Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Bara en grej till..

Vad är det som övertygat dig om att de är från båda sidor?

Vilka bevis ligger till grund för din övertygelse.

Det behövs inga bevis, det är sånt man vet...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andersbangkok

Ni kanske har sett dem videos som har vistas på samtliga tv-kanaler nu ikväll.

Mycket intressant! Den sista videon visar verkligen hur de fredsälskande, fredliga rödskjortorna beter sig.

Man ser ett arméfordon där soldater lastar in sårade militärer. När dom närmar sig rödskjortorna bromsar föraren fordonet för att inte köra in i folkhopen. De röda svinen (ja jag kallar dom faktiskt för det nu) kastar sig över soldaterna och drar ut dem ur bilen. Några soldater flyr tillbaka med folkhopen efter sig. De kommer ikapp en soldat och ett gäng slår honom allt de kan. Fy faann!!

Nu! Nu har PA (Piss Ants) meddelat att man avser stämma samtliga tv-kanaler för att dom visat dessa 5 videos! Kan bara ske i Thailand! Stämma?? För att dom visat hur PA beter sig?

Hade jag varit förare hade det definitivt inte varit några bromsljus...då hade lågväxeln och full fart framåt gällt..för att rädda mina kamrater från PA.

Igen visar PA sitt sanna tryne! Har redan hört chockade Thailändare som redan imorgon skall till sjukhuset för att lämna blod...dom stödde tidigare PA men det verkar inte så längre.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni kanske har sett dem videos som har vistas på samtliga tv-kanaler nu ikväll.

Mycket intressant! Den sista videon visar verkligen hur de fredsälskande, fredliga rödskjortorna beter sig.

Man ser ett arméfordon där soldater lastar in sårade militärer. När dom närmar sig rödskjortorna bromsar föraren fordonet för att inte köra in i folkhopen. De röda svinen (ja jag kallar dom faktiskt för det nu) kastar sig över soldaterna och drar ut dem ur bilen. Några soldater flyr tillbaka med folkhopen efter sig. De kommer ikapp en soldat och ett gäng slår honom allt de kan. Fy faann!!

Nu! Nu har PA (Piss Ants) meddelat att man avser stämma samtliga tv-kanaler för att dom visat dessa 5 videos! Kan bara ske i Thailand! Stämma?? För att dom visat hur PA beter sig?

Hade jag varit förare hade det definitivt inte varit några bromsljus...då hade lågväxeln och full fart framåt gällt..för att rädda mina kamrater från PA.

Igen visar PA sitt sanna tryne! Har redan hört chockade Thailändare som redan imorgon skall till sjukhuset för att lämna blod...dom stödde tidigare PA men det verkar inte så längre.

Jag såg dessa videos jag med. Vidrigt är bara förnamnet.

PS. Minnesota är platsen du tänkte på i USA gissar jag.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag undrar seriöst (detta ska inte tas som förolämpning!!) om du IL inte varit i västvärlden på många år? Det där med klasskamp och så; det finns bara en liten "hardcore" klick lååånnngtt ut till vänster (och Kanske Ohly) som argumenterar kring. ur dessa individer och organisationer kan allt ses som en klasskamp.

Det är ärligt talat lite tråkigt att hela tiden få höra att allt som sker är en klasskamp mellan fattiga och rika.för mig minskar din seriositet mer och mer. Man blir bara trött och för min del kommer det sluta med att jag helt struntar i dina inlägg, såvida dom inte är alldeles för galna..

Med tanke på att vår forumvän ”IsaanLover” i sina åsikter sägs tillhöra

en liten obetydlig "klick", så är det väl samtidigt ganska märkligt

att hans förmedlade åsikter och tankar kring fördelningspolitik och vänsterromantik

också kan uppröra så pass många personer.

IsaanLovers åsiktsmotståndare tar honom verkligen på fullaste allvar.

Nästan som om han utgjorde agitatoriskt hot mot hela mänskligheten,

vilket ofta leder till att hans motståndare med både upprördhet och frenesi

går till hätska retoriska motangrepp.

Detta trots att hans åsikter ändå befinner sig ute

i den idealistiska marginalen,

– Ett sannerlige märkligt fenomen i all sin enkelhet kan man tycka.

