Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Ja inte vet jag. Fastnade för att han kallar sig georgebkk och det gör han från Thaivisa med.

Vilket var helt fel, det var visst gjbkk. För mycket länkar nu :)

No roplems. Fast jag ser å andra sidan inte att han kallar sig georgebkk någonstans i bloggen du länkar till.

Men som sagt, det är helt och hållet off topic.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag tror många västerlänningar är mot förändring för att man gillar den Thailand man har haft hittills.

Det är relativt tryggt där man vistas och man kan leva som en kung. Man kan ha råd med tjänstefolk, prostituerade, trevliga strandvistelser, billig mat och schysst boende. Skulle landet utvecklas till samma standard som vi har det i Europa så skulle en semester på Pattis kosta lika mycket som i Nice eller Cannes. Det skulle vara slut på det roliga.

Ingen skulle längre avguda en farang mer än kanske för hudfärgen. Det skulle helt enkelt vara slut med 20-30 år yngre flickvänner/fruar. Därför är man egentligen emot en större förändring i landet. Att man tycker att det är ok som det är idag har faktiskt med människosynen att göra som du säger. Det är ok att utnyttja thailändarna.

Det är vad jag tycker.

Det här är bara struntprat. Förmodligen är ditt referensunderlag väldigt snävt.

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Skulle tro att det ligger en del nersmält guld på golven i det nerbrunna Central World.

Det fanns ju tydligen hela 30 st juvelerarbutiker där som sålde ädelstenar och guld.

Kanske ett lukrativt jobb att vara brandman och uppröjare i bråten nu?

http://shopping.centralworld.co.th/CW/en/searchByType.asp?type=53&zone=&floor=&page_no=1

post-5068-127438082788_thumb.jpg

post-5068-127438082788_thumb.jpg

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen fakta, bara lite vad som sägs här på jobbet i Bangkok, om hur den stora massan av röda demonstranter blev vilseledda / lurade av sina ledare:

1. Id-korten togs ifrån dom som demonstrerade av dom röda ledarna, detta för att dom ej skulle kunna lämna demonstrrations området.

2. Störsändare placerades ut i demonstrations området på order av dom röda ledarna, detta för att demostranterna inte skulle kunna ringa ut.

3. Röda ledare informerade att om dom lämnar området så kommer millitären att skjuta dom direkt.

4. Dock om ni lyckas undvika bli skjutna så kommer ni få långa fängelsestraff, men om ni stannar och kämpar ner millitären så har vi makten och ni kommer att bli hjältar.

5. TV var endast för vissa betrodda, detta för att undvika få "felaktig information".

6. Jornalist blev misshandlad för hon frågande en demonstrant om "vill du gå hem? Du vet väl att det är ok inget kommer att hända". Jornalistens frågor passade ej in i de rödas agenda.

7. Röda utfärdade egna Id-kort för att undvika "otrogna" att blanda sig med demonstranterna och sprida "fel information".

När det hela började var som jag vet om 5 röda på jobbet. Idag finns endast en kvar som stöder dom röda, dom som svängt säger att det gick för långt och att dom blivit lurade med lögner. Frugan (Fd röd), har numera har ett mycket stort hat emot dom röda. Frågan är om dom röda har lika många anhängare som när det hela började?

Ha en bra dag!

:wai:

:great:

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker de röda lyckas bra med att göra motstånd just nu hoppas att det håller i sig så att det blir ett snabbt slut för sittand regering.

Har sett bilder som de röda stolt visar upp hur kampen försframåt dessa stärker dem.

Resultatet av det vi nu ser är en regering som har totalt tappat kontrollen.

Det är mycket lättare att styra ett land om man har folkets stöd så som Thaksin gjorde.

Lösningen är att han kommer tillbaka och styr Thailand igen.

Det är ju bättre att 20% flyttar eller lever i opposition än att 80% gör det.

Thailand För Thailändska folket.

Moo

Har du missat att Takki har sagt upp sig

http://edition.cnn.com/2010/WORLD/asiapcf/05/19/Thailand.thaksin/index.html?hpt=T1

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Marsupilami

Anmäld av vem? Jaha då måste det ju stämma.

Tja du får väl läsa länken och ifrågasätta eller tro på uppgifterna... :crazy:

/Marsupilami

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du missat att Takki har sagt upp sig

http://edition.cnn.c...dex.html?hpt=T1

Kan man säga upp sig från något man aldrig varit? Han säger själv att han aldrig varit röd ledare. Kanske han inte ens hört talas om dom, eftersom han inte varit i landet på länge!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Det här är bara struntprat. Förmodligen är ditt referensunderlag väldigt snävt.

Vore väl fan om man skulle tvingas åka till något afrikanskt bananland för att hitta billiga fruntimmer och billig sprit.

