Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Jaha,?

Vaffö är det på detta viset vore en riktigare kommentar.

Du sitter i Sverige och tycker, det finns många som sitter i Thailand och undrar, så varför raljera...

Precis vad jag väntade mig för svar!!

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Precis vad jag väntade mig för svar!!

Hallå där WHAT? :kort:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att moderera denna trad ar pa snudd till omojligt - darfor behover vi sjalvmoderering och sunt fornuft.

Det ar sjalvklart forstaeligt att kanslorna svallar nar det som hander sker mitt framfor vara ogon. Gudarna ska veta att jag sjalv arr saval forbannad som sorgsen och orolig samtidigt som min frustration ar granslos. Dock ar detta inte ett tillfalle att ge hugg och stick eller ge igen for gamla synder. Kan inte tanka mig nagot osmakligare an ett "jag sade ju det" resonemang en dag som denna.

Sa snalla - skippa pahoppen och forolampningarna idag och lamna traden fri fran dem.

Detta tåls att läsa en gång till för de som ej sett eller förstått...

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Baa.

Jag förstår att du är upphetsad. Nu är det allvar.

Och det som just hänt i Bangkok var bara på TV.

Lugna ner dig.

Buzzen, jag VET att det som hände i BKK är sant, menb alla jävla bönder som sitter i Sverige och vet bättre än en som sett hatet i ögonen på dessa människor som upplever sitt livs största nederlag är HEMSKT, dom var ju lovade seger och det sket sig. Dom tar ut sin hämnd där det passar dem, inte där vi tycker den hör hemma. VI ÄR SKITRÄDDA.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt, Du kan ta din jävla kanon och stoppa upp den nånstans, HÄR ÄR DET ALLVAR.

På vilket sätt känner du dig hotat av situationen? Bor du nära oroligheterna eller är stämningen allmänt instabil? Beskriv gärna.

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

IL, vad säger du nu, när dina röda ledare var dom som hoppade av först från båten och gav sig frivilligt utan motstånd till polisen det är väl dom som ska stanna till sist och försvara dom rödas budskap. Men dom stack som fega råttor med svansen mellan bena. Nu är kaoset total med din fedliga vänner som är så snälla som man kan diskutera lungt med utan fara för sitt liv. Jag hoppas att du verkligen inte kommer med dåliga bortföklaring med vad som händer, för du gör dig bara till åtlöje då. Jag tycker att Abhsit ska lämna regeringen och nytt folk ska in, samt att Thaksin aldrig skall få återkomma till politiken eller makten.Som jag ser det var det han som startade det hela.

Sakaeo

Där tar du fel. Det är Thailändare från Hua-Hin, Phuket, Krabi, Bkk, Pattaya, Koh Lanta och även en del från Koh Samet som har gjort detta.

Thaksin har i bakgrunden försökt att stoppa allt våld.

Något sådant här skulle aldrig folk från Isaan få för sig att göra, i alla fall inte från det riktiga Isaan

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

På vilket sätt känner du dig hotat av situationen? Bor du nära oroligheterna eller är stämningen allmänt instabil? Beskriv gärna.

Har Du varit i Udon, vet Du hur staden är uppbyggd?

När plötsligt de människor som normalt hjälper dig tillrätta om du har en fråga i stadshuset eller amphoer springer gråtande, totalt skräckslagna emot dig när du av ren nyfikenhet, (jag vet, håll dig hemmA)kommer för nära området, är det då lek eller allvar?

Jag kan inte för mitt liv komma att glömma dessa människor tills den dag jag dör.

Det fanns människor som i berått mod försökte elda upp deras arbetsplats trots att det fanns landsmän kvar i byggnaden, förmodligen lika röda i sin tro, vem skulle inte i en sån situation var upprörörd.

Nu ska jag föröka få en blund i ögonen, tror Ni det blir lätt?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Buzzen, jag VET att det som hände i BKK är sant, menb alla jävla bönder som sitter i Sverige och vet bättre än en som sett hatet i ögonen på dessa människor som upplever sitt livs största nederlag är HEMSKT, dom var ju lovade seger och det sket sig. Dom tar ut sin hämnd där det passar dem, inte där vi tycker den hör hemma. VI ÄR SKITRÄDDA.

Jaja ta dig en Virre till och gå sen och lägg dig. Det blir alltid en morgondag.

Förhoppningsvis är den bättre än idag.

För idag har det varit överdjävligt. Det har jag till och med läst, även om jag är en bonde i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om ni, herrar moderatorer, slutar jobba bara för att det är mycket att göra, så går det snart överstyr här med alla dessa svallande känslor.

Det är för mycket allvar för att lämna forumet vind för våg. Det är nog många som vill ha kontinuerlig information om läget samt balanserade kommentarer.

Jag skulle vilja säga - moderera hellre en gång för mycket nu än en gång för lite.

Det är faktiskt inte konstigt att vara rädd om man sitter i Thailand och då behövs inga spydigheter från ett tryggt Sverige.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Buzzen, jag VET att det som hände i BKK är sant, menb alla jävla bönder som sitter i Sverige och vet bättre än en som sett hatet i ögonen på dessa människor som upplever sitt livs största nederlag är HEMSKT, dom var ju lovade seger och det sket sig. Dom tar ut sin hämnd där det passar dem, inte där vi tycker den hör hemma. VI ÄR SKITRÄDDA.

