Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

bangkokpundit Panitan: Red leaders have surrendered; time to stop all activities and enter road map

TAN_Network CRES: All parties will go through due process of law; rioters will be seriously dealt with

RichardBarrow Looks like the government will now take over programming of all TV channels from now on. So now no live pictures?

RichardBarrow Civil Disaster Prevention Office are saying that red shirt protesters have set fire to at least 15 sites in Bangkok. (Reuters)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Förlåt, vad dum jag är. Naturligtvis är det regeringens fel att Bangkok att byggnader brinner, affärer plundras osv. De röda har inte gjort något fel än. Än en gång jag ber om ursäkt för att jag har haft så fel. Detta är ju bara en fredlig demonstration.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Det kommer att dö massvis med oskyldiga idag och inatt...

Helt klart är att de röda har väldiga problem med yttrandefriheten. Channel 3 är/var väl en ganska sansad TV kanal?

Börjar fan mer likna de röda khmerernas Kampuchea än Thailand nu. Fy fan vad jag mår illa av alla hemska bilder och uppgifter som strömmar in nu...

Blir svårt för kungen att avbryta det hela då de flesta TV stationer tydligen sätts i brand.

frågan är om PTP och Thaksin ens vill styra över de rester som är kvar när de röda är färdiga?

Nja, de roda gillade ju inte Pongpat's tal haromkvallen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

IL!

Det är inte läge för propagandasnack nu!

Fokusera istället dina tankar på hur pågående vansinnigheter skall stoppas.

Var sak har sin tid!

Nyval skulle få slut på det rätt snabbt.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Varför inte bara gå ut och dansa lite på gatan och hälsa på de snälla demonstranterna?

Säg att du känner IL så fixar sig allt.

Hej

Det skulle jag göra, jag blir inte det minsta skrämd av folk som vill ha fria val och demokrati.

Dom som ni kallar monster är bara vanliga småbönder, arbetare, och dom som utför dom rikas hushållstjänster.

Ett gott råd till dom som måste ut på gatorna just nu är att plugga in några laotiska fraser.

Det som nu sker är bara en förväntad reaktion av dom militära aktionerna av regeringen, och mycket lätta att förutse.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

All foreigners please carry your passport at all all times. /via

Link to comment
Dela på andra sajter

Regeringen råder alla utlänningar som är ute på gatorna i Bangkok att ha identifikationshandlingar och pass på sig vid var tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Panitan: For those who need to travel tonight, please bring with you your passport & tickets, we will assist u in returning home safely 2 minutes ago via Seesmic

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det skulle jag göra, jag blir inte det minsta skrämd av folk som vill ha fria val och demokrati.

Dom som ni kallar monster är bara vanliga småbönder, arbetare, och dom som utför dom rikas hushållstjänster.

Ett gott råd till dom som måste ut på gatorna just nu är att plugga in några laotiska fraser.

Det som nu sker är bara en förväntad reaktion av dom militära aktionerna av regeringen, och mycket lätta att förutse.

Mvh Isan lover

idi*t får en helt ny mening här!

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, de roda gillade ju inte Pongpat's tal haromkvallen.

Så i framtiden kommer ingen kanal att vilja sända från några galor i Thailand med tanke på konsekvenserna?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det skulle jag göra, jag blir inte det minsta skrämd av folk som vill ha fria val och demokrati.

Dom som ni kallar monster är bara vanliga småbönder, arbetare, och dom som utför dom rikas hushållstjänster.

Ett gott råd till dom som måste ut på gatorna just nu är att plugga in några laotiska fraser.

Det som nu sker är bara en förväntad reaktion av dom militära aktionerna av regeringen, och mycket lätta att förutse.

Mvh Isan lover

Fy fan va trött jag blir på att höra dig försvara detta som sker. Dom bränner ju ner sin egna städer. Jag har väldigt svårt att se mina egna vänner i Isaan vara med om nått sånt här. Men du har kanske dina vänner vi Bangkok eller nån annanstans och eldar just nu. Det finns inget, jag repeterar inget försvar för det som försigår just nu

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

CH7 reports that all Ch3 employees are ok now /via @bangkokpundit

det var skönt att höra att de inte brann inne (100st)

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Constitution Court extends deadline for Democrat to defend itself

Snacka om koruption på högsta nivå av Thailands domstol och konstigt att detta kom ut idag då?

