Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Dags att sova här i trygga Sverige också.

Får tacka alla som gett information, gett sina åsikter (även om jag inte hållt med om allt) det senaste för Thailand väldigt tragiska dygnet.

Håller tummarna och hoppas verkligen på en lugnare och fridfullare dag för alla Thailändare, och naturligtvis alla andra som bor i Thailand i morgon.

Hoppas också på nån form av försoningssteg från regeringen, kanske även nåt uttalande från kungen (om han kan) under morgondagen.

Ja vad som helst som kan lugna ner landet och hoppas på att det inte är för sent.

Gonatt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Posten Berit

Sen tycker jag personligen det vore rätt patetiskt om media börjar prata om förlorade byggnadsvärden (avseende banker, lyxiga hotell och köpcentras etc.) när det finns så många andra problem att fokusera på. Fortsätter, eller förvärras, oroligheterna kommer det inte vara den rika minoriteten av byggherrar och/eller fastighetsägare som drabbas hårdast ekonomiskt, som alltid kommer de mindre bemedlade vara de stora förlorarna, oavsett om de är butiksbiträden, kontorsslavar, bönder eller andra Thailändska arbetare.

Eller... hemska tanke... skänka lite av överflödet till några, nyligen blivna, föräldralösa barn ute på landsbygden.

Klarsynta och humana åsikter! Det är bra att du försöker styra diskussionen till de väsentliga frågorna.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Tidigare i denna tråd så begärde vissa medlemmar här på MPR att jag skulle bevisa min yrkeskompetens, de menade att jag inte kunde sköta mitt jobb. Jag skickade ett tiotal länkar till Joints med exempel på artiklar jag legat bakom. Han fann dem objektiva.

Här på MPR förbehåller jag mig rätten att ventilera mina personliga åsikter. De kanske inte stämmer med andras åsikter och jag har blivit kallad för allehanda invektiv här vilket jag kan ta men jag accepterar inte att någon påstår att jag inte sköter mitt jobb på ett korrekt sätt.

De senaste månaderna har jag jobbat som frilans för en nyhetsbyrå med att bland annat sortera och värdera all den information, de bilder och filmer som kommer in. Jag kan lova dig att vi kasserar 95 % och går bara ut med det som vi är näst intill 100 % säkra på.

En del av denna överflöds information, som vi kanske bara var 80 % säkra på har jag innan delgett medlemmarna här på MPR men jag tröttnade på att få skit för det eftersom det kanske passar in i den världsbilden som den medlemmen har, så jag slutade med det och ventilerar nu bara mina åsikter här och retas med vissa medlemmar när jag ser hur deras argument blir tokigare och tokigare för för varje inlägg de postar.

Funderar på att lägga alla min poster under morgondagen från "Den röda sidan" eller "Den gula sidan" men jag tror inte det blir så, dagens situation i Thailand är för allvarlig för att betrakta från ett så ensidigt perspektiv

Menar du att Joints uppfyller kriterierna för rollen som opartisk granskare? :)

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du att Joints uppfyller kriterierna för rollen som opartisk granskare? :)

I jämförelse med dig så gör han det...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

27 byggnader har bränts och plundrats, ett par av dem är totalförstörda.

"Hela stan" består antagligen av några tusen kåkar i den storleken som bränts och 100-tusentals till.

"Folk" i din kommentar är vilka då, Allmänheten, eller en handfull Röda extremister?

Journalisterna vet nog bättre än att terrorisera laglydiga bangkokbor.

Din ryktesspridning ger jag inget för, den är för genomskinlig.

MVH Tommy

Vilken ryktesspridning? Är det ryktesspridning att jag hänvisar till en artikel? Hade jag blivit behandlad som dom i artikeln skulle jag förmodligen själv vilja ge igen. Det är horribelt hur dom behandlats. Men din avsaknad av en förmåga att sätta dig in i andras människors skor förhindrar väl dig att förstå känslorna.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

På sätt och vis deltog de ju när mobben satte fyr på byggnaden som hyser Channel 3, ett drygt 100-tal satt ju fast därinne. Mobben förklarade ju "open season" på alla journalister så det gäller att hålla en låg profil.