Link to comment
Dela på andra sajter

IsaanLovers åsiktsmotståndare tar honom verkligen på fullaste allvar.

Nästan som om han utgjorde agitatoriskt hot mot hela mänskligheten

Japp.. äntligen någon som fattat! biggrin.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni kanske har sett dem videos som har vistas på samtliga tv-kanaler nu ikväll.

Mycket intressant! Den sista videon visar verkligen hur de fredsälskande, fredliga rödskjortorna beter sig.

Man ser ett arméfordon där soldater lastar in sårade militärer. När dom närmar sig rödskjortorna bromsar föraren fordonet för att inte köra in i folkhopen. De röda svinen (ja jag kallar dom faktiskt för det nu) kastar sig över soldaterna och drar ut dem ur bilen. Några soldater flyr tillbaka med folkhopen efter sig. De kommer ikapp en soldat och ett gäng slår honom allt de kan. Fy faann!!

Nu! Nu har PA (Piss Ants) meddelat att man avser stämma samtliga tv-kanaler för att dom visat dessa 5 videos! Kan bara ske i Thailand! Stämma?? För att dom visat hur PA beter sig?

Hade jag varit förare hade det definitivt inte varit några bromsljus...då hade lågväxeln och full fart framåt gällt..för att rädda mina kamrater från PA.

Igen visar PA sitt sanna tryne! Har redan hört chockade Thailändare som redan imorgon skall till sjukhuset för att lämna blod...dom stödde tidigare PA men det verkar inte så längre.

Lugna nu ner dig, det finns säkert en fullständigt logisk förklaring till varför de röda överföll sjuktransporten.

Till exempel, de var på väg att köra över krossat glas och de röda hjälpte dem att undvika punktering?

Misstänker att de röda stämmer TV-kanalerna för uppvigling?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.nationmultimedia.com/home/Red-shirts-to-visit-television-stations-Friday-30127241.html

Nu verkar de röda skippa stämningen i domstol och satsar på shotgun justice ala Arisamun istället...

Another day, another riot. Amazing Thailand!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Med tanke på att vår forumvän ”IsaanLover” i sina åsikter sägs tillhöra

en liten obetydlig "klick", så är det väl samtidigt ganska märkligt

att hans förmedlade åsikter och tankar kring fördelningspolitik och vänsterromantik

också kan uppröra så pass många personer.

IsaanLovers åsiktsmotståndare tar honom verkligen på fullaste allvar.

Nästan som om han utgjorde agitatoriskt hot mot hela mänskligheten,

vilket ofta leder till att hans motståndare med både upprördhet och frenesi

går till hätska retoriska motangrepp.

Detta trots att hans åsikter ändå befinner sig ute

i den idealistiska marginalen,

– Ett sannerlige märkligt fenomen i all sin enkelhet kan man tycka.

Siam-Nilsson; först en liten korrektion; Jag skrev inte "obetydlig" utan "hardcore" och det var just det jag menade.

Jag respekterar IL för att han framför sina åsikter. För mig blir det tyvärr som en dålig skiva som hakat upp sig "det är klasskamp" och "fattiga mot rika" och likande.

IL tycker säkert jag är en gulskjorta (utan att han någonsin träffat mig) och det är om för mig.

Om man läser kommentarerna kring IL´s inlägg så är det ofta mer frågan om "klasskamp" eller andra uttryck än hans faktasynpunkter (även om han verkar glömma lite väl ofta..men det kanske som för mig beror på naturens gång :-) )

Visst är det märkligt!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Siam-Nilsson; först en liten korrektion; Jag skrev inte "obetydlig" utan "hardcore" och det var just det jag menade.

Jag respekterar IL för att han framför sina åsikter. För mig blir det tyvärr som en dålig skiva som hakat upp sig "det är klasskamp" och "fattiga mot rika" och likande.

IL tycker säkert jag är en gulskjorta (utan att han någonsin träffat mig) och det är om för mig.

Om man läser kommentarerna kring IL´s inlägg så är det ofta mer frågan om "klasskamp" eller andra uttryck än hans faktasynpunkter (även om han verkar glömma lite väl ofta..men det kanske som för mig beror på naturens gång :-) )

Visst är det märkligt!

Ur hans synvinkel så har din skiva stannat med...