Men man behöver ju inte vara någon gultröjeanhängare för att ha den åsikten.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom det varit mycket funderationer om varför kungen inte gått in och försökt lugna ner det hela. Detta låter som en möjlig förklaring. Är den för känslig eller.

http://www.smh.com.au/opinion/politics/scheming-king-unwilling-to-stop-the-violence-on-bangkoks-streets-20100517-v9bt.html

solly glömde länken

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man säga upp sig från något man aldrig varit? Han säger själv att han aldrig varit röd ledare. Kanske han inte ens hört talas om dom, eftersom han inte varit i landet på länge!

En sol och vårare kanske

Det är nog många röda demonstranter och MPR anhängare som känner sig lurade

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Vore väl fan om man skulle tvingas åka till något afrikanskt bananland för att hitta billiga fruntimmer och billig sprit.

Men man behöver ju inte vara någon gultröjeanhängare för att ha den åsikten.

BTT

Ja visst vore det trist! Jag tror du har helt rätt i att man inte behöver hålla på gultröjorna. Men om du helt ärligt ska välja mellan att ha Thailand som det är idag eller att dom låg i nivå med Japan, vad skulle du välja?

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Ja visst vore det trist! Jag tror du har helt rätt i att man inte behöver hålla på gultröjorna. Men om du helt ärligt ska välja mellan att ha Thailand som det är idag eller att dom låg i nivå med Japan, vad skulle du välja?

Hur många svenskar åker till Japan kontra Thailand ?

Och varför är det så ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom det varit mycket funderationer om varför kungen inte gått in och försökt lugna ner det hela. Detta låter som en möjlig förklaring. Är den för känslig eller.

http://www.smh.com.au/opinion/politics/scheming-king-unwilling-to-stop-the-violence-on-bangkoks-streets-20100517-v9bt.html

solly glömde länken

Scheming king unwilling to stop the violence on Bangkok's streets

political crisis of 1992

King Bhumibol urged the prime minister and the opposition leader to ''sit down and face the facts together in a conciliatory manner, and not in a confrontational manner, to find a way to solve the problem''.

He admonished them: ''What is the point of anyone feeling proud of being the winner, when standing on a pile of ruins and rubble?''

Mycket bra fråga varför han inte ställde den frågan denna gång?

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Är det ditt sätt att legitimera alla döda och skadade i BKK sedan 10. april? Det är dokumenterat att helt oskydiga fått sätta livet till där också. Procentuellt vet vi inte hur många som var oskyldiga men jag undrar var gränsen går? Är det 80%? 50%? 20%? 5%?

Jag är övertygad om att flera av dessa dog av militärens kulor men...det är inte på något sätt fastställt att samtliga gjorde det.. I den strid som var så kan kulor från bägge sidor gå lite hur som helst.

jag tolkar ditt inlägg som att alla som dött, har gjort det av militärens kulor. Såvida du inte är rättsläkare på plats så är det endast ditt antagande (och i ljuset av en del av dina andra inlägg) högst suspekt.

Då är din gissning lika god som min.

Du kanske har noterat att de fredliga, sjungande och dansande röda beter sig något illa i BKK just nu. Finns det något som stöder att dom inte skulle ha skjutit folk?

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, jag tror att skulle det bli nyval nu, eller inom en snar framtid så skulle de röda förlora ganska stort. Då skulle några här på forumet va ganska så tysta, eller kalla det för riggat eller valfusk som de röda alltid säger när dom förlorar.Min tjej hörde från en Thailändsk källa att Thaksin hadde hotat Generalen att om han gav vika eller pratade me pressen skulle han bli sjuten. Vad hände, jag vet inte om det är sant eller bara ett ryckte. Men genralen är död det vet jag.

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är övertygad om att vissa av dessa dog av militärens kulor men...det är inte på något sätt fastställt att samtliga gjorde det.. I den strid som var så kan kulor från bägge sidor gå lite hur som helst.

jag tolkar ditt inlägg som att alla som dött, har gjort det av militärens kulor. Såvida du inte är rättsläkare på plats så r det endast ditt antagande (och i ljuset av en del av dina andra inlägg) högst suspekt.

Då är din gissning lika god som min.

75 mördade av militären resten dog i olyckshändelser, och av dom 75 så blev väl 50 skjutna av militärens snipers resten skjutna med M16.

Mitt antagande, men visst inte alla dog ju av militärens avrättningspatruller.

och min "gissning" lika god som din.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

75 mördade av militären resten dog i olyckshändelser, och av dom 75 så blev väl 50 skjutna av militärens snipers resten skjutna med M16.

Mitt antagande, men visst inte alla dog ju av militärens avrättningspatruller.

och min "gissning" lika god som din.

Vaddå "gissning" ??

Hur kan du påstå något så urbota korkade dumt som att det fanns "militärens avrättningspatruller" ??