Ett antal journalister har dödats i Bangkok under de senaste veckorna och massvis har skadats men vad jag vet så har alla uppträtt proffsigt och inte fallit för någon "frestelse" att delta på någon sida utan bara göra sitt jobb. De borde få någon sorts respekt av dig också även om deras reportage inte faller dig i smaken alla gånger,

Nu har du nog missuppfattat något. Förmodligen läste du inte artikeln som jag refererade till. Dom är mina hjältar som står där och duckar för militärens kulor. Jag ger all heder till journalisterna som trotts riskerna rapporterar vad som händer där och jag är övertygad om att det är på grund av deras närvaro som fler civila inte har dödats av militären.

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du att Joints uppfyller kriterierna för rollen som opartisk granskare? :)

Till skillnad från dig så tillhör Joints en av de profiler som jag respekterar och värdesätter på det här forumet. Är det inte hög tid att du lugnar ned dig lite?

Ändrades av silom

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken ryktesspridning? Är det ryktesspridning att jag hänvisar till en artikel? Hade jag blivit behandlad som dom i artikeln skulle jag förmodligen själv vilja ge igen. Det är horribelt hur dom behandlats. Men din avsaknad av en förmåga att sätta dig in i andras människors skor förhindrar väl dig att förstå känslorna.

Ge igen? Genom att förstöra sitt eget land? I ett längre perspektiv så förstör man bara för sig själv, och inte kommer väl gabriel Thaksin och rädda dem.. Det har inte äns gått 24 timmar innan han avsäger sig från dem röda.. jag lider verkligen med mina landsmän både när det gäller klyftan i samhälle men framförallt att dem blir förda bakom ljuset både av dem gula och röda!

Hoppas dem frysta pengarna går till fri skolgång för 10 år framåt och återuppbyggnad av infrastrukturen i BKK samt dem drabbade provinser.. för Dr T måste det vara det ultima eller hur? För jag menar det är väl det han vill innest inne att folket skall få det bättre? Han vill väl inte ha tillbaka sina 35 bills utan bara kunna komma hem till sitt moderland och hjälpa landets befolkning?

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Thaksin: I am not Red Shirt leader

Bangkok, Thailand (CNN) -- Former Prime Minister Thaksin Shinawatra said Wednesday he was not the leader of the United Front for Democracy, the formal name of the Red Shirt opposition, and that their movement calling for new elections is not on his behalf.

"They did not demand anything for me or on my behalf. I am not UDD leader," he said. " Any negotiation to end the demonstration or conflict must be made between the government and UDD leaders. I have no authority to negotiate on behalf of the UDD."

The anti-government protesters support Thaksin, who was ousted in a 2006 bloodless military coup and who fled the country to avoid a corruption trial.

In a statement, Thaksin accused the Thai government of defaming him when it said he was the mastermind behind the violence in the country's ongoing political crisis.

"I never approve nor agree to any use of violence," he said. "I believe in peace. I love my country as much as any member of this government. I believe in peaceful and non-violent means to end conflict and reject any use of force. If there is any act of terrorism, it is the duty of this government to find the wrongdoer and prosecute them in the court of law."

He urged the government to not resort to violence to disperse the protesters.

"The government should be mindful that these protesters are Thai citizens. Please do not harm them. Please order the cease fire and begin the negotiation with the UDD leaders so there will be no more loss of life," he said.

:spy::spy::spy:

"I believe in peace. I love my country as much as any member of this government. I believe in peaceful and non-violent means to end conflict and reject any use of force. If there is any act of terrorism, it is the duty of this government to find the wrongdoer and prosecute them in the court of law."

Det kommer från en man som ansvarat för 2500 döda i WOD! Skönt denna smiley finns! :spy:

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Till skillnad från dig så tillhör Joints en de profiler som jag respekterar och värdesätter på det här forumet. Är det inte hög tid att du lugnar ned dig lite?

