Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sug i dig Lao Kao...jag håller med dig. Se det som ett undantag. :-)

Jag tror inte en sekund att det är typiskt röda att äventyra sina barn som på bilderna. Det är en idi*t som borde bli av med vårdnaden om barnet..om det nu är hans eget barn.

Den här händelsen kan man inte skylla på "en röd"

Däremot tycker jag fortfarande att det är hål i huvudet att ta med sig barn in på ett demonstrationsområde där det finns risk för konfrontationer.

Jag tror dock inte det heller kan hänföras till "de röda" Det är omdömeslösa människor i allmänhet.

Alla vi som varit i Thailand har väl sett hur man skickar upp 4-5 barn, ofta väldigt små, på en moppe och kör iväg i full fart eller lastar flaket fullt med småbarn och kör i full fart till beachen.

Det är nog den allmänna mentaliteten; inte färgen på skjortan som gör att man hanterar barnen som bilderna och videon visar.

Nu kommer kanske IL eller någon annan rödskjorta säga "man måste väl kunna ta med sig barnen på en demonstration" Till det svarar jag :spy:

Nog är det osmakligt att sätta sina, eller andras barns, liv på spel genom att ta med dem till en potentiellt livsfarlig demonstration eller paradera dom på en barrikad som bilderna visat.

Måste dock säga att det även är osmakligt av dig att göra det till ytterligare en propagandapunkt i raden i.o.m. ditt val av forumavatar. Visa lite omdöme och byt tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Sug i dig Lao Kao...jag håller med dig. Se det som ett undantag. :-)

Jag tror inte en sekund att det är typiskt röda att äventyra sina barn som på bilderna. Det är en idi*t som borde bli av med vårdnaden om barnet..om det nu är hans eget barn.

Den här händelsen kan man inte skylla på "en röd"

Däremot tycker jag fortfarande att det är hål i huvudet att ta med sig barn in på ett demonstrationsområde där det finns risk för konfrontationer.

Jag tror dock inte det heller kan hänföras till "de röda" Det är omdömeslösa människor i allmänhet.

Alla vi som varit i Thailand har väl sett hur man skickar upp 4-5 barn, ofta väldigt små, på en moppe och kör iväg i full fart eller lastar flaket fullt med småbarn och kör i full fart till beachen.

Det är nog den allmänna mentaliteten; inte färgen på skjortan som gör att man hanterar barnen som bilderna och videon visar.

Nu kommer kanske IL eller någon annan rödskjorta säga "man måste väl kunna ta med sig barnen på en demonstration" Till det svarar jag :spy:

Detta är en historisk händelse. Det är banne mig första gången vi tycker lika om någonting. :)

Vad gäller barn på bilflak m.m. är det givetvis en kostnadsfråga. Om alla hade råd med en Fortuner så skulle vi nog inte se det. Men nu är verkligheten en annan.

Sen är landet fortfarande buddhistiskt vilket gör att dom inte ser på döden fullt lika allvarligt som vi västerlänningar som är här bara en kort stund. Men det är en annan diskussion.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Nog är det osmakligt att sätta sina, eller andras barns, liv på spel genom att ta med dem till en potentiellt livsfarlig demonstration eller paradera dom på en barrikad som bilderna visat.

Måste dock säga att det även är osmakligt av dig att göra det till ytterligare en propagandapunkt i raden i.o.m. ditt val av forumavatar. Visa lite omdöme och byt tack.

Propagandapunkt? Det är verkligen inte propaganda utan verkligheten. Ring gärna Aftonbladet och be dem ta bort det från webben också. Såg du deras rubrik "Barn används som sköldar i skottlinjen". På vilket sätt är det propaganda och..propaganda för eller emot vad?

Nu är jag en i grunden vänlig människa som bryr mig om andras känslor så...javisst! Jag tar bort den. Vi får väl se om det finns andra som är lika finkänsliga här.

Väntar med spänning på ditt godkännande av den nya...jag vill ju inte att du ska få svårt att sova. :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite nutidskuriosa.

Dan Rivers (som jobbar på CNN och har blivit bashad en hel del de senaste dagarna)

är gift med Selina (som jobbar på Al Jazeera och bashade Thaksins advokat ordentligt i videon tidigare).

De äger tillsammans en mysig liten bondgård i Frankrike man kan hyra om man vill prova viner och så.

http://blanchardiere.com/index.html

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

...

Jag tror inte en sekund att det är typiskt röda att äventyra sina barn som på bilderna. Det är en idi*t som borde bli av med vårdnaden om barnet..om det nu är hans eget barn. Den här händelsen kan man inte skylla på "en röd".

...

Jag tror dock inte det heller kan hänföras till "de röda" Det är omdömeslösa människor i allmänhet.