Detta ser jag som att kasta bensin på elden..

Hej

Ja det var nästan lika otaktiskt som när Thailand härom dagen blev invalda i FN,s råd för mänskliga rättigheter.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Saksith Friend of mine says some fire has been lit in Chiang Mai (จวนผู้ว่า และ บ้านพักผู้พิพากษา?) and all malls are closed.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja det var nästan lika otaktiskt som när Thailand härom dagen blev invalda i FN,s råd för mänskliga rättigheter.

Mvh Isan Lover

Eftersom Libyen valdes in samtidigt så kom dom i gott sällskap.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Hej

Som några av oss sa för några dagar sedan så är det lätt att starta krig men inte att avsluta dom.

Men ok vad gör man nu, enligt mig så är det smartaste nu att regeringen avgår omedelbart, att dom ledare som har överlämnat

sig till Polisen får amnesti och uppmanar alla röda i landet att upphöra med sina handlingar genast.

Sedan får landet ledas av General Aunpong tills dess val har hållits.

Men det här måste ske snabbt innan våldet sprider sig och urartar ändå mer.

Mvh Isan lover

Trodde du var emot allt vad militärstyre hette..

Link to comment
Dela på andra sajter

TomasHudik

NoBuzz kan du skicka en bra länk där man kan följa vad som händer i Issan om du har

Tack på förhand

Tomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Just nu:

Mob forsoker branna ner NBT:s tv station

Channel 3 top management evakuerad med helikopter fran taket, ovrig personal far vanta...

BBL Bank Klong toey nedbrand till grunden

Bensinbomber kastade pa lagenhetshus i Din Daeng, de boende forsoker slacka branden sjalva

Siam Movie Theatre har kollapsat efter branden

Det brinner hos Elecrical Authority i Klong Toey

Typiskt Thailand. Topchefen får åka helikopter. Den var säkert tom förrutom den sexiga sekreteraren som fick följa med.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Och de snälla frihetskämparna sätter eld på TV huset med ca 100 personer kvar i byggnaden, allt i demokratins namn. :crazy:

Får väl anta att dessa instängda personer är maktelit och aristokrati! :suicide::ironi:

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

idi*t får en helt ny mening här!

Det finns några till. Han är inte ensam.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu spekulerar jag.

Militären kommer att ta över idag eller inatt, troligtvis att regeringen lämnar över det hela till militären eftersom de inte kan kontrollera situationen och de röda uppenbart inte kan kontrollera sina anhängare. Massvis med oskyldiga liv har förstörts för en mans skull.

Något val kommer Thailand inte att se på lång tid, för att Thailand klarar helt enkelt inte av det. Räkna med minst 3-4 år med en av militären tillsatt regering, för att få känslorna att sluta svalla och för att få folk ur alla samhällsklasser begripa vad demokrati handlar om.

Alla inblandade ska dömas enligt lagen i transparenta rättegångar, inga ska få någon amnesti.

Thaksin måste ta sitt ansvar för detta kaos och hur man gör det lär bli en senare fråga men jag är inte så säker på att Dubai vill ha honom där längre, knappast heller Kambodja.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Troops reclaim Ratchaprasong rally site

Bangkok, 19 May 2010 (NNT) — CRES Spokesperson, Col Sansern Kaewkamnerd announced in a televised broadcast at 14.00 hrs that the troops have reclaimed Ratchaprosong Intersection, the main rally site of the anti-government demonstrators of the United Front of Democracy Against Dictatorship (UDD).

The officers found massive weapon stockpile at the site, especially a depot of M79 grenade launchers being used against state officers.

The radical demonstrators this morning have illegally intruded and set the fire at government agencies and civilians’ households.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...