Jag känner mig rätt lugn. Så det blir svårt.

Varför blir du så upprörd över mitt inlägg? Jag respekterar också Joints som person. Däremot har jag uppfattat att Joints har tagit ställning i konflikten som de flesta av oss i denna tråd har gjort. Så jag säger inget ont om honom vilket är tråkigt att du inte förstår. Det jag undrar är om en person med en klar åsikt i frågan kan vara objektiv.

Sen att du inte respekterar mig berör mig inte.

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Jag tycker att dom röda ledarna gjorde rätt som sparade många människoliv genom att ge sig, jag tror inte att regeringen hade brytt sig om det hade dött 10,

100 eller 1000 tals demonstranter bara dom får behålla makten, dom har ju varit totalt likgiltiga för dom liv som har spillts hitills.

Men konflikten i landet är ju precis lika stor eller större även efter att shopping centrat har rensats ifrån demonstranter, så vad någon vunnit på det här

kan man ju undra.

Jag håller med dig om att Apishit måste bort och tycker att det var synd att han inte valde att lämna innan allt det här hände, det hade landet tjänat på.

Vad det gäller Thaksin så är det knappast aktuellt med någon politisk comeback för honom så det löser sig nog av sig själv.

Mvh Isan Lover

IL; jag undrar ofta om du skämtar när du skriver. Jag menar allvarligt nu, ingen ironi.

Thaksvin och PA har gjort sitt för ett långt tag framöver.

Kommer du ihåg att bara för några dagar sedan fick dom som dom ville, PM Abhisit annonserade nyval i november.

Nu ser vi hur seriösa de röda PA egentligen var.

Jag hopas innerligt att PA ledare får det straff dom förtjänar! Straffet för uppvigling blir nog hårt.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Ge igen? Genom att förstöra sitt eget land? I ett längre perspektiv så förstör man bara för sig själv, och inte kommer väl gabriel Thaksin och rädda dem.. Det har inte äns gått 24 timmar innan han avsäger sig från dem röda.. jag lider verkligen med mina landsmän både när det gäller klyftan i samhälle men framförallt att dem blir förda bakom ljuset både av dem gula och röda!

Hoppas dem frysta pengarna går till fri skolgång för 10 år framåt och återuppbyggnad av infrastrukturen i BKK samt dem drabbade provinser.. för Dr T måste det vara det ultima eller hur? För jag menar det är väl det han vill innest inne att folket skall få det bättre? Han vill väl inte ha tillbaka sina 35 bills utan bara kunna komma hem till sitt moderland och hjälpa landets befolkning?

Hmm... jag vet inte riktigt hur Thaksin kom in i bilden. Jag pratade om hur en journalist och en munk blev avsiktligt beskjutna av militären när de försökte hjälpa en döende man. Hur denne mannen sedan dog för att dom inte kunde få hjälp. Hur kan du tänka på pengar i en sådan situation?

http://www.theaustralian.com.au/news/world/australian-reporter-hides-out-in-Bangkok-temple/story-e6frg6so-1225868915779

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Hej

När man förespråkar fred, demokrati, förhandlingar, kompromisser och allas lika värde så behöver man inte byta strategi så

ofta, dom lär nog vara gångbara några hundra år till.

Mvh Isan Lover

Samma demokrati strategi - Bara annan färg på tröjan..

Hej igen

Jo det har faktiskt kants lite ensamt att vara for demokrati pa forumet ibland (med nagra fa undantag).

Men nu verkar det vara fler och fler som har genomskadat dom gula.

Och dom som stoder dom gula har jag en fraga till.

Skulle ni vilja ha san har "demokrati" i Sverige ocksa?

Da behovs det ju egentligen inga val, det ar bara att ockupera och forstora stalig och privat egendom tills folk far nog.

