Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Guest Siam-Nilsson

Har ni plockat ut era sparpengar än, om nu bankerna och ATM brakar ihop?

Frugan gjorde så i måndags och lade hälften i bankfacket.

Kan ju vara bra att ha lite kontanter om det blir nödvändigt

med en snabb exit över till Laos eller Kambodja.

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Thai_Talk TPBS: reporter in Khon Kaen: heavy rousing (of Red) on community radios; police unable to negotiate as there are no leaders
Link to comment
Dela på andra sajter

Är definitivt inte hälsosamt att vara fotograf/journalist nu i närheten av de röda-de har förklarat att de kommer att jaga och utrota all media...

De röda skapade ett monster, nu har monstret slitit sig och ödelägger Bangkok och snart de norra delarna av Thailand.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni plockat ut era sparpengar än, om nu bankerna och ATM brakar ihop?

Frugan gjorde så i måndags och lade hälften i bankfacket.

Kan ju vara bra att ha lite kontanter om det blir nödvändigt

med en snabb exit över till Laos eller Kambodja.

Bra råd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Fick just rapport om att man stänger hela shoppingdistriktet i Udon, våldsamma upplopp skakar hela staden, cityhall verkar vara skadat, högtalarbilar varnar just nu människor att bege sig till innerstaden. Det brinner nånstans men jag tänker inte gå och kolla så det får bli andrahandsuppgifter.

Undrar hur klokt beslutet att storma barrikaderna var? detta hade man "inte räknat med". Nähä, vad trodde dom då, att det liksom en del andra matematiker trott att hela rödskjortssymatisörernas folkmängd var i BKK. Hade nog varit lite smartare att vänta och inte starta inbördeskriget som nu står för dörren.

Udon, Ubon, KhonKhaen bekräftas ha STORA oroligheter.

Hej

Ja dom som tror att det här bara handlar om några tusen människor i Bangkok blir nog överraskade.

Det som som nu kan hända är att ett inbördeskrig bryter ut dom sympatiserar med dom röda är åtskilliga tiotals miljoner och

det är frågan om dom låter sig skrämmas och tystas av vad dom ser som en ej legitim regering som använder militären mot

civilbefolkningen för att kunna sitta kvar.

Det var nog som vanligt en mycket dålig ide att trappa upp konflikten, nu får vi hoppas på ett under eller ingripande ifrån

högre makter.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

Mer om Udon Thani och Khon Kaen i Bangkok Post.

Reds raid Udon, Khon Kaen city halls

Published: 19/05/2010 at 01:16 PM

Online news: Local News

Thousands of red shirts in Khon Kaen and Udon Thani on Wednesday raided the city halls to show dissatisfaction over the government's crackdown on United Front for Democracy against Dictatorship protesters in Bangkok, according to television reports.

In Khon Kaen, more than 1,000 red shirts broke through a cordon of police and administrative officials at the main gate of the city hall.

They brought with them car tyres and fuel and threatened to set fire on the city hall if the government did not respond to their demand for it to dissolve the House of Representatives.

In Udon Thani, more than 5,000 red shirts broke through barricades and a cordon of police, soldiers, and volunteers and entered the city hall.

Mvh Isan Lover

Okontrollerad vrede och materiell förstörelse lär ju inte vända världsopinionen med de röda utan snarare minskar deras stöd. Visar på ett väldigt odemokratiskt sätt att hantera sin "sak"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult

Thai_Talk TPBS: reporter in Khon Kaen: heavy rousing (of Red) on community radios; police unable to negotiate as there are no leaders

Kanske kan det vara svårt ibland att skilja en vanlig "Farang" från en reporter. Huga , huga sad.gif

Om båda har kameran på magen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Nu har man fått eld på cityhall, direktsänt i TV men inte en enda polis gör något, va fan är det för folk man anställer i poliskåren, dom har inte ett skvatt i skallen, hoppas dom behöver nytt ID kort i morgon Tjii!

Varuhusen även utanför centrum stänger. Tesco, Carrefour har redan stängt, BigC inte ännu, tror jag!

Och åt detta jublar folket?

Vill du att polisen skall ingripa mot de röda och stoppa demonstrationer och våldsverkande ??

Är det inte de du har klagat på tidigare att man HAR gjort i Bangkok ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Firemen are being kept at bay by armed protesters.

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja, det hedrar dig Siam, och även många andra här på forumet som har uttryckt dessa farhågor om denna tragiska utveckling.

Tyvärr är det nästan bara den lilla, men desto mer högröstade, högfrekventerade och militanta hökfalangen som konsekvent tillbakavisat förhandlingar och tidigarelagt nyval. Pga av principer som "så kan man väl inte göra i en demokrati, eller...för då måste man ju alltid göra så..."

Hoppas att det gå upp ett ljus sent om sider för dessa normalbegåvade nu när inbördeskriget utvecklar sig till ett regelrätt sådant.

Hej

Ja denna utveckling var väntad för många av oss, det mest överaskande är väl att det fortfarande finns människor som har

gått i svenska skolor och växt upp i ett demokratiskt och fredligt land som Sverige kan föredra att man försöker lösa

konflikter genom att skjuta sina motståndare, såna primitiva lösningar borde inte ha några förespråkare,

istället borde alla uppmana parterna att tala med varandra.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Kom just hem - passerade for mindre an 10 minuter sedan Rama 4/Caffour och Channel 3 byggnaden - kaos rader och byggnaden ar under attack.

Har nagra foton att ladda upp lite senatere. Att aka in i Bangkok over bron var som en surrealistisk scen ur en krigsfilm. Rokpelare fran minst 10 olika platser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Har ni plockat ut era sparpengar än, om nu bankerna och ATM brakar ihop?

