Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Guest wille

Fick för mig att det är Central World...?

Vilket jag aven far det till. Tycker det ar solklart men, men

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Enligt min flickvän har du rätt

Tror inte det är Fourseasons, påminner mer om Intercontinental

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Central World Destroyed in Fire

Bangkok's largest shopping mall, the second largest in Asia, has been destroyed by fires.

Reports indicate that the fire, started by protesters shortly after their leaders' surrender, blazed on for hours.

Fire crews could not get on the scene and the department store's own fire crews were unable to stop the blaze.

tanlogo.jpg

Grattis alla rödskjortor! Va duktiga ni är!

Link to comment
Dela på andra sajter

people looting central world... they don't care for the fire...' /via

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Stralande - lokal- och butikagarna klarar sig pa forsakring samtidigt som 10-tusentals arbetare blir arbetslosa och forlorar en god inkomst for hela familjen. Solidaritet var det ja!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det väl svartskjortorna som håller på att bränna

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Talade med frugan nu som befinner sig utanför Korat.

Det är mycket oroligt där också,

och tydligen har det varit på gång att bränna ner ett hotel i staden.

Vilket hotel det var vet jag ännu inte.

Alla bussbolag och busstationer är stängda i och runt staden.

Utegångsförbud efter kl 8 ikväll.

Imorgon eftermiddag ska hon åka med en bokad minibuss till flygplatsen i Bangkok för att hinna med planet på natten till fredagen.

Hennes Pappa följer med och tar med sig sin tjänstepistol så jag får väl hoppas att de kommer fram helkinnade.

hmm det känns inte bra det här.

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Bangkok förgiftat av alla bränder, som om inte avgaserna skulle räcka!

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Talade med frugan nu som befinner sig utanför Korat.

Det är mycket oroligt där också,

och tydligen har det varit på gång att bränna ner ett hotel i staden.

Vilket hotel det var vet jag ännu inte.

Alla bussbolag och busstationer är stängda i och runt staden.

Utegångsförbud efter kl 8 ikväll.

Imorgon eftermiddag ska hon åka med en bokad minibuss till flygplatsen i Bangkok för att hinna med planet på natten till fredagen.

Hennes Pappa följer med och tar med sig sin tjänstepistol så jag får väl hoppas att de kommer fram helkinnade.

hmm det känns inte bra det här.

Hoppas att allt går bra för henne!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hur skall de stackars Issan-bönderna få med sig alla lyxvaror dom plundrat i Bangkok hem ? whistle.gif

Blir det fina märkes-stövlar på risfälten nu eller ?

Snacka om att de röda idag tappat alla sympatier världen över för sin sak och sin kamp !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Regeringen råder alla utlänningar som är ute på gatorna i Bangkok att ha identifikationshandlingar och pass på sig vid var tid.

Blir lättare att identifiera dom efter att dom fått en militärkula i pannan.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Urgent: TAN: Bank of Thailand assures public that ATM's not closed; pls do not panic /via @js100radio

Själv hade jag nog inte trott på det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Sittande regering kom till makten på ett lagligt men moraliskt tveksamt sätt, precis som Samaks regering.

Det är 18 månader kvar på sittande regerings mandatperiod och de gick med på att korta ned den till 6 månader.

Hur i helvete kan då någon sitta här på forumet och gapa om militärdiktatur och heja på idi*terna som kommer kosta Isaans fattiga åtminstonde 10 års utveckling? Var det här värt 6 månaders väntan på nyval? Bara de ekonomiska kostnaderna for att bygga upp allt de forstort tar bort alla mojligheter till sociala forbättringar for de närmaste 5 åren och uteblivna FDIs och turister for minst 5 år till.

Det kommer formodligen inte bli några fria val i Thailand på många, många år nu och Nord/Nordost utgor bara 35% av alla människor. Det finns en uppenbar risk att det hat som formodligen många av de resterande 65% känner gentemot de roda hulliganerna kommer spridas till ett hat mot allt och alla som har med Nord/Nordost att gora och att den militärregim som nu kommer leda Thailand i många år därfor kommer ignorera Nord/Nordost mer än vad någon regering någonsin gjort.

Det var fel av Demokraterna att acceptera regeingsposten och regeringen skulle startat diskussionen med UDD/PTP långt innan demonstrationerna borjade. Det var också fel att kalla in militären så snabbt även om UDD brot sitt lofte. Inga av de felen är dock i närheten av de fel som mobben begår nu och inga fängelsestraff kan vara for långa for de roda ledarna och deras mobb.