Sedan kan man ju regera.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... jag vet inte riktigt hur Thaksin kom in i bilden. Jag pratade om hur en journalist och en munk blev avsiktligt beskjutna av militären när de försökte hjälpa en döende man. Hur denne mannen sedan dog för att dom inte kunde få hjälp. Hur kan du tänka på pengar i en sådan situation?

http://www.theaustralian.com.au/news/world/australian-reporter-hides-out-in-Bangkok-temple/story-e6frg6so-1225868915779

Det var inget ont mot dig eller nåt jag fortsatte bara att spinna på det du nämnde ang hur man ge igen efter att har blivit mer eller mindre våldtagen av sina egna ledare samt dem sk. rika aristokraterna.

För mig är hämnd aktioner lika med brist på kunskap och självdisciplin, men visst jag kan förstår motivet till varför de agera som de gör. Men jag skulle aldrig kunna försvara sådana aktioner och det tror inte heller att någon på forumet gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Knasen,

Touché!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ge igen? Genom att förstöra sitt eget land? I ett längre perspektiv så förstör man bara för sig själv, och inte kommer väl gabriel Thaksin och rädda dem.. Det har inte äns gått 24 timmar innan han avsäger sig från dem röda.. jag lider verkligen med mina landsmän både när det gäller klyftan i samhälle men framförallt att dem blir förda bakom ljuset både av dem gula och röda!

Hoppas dem frysta pengarna går till fri skolgång för 10 år framåt och återuppbyggnad av infrastrukturen i BKK samt dem drabbade provinser.. för Dr T måste det vara det ultima eller hur? För jag menar det är väl det han vill innest inne att folket skall få det bättre? Han vill väl inte ha tillbaka sina 35 bills utan bara kunna komma hem till sitt moderland och hjälpa landets befolkning?

Ms Lao Kao & co skiter totalt i om landet blir förstört. Dessa herrar (eller fröknar) har en mycket högre politisk agenda och då är pettiteser som splittring av landet och allmänt kaos av underordnad betydelse. Att Bkk eliten fått lite blesyrer på fastigheter och plundring av ett 20 tal köpcenter är bagateller. B)

Ändrades av silom

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

När man läser detta så får man inte alls intryck av att han har några intentioner på att avgå. Vilket jag personligen tycker är bra.

Frågan är dock vad som kommer att hända framöver. Blir det nyval i November i alla fall?

Man har ju hört Korn säga att man ska fortsätta med sin 5-stegs-plan efter att demonstrationerna upphör idag.

Hinner Abhisit dra några konkreta förändringar i parlamentet, för att utjämna klyftor och minska sociala skillnader, innan parlamentet upplöses?

Om han hinner, under vilket mandat skulle detta ske om demokraterna upplöses?

Eller har vi en fortsatt turbulent tid att se fram emot med allehanda politiska utspel fram till ordinarie val nästa år?

Jag tror att Abhisit har allt att vinna på att fortsätta sin försoningsplan och utlysa nyval i november.

Om han gör detta ser alla att han är en man vid sina ord och alla UDDs propagandatal bara var trams.

Tror att han skulle vinna massor av sympatier och kanske göra ett kanonval.

Hinner han dessutom med att dra några av sina nya åtgärder för att motverka klasskillnader så ännu bättre.

Trots att det kommer finnas en del puckon som kommer att hävda att han inte gör det med ärligt uppsåt.

Abhisit verkar vara en man med stake som inte springer iväg när det stormar. Det är sådana ledare världen behöver.

Mvh Kenthamonjap.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Såg i video att konstruktionskostnaden för Central World

uppgick till 26 miljarder Bath.

Det måste bli en jäkla tuff ekonomisk smäll för ägarna

när nu shoppingcentrat har brunnit upp.

Tufft minst sagt!

- För att inte tala om alla de tusentals människor som nu blir arbetslösa i Bkk och får försöka klara sig bäst de kan.

Hela 27 byggnader sattes i brand idag

- Undrar hur många hundratals miljarder bath som sammanlagt gick upp i rök?