Eller du menar att du ibland håller med IL?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg dessa videos jag med. Vidrigt är bara förnamnet.

PS. Minnesota är platsen du tänkte på i USA gissar jag.

Har du länk till videos?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Siam-Nilsson; först en liten korrektion; Jag skrev inte "obetydlig" utan "hardcore" och det var just det jag menade.

Jag respekterar IL för att han framför sina åsikter. För mig blir det tyvärr som en dålig skiva som hakat upp sig "det är klasskamp" och "fattiga mot rika" och likande.

IL tycker säkert jag är en gulskjorta (utan att han någonsin träffat mig) och det är om för mig.

Om man läser kommentarerna kring IL´s inlägg så är det ofta mer frågan om "klasskamp" eller andra uttryck än hans faktasynpunkter (även om han verkar glömma lite väl ofta..men det kanske som för mig beror på naturens gång :-) )

Visst är det märkligt!

Hej Anders – helt rätt - du skrev inte ”obetydlig”.

Det var jag själv som skrev det ordet, och det var min egen tolkning.

Däremot så nämnde jag ordet ”klick” inom situationstecken,

vilket i sig hänvisade till det ”klick” som du själv skrev i din text.

"det finns bara en liten "hardcore" klick lååånnngtt ut till vänster "

Nu tycker jag inte att IsanLover är en "obetydlig" person,

men hans agiterande får av någon märklig orsak "betydande" konsekvenser

för de som ogillar vänsterretorik.

Förmodligen är han helt enkelt skicklig på att väcka debatt,

och det är ju inte så illa i sig, även om man inte alltid håller med i sak.

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Ur hans synvinkel så har din skiva stannat med...

Eller du menar att du ibland håller med IL?

Jag har flera gånger skrivit att jag hållit med IL om en hel del han skrivit. Det framgår av mina svar.

Det är möjligt att han tycker det.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för dina svar NoBuzz.

OK då har jag bott här ett år längre än du, så jag ber att få hälsa dig välkommen tillbaka.

Varför tror du att jag redan visste hur länge du bott här?

Jodå, har sett videon. Men ingen av oss kan väl idag veta vilken sida den som sköt tillhör?

Däremot vet vi att det var regeringen Abhisit som beordrade generalerna att angripa demonstranterna, och att 15 av dem därmed dödades, samt 6 soldater.

Det ansvaret kan dom inte undgå nu i efterhand.

Själv jag är övertygad om att det fanns av armen utbildade prickskyttar på båda sidor. Eftersom många sköts med ett skott från höghastighetsvapen i huvudet eller i bröstet.

Några av dem sköt tydligen uppifrån från byggnader omkring demonstranterna.

Vaddå "regeringen Abhisit som beordrade generalerna att angripa demonstranterna" ??

När och var "Angrep" militären några demonstranter ??

Det som visats hittils har ju pekat på att militären blev anfallna med bomber, skjutvapen etc och sedan försvarade sina egna liv och skadade kamrater !

På vilket sätt var Abhisit eller någon general inblandad i detta ??

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej Anders – helt rätt - du skrev inte ”obetydlig”.

Det var jag själv som skrev det ordet, och det var min egen tolkning.

Däremot så nämnde jag ordet ”klick” inom situationstecken,

vilket i sig hänvisade till det ”klick” som du själv skrev i din text.

"det finns bara en liten "hardcore" klick lååånnngtt ut till vänster "

Nu tycker jag inte att IsanLover är en "obetydlig" person,

men hans agiterande får av någon märklig orsak "betydande" konsekvenser

för de som ogillar vänsterretorik.

Förmodligen är han helt enkelt skicklig på att väcka debatt,

och det är ju inte så illa i sig, även om man inte alltid håller med i sak.

Betydande konsekvenser..njaaa...om man med det menar att en del personer argumenterar så njaa...det är ganska få som bryr sig och det är ju syn eftersom IL, enligt min uppfattning, har en hel del bra saker att framföra. Men om de bra argumenten paketeras i politiska pamfletter från tidigt 70-tal, då tenderar dom att försvinna till förmån för pamfletterna

Fascinerande i all sin enkelhet..eller hur?

