är säkrast att du tar på dig den gula tröjan, man vet aldrig vad som händer med de röda...

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...