Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Nu spekulerar jag.

Militären kommer att ta över idag eller inatt, troligtvis att regeringen lämnar över det hela till militären eftersom de inte kan kontrollera situationen och de röda uppenbart inte kan kontrollera sina anhängare. Massvis med oskyldiga liv har förstörts för en mans skull.

Något val kommer Thailand inte att se på lång tid, för att Thailand klarar helt enkelt inte av det. Räkna med minst 3-4 år med en av militären tillsatt regering, för att få känslorna att sluta svalla och för att få folk ur alla samhällsklasser begripa vad demokrati handlar om.

Alla inblandade ska dömas enligt lagen i transparenta rättegångar, inga ska få någon amnesti.

Thaksin måste ta sitt ansvar för detta kaos och hur man gör det lär bli en senare fråga men jag är inte så säker på att Dubai vill ha honom där längre, knappast heller Kambodja.

Anupong vill nog inte ta över, Frågan är vem?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

"All banks throughout Thailand, Thai Stock Exchange to close Thursday and Friday,"

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Det finns ett antal tusen Amerikanare som lever, studerar och arbetar i Bangkok.

Undrar om USA skickar upp ett hangarfartyg till Bangkok-bukten för att erbjuda evakuering av sina medborgare?

De brukar göra så vid krissituationer om jänkares liv är i risksonen.

Det brukar också ge fina politiska poäng på hemmaplan.

Det brukar även kallas för ”kanonbåtsdiplomati” för att på så vis sätta press på makthavarna i det berörda landet.

Skulle tro att jänkarna är nog ganska måna om att behålla Thailand som en nära bundsförvant,

nu när stormakten Kina nästlar sig in i grannländerna.

Och det gäller att söka allianser och satsa på "Rätt" häst nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Bilderna på Bangkok börjar bli liknande New York-bilderna den 11/9 2001 efter terroristattackerna

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Anupong vill nog inte ta över, Frågan är vem?

Prayuth Chan-ochoa ligger väl närmast till hands. En "warrior" i samma stil som Seh Daeng.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Fy fan va trött jag blir på att höra dig försvara detta som sker. Dom bränner ju ner sin egna städer. Jag har väldigt svårt att se mina egna vänner i Isaan vara med om nått sånt här. Men du har kanske dina vänner vi Bangkok eller nån annanstans och eldar just nu. Det finns inget, jag repeterar inget försvar för det som försigår just nu

Hej

Jag har aldrig tvekat om hur stort stöd dom röda har och från vilka grupper i samhället,

dom har fått nog av manipulationer ifrån landets elit och kräver nyval och demokrati.

Apishit tror precis som några på forumet att den röda rörelsen består av några tusen människor som allesammans befinner sig

innanför avspärrningarna i Bangkok, detta är inte sant och nu får dom betala priset för sitt misstag att inte ta dessa

människors ilska på allvar.

Enda gången jag blev lite tveksam var härom dagen när jag påstod att befolkningen i klong toey och andra liknande områden i

och runt Bangkok också skulle ingripa om militären anföll dom röda demonstranterna, då svarade nämligen Wille att det jag

skrev inte var sant och då han bodde nära detta område visste han att dom hade förlorat sitt stöd i detta område på senare

tid.

Eftersom jag lämnade Bangkok i februari så var detta fullt möjligt, men hade ändå förvånat mig om folk hade glömt

århundraden av förtryck och orättfärdigheter på några månader, men ganska snart visade det sig att dessa människor tog

aktiv del i motaktioner mot regeringens militära framfart bland dom civila.

Som sagt våld föder våld och löser inga problem, men ofta förvärrar dom eller skapar nya.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

TomasHudik

Det är väll god tid att kungen eller någon annan från Kungahuset ikväll medlar lungn till folket av Thailand. Om dom inte gör det nu så kan man undra vad dom har för funktion igenteligen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väll god tid att kungen eller någon annan från Kungahuset ikväll medlar lungn till folket av Thailand. Om dom inte gör det nu så kan man undra vad dom har för funktion igenteligen!

Går Kungen in och det inte lugnar ner sig så förlorar han ju ansikte, Och det går inte för sig i Thailand.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Nu spekulerar jag.