Tjaa det har ju rödskjortorna också visat att dom är duktiga på...väcka debatt alltså...inte alltid hålla sig till sak

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som visats hittils har ju pekat på att militären blev anfallna med bomber, skjutvapen etc och sedan försvarade sina egna liv och skadade kamrater !

Nu tar du väl ändå i, Antar du snart skall hylla soldaterna som hjältar för alla dom döda.

IL vrider på sanningen lite grann, Men undrar om inte din version var dummare.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tar du väl ändå i, Antar du snart skall hylla soldaterna som hjältar för alla dom döda.

IL vrider på sanningen lite grann, Men undrar om inte din version var dummare.

Snacka går ju, men kan du på något sätt visa att jag har fel i det jag säger ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tar du väl ändå i, Antar du snart skall hylla soldaterna som hjältar för alla dom döda.

IL vrider på sanningen lite grann, Men undrar om inte din version var dummare.

Du kanske skulle ta och titta på alla dem clips som visa på hur de röda/svarta ge sig på militärpickupen.. och ur ett historiskt perspektiv så måste man väl ändå hålla med om att militären denna gång faktiskt har hanterat situationen helt ok, blev t.o.m faktiskt imponerad av att militären inte sköt ner några röda trots att flera av deras kamerater blev överfallna av dem röda..

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kanske skulle ta och titta på alla dem clips som visa på hur de röda/svarta ge sig på militärpickupen.. och ur ett historiskt perspektiv så måste man väl ändå hålla med om att militären denna gång faktiskt har hanterat situationen helt ok, blev t.o.m faktiskt imponerad av att militären inte sköt ner några röda trots att flera av deras kamerater blev överfallna av dem röda..

Utan att ha sett den antar jag den är otäck, Finns många såna film snuttar från black saturday där båda sidor gör grova fel.

Även sett röda "poliser" eskortera soldater ut från Phan Fa när dom lämnats efter av sina kamrater. Där en del ville ge dom stryk men skyddades ändå av dom röda. Imponerad att dom röda försvara soldaterna precis efter dödsskjutningarna i lördags.

Att grova fel begicks under Black Saturday är inte försvarbart men ändå förståeligt. Situationen blev ju uppstressad av en "tredje" part. Jag hoppas dom alla avrättas, det är ju dom som är skyldiga till alla dödsfallen.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

my core your core marine core Tallvikings core :whistle:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

my core your core marine core Tallvikings core :whistle:

Och med detta menar du .

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Och med detta menar du .

Inte så mycket mer än att färgen på frugans jacka och mössa inte verkar stå vidare högt i kurs hos den store vikingen.

<---------

Make love not war

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte så mycket mer än att färgen på frugans jacka och mössa inte verkar stå vidare högt i kurs hos den store vikingen.

<---------

Make love not war

Ogillar ganska allmänt de som använder färger för att likrikta tankar och idéer oavsett färgen

Har man inte större tanke-flexibilitet än så blir livet ganska intetsägande och likriktat

Lika lite som att livet är svart/vitt eller rött/gult/blått

Den röda färgen verkar inte stå särskilt högt i kurs just nu hos många thailändare efter vad som framkommit de senaste dagarna.

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Den röda färgen verkar inte stå särskilt högt i kurs just nu hos många thailändare efter vad som framkommit de senaste dagarna.

Precis, Blod över hela Bangkok. Förstår det kan reta upp folk.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis, Blod över hela Bangkok. Förstår det kan reta upp folk.

Ja. Speciellt den som dom samlade in och hällde ut på marken utanför några byggnader !

Det är ju onekligen röda krafter som "pressat fram" mycket av det blod som flutit den senaste tiden

Eller har ni mer era röda linser i glasögonen redan förträngt allt som framkommit här och i en massa andra medier ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det har ju varit lite snack om skivor som har hakat upp sig och det är nog ganska många tror jag.

Kan inte komma på någon på forumet som har bytt skiva under denna konflikt, och inte heller på dom senaste åren om man ska tro på vad dom skriver.

Dom som var för eliten och militären är det än, och deras motpart består också fortfarande av samma människor.

Vuxna människor är oftast formade redan och inte så mottagliga för argument även om dom verkar övertygande, så det är ungdomarna vi får sätta vårt hopp till för en

bättre värld.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...