...

Propagandapunkt? Det är verkligen inte propaganda utan verkligheten. Ring gärna Aftonbladet och be dem ta bort det från webben också. Såg du deras rubrik "Barn används som sköldar i skottlinjen". På vilket sätt är det propaganda och..propaganda för eller emot vad?

Nu är jag en i grunden vänlig människa som bryr mig om andras känslor så...javisst! Jag tar bort den. Vi får väl se om det finns andra som är lika finkänsliga här. Väntar med spänning på ditt godkännande av den nya...jag vill ju inte att du ska få svårt att sova. :-)

Anders, du tycks vara en hyvens man, som dock verkar ganska gul. Om du kan övertyga mig om att du inte medvetet valde bilden för att provocera dina röda antagonister på detta forum så ser jag inget problem i att du behåller bilden. Om det är så att du vurmar för alla utsatta barn, oavsett färg på tröjan, har jag dock ett annat förslag på avatar till dig (Rädda Barnen Sverige - Logo).

Tittade på klippet på Aftonbladet och hörde tydligt följande kommentar "enligt fotografen fanns det just då inget hot från krypskyttar"... men jag håller med dig, precis som jag skrev ovan, att det inte finns någon ursäkt att äventyra sina barns säkerhet genom att ta dem till en så farlig plats som centrala Bangkok är i dagsläget.

Tror dock du kan hålla med mig i att videon på barnet är en riktig jackpot för regering i det propagandakrig som just nu råder, och således en nitlott för de röda som tydligen hade en riktig idi*t till farsa (och säkert fler därutöver) i sina led.

Edit: Ser att du redan skiftat bild. Trevligt att se leende Thailändare för en gångs skull. Nu kommer jag sova gott. Sköt om dig. :)

Ändrades av erka
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite nutidscuriosa.

Dan Rivers (som jobbar på CNN och har blivit bashad en hel del de senaste dagarna)

är gift med Selina (som jobbar på Al Jazeera och bashade Thaksins advokat ordentligt i videon tidigare).

De äger tillsammans en mysig liten bondgård i Frankrike man kan hyra om man vill prova viner och så.

http://blanchardiere.com/index.html

Skulle vara trevligt att åka dit, dricka lite vin och samtal med Selina. Hon skulle nog uppskatta mitt sällskap och mina teorier väldigt mycket, speciellt efter några glas. Fast å andra sidan skulle det bara sluta med att hon vill ha mig och det passar ju inte eftersom jag är gift, något som inte stoppar henne såklart. Dålig stil att inte respektera det. Nu tänker jag inte åka dit.

Vad har egentligen hänt idagoch vad händer just nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vara trevligt att åka dit, dricka lite vin och samtal med Selina. Hon skulle nog uppskatta mitt sällskap och mina teorier väldigt mycket, speciellt efter några glas. Fast å andra sidan skulle det bara sluta med att hon vill ha mig och det passar ju inte eftersom jag är gift, något som inte stoppar henne såklart. Dålig stil att inte respektera det. Nu tänker jag inte åka dit.

Vad har egentligen hänt idagoch vad händer just nu?

Inget händer just nu - folk sover.

Idag har man kommit överens om trepartssamtal med regering-senat-UDD.

UDDs ledare har lovat att återkalla alla "våldsverkare" från gatorna - tillbaka till rachaprasong - och blivit rejält utbuat av demonstranter framför scen.

Natti natti..

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag förstår så är de rödas supportrar i uppror efter att det visar sig att deras ledare förhandlat bakom deras rygg. Rena lynchstämningen ska tydligen råda där idag.

De röda ledarna kanske behöver militärens beskydd mot de röda supportrarna till slut? Det vore höjden av ironi...

Det ryktas om att de är skyldiga de som deltagit massvis med pengar (50-100K) per skaft och de anar nu att de kan bli blåsta efter att ha riskerat sina liv i 2 månader för de röda ledarna.

Thaksins shoppingtur i helgen gick inte heller hem hos de röda, en "phrai" som shoppar på Louis Vuitton medan hans supportrar dör på Bangkoks gator. Undrar om Amsterdam & Peroff kan spinna detta till något positivt för Thaksin?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vara trevligt att åka dit, dricka lite vin och samtal med Selina. Hon skulle nog uppskatta mitt sällskap och mina teorier väldigt mycket, speciellt efter några glas. Fast å andra sidan skulle det bara sluta med att hon vill ha mig och det passar ju inte eftersom jag är gift, något som inte stoppar henne såklart. Dålig stil att inte respektera det. Nu tänker jag inte åka dit.

Vad har egentligen hänt idagoch vad händer just nu?

Kanske ett ställe för nästa forumträff?