Frugan gjorde så i måndags och lade hälften i bankfacket.

Kan ju vara bra att ha lite kontanter om det blir nödvändigt

med en snabb exit över till Laos eller Kambodja.

Hur stor nytta gör dom i bankfacket om dom eldar upp banken ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Nastan lage for militaren att deklarera undantagstillstand i hela BAnkok snart - for att undvika att upploppen annu mera okontrollerat sprider sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Reports of the Channel 3 building on fire, Nation and Bangkok Post headquarters have been evacuated.

RichardBarrow They forced me to delete all my pictures of the cheering crowd and anything that showed numbers. They were polite but firm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja denna utveckling var väntad för många av oss, det mest överaskande är väl att det fortfarande finns människor som har

gått i svenska skolor och växt upp i ett demokratiskt och fredligt land som Sverige kan föredra att man försöker lösa

konflikter genom att skjuta sina motståndare, såna primitiva lösningar borde inte ha några förespråkare,

istället borde alla uppmana parterna att tala med varandra.

Mvh Isan Lover

Snacka om att skjuta sig själv i foten..

Jag vill minnas att du försvarade filmen där rödskjortorna gav sig på en enskild soldat.

Tydligen ok när våldet kommer från "RÄTT" sida?

Anser du även att Rödskjortornas hot om att bränna ner rådhuset i Udon om ej parlamentet upplöses är ett rätt steg i riktningen mot mera samtal?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill du att polisen skall ingripa mot de röda och stoppa demonstrationer och våldsverkande ??

Är det inte de du har klagat på tidigare att man HAR gjort i Bangkok ?

Bra att Du vet vad jag har tyckt och klagat på, det kan ha en viss inverkan på mitt framtida tänkande. :ironi:

Det är INGA DEMONSTRATIONER VID CITYHALL...det är hulligener som kastar sten och bensin in i huset, en viss skillnad på demonstration och hulliganism i min värld men uppenbart inte i Din.

Och detta av Dig postade inlägg jag svarade på gav en BRA nyhet åt alla intresserade. Tack så mycket.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hur stor nytta gör dom i bankfacket om dom eldar upp banken ?

Det som ev går upp i rök försvinner nog om nu hela banken brinner upp.

Men så länge inte detta sker,

så kan man i alla fall komma åt sina pengar även om nu datan ligger nere.

**********************************************************************

Det är tre dagar sedan jag skrev detta - men nog känns det ganska kusligt aktuellt idag.

http://www.maipenrai.se/forum/topic/8760-detta-hander-just-nu/page__st__4365__p__179838&#entry179838

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Maste saga att det kanns mkt olustigt just nu. Efter mkt om och men kom vi till sist hem till lagenheten och nu kanns ju inte det hundra med tanke pa att vi ar pa skrikavstand till narmaste dackbalet. Men a andra sidan vet vi hur och var vi kan aka eftersom det ar lurigt vilka vagar vi kan ta oss ur omradet genom. Ar nog bast att bara halla sig inne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Bra att Du vet vad jag har tyckt och klagat på, det kan ha en viss inverkan på mitt framtida tänkande. Untitled-1.gif

Det är INGA DEMONSTRATIONER VID CITYHALL...det är hulligener som kastar sten och bensin in i huset, en viss skillnad på demonstration och hulliganism i min värld men uppenbart inte i Din.

Och detta av Dig postade inlägg jag svarade på gav en BRA nyhet åt alla intresserade. Tack så mycket.

Varför har det inte dragits sådana skillnader mellan demonstration och hulliganism vid demonstrationerna i Bangkok tro ? whistle.gif

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför har det inte dragits sådana skillnader mellan demonstration och hulliganism vid demonstrationerna i Bangkok tro ? whistle.gif

Det bryr jag mig i skrivande stund inte om, kollar TV nyheterna. Det tycker jag Du också ska göra istället för att som vanligt bara gnälla på allt och alla.

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst, här kan man skylla på regeringen, man kan skylla på de röda.

Vad som har hänt är att regeringen mha armén kanske använt sig av övervåld när dom försöker skingra demonstranterna.

Jag säger kanske, för allt snack om att de röda inte varit beväpnade har ju visat sig vara rent nonsens.

I vilket fall olyckligt med tanke på alla offer.

Tyvärr har det ju också visat sig att de röda har många sympatisörer som kör sina egna race runt om i Bangkok och i andra städer. För jag kan inte i min vildaste fantasi tänka mig att detta var planerat i de röda leden.

Intressant är ju vad som skulle ha hänt om de rödas "ledare" hade kommit överens med regeringen...

I vilket fall tror jag fortfarande att majoriteten thailändare vill undvika all form av våld. Skulle det visa sig att våldsverkarna runt om i landet också är avlönade av Thaksin så är jag nog beredd att hålla med nån tidigare skribent om vad man borde göra med Thaksin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Maste saga att det kanns mkt olustigt just nu. Efter mkt om och men kom vi till sist hem till lagenheten och nu kanns ju inte det hundra med tanke pa att vi ar pa skrikavstand till narmaste dackbalet. Men a andra sidan vet vi hur och var vi kan aka eftersom det ar lurigt vilka vagar vi kan ta oss ur omradet genom. Ar nog bast att bara halla sig inne.

Kan inte ens tänka sig in i den situation du befinner dig i och hoppas du och din familj inte blir drabbade, Från att några veckor sen trodde man att allt var klart och landet skulle ta ett steg mot framtiden har man på några få dagar tagit stort steg tillbaks in i stenåldern.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...