Jag avbryter nu min business trip i Kina och forsoker komma med flyget hem 0730 imorgon, ifall det blir något. Bangkok må brinna ned men jag vill åtminstonde vara med min familj, samt forsoka få dem därifrån, om så är fallet.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Hur skall de stackars Issan-bönderna få med sig alla lyxvaror dom plundrat i Bangkok hem ? whistle.gif

Blir det fina märkes-stövlar på risfälten nu eller ?

Snacka om att de röda idag tappat alla sympatier världen över för sin sak och sin kamp !

Det mesta av Världen, och glädjande nog även de flesta här,

bekymras över dödsfall och funderar på hur man ska få stopp på dödandet.

För dig verkar det vara viktigare att placera ansvar och skuld och redan nu mäta ut ett straff.

Snälla, lägg ner raljerandet, det är väl inte läge?

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Läste den här sammanfattningen på Rapports sida, och tycker att den var värd att lägga in.

Mvh Isan lover

Striden över men kriget går vidare

Publicerad 19 maj 2010 - 12:06

Uppdaterad 19 maj 2010 - 12:11

Rödskjortorna har tvingats till kapitulation, men den svåra politiska splittringen i Thailand är på intet vis löst, enligt svenska och internationella experter.

Oro i Thailand

* Thailands rödklädda demonstranter kräver att regeringen avgår och utlyser nyval. De anser att det var olagligt när en domstol utsåg regeringen 2008.

* Den förra, folkvalda regeringen avsattes av en domstol efter omfattande demonstrationer av rödskjortornas motståndare, de så kallade gulskjortorna.

* Maktkampen mellan de båda lägren tog ny fart när Högsta domstolen tidigare i år beslutade att permanent frysa den tidigare premiärministern Thaksin Shinawatras miljarder. Thaksin är rödskjortornas förgrundsfigur.

* Sedan början av mars har rödskjortorna demonstrerat i Bangkok.

* Konflikten har djupa rötter i ett ekonomiskt och socialt splittrat samhälle, där den "gula" eliten länge vägrat acceptera "röda" krav från fattigare landsändar.

TT -Även om det skulle vara slut på protesterna i den här delen av Bangkok ser vi redan att de röda har stormat stadshus i nordöstra delen av landet.

Inga förhandlingar har hållits som lett fram till någon kompromiss som alla parter kan vara nöjda med. Det här är ett nederlag för de röda som snarare gör den politiska klyftan ännu djupare.

Det kommer sannolikt att blossa upp igen, och frågan är om det inte är det vi redan ser, säger Elin Bjarnegård, statsvetare och Thailandsexpert vid Uppsala universitet.

-Jag vet att många demonstranter också är missnöjda med att ledarna har givit upp, säger hon till TT.

Hennes bedömning delas av en lång rad internationella och thailändska bedömare.

Fattiga och rika

-Regeringen kan kanske ta korsningen i Rachaprasong med soldater, men det blir en svårare uppgift att vinna landsbygdsbefolkningens förtroende, vars anhöriga dödats eller sårats i en i huvudsak fredlig protest, säger exempelvis thailändske statsvetaren Boonyakiat Karavekphan till Reuters.

Enligt Bjarnegård är problemen i Thailand djupgående och går tillbaka många decennier. Grovt uttryckt är landet delat mellan en välbeställd elit (de gula) och en i huvudsak landsbygdsbaserad underklass (de röda).

-Det handlar om att landets fattiga inte accepterats som en politisk kraft. När Thaksin Shinawatra (som avsattes 2006) kom till makten lyckades han politisera deras krav, och nu är de en kraft som inte längre kan ignoreras, säger hon.

-Situationen är svår att lösa. Det är inte troligt att någondera sidan accepterar en valförlust. De tror inte tillräckligt på de demokratiska institutionerna.

Kungen tyst

Kungahuset spelar normalt en mycket viktig informell roll i thailändsk politik. Men i vårens konflikt har kungen Rama IX (Bhumibol Adulyadej) hittills inte gjort några tydliga utspel.

-Kungen är ju ganska gammal vid det här laget och har legat på sjukhus. Det kanske handlar om ålder och hälsa, att han inte är lika aktiv, men det är det ingen som riktigt vet.

Det thailändska kungahuset är en institution utan transparens, som inte uttalar sig. Det samma gäller spekulationer om att kungahuset och riksrådet egentligen stöder de gula, säger Bjarnegård.

Den andra stora maktfaktorn i landet är militären, särskilt armén.

