Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Nisse Hult

Nu får du väl bestämma dig och hålla kappan vänt åt samma håll

Fram till i morse var det enbart snack om "ärevördiga stackars röda demonstranter som kämpade för sin sak"

Nu yrar du bara om hulliganer som inte ens förekommit från de röda anhängarnas läppar fram till idag

Försöker till och med skylla på bangkokborna själva som tidigare var hatobjekt från de rödas sida

Blanda inte ihop äpplen med päron. 1zgarz5.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu får du väl bestämma dig och hålla kappan vänt åt samma håll

Fram till i morse var det enbart snack om "ärevördiga stackars röda demonstranter som kämpade för sin sak"

Nu yrar du bara om hulliganer som inte ens förekommit från de röda anhängarnas läppar fram till idag

Försöker till och med skylla på bangkokborna själva som tidigare var hatobjekt från de rödas sida

Vakna för f-n, jag har aldrig och kommer aldrig att försvara hulliganism, däremot är jag för demokrati och därmed "fredliga demonstrationer" och om Du är så jä-la ignorant att Du tar mig för röd i alla lägen är det ännu mer att beklaga.

Du blandar uppenbarligen ihop alla Du inte gillar i en skål och vispar ihop till en ogenomtänkt smörja

Jag har ett bra tips till Dig, sluta kommentera person och börja kommentera händelser så kommer ditt liv att bli mycket enklare.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sittande regering kom till makten på ett lagligt men moraliskt tveksamt sätt, precis som Samaks regering.

Det är 18 månader kvar på sittande regerings mandatperiod och de gick med på att korta ned den till 6 månader.

Hur i helvete kan då någon sitta här på forumet och gapa om militärdiktatur och heja på idi*terna som kommer kosta Isaans fattiga åtminstonde 10 års utveckling? Var det här värt 6 månaders väntan på nyval? Bara de ekonomiska kostnaderna for att bygga upp allt de forstort tar bort alla mojligheter till sociala forbättringar for de närmaste 5 åren och uteblivna FDIs och turister for minst 5 år till.

Det kommer formodligen inte bli några fria val i Thailand på många, många år nu och Nord/Nordost utgor bara 35% av alla människor. Det finns en uppenbar risk att det hat som formodligen många av de resterande 65% känner gentemot de roda hulliganerna kommer spridas till ett hat mot allt och alla som har med Nord/Nordost att gora och att den militärregim som nu kommer leda Thailand i många år därfor kommer ignorera Nord/Nordost mer än vad någon regering någonsin gjort.

Det var fel av Demokraterna att acceptera regeingsposten och regeringen skulle startat diskussionen med UDD/PTP långt innan demonstrationerna borjade. Det var också fel att kalla in militären så snabbt även om UDD brot sitt lofte. Inga av de felen är dock i närheten av de fel som mobben begår nu och inga fängelsestraff kan vara for långa for de roda ledarna och deras mobb.

Jag avbryter nu min business trip i Kina och forsoker komma med flyget hem 0730 imorgon, ifall det blir något. Bangkok må brinna ned men jag vill åtminstonde vara med min familj, samt forsoka få dem därifrån, om så är fallet.

Jag lyfter på hatten för detta inlägg. Vidare kommentarer är onödiga! :wai:

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Talade med frugan nu som befinner sig utanför Korat.

Det är mycket oroligt där också,

och tydligen har det varit på gång att bränna ner ett hotel i staden.

Vilket hotel det var vet jag ännu inte.

Alla bussbolag och busstationer är stängda i och runt staden.

Utegångsförbud efter kl 8 ikväll.

Imorgon eftermiddag ska hon åka med en bokad minibuss till flygplatsen i Bangkok för att hinna med planet på natten till fredagen.

Hennes Pappa följer med och tar med sig sin tjänstepistol så jag får väl hoppas att de kommer fram helkinnade.

hmm det känns inte bra det här.

Det sägs ingenting om några oroligheter på radion här. Var har ni hört det ?

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

AFP: 6 people killed and 58 injured Wed after the Thai army launched a crackdown on protesters in Bangkok, emergency services said.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Det sägs ingenting om några oroligheter på radion här. Var har ni hört det ?

Min frus släktingar som arbetar på ett bussbolag i Korat

stod för de nyheterna. Oroliga och farliga tider - men det kan vara rykten också, vi får väl hoppas på det senaste alternativet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni får mycket mer info om vad som händer nu på GIng o Males blogg Här går ju inte att informera. Alldeles för dålig stämning. Har själv svårt att hålla mig att ej hoppa på med person angrepp, hade jag skrivet som jag tänkt hade det väl blivet rama skrik. Nu tycker jag att en del nått gränsen. Ingen nämnd ingen glömd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni får mycket mer info om vad som händer nu på GIng o Males blogg Här går ju inte att informera. Alldeles för dålig stämning. Har själv svårt att hålla mig att ej hoppa på med person angrepp, hade jag skrivet som jag tänkt hade det väl blivet rama skrik. Nu tycker jag att en del nått gränsen. Ingen nämnd ingen glömd.