Militären kommer att ta över idag eller inatt, troligtvis att regeringen lämnar över det hela till militären eftersom de inte kan kontrollera situationen och de röda uppenbart inte kan kontrollera sina anhängare. Massvis med oskyldiga liv har förstörts för en mans skull.

Något val kommer Thailand inte att se på lång tid, för att Thailand klarar helt enkelt inte av det.

Räkna med minst 3-4 år med en av militären tillsatt regering, för att få känslorna att sluta svalla och för att få folk ur alla samhällsklasser begripa vad demokrati handlar om.

Alla inblandade ska dömas enligt lagen i transparenta rättegångar, inga ska få någon amnesti.

Thaksin måste ta sitt ansvar för detta kaos och hur man gör det lär bli en senare fråga men jag är inte så säker på att Dubai vill ha honom där längre, knappast heller Kambodja.

Undrar om militärdiktatur är rätta vägen till demokrati ?

I så fall borde ju Burma snart vara där.

En sak är säker: Som en reporter på BBC uttryckte det:

The situation is far too complicated to be solved from the end of a barrel

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Eftersom Libyen valdes in samtidigt så kom dom i gott sällskap.

Hej

Jag är ingen expert på Libyen men undrar om t.o.m dom inte har haft en mer positiv utveckling angående mänskliga rättigheter på senare tid än Thailand.

Mvh Isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Repeat: Curfew starts frm 8 pm to 6 am in the monring. You should not, rather must not , go out after 8. U can be stopped, arrested or worse 2 minutes ago via TweetDeck

Snart bara 2 h tills dess!

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ett gott råd till dom som måste ut på gatorna just nu är att plugga in några laotiska fraser.

Mvh Isan lover

Hej,

Vad rekommenderar du för laotiska fraser att plugga in ?

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej,

Vad rekommenderar du för laotiska fraser att plugga in ?

"Jag heter Isaan Lover och älskar er" kanske ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Lite bilder fran dagen

Hmm, Bangkok ser inte sa inbjudande ut - vi skulle stannat i Hua Hin

IMG_8204.jpg

IMG_8208.jpg

Nar vi kommer narmare hem borjar det bolma annu lite mer.

IMG_8226.jpg

IMG_8239.jpg

IMG_8270.jpg

IMG_8250.jpg

Nar vi skall svanga in pa var soi sa ser vi att nagot ar pa G vid channel 3. Notera att bilden ar tagen precis utanfor Bangkok Bank som tandes pa ca 10 minuter efter bilden togs.

IMG_8281.jpg

Hemifran sovrummet och balkongen!

IMG_8296.jpg

IMG_8287.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Enligt min flickvän har du rätt

Får hoppas inte några hotellgäster är kvar för då är det nog kört för dom !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

web updates/breaking news. No live broadcast anymore due to CRES announcement.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej,

Vad rekommenderar du för laotiska fraser att plugga in ?

Hej

T.ex sabaidee khoi maak shea daeng. khoi båå maak Apishit.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror ärligt talat att inte ens kungen kan lugna ner de röda som härjar runt landet just nu. Plus att det blir svårt att nå ut till folket då TV stationerna har bränts ner.

Jag skulle dock vilja se kungen ta till orda och förklara att Abhisit och hans familj har 24 timmar på sig att lämna landet, att han aldrig mer vill att Thaksin och hans klan ska sätta sin fot på Thailändsk mark, de har redan lämnat landet så han behöver inte be dem lämna.

Sen talar han om att alla som uppviglat och brukat våld ska straffas. Endast Thaksin och Abhisit slipper undan men de kan å andra sida inte återvända till Thailand. Sen som sista dråpslag säger han att han på grund av att han inte kunnat förhindra thailändare från att döda thailändare så abdikerar han.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Undra om man hinner ner till Sukhumvit och ta en öl på någon mysig bar innan Curfew börjar Kl 20:00? Kanske vi hinner med en liten MPR träff och diskutera den optimala lösningen för Thailand.

Ha en bra kväll!

:drinks:

PS! Jag vet den bästa lösningen för Thailand, skall skriva en utredning och lämna över till regeringen, de rödas talesmen samt den till den röda terrorist falangen.

Mvh Vet bäst och mest!

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Enligt min flickvän har du rätt

Fick för mig att det är Central World...?

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...