Förstår att du är rädd, hoppas det går bra för er!

Själv är jag lätt oroad, det är rätt lungt här där vi bor, ca 15Km från eländet inne i Centrum.

Fick konstiga blickar från frugan när jag sa att jag var lite orolig, hon sa att detta var inte första gången hon sett liknande, och att det kommer att hända igen...

Konstigt nog hade de orden en lungnande inverkan, hon gick med på att bunkra lite mer mat eftersom marknaden började bomma igen...

Här finns inte så många röda, de flesta är vanliga arbetare och egna företagare som gör sitt bästa varje dag, så jag tar det lite lungt framför datorn.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Har Du varit i Udon, vet Du hur staden är uppbyggd?

När plötsligt de människor som normalt hjälper dig tillrätta om du har en fråga i stadshuset eller amphoer springer gråtande, totalt skräckslagna emot dig när du av ren nyfikenhet, (jag vet, håll dig hemmA)kommer för nära området, är det då lek eller allvar?

Jag kan inte för mitt liv komma att glömma dessa människor tills den dag jag dör.

Det fanns människor som i berått mod försökte elda upp deras arbetsplats trots att det fanns landsmän kvar i byggnaden, förmodligen lika röda i sin tro, vem skulle inte i en sån situation var upprörörd.

Nu ska jag föröka få en blund i ögonen, tror Ni det blir lätt?

Har bara rest igenom med ett litet stopp på några timmar, så jag kan inte så mycket om staden.

Låter otäckt. Hoppas det snart lugnar ned sig lite.

Mvh

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaja ta dig en Virre till och gå sen och lägg dig. Det blir alltid en morgondag.

Förhoppningsvis är den bättre än idag.

För idag har det varit överdjävligt. Det har jag till och med läst, även om jag är en bonde i Sverige.

Tack, debiterar Wirren på Dig senare.

God natt

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har Du varit i Udon, vet Du hur staden är uppbyggd?

När plötsligt de människor som normalt hjälper dig tillrätta om du har en fråga i stadshuset eller amphoer springer gråtande, totalt skräckslagna emot dig när du av ren nyfikenhet, (jag vet, håll dig hemmA)kommer för nära området, är det då lek eller allvar?

Jag kan inte för mitt liv komma att glömma dessa människor tills den dag jag dör.

Det fanns människor som i berått mod försökte elda upp deras arbetsplats trots att det fanns landsmän kvar i byggnaden, förmodligen lika röda i sin tro, vem skulle inte i en sån situation var upprörörd.

Nu ska jag föröka få en blund i ögonen, tror Ni det blir lätt?

Känner igen känslan, jag har varit med om massor med oroligheter i Thailand och Bangkok och aldrig har jag varit så rädd som efter den 10 april och sammandrabbningarna då. Allt det hat som lyste ur de röda demonstranterna då sa mig att detta är ingen vanlig sammandrabbning mellan demonstranter och myndigheter.

Samtidigt blev man både förlöjligad och ifrågasatt av vissa här på MPR när jag försökte förmedla vad som hände under den dagen, det går inte att beskriva med ord man måste ha varit på plats för att begripa.

Men livet måste gå vidare, en god nyhet idag var att min gode franske vän som är fotograf har blivit pappa i Bangkok idag till en liten flicka.

Den enda goda nyheten idag.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är om man kan kalla de som är kvar för "demonstranter"?

Hur många av dem som ställer till jävelskap och bränner är inhyrda huliganer, allmänt slödder eller hårdkokta gangsters som utnyttjar tillfället?

Hur många av dem som ställer till jävelskap och bränner är fattiga risbönder, kvinnor och barn som tidigare utgjort majoriteten?

Du kan säkert kalla upp en hel armè på många tusen Yabaapundare bara i Bangkok som gör vad som helst för de där blå pillerna.

Vad kostar det att leja en mördare i Bangkok? (bara läst från tveksamma källor, men dyrt verkar det inte va).

Det finns många gangstergäng i Bangkok iallafall jag tvekar ligger hemma och gömmer sig när det finns läge att gå helt bananas på stan när det tillomed finns en mobb att gömma sig i.

Eftersom det är i deras hemstad har de alltid något råtthål att gömma sig i, och risken för att någon enskild skall kunna tas för t.ex. ATM-plundring måste ju vara minimal.

Dessutom undrar jag lite hur alla kan vara så säkra på Thaksins skuld? Det känns nästan lite som - Bränn häxan så försvinner alla problem.

Även om han säkerligen spelar en viss roll är han ändå bara en man. Han är väldigt rik, men inte obeskrivligt rik längre då de flesta av hans tillgångar fortfarande är frysta i Thailand.

Men hur mycket kan han egentligen styra det hela från sitt ständiga kringflackande i världen? Han är maskot och sponsor, men kan han lastas för att det spårat ur så här?