Du gissar knappt. kallar det mer feberyrande !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaddå "gissning" ??

Hur kan du påstå något så urbota korkade dumt som att det fanns "militärens avrättningspatruller" ??

Du gissar knappt. kallar det mer feberyrande !

10 april och senaste dagars incidenter har många skjutits av snipers, eller avrättningspatruller som jag kallar dom.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar inte att citera mig själv men har inte sett någon annan skriva liknande så i avsaknad av referens fick det bli mig själv.

Om man följer Thailändska webforum från landsbygden norröver så börjar det tydligen flamas ordentligt med antiroyalistiska budskap.

Eller i alla fall sådant som ifrågasätter vilken sida kungen står på. Många skriver saker som att kungen skiter i de fattiga från isaan etc.

...

Kan någon på detta forum ärligt hävda att de tror Kung Bhumibol bryr sig det minsta om de fattiga i landet?

Sammanfattningsvis:

  • Utvecklingen i landet har historiskt, och aktuellt, sett varit snedvriden och oavsett styrande makt har små, eller inga, förbättringar genomförts.

  • Detta samhällstillstånd (läs: med ständigt rådande orättvisor) har varit nödvändigt då de fattiga trots allt utgör en viktig spelpjäs i kampen om makten (eller pengarna, hur man nu vill se det).

  • Aristokratin, överklassen, "eliten", har tidigare haft, mer eller mindre, monopol på ovan nämnda makt. Och har med andra ord underhållit dessa orättvisor för egen vinning.

  • In på maktarenan kliver dock de röda (Thaksin) som lyckas vinna stöd hos eftersatta grupper som inte tidigare sett rättvisa i samhället. Detta sker genom populism... vilket är precis det verktyg som alla partier och ledare har använt sen historiens begynnelse (allena eller i kombination med svärdet). De fattigas rättigheter är dock egentligen irrelevanta för de styrande, orättvisor behövs i samhället som underlag för maktövertagande.

  • Kampen mot sociala klyftor och orättvisor i landet har dock vuxit bortom den ursprungliga röda färgen på skjortan. Kampen har dessutom blivit militant.

  • Samtidigt flyttar militären fram sina positioner och stärker sin makt.

Jag tolkar det som Bertil skriver på nedan sätt:

Gula pengar > Orättvisor > Inga förbättringar > Röda pengar > Populism > Upplevda förbättringar > Gula pengar > Orättvisor > Inga förbättringar > Röda pengar > Verbal kamp > Ekonomisk kamp > Gula pengar > Militär makt > Diktatur? > Militant (o)färgad kamp??? > Riktigt elände...

Är jag helt ute och cyklar? Tolkade ni texten på annat sätt? Vänligen notera att jag inte återgett Bertils text ordagrant. Lite klipp och klistra med mina tolkningar.

Ändrades av erka
Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

10 april och senaste dagars incidenter har många skjutits av snipers, eller avrättningspatruller som jag kallar dom.

Försök att håll dig någorlunda nära sanningen nu och sluta fantisera fram egna versioner av verkligheten

Har du missat tolalt att många dog i regelrätta strider mellan fanatiska demonstranter och en ordningsmakt som försökte återställa ordning och reda i Bangkok

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore väl fan om man skulle tvingas åka till något afrikanskt bananland för att hitta billiga fruntimmer och billig sprit.

Men man behöver ju inte vara någon gultröjeanhängare för att ha den åsikten.

BTT

Ta på dig en blond peruk, skaffa en BH med inlägg och åk till Gambia. Skulle inte bli förvånad om ROKS anordnar en "kulturresa" dit inom snar framtid, med lite tur kanske du får en plats. :)

Ursäkta off-topic...

Link to comment
Dela på andra sajter

Försök att håll dig någorlunda nära sanningen nu och sluta fantisera fram egna versioner av verkligheten

Har du missat tolalt att många dog i regelrätta strider mellan fanatiska demonstranter och en ordningsmakt som försökte återställa ordning och reda i Bangkok

Självklart har du helt rätt, Något provocerande inlägg från min sida bara.

Men fakta står fast att snipers sköt oskyldiga demonstranter, Hur många vet jag faktiskt inte men 10 april vart 9 skjutna med "high velocity" vapen i huvudet eller bröstet. och detta är info från rättsläkare.

Men jag är inte ute efter argumentera om si eller så många skjutna med dittan eller dattan.

Kommer nog fram med tiden kanske eller snarare Inget kommer fram eftersom man förbjuder prat om det i sedvanlig ordning i Thailand. ytterligare ett tabu ämne som inte får pratas om eftersom någon kan losa face eller känna sig förorättad. Och det går ju inte för sig i Thailand, Bättre alla inte pratar om otäcka saker.

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...