Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Hej

Som några av oss sa för några dagar sedan så är det lätt att starta krig men inte att avsluta dom.

Men ok vad gör man nu, enligt mig så är det smartaste nu att regeringen avgår omedelbart, att dom ledare som har överlämnat

sig till Polisen får amnesti och uppmanar alla röda i landet att upphöra med sina handlingar genast.

Sedan får landet ledas av General Aunpong tills dess val har hållits.

Men det här måste ske snabbt innan våldet sprider sig och urartar ändå mer.

Mvh Isan lover

Sist regeringen uppfyllde vad de röda krävde så återkom man med mer krav, vad säger dig att de inte skull göra samma sak nu?

Sen är frågan vem man ska förhandla med?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Siam-Nilsson

Ta ut pengarna och lägga i bankfacket???

Och var ligger bankfacket??I banken???

Där det brinner och terroristerna skövlar,låter inte som någon smart ide.

Mvh Måne

Vi valde att ta ut tillräckligt med kontanter för den kommande veckan.

Sedan lade frugan hälften av pengarna som fanns kvar på kontot i vårt bankfack som man kommer åt via en nyckel.

Om bankernas datakommunikation bryts så spelar det ändå ingen roll om man har miljoner på kontot - du kommer inte åt pengarna ändå. Och plastkort lär inte fungera då heller.

Men ett bankfack kommer du åt - bara någon är villig att låsa upp dörren till valvet.

Helt säker på att så sker kan man ju inte vara,

men det skadar ju inte att vara så pass förberedd som man kan vara i en sådan här kris/krigs situation.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand's tourism industry, built on an image of gentleness, pleasure and smiles, is suffering its worst setback in decades - perhaps the worst in its history, according to tourism officials. The violence has been confined so far to a relatively small, though central, area of Bangkok. Many Thais are disturbed to see their country portrayed as a place of violence. ''When you get out from those areas of political turmoil, things seem to move as smoothly as ever,'' said Korakot Punlopruksa, a travel writer and photographer. ''We still live peacefully, we still love good food, and the sea is still beautiful.''

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Fick just rapport om att man stänger hela shoppingdistriktet i Udon, våldsamma upplopp skakar hela staden, cityhall verkar vara skadat, högtalarbilar varnar just nu människor att bege sig till innerstaden. Det brinner nånstans men jag tänker inte gå och kolla så det får bli andrahandsuppgifter.

Undrar hur klokt beslutet att storma barrikaderna var? detta hade man "inte räknat med". Nähä, vad trodde dom då, att det liksom en del andra matematiker trott att hela rödskjortssymatisörernas folkmängd var i BKK. Hade nog varit lite smartare att vänta och inte starta inbördeskriget som nu står för dörren.

Udon, Ubon, KhonKhaen bekräftas ha STORA oroligheter.

Håller med dig 100%. Nu brinner det i Bangkok och Udon. Enligt AlJaseera brinner bl.a. börsen. Det kommer inte sluta här.

Jag fattar inte hur regeringen och deras anhängare tror att de fattiga blir lyckligare av att skingra demonstranterna i BKK. Nu är dom bara argare. Dom borde ha försökt lösa det underliggande problemet istället.

Nu sitter oppostionsledarna i finkan och väntar på att bli dömda för terrorism vilket kan ge dödsdom. Kommer det att lugna folkmassan?

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Vi valde att ta ut tillräckligt med kontanter för den kommande veckan.

Sedan lade frugan hälften av pengarna som fanns kvar på kontot i vårt bankfack som man kommer åt via en nyckel.

Om bankernas datakommunikation bryts så spelar det ändå ingen roll om man har miljoner på kontot - du kommer inte åt pengarna ändå. Och plastkort lär inte fungera då heller.

Men ett bankfack kommer du åt - bara någon är villig att låsa upp dörren till valvet.

Helt säker på att så sker kan man ju inte vara,

men det skadar ju inte att vara så pass förberedd som man kan vara i en sådan här kris/krigs situation.

Och vad gör du om någon bränner ner bankkontoret? Då har du inget bevis för att du hade pengar i facket.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

"Ongoing street violence in Bangkok has put pressure on foreign investor sentiment in Thai markets and caused a massive outflow of foreign funds from the country. Analysts said foreign institutional funds withdrew $500 million from Thailand last week and $130 million on Monday alone. For the past nine trading days, net foreign outflows have reached nearly $1 billion and observers do not see foreign funds returning soon."

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

<LI class="hentry u-georgebkk status" id=status_14284881485 done5="16">The Bangkok Post is in a lockdown. They've threatened to burn our building down. /via @BPculture @veen_NT 3 minutes ago via TweetDeck <LI class="hentry u-georgebkk status" id=status_14284867284 done5="20">'Troops advancing up Sukhumvit from Ploenchit/Wireless towards Rachaprasong' /via

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Som några av oss sa för några dagar sedan så är det lätt att starta krig men inte att avsluta dom.

Men ok vad gör man nu, enligt mig så är det smartaste nu att regeringen avgår omedelbart, att dom ledare som har överlämnat

sig till Polisen får amnesti och uppmanar alla röda i landet att upphöra med sina handlingar genast.

Sedan får landet ledas av General Aunpong tills dess val har hållits.

Men det här måste ske snabbt innan våldet sprider sig och urartar ändå mer.