Jag kommer! Vill gärna höra Selina berätta om sin famösa intervju med Samak över ett par glas vin.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

En intressant länk till med en sammanfattning av vad en sida här på MPR tycker.

http://www.somtow.or...dan-rivers.html

PS. Frederico Ferrera postade länken om Thai-style Democracy som svar på ovanstående.

Godnatt smile.gif

Sov Gott det är du värd efter allt slit i tråden.

Tycker den här länken är bland de bästa hittills, speciellt delen:

-- Thailand hasn't had an unbreachable gulf between rich and poor for at least 20 years. These conflicts are about the rise of the middle class, not the war between the aristocrats and the proletariat.

-- Abhisit, with his thoroughly western and somewhat liberal background, shares the values of the west and is in fact more likely to bring about the social revolution needed by Thailand's agrarian poor than any previous leader. He is, in fact, pretty red, while Thaksin, in his autocratic style of leadership, is in a way pretty yellow. Simplistic portrayals do not help anyone to understand anything.

-- the only people who do not seem to care about the reds' actual grievances are their own leaders, who are basically making everyone risk their lives to see if they can get bail.

Vore roligt med synpunkter runt detta.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Anders, du tycks vara en hyvens man, som dock verkar ganska gul. Om du kan övertyga mig om att du inte medvetet valde bilden för att provocera dina röda antagonister på detta forum så ser jag inget problem i att du behåller bilden. Om det är så att du vurmar för alla utsatta barn, oavsett färg på tröjan, har jag dock ett annat förslag på avatar till dig (Rädda Barnen Sverige - Logo).

Gul...nej. Jag är däremot allergisk mot fanatiker som utstuderat ensidigt ser händelseförloppet i BKK. Det finns massor som jag är direkt emot vad gäller de gula så jag känner mig inte bekväm där heller. Om jag tvingades välja så skulle det bli de gula men det skulle vara under protest.

bilden syftade till att visa hur galet det kan bli när förståndet lämnar människan.

Tittade på klippet på Aftonbladet och hörde tydligt följande kommentar "enligt fotografen fanns det just då inget hot från krypskyttar"... men jag håller med dig, precis som jag skrev ovan, att det inte finns någon ursäkt att äventyra sina barns säkerhet genom att ta dem till en så farlig plats som centrala Bangkok är i dagsläget.

Tror dock du kan hålla med mig i att videon på barnet är en riktig jackpot för regering i det propagandakrig som just nu råder, och således en nitlott för de röda som tydligen hade en riktig idi*t till farsa (och säkert fler därutöver) i sina led.

Njaaa. nu är det inte första gångehn vi sett bilder liknande denna (dick var denna bild väl tydlig) Det har förekommit flera bildr på barn i demonstrationsområdet. Regeringen har då haft flera !jackpots" om du vill uttrycka det så. Jag är dock övertygad om att detta skulle precis lika gärna kunna hända om det var de gula som demonstrerade så för mig är det bara tragiskt, inte "jackpot".

Edit: Ser att du redan skiftat bild. Trevligt att se leende Thailändare för en gångs skull. Nu kommer jag sova gott. Sköt om dig. :)

Snabba Anders! :-) Sköt om dig du också! Jag är glad att du kan sova gott nu.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Inget händer just nu - folk sover.

Idag har man kommit överens om trepartssamtal med regering-senat-UDD.

UDDs ledare har lovat att återkalla alla "våldsverkare" från gatorna - tillbaka till rachaprasong - och blivit rejält utbuat av demonstranter framför scen.

Natti natti..

Om det stämmer så skulle det betyda att de röda ledarna satt igång detta avsiktligt...jag menar om dom så enkelt kan återkalla våldsverkarna igen.

Det ser inte bra ut för dessa ledare. Uppvigling, förstörelse, försök till maktövertagande med våld. Skulle tro det närmar sig dödsstraff. Klart dom kämpar emot och hellre låter en massa människor dö.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

TomasHudik

Sov Gott det är du värd efter allt slit i tråden.

Tycker den här länken är bland de bästa hittills, speciellt delen:

-- Thailand hasn't had an unbreachable gulf between rich and poor for at least 20 years. These conflicts are about the rise of the middle class, not the war between the aristocrats and the proletariat.

-- Abhisit, with his thoroughly western and somewhat liberal background, shares the values of the west and is in fact more likely to bring about the social revolution needed by Thailand's agrarian poor than any previous leader. He is, in fact, pretty red, while Thaksin, in his autocratic style of leadership, is in a way pretty yellow. Simplistic portrayals do not help anyone to understand anything.

-- the only people who do not seem to care about the reds' actual grievances are their own leaders, who are basically making everyone risk their lives to see if they can get bail.