-Det är fortfarande väldigt viktigt för varje thailändsk politiker att ha goda kontakter med militären och tillsätta rätt personer på rätt poster.

Armén har i Thailands moderna politiska historia ingripit flera gånger, 18 eller 19 statskupper sedan den absoluta monarkin avskaffades. Den finns hela tiden där som en politisk kraft, även om de säger att det är slut med det nu, säger Bjarnegård

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur skall de stackars Issan-bönderna få med sig alla lyxvaror dom plundrat i Bangkok hem ? whistle.gif

Blir det fina märkes-stövlar på risfälten nu eller ?

Snacka om att de röda idag tappat alla sympatier världen över för sin sak och sin kamp !

Ännu ett lågvattenmärke, tror du på¨allvar på det Du skiver så är det bara att beklaga.

Vilka bevis har du för att det inte är Bangkokhulliganer som tagit chansen.

Fan vad man blir ledsen när det land man lever i står i brand och det finns såna som raljerar om det.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Stralande - lokal- och butikagarna klarar sig pa forsakring samtidigt som 10-tusentals arbetare blir arbetslosa och forlorar en god inkomst for hela familjen. Solidaritet var det ja!

Hoppas bara att försäkringsbolagen inte använder sig av force majeure för detta, då är det många småföretagare som kommer att få det tufft.

Ha en bra hemmakväll som det lär bli idag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu ett lågvattenmärke, tror du på¨allvar på det Du skiver så är det bara att beklaga.

Vilka bevis har du för att det inte är Bangkokhulliganer som tagit chansen.

Fan vad man blir ledsen när det land man lever i står i brand och det finns såna som raljerar om det.

Isan Lover har sagt det. Han skrver väl bara sanningar?

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

thai guy in front of me with two different new adidas shoes and a brand new jacket... he is one of the only happy guys today!" /via @vaitor

Där lyckades han allt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Ännu ett lågvattenmärke, tror du på¨allvar på det Du skiver så är det bara att beklaga.

Vilka bevis har du för att det inte är Bangkokhulliganer som tagit chansen.

Fan vad man blir ledsen när det land man lever i står i brand och det finns såna som raljerar om det.

Nu får du väl bestämma dig och hålla kappan vänt åt samma håll

Fram till i morse var det enbart snack om "ärevördiga stackars röda demonstranter som kämpade för sin sak"

Nu yrar du bara om hulliganer som inte ens förekommit från de röda anhängarnas läppar fram till idag

Försöker till och med skylla på bangkokborna själva som tidigare var hatobjekt från de rödas sida

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Sittande regering kom till makten på ett lagligt men moraliskt tveksamt sätt, precis som Samaks regering.

Det är 18 månader kvar på sittande regerings mandatperiod och de gick med på att korta ned den till 6 månader.

Hur i helvete kan då någon sitta här på forumet och gapa om militärdiktatur och heja på idi*terna som kommer kosta Isaans fattiga åtminstonde 10 års utveckling? Var det här värt 6 månaders väntan på nyval? Bara de ekonomiska kostnaderna for att bygga upp allt de forstort tar bort alla mojligheter till sociala forbättringar for de närmaste 5 åren och uteblivna FDIs och turister for minst 5 år till.

Det kommer formodligen inte bli några fria val i Thailand på många, många år nu och Nord/Nordost utgor bara 35% av alla människor. Det finns en uppenbar risk att det hat som formodligen många av de resterande 65% känner gentemot de roda hulliganerna kommer spridas till ett hat mot allt och alla som har med Nord/Nordost att gora och att den militärregim som nu kommer leda Thailand i många år därfor kommer ignorera Nord/Nordost mer än vad någon regering någonsin gjort.

Det var fel av Demokraterna att acceptera regeingsposten och regeringen skulle startat diskussionen med UDD/PTP långt innan demonstrationerna borjade. Det var också fel att kalla in militären så snabbt även om UDD brot sitt lofte. Inga av de felen är dock i närheten av de fel som mobben begår nu och inga fängelsestraff kan vara for långa for de roda ledarna och deras mobb.

Jag avbryter nu min business trip i Kina och forsoker komma med flyget hem 0730 imorgon, ifall det blir något. Bangkok må brinna ned men jag vill åtminstonde vara med min familj, samt forsoka få dem därifrån, om så är fallet.

Håller med till 100%. När de sitter nästa år och tittar tillbaka på det som förstört Thailand för många år framöver så kommer den automatiska frågan upp, var det värt detta?

Den frågan kommer ALLA thai att ställa sig, och ångra sig djupt.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...