Jag vill mig minnas att det fanns rödtröjor före det här som inte alls gillade Thaksin men ställde sig bakom kravlistan ang konstitution och nyval som då var gällande. (de har nog tagit sitt förnuft tillfånga nu hoppas jag och beblandar sig inte med UDD igen).

Visst kan det jag skriver mycket väl vara fel, men jag har fortfarande inte sett mycket mer än spekulationer om Thaksins skuld. Det är mycket tacksamt att ha en häxa att skylla på så man kan flytta fokus från andra saker rent PR-mässigt. Framför allt lurar du dem som vill tro på dig direkt utan någon större ansträngning.

Jag tror det finns fler fula, mycket rika och inflytelserika fiskar i vattnet.

Men för att återgå till ingressen, är de "demonstranter"?

Jag har egentligen aldrig förespråkat våld, men nu får det fan vara nog. Huliganer som bränner och plundrar är grovt kriminella och skall behandlas därefter.

Det borde inte vara så svårt att skilja på de fredliga demonstranterna och de som bara tar det för en ursäkt att sprida kaos.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fiery rage hits Bangkok

Arsonists, rioters and shooters wreaked havoc in many areas of Bangkok on Wednesday after red shirt leaders announced an end of their 45-day protests at the Rajprasong shopping area.

Among the worst hit were the Central World and Zen shopping complexes, which are located just next to the protest site, and the nearby Siam movie theatre in the Siam Square area, he said. Shots were fired at firefighters while they were trying to extinguish the blaze. But there were no reports of injuries among the firefighters.

At least 15 people, including one foreign reporter, were reported to be killed in mayhem on Wednesday.

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/05/20/politics/Fiery-rage-hits-Bangkok-30129829.html

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Save a hope for LOS!

Mvh Svampen"mina tankar är med"!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Vad händer imorgon?

Rioters have set fire to 27 buildings around Bangkok during the day, the Bangkok Metropolitan Administration announced at 9pm on Wednesday.

Some of the buildings are:

1. The area on Rama I Road around Paragon shopping mall and Siam Square. Siam Theatre was completely gutted.

2. Parts of Centara Grand Hotel at Ratchaprasong

3. Parts of the Stock Exchange of Thailand building on Witthayu Road

4. Mahathun building on Ploenchit Road

5. Bangkok Bank and Krung Thai Bank Asok branches

6. Parts of the Office of the Narcotics Control Board and a nearby 7-Eleven convenience store in Din Daeng area

7. Bangkok Bank and Government Savings Bank Din Daeng branches

8. Maleenont Building on Rana IV Road which houses Channel 3 television station

9. Bangkok Bank's Rama IV branch and Tesco Lotus superstore on Rama IV Road

10. The Metropolitan Electricity Authority in Klong Toey

11. Central World shopping mall

12. Bangkok Bank's Victory Monument branch

13. Century Park hotel in Din Daeng area

14. Center One shopping mall around Victory Monument

Link to comment
Dela på andra sajter

Bangkok (AFP) -- Prime Minister Abhisit Vejjajiva said on Wednesday he intends to "get through" Thailand's political crisis and "return peace" to the country.

"I would like people to feel confident that my government, all officials and I strongly intend to get through this and we will return peace to the country and recover," Abhisit said in a nationally televised address.

He said Wednesday morning's military assault on the "Red Shirt" camp in Bangkok, which left at least six people dead and forced protest leaders to surrender, was "based an international standards".

När man läser detta så får man inte alls intryck av att han har några intentioner på att avgå. Vilket jag personligen tycker är bra.

Frågan är dock vad som kommer att hända framöver. Blir det nyval i November i alla fall?

Man har ju hört Korn säga att man ska fortsätta med sin 5-stegs-plan efter att demonstrationerna upphör idag.

Hinner Abhisit dra några konkreta förändringar i parlamentet, för att utjämna klyftor och minska sociala skillnader, innan parlamentet upplöses?

Om han hinner, under vilket mandat skulle detta ske om demokraterna upplöses?

Eller har vi en fortsatt turbulent tid att se fram emot med allehanda politiska utspel fram till ordinarie val nästa år?

Jag tror att Abhisit har allt att vinna på att fortsätta sin försoningsplan och utlysa nyval i november.

Om han gör detta ser alla att han är en man vid sina ord och alla UDDs propagandatal bara var trams.

Tror att han skulle vinna massor av sympatier och kanske göra ett kanonval.

Hinner han dessutom med att dra några av sina nya åtgärder för att motverka klasskillnader så ännu bättre.

Trots att det kommer finnas en del puckon som kommer att hävda att han inte gör det med ärligt uppsåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Såg i video att konstruktionskostnaden för Central World

uppgick till 26 miljarder Bath.

Det måste bli en jäkla tuff ekonomisk smäll för ägarna

när nu shoppingcentrat har brunnit upp.

Tufft minst sagt!

- För att inte tala om alla de tusentals människor som nu blir arbetslösa i Bkk och får försöka klara sig bäst de kan.

Hela 27 byggnader sattes i brand idag

- Undrar hur många hundratals miljarder bath som sammanlagt gick upp i rök?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...