Mvh Isan lover

Måste bara lägga in en länk som visar dina "fredsduvors" rätta ansikte..

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

!Political unrest is expected to cost Thai tourism at least 100 billion baht in lost revenue this year, as only 12 million to 13 million foreigners holiday here. The Tourism Council of Thailand cut its projection for foreign visitors to no more than 13 million, with income of 480 billion baht. Foreign arrivals had been projected at between 12.7 million and 14.1 million, earning Thailand about 580 billion baht.!

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej tittade nyss på Alzazeera och läst många av NoBuzz nyheter om vad som hänt idag.

Hur har regeringen tänkt egentligen? Man har ju påtalat att det fanns terrorister i demonstrationen och nu så ser man ju hur dom ränner runt och tänder eld på allt i Bangkok samtidigt som de röda börjar bränna allt i sin väg uppe i Isaan.

Man kan tycka att regeringen hade ett ganska bra läge att pressa de röda i en förhandling till regeringens egen favör igår och då hade man sluppit denna situation som vi alla ser idag. Jag vet att det skulle inte vara en långsiktig lösning men dom skulle ju inte ha tappat ansikte iaf.

Hur många av er tror att jag behöver ringa och avboka biljetterna i höst och resa till Australien istället? Tomas

Jag var ganska övertygad redan igår att de röda inte hade kontroll över sina olika fraktioner, bland annat med hänsyn till hur de buades ut när det annonserades att de skulle förhandla med regeringen idag

Facit har vi nu, de har ingen som helst kontroll över sina demonstranter.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

"Hotels in Kao Lak, a resort in Phang Nga province, are less than 6 percent full, according to Prakit Shinamornpong of the Thai Hotels Association. On Phuket, occupancy is below 40 percent, compared with a usual level of about 60 percent, he said. Bangkok hotels are less than 30 percent full, about half the usual rate for this time of year!"

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som för mig lite undrande är att när rödskjortorna nämns i en del inlägg så snackas det om de fattiga?

Är det de fattiga som bränner o gör upplopp? Det betvivlar jag starkt.. känns mer som thailands motsvarighet till de idi*ter vi har i sverige som lever rövare på fotbollsmatcher och kallar sig supportrar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Håller med dig 100%. Nu brinner det i Bangkok och Udon. Enligt AlJaseera brinner bl.a. börsen. Det kommer inte sluta här.

Jag fattar inte hur regeringen och deras anhängare tror att de fattiga blir lyckligare av att skingra demonstranterna i BKK. Nu är dom bara argare. Dom borde ha försökt lösa det underliggande problemet istället.

Nu sitter oppostionsledarna i finkan och väntar på att bli dömda för terrorism vilket kan ge dödsdom. Kommer det att lugna folkmassan?

Hej

Det här är ändå bara en liten försmak av vad som kan komma att hända i värsta fall, jag förstår inte regeringens taktik

och envishet när det gäller att tro på militära lösningar, varje gång dom har trappat upp våldet med militärens hjälp så

har läget bara förvärrats, men ändå byter dom aldrig strategi.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var ganska övertygad redan igår att de röda inte hade kontroll över sina olika fraktioner, bland annat med hänsyn till hur de buades ut när det annonserades att de skulle förhandla med regeringen idag

Facit har vi nu, de har ingen som helst kontroll över sina demonstranter.

Dom hade innan regeringen börja avrätta folk på gatorna.

Så facit av Abhisit's aggressions politik har vi nu.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

"With major fires burning in Bangkok, a curfew will be declared from 8pm to 6am overnight with checkpoints operated by the army and police all over the capital. At least one group of reds has declared their independence and their intention to fight on. Fire fighters are reportedly being turned away from the Bangkok blazes at gunpoint. "

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Och vad gör du om någon bränner ner bankkontoret?

Då har du inget bevis för att du hade pengar i facket.

Shit happens :(

Innan de gör det, så får jag hoppas att frugan hinner låsa upp facket

och dra till första bästa gräns för att sätta sig i säkerhet,

och sedan köpa en biljett hem.

Nu är en hemfärd redan bokad den 21a maj med FinnAir,

men det kan ju bli bökigt att ta sig till flygplatsen i Bangkok,

så därför vill vi ha andra alternativ i reserv.

Nya pengar kan man ju skaffa,

men det är bökigare att hitta en ny och bra fru.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det här är ändå bara en liten försmak av vad som kan komma att hända i värsta fall, jag förstår inte regeringens taktik

och envishet när det gäller att tro på militära lösningar, varje gång dom har trappat upp våldet med militärens hjälp så

har läget bara förvärrats, men ändå byter dom aldrig strategi.

Mvh Isan Lover

När böt du själv strategi sist? 1972?

Dom hade innan regeringen börja avrätta folk på gatorna.

Så facit av Abhisit's aggressions politik har vi nu.

Japp. Han är jävulen,... låt oss dra och mörda honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara lägga in en länk som visar dina "fredsduvors" rätta ansikte..

Ha en bra dag!

:wai:

Han fick ju inte ett skott i pannan som du förespråkar. Utan rejält med styck så riktigt snälla var de, vill säkert inte ta död på sina bröder.
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

När böt du själv strategi sist? 1972?

Hej

När man förespråkar fred, demokrati, förhandlingar, kompromisser och allas lika värde så behöver man inte byta strategi så

ofta, dom lär nog vara gångbara några hundra år till.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...