Har du en länk till bloggen?

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Trueonline officials denies the rumour that Internet access will be out of service after curfew. /via @veen_NT

inte helt avskärmat !

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

35 Minutes until Curfew is set in place. Make sure you have enough water&food. Also charge your mobile, just incase!

kan kolla på: twitter.com/georgebkk

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med till 100%. När de sitter nästa år och tittar tillbaka på det som förstört Thailand för många år framöver så kommer den automatiska frågan upp, var det värt detta?

Den frågan kommer ALLA thai att ställa sig, och ångra sig djupt.

Ja hur många kommer att förlora jobben inom turistnäringen. Många av dom från Isan som skickar pengar hem till familjen. Ja var det verkligen värt detta?

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Link to comment
Dela på andra sajter

Vakna för f-n, jag har aldrig och kommer aldrig att försvara hulliganism, däremot är jag för demokrati och därmed "fredliga demonstrationer" och om Du är så jä-la ignorant att Du tar mig för röd i alla lägen är det ännu mer att beklaga.

Du blandar uppenbarligen ihop alla Du inte gillar i en skål och vispar ihop till en ogenomtänkt smörja

Jag har ett bra tips till Dig, sluta kommentera person och börja kommentera händelser så kommer ditt liv att bli mycket enklare.

Baa

Bra Baa !!

Så skall det låta !...Det är märkligt att vissa inte är utkastade från detta forum med

dessa ständiga personliga påhopp.

Visst är det svårt att vara forumvärd och rensare, men tyvärr, Forumreglerna tycks bara vara en dekoration.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Att moderera denna trad ar pa snudd till omojligt - darfor behover vi sjalvmoderering och sunt fornuft.

Det ar sjalvklart forstaeligt att kanslorna svallar nar det som hander sker mitt framfor vara ogon. Gudarna ska veta att jag sjalv arr saval forbannad som sorgsen och orolig samtidigt som min frustration ar granslos. Dock ar detta inte ett tillfalle att ge hugg och stick eller ge igen for gamla synder. Kan inte tanka mig nagot osmakligare an ett "jag sade ju det" resonemang en dag som denna.

Sa snalla - skippa pahoppen och forolampningarna idag och lamna traden fri fran dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Kl 19.00: CRES har tagit över alla thailändska TV-kanaler men jag har kan fortfarande se utländska kanaler. På dom övertagna TV har dom spelat patriotiska sånger med leenden thailändare.

Nu blir det väl riktiga uppror när alla tv-såpor inte sänds längre. smile.gif

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Kan man förmoda att Kungen inte är vid liv eller så pass sjuk att han inte vet vad som pågår? Är det inte ganska märkligt om han nu är medveten om situationen och talför att han inte talat till folket?

Aja, känns som man kan boka av resan i Juni! :(

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Håller med till 100%. När de sitter nästa år och tittar tillbaka på det som förstört Thailand för många år framöver så kommer den automatiska frågan upp, var det värt detta?

Den frågan kommer ALLA thai att ställa sig, och ångra sig djupt.

Detta vi ser nu är nog dessvärre bara början på oroligheter,

och därför tror jag inte att så många kommer att sitta där och vara eftertänksamma och efterkloka nästa år eller året därpå.

Förmodligen har de då fullt upp med andra strider.

Snart kommer väl en kungabegravning som ett brev på posten och maktkampen som är knuten till den härvan.

Det omtalade oraklet som förutspådde oroliga och omvälvande tider innan och

efter Rama IX frånfälle och hela Chakri dynastins fall ser ut att få rätt.

Jag är glad och tacksam att jag var en av dem som faktiskt fick uppleva det gamla härliga och vänliga Thailand – Men det nya ger jag dock inte mycket för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Kan man förmoda att Kungen inte är vid liv eller så pass sjuk att han inte vet vad som pågår? Är det inte ganska märkligt om han nu är medveten om situationen och talför att han inte talat till folket?

Aja, känns som man kan boka av resan i Juni! sad.gif

Har också en resa inbokad snart. Funderar på om man får pengarna tillbaka från Thaiair?

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du en länk till bloggen?

Är tyvärr ingen data nisse men gogla du det är enklare än att leta upp länken här, har varit uppe i nått inlägg.
Link to comment
Dela på andra sajter

Snackade nyss med en polare som bor i Bangkok. Hans 7-eleven hade dom sätt i eld idag. En kompis till honom hade sett folk blivit nedskjutna på Sukhumvit soi 11. Nu måste väl ändå militären gå in och styra upp verksamheten?

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är tyvärr ingen data nisse men gogla du det är enklare än att leta upp länken här, har varit uppe i nått inlägg.

Lugnt, den är hittad

Link to comment
Dela på andra sajter

TomasHudik

Har också en resa inbokad snart. Funderar på om man får pengarna tillbaka från Thaiair?

Brukar ju inte va roligt få kredit av ett flygbolag men dom kan ju inte sälja resor till ett land i kaos..

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...