Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Japp. Han är jävulen,... låt oss dra och mörda honom.

Nej då, Nu tar du i.

Men 2 idi*ter som vägrar att ge sig så lär en eller båda bli blodiga, Och det är vad som sker på gatorna nu.

Konfrontationspolitiken som båda sidor använt sig av har ju orsakat dom okontrollerade upploppen i Bangkok.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Shit happens :(

Innan de gör det, så får jag hoppas att frugan hinner låsa upp facket

och dra till första bästa gräns för att sätta sig i säkerhet,

och sedan köpa en biljett hem.

Nu är en hemfärd redan bokad den 21a maj med FinnAir,

men det kan ju bli bökigt att ta sig till flygplatsen i Bangkok,

så därför vill vi ha andra alternativ i reserv.

Nya pengar kan man ju skaffa,

men det är bökigare att hitta en ny och bra fru.

Hej

Jag önskar dig och alla andra som är i samma situation just nu lycka till.

Det kan nog bli problematiskt en längre tid om regeringen envisas med att sitta kvar och använda militären.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu:

Mob forsoker branna ner NBT:s tv station

Channel 3 top management evakuerad med helikopter fran taket, ovrig personal far vanta...

BBL Bank Klong toey nedbrand till grunden

Bensinbomber kastade pa lagenhetshus i Din Daeng, de boende forsoker slacka branden sjalva

Siam Movie Theatre har kollapsat efter branden

Det brinner hos Elecrical Authority i Klong Toey

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

KhiKwai Fresh hate mail: "Can you tell me why they [C NewsAsia] invite such ignorent people like you to comment on such serious matters?" [sic]

thai_buzz @KhiKwai Great stuff.. so instead of just letting the hate die - you pass it on? Wonderful.

KhiKwai RT @thai_buzz: @KhiKwai Great stuff.. so instead of just letting the hate die - you pass it on?// Sorry, couldn't resist.

thai_buzz @KhiKwai Np. Couldn't resist either. smile.gif I think you write great stuff.

Tänk om andra här hade samma hjärna som honom.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Det kommer att ta minst 10 år för Thailand att återhämta sig från det här. Detta på grund av att inte de röda gick med på val den 14 november när de hade chansen. Det är oerhört tragiskt för alla och helt klart att de röda nu är ett ohanterligt monster som förstör sitt eget land.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Men detta är ju ett fler tal här som påvisat att detta kommer att sprida sig hade PM avgått nyval utlyst hade detta inte skett nu har man tänt på en "risbrand". Även om en del nu gett upp så fortsätter det I Bankok samt sprider sig till andra delar i landet inte bara Udon. Så det blir ett högt pris Bankok eliten får betala när man inte uppmanar sin PM att avgå. De sk röda betalar med sina liv.

Abhisit skiter väl i om så hela landet brinner ner till grunden bara han får hålla i flaggan när skeppet sjunker.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Ja alla turister är välkomna till Thailand nu. För nu har de röda lyckats sprida oroligheterna över hela Thailand, Dessa snälla människor som bara vill alla väl.

Det är jättesynd om dig och alla turister. Skit samma om stora majoriteten av thailands befolkning lever i fattigdom bara du får ligga på stranden och få en fin solbränna.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Enligt frugan ett välplanerat dåd!

Så fort de röda ledarna gett upp skall kaos skapas i landet, och dom röda ledarna ses som änglarna som försökte stoppa "blodbadet", men millitären forsatte och skjuta på de "stackars" försvarslösa rödskjortorna.

Hoppas millitären får dessa millitanta idi*ter exakt på krysset i kikarsiktet. Och snart säger jag som frugan säger som frugan, "hoppas nån knäpper Takhsin"

Ha en bra dag!

jap.gif

Hoppas du verkligen det? Förstår du inte vad som händer i Thailand om nån skulle realisera era sjuka tankar?

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Det kommer att ta minst 10 år för Thailand att återhämta sig från det här. Detta på grund av att inte de röda gick med på val den 14 november när de hade chansen. Det är oerhört tragiskt för alla och helt klart att de röda nu är ett ohanterligt monster som förstör sitt eget land.

Och dom fattiga blir fattigare. Hur många blir inte arbetslösa efter detta, när turisterna väljer andra resmål.