Vore roligt med synpunkter runt detta.

Ja men vi får väll iaf inse att Thaksin eller snarare sagt Thai Rak Thai var dom som vann normal familjens hjärta i Thailand. Eller som en del kallar det "röst köp" satsa som aldrig tidigare i Thailands historia på lantbruk, vägar, sjukvård, lån, elbidrag, vattenbidrag och vettig marknadsföring av Thaiprodukter till resten av världen.

Att Thaksin senare vart girig och sålde sina aktier utan att skatta och med god insyn gjorde marköp bidrog till hans fall är ju ingen ursäkt.

Men min poäng är att Thai Rak Thai bana vägen för en ny politik i Thailand som nu Abhisit och vem som än vinner nästa val måste spinna vidare på för att få stabilitet i landet.

Tomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Frederico Ferrera om Thai-style democracy.

Väldigt informativ och tankeväckande om modern Thailändsk demokratisk historia.

Inklusive massor av PAD & kunga-bashing för de som gillar att gotta sig i det.

http://www.khikwai.c...ds/VERYTHAI.pdf

Har bara läst halva hittills, då det är synnerligen tung läsning. Och då syftar jag på kritiken mot alla parter i politiken. Rätt deprimerande text, men man får väl aldrig sluta hoppas på förbättringar.

Pluskarma för en bra artikel.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Vad jag förstår så är de rödas supportrar i uppror efter att det visar sig att deras ledare förhandlat bakom deras rygg. Rena lynchstämningen ska tydligen råda där idag.

De röda ledarna kanske behöver militärens beskydd mot de röda supportrarna till slut? Det vore höjden av ironi...

Det ryktas om att de är skyldiga de som deltagit massvis med pengar (50-100K) per skaft och de anar nu att de kan bli blåsta efter att ha riskerat sina liv i 2 månader för de röda ledarna.

Thaksins shoppingtur i helgen gick inte heller hem hos de röda, en "phrai" som shoppar på Louis Vuitton medan hans supportrar dör på Bangkoks gator. Undrar om Amsterdam & Peroff kan spinna detta till något positivt för Thaksin?

"I tider av oro och fara för staten

tillber man gud och hyllar soldaten.

När faran är över och faten är fyllda

glömmer man gud

och föraktar soldaten"

Det var väl nästan förutsägbart att Thasvins shoppingtur inte skulle uppskattas. Det visar ju vad vissa av oss sagt; han bryr sig inte ett spår om de röda som slåss för "fattigas sak" i BKK. Det var barar en kuliss arrangerad av honom och hans undersåtar. Nu kommer detta mer och mer i dagen och förhoppningsvis ser folk djävulen i Thaksvin.

När/om det sker kommer det bli jobbigt att vara röd ledare. Att dom blir lurade på pengarna ser jag som självklart. Det ska bli spännande att följa upp hur det blir med alla utbetalningar som utlovats.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Anders, du tycks vara en hyvens man, som dock verkar ganska gul. Om du kan övertyga mig om att du inte medvetet valde bilden för att provocera dina röda antagonister på detta forum så ser jag inget problem i att du behåller bilden. Om det är så att du vurmar för alla utsatta barn, oavsett färg på tröjan, har jag dock ett annat förslag på avatar till dig (Rädda Barnen Sverige - Logo).

Tittade på klippet på Aftonbladet och hörde tydligt följande kommentar "enligt fotografen fanns det just då inget hot från krypskyttar"... men jag håller med dig, precis som jag skrev ovan, att det inte finns någon ursäkt att äventyra sina barns säkerhet genom att ta dem till en så farlig plats som centrala Bangkok är i dagsläget.

Tror dock du kan hålla med mig i att videon på barnet är en riktig jackpot för regering i det propagandakrig som just nu råder, och således en nitlott för de röda som tydligen hade en riktig idi*t till farsa (och säkert fler därutöver) i sina led.

Edit: Ser att du redan skiftat bild. Trevligt att se leende Thailändare för en gångs skull. Nu kommer jag sova gott. Sköt om dig. :)

Annars har jag ett annat förslag till avatar på temat "rädda barnen"

post-5605-127422231476_thumb.jpg

post-5605-127422231476_thumb.jpg

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

En intressant länk till med en sammanfattning av vad en sida här på MPR tycker.

http://www.somtow.or...dan-rivers.html

PS. Frederico Ferrera postade länken om Thai-style Democracy som svar på ovanstående.

Godnatt :)

Det som irriterade mig i den artikeln var att han påstår sig inte ta parti men hans artikel var som du skrev rätt ensidig.

Efter din förra länk fastnar man rätt fort även på argumentet att att Thailand är en demokrati, inte en perfekt men ändå en demokrati.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...