Hur många fattiga från Isaan blev av m ed jobbet.

Mvh

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Ms Lao Kao & co skiter totalt i om landet blir förstört. Dessa herrar (eller fröknar) har en mycket högre politisk agenda och då är pettiteser som splittring av landet och allmänt kaos av underordnad betydelse. Att Bkk eliten fått lite blesyrer på fastigheter och plundring av ett 20 tal köpcenter är bagateller. B)

Kan inte yttra mig om Lao Kao, men visst är det sjukt att det har gått så här långt som det faktiskt har gjort och allt pga makt, pengar och respekt. Frågan är vad bör man göra härnäst? Känns som hur man än gör så kommer backwasheffekten att bli förödande av de olika spridningseffekter som sker just nu runt om i landet. Och här sitter man hemma och gnäller på att MBK kanske inte är någon bra ide att åka till med svärmor..(hon vill gärna åka dit) :suicide: mm vi har det allt bra här hemma i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Tidigare i denna tråd så begärde vissa medlemmar här på MPR att jag skulle bevisa min yrkeskompetens, de menade att jag inte kunde sköta mitt jobb. Jag skickade ett tiotal länkar till Joints med exempel på artiklar jag legat bakom. Han fann dem objektiva.

Här på MPR förbehåller jag mig rätten att ventilera mina personliga åsikter. De kanske inte stämmer med andras åsikter och jag har blivit kallad för allehanda invektiv här vilket jag kan ta men jag accepterar inte att någon påstår att jag inte sköter mitt jobb på ett korrekt sätt.

De senaste månaderna har jag jobbat som frilans för en nyhetsbyrå med att bland annat sortera och värdera all den information, de bilder och filmer som kommer in. Jag kan lova dig att vi kasserar 95 % och går bara ut med det som vi är näst intill 100 % säkra på.

En del av denna överflöds information, som vi kanske bara var 80 % säkra på har jag innan delgett medlemmarna här på MPR men jag tröttnade på att få skit för det eftersom det kanske passar in i den världsbilden som den medlemmen har, så jag slutade med det och ventilerar nu bara mina åsikter här och retas med vissa medlemmar när jag ser hur deras argument blir tokigare och tokigare för för varje inlägg de postar.

Funderar på att lägga alla min poster under morgondagen från "Den röda sidan" eller "Den gula sidan" men jag tror inte det blir så, dagens situation i Thailand är för allvarlig för att betrakta från ett så ensidigt perspektiv

Du är en av de läsvärda här.clapping.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken ryktesspridning? Är det ryktesspridning att jag hänvisar till en artikel? Hade jag blivit behandlad som dom i artikeln skulle jag förmodligen själv vilja ge igen. Det är horribelt hur dom behandlats. Men din avsaknad av en förmåga att sätta dig in i andras människors skor förhindrar väl dig att förstå känslorna.

Ge igen?...vad tror du de boende och affärsidkare vill göra, som blivit drabbade av ockupationen, vandalismen och plundring av affärer? Tycker du bangkokborna skall ha förståelse för att dina hjältar ockupperat stora delar av stan? Hur har dessa oskyldiga blivit behandlade tycker du? Eller dessa kanske är fiender och målgrupp för upproret och därför behöver ingen hänsyn tagas till dessa?

Och i nästa mening så kräver du förståelse och medömkan att terroristerna blir beskjutna? Hur tänker du nu? Sätt dig in i andra människors känslor?.. skulle det vara min butik du plundrade och ockuperade så skulle jag gladeligen skjuta skallen av dig om jag fick chansen.

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner mig rätt lugn. Så det blir svårt.

Varför blir du så upprörd över mitt inlägg? Jag respekterar också Joints som person. Däremot har jag uppfattat att Joints har tagit ställning i konflikten som de flesta av oss i denna tråd har gjort. Så jag säger inget ont om honom vilket är tråkigt att du inte förstår. Det jag undrar är om en person med en klar åsikt i frågan kan vara objektiv.