Link to comment
Dela på andra sajter

TomasHudik

Det kommer att ta minst 10 år för Thailand att återhämta sig från det här. Detta på grund av att inte de röda gick med på val den 14 november när de hade chansen. Det är oerhört tragiskt för alla och helt klart att de röda nu är ett ohanterligt monster som förstör sitt eget land.

Vist gjorde dom röda bort sig när dom tacka nej . STORT STORT MISSTAG. men regeringen har väll idag begått ett större misstag eller?. om många här på MPR viste att detta skulle bli utgången av en crack down. då tycker jag att regeringen är ute på mycket tunn is nu!

Tomas

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

SKY: Thailand: 100 workers trapped as protesters set TV offices on fire in Bangkok

Undrar hur många liv som kommer att gå åt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Michael_Yon Looks to me that Central World shopping center will burn down. Massive fire.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

"Residents are reported to be confronting red shirts around Bangkok with 400 said to be involved in a clash in Din Daeng. The police have taken five red leaders to Hua Hin so they cannot be accessed easily by protesters."

"With Maleenon Tower ablaze, helicopters were rescuing people from the top via a landing pad."

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Link to comment
Dela på andra sajter

Journotopia Marko at Ruamkatanyu: He & brave colleagues recalled after Reds threaten to shoot "any rescue vehicle in the street."

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Hej

Ja denna utveckling var väntad för många av oss, det mest överaskande är väl att det fortfarande finns människor som har

gått i svenska skolor och växt upp i ett demokratiskt och fredligt land som Sverige kan föredra att man försöker lösa

konflikter genom att skjuta sina motståndare, såna primitiva lösningar borde inte ha några förespråkare,

istället borde alla uppmana parterna att tala med varandra.

Mvh Isan Lover

Det är jag också förvånad över. Dock har jag förstått att en del av dem har sedan gått i militära skolor i vuxen ålder. Kanske det som påverkar synen på hur problem ska lösas.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Och dom fattiga blir fattigare. Hur många blir inte arbetslösa efter detta, när turisterna väljer andra resmål.

Skall bli gått att slippa dig här i Thailand. PS Trodde du satte osten i fredags natt när du pimplade viiin.
Link to comment
Dela på andra sajter

SKY: Thailand: 100 workers trapped as protesters set TV offices on fire in Bangkok

Undrar hur många liv som kommer att gå åt!

Det kommer att dö massvis med oskyldiga idag och inatt...

Helt klart är att de röda har väldiga problem med yttrandefriheten. Channel 3 är/var väl en ganska sansad TV kanal?

Börjar fan mer likna de röda khmerernas Kampuchea än Thailand nu. Fy fan vad jag mår illa av alla hemska bilder och uppgifter som strömmar in nu...

Blir svårt för kungen att avbryta det hela då de flesta TV stationer tydligen sätts i brand.

frågan är om PTP och Thaksin ens vill styra över de rester som är kvar när de röda är färdiga?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kommer att dö massvis med oskyldiga idag och inatt...

Helt klart är att de röda har väldiga problem med yttrandefriheten. Channel 3 är/var väl en ganska sansad TV kanal?

Börjar fan mer likna de röda khmerernas Kampuchea än Thailand nu. Fy fan vad jag mår illa av alla hemska bilder och uppgifter som strömmar in nu...

Blir svårt för kungen att avbryta det hela då de flesta TV stationer tydligen sätts i brand.

frågan är om PTP och Thaksin ens vill styra över de rester som är kvar när de röda är färdiga?

Varför inte bara gå ut och dansa lite på gatan och hälsa på de snälla demonstranterna?

Säg att du känner IL så fixar sig allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Bra att Du vet vad jag har tyckt och klagat på, det kan ha en viss inverkan på mitt framtida tänkande. Untitled-1.gif

Det är INGA DEMONSTRATIONER VID CITYHALL...det är hulligener som kastar sten och bensin in i huset, en viss skillnad på demonstration och hulliganism i min värld men uppenbart inte i Din.

Och detta av Dig postade inlägg jag svarade på gav en BRA nyhet åt alla intresserade. Tack så mycket.

Hur vet du vilka som finns där? Finns det bilder? Du sa ju att du stannar hemma och inte tänker gå ut.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...