Sen att du inte respekterar mig berör mig inte.

Att ta ställning behöver inte innebära att man in absurdom driver saken. Det tycker jag gör du!

Att vara objektiv måste rimligen innebära att någon part som är föremål för diskussionen/granskningen inte får medhåll! Annars borde det kallas jämkning!

Ändrades av silom

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Det svåra for Thailand och thailändare nu är hur de ska komma vidare istället for att fastna i en Israel/Palestina liknande situation om vem som gjorde vad forst. Så mycket har gått fel de senaste 5 åren och i grunden är det nog den hierarkiska patroniseringskulturen som bär skulden till den undermåliga utbildningen som resulterar i fattigdom och korruption etc etc.

Alla på forumet håller med om att klasskillnaderna i Thailand är for stora och att kungahus och militär har for stort inflytande, att dra upp det om och om igen är tämligen meningslost.

Många anser att Thaksin/TRT hjälpte de fattiga och pratar vi om de fattiga i Nord och Nordost samt på kort sikt så håller nog alla med, med samma logik borde då alla hålla med om att Demokraterna inte är så dåliga då de till 99% fortsatte med samma politik. Det är därfor helt ofattbart att folk på forumet kan vara så fanatiskt enogda då vi pratar om två sidor med i stort sett lika korrupta politiker som dessutom for i stort sett samma unkna politik. Att de gula på forumet gapar om kommunister och de roda om fascister/militärdiktatur är forhoppningsvis bara ett tecken på en vilja att for skojs skull provocera men efter det som hänt de senaste veckorna är det väl inte särskilt skoj längre?

Hädanefter kommer jag att radera alla inlägg vars huvudsyfte är att provocera eller inlägg som är uppenbara forvrängningar av sanningen.

Nu sitter jag och väntar på flyget hem till Bangkok for att hämta upp familjen for vidare transport hem till byn. Likt en thailändsk politiker flyr jag alltså fältet efter mina fagra loften och låter mina kollegor hantera det polisiära och folkets ilska smile.gif .

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

en fråga till alla som verkar veta bäst på detta forum pratade me tanten o enligt henne ska de när de väl blir val vara så att dom gula svinen ska få 2 röster medans dom röda bara 0,5 va e de för djävla demokrati kyss mig i arselet

glimten som vill se en president...

Glimten,

Ta inte det har som kritik av din fru/tjej men, hur kan det bli sa fel? En galning, fullt i klass med de roda ledarna, sager att han tycker att landsortsbefolkningen ska ha mindre inflytande, hans organisation avfardar dock detta som nonsens. Han startar sedan ett parti som enligt opinionsundersokningar har runt 1% stod och han ar dessutom i konstant brak med sittande regering. Anda sa tror Glimtens fru/tjej att det ar sa det kommer bli om inte PTP far makten, 2 ar efter att det absurda uttalandet gjorts. Om Glimtens fru/tjej tror att det ar sa sa borde det rimligtvis finnas tusentals andra som tror samma sak. Vem ar det som lurar i folk sadan absurd propaganda och hur kan Thailands utbildningssystem ha falerat sa totalt att folk faktiskt tror pa det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Så är det, och blir det några val så kommer dom att bli riggade, jag tror inte ens att oppositionen får vara med, det blir nog domstolar och EC som fixar en

majoritet åt aristokraterna.

Men vi får ha tålamod tiden arbetar alltid för folket och precis som Burma så kommer även Thailand att få en demokratisk regering i framtiden.

Och till dom som firar den här thailändska katastrofen som en seger så vet man nästan inte vad man ska säga, men man får väl skylla det på låg ålder och

oförstånd, för det här är långt ifrån avslutat.

Mvh isan lover

??? läser jag rätt? .."och precis som Burma så kommer även Thailand att få en demokratisk regering".

Det finns naturligtvis olika former av demokrati och jag är kanske inte så förvånad att just DU vill lyfta fram Burma som ett lysande exempel på demokrati. :huh:

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...