Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Why won't the #redshirts give up in #Bangkok? Because a minority elite has decided their votes don't count. Everyone forgets that.

(Thaksins advokat. Det här kommer att avgöras på Twitter :) )

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Herr Amsterdam blir så jävla ägd av AlJazeera journalisten och flyr hela tiden från sakfrågorna med att försöka ta upp sin egen agenda. Men hon är slipad nog för att inte falla i fällan, när hon intervjuade Samak 2008 behövde hon inte göra så mycket då Samak stod för alla grodor själv...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Herr Amsterdam blir så jävla ägd av AlJazeera journalisten och flyr hela tiden från sakfrågorna med att försöka ta upp sin egen agenda. Men hon är slipad nog för att inte falla i fällan, när hon intervjuade Samak 2008 behövde hon inte göra så mycket då Samak stod för alla grodor själv...

Vad sa han som var fel då? Jag såg samma sändning, men uppfattade inte att han sa någon som var konstigt. Jag tyckte hon kom i dåligt dager som bara vill snacka om pengar medan han försökte prata om en lösning på konflikten och poängterade att folk dör på gatorna.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Amsterdam blir så jävla ägd av AlJazeera journalisten och flyr hela tiden från sakfrågorna med att försöka ta upp sin egen agenda. Men hon är slipad nog för att inte falla i fällan, när hon intervjuade Samak 2008 behövde hon inte göra så mycket då Samak stod för alla grodor själv...

Satt och garvade mig igenom halva sista delen. Tyckte nästan synd om honom. :)

TAN_Network CRES goes after scattered red-shirt stages,warrants already out for key leaders of stage at Victory Monument & 111 Foundation

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Det ser ut som att dom redan har gjort det.

Nej, ett tandlost fordommande och allmanna rad raknas knappast som en intervention. Sarskillt som det som foreslagits var medling, overvakning och eventuellt fredsbevarande insatser. Inser man inte skillnaden kanske man helt sonika inte skall kommentera saken ifraga.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Man mår fanimej illa när man ser bilden på barnet, om jag hade kikarsiktesförsett gävär skulle jag utan tvekan skjuta skallen av fanstyget som håller fast barnet på barrikaden. Han har enligt mitt sett att se det förverkat sina mänskliga rättigheter.

Varken första eller sista gången i Världshistorien som barn utsätts för fara av vuxna

föräldrar / rödskjortor / terrorister / thailändare vars gemensamma nämnare är brist på tankeverksamhet.

Barnsoldater, barnarbete, barnprostitution seksuellt utnyttjande sker tusentals gånger varenda dag.

Kan rekommendera BBC's pågående TV-serie om trafficking där man kan få se och höra hur barn missbrukas

av samvetslösa människor som inte likt mannen på bilden ovan bara är dum i huvudet

och inte "tänkte på" att det kunde vara farligt att låta pojken spela hjälte som pappa.

Där katastroferna i motsats till bilden är ett fullbordat faktum.

Utan att försvara någon tror jag ändå att jag gillar mannen på bilden nedan ännu mindre.

mvh

post-3917-127418737228_thumb.jpg

''I made a terrible mistake,'' he said. ''I got caught up in the excitement of the moment. I would never intentionally endanger the lives of my children.''

post-3917-127418737228_thumb.jpg

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Nej, ett tandlost fordommande och allmanna rad raknas knappast som en intervention. Sarskillt som det som foreslagits var medling, overvakning och eventuellt fredsbevarande insatser. Inser man inte skillnaden kanske man helt sonika inte skall kommentera saken ifraga.

Jag inser skillnaden. Det jag kommenterade var din mening: "Finns inte en chans att FN skulle kunna blanda sig in i den radande situationen. " Dom har blandat sig in i situationen redan genom ett fördömande. Jag har aldrig pratat om någon intervention.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Ja, man blir fan spyfärdig när man ser såna bilder! Jag har hittills inte kommenterat i denna tråden, men nu gick det för långt.

Min fru sa redan för 3-4 månader sen att hon tyckte de skulle döda Thaksin, nu är jag böjd att hålla med, då hade de sparat många människoliv och mycket lidande.

/ Joe

Jag tror faktiskt inte på att det hade gjort så stor skillnad. Däremot om man hade gett Abhisit den behandlingen är jag säker på att det skulle vara ca 60 döda färre idag.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror faktiskt inte på att det hade gjort så stor skillnad. Däremot om man hade gett Abhisit den behandlingen är jag säker på att det skulle vara ca 60 döda färre idag.

Tror inte du fattar det här. Abhisit är bara en marionett.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Som förälder blir man lite ledsen när man ser hur andra föräldrar behandlar sina barn respektlöst.

Titta på bilden och spela youtube klippet. Själv blir jag rörd till tårar.

http://www.youtube.c...laynext_from=ML

post-5605-127418727422_thumb.jpg

Om ni sticker er med nålar samtidigt så kommer tårarna att flöda ännu mer.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Ladda ner bilden med gråtande barnet och öppna den med en texteditor. Man hittar denna intresanta sträng i den:

"Photoshop 3.0"

Kontentan är att den har passerat Photoshop någon gång. Om det är för att förbättra bilden eller för att manipulera den vet man ju inte. Men det är tänkvärt.

Jag ser du fått på dig dumstruten igen.

Kolla http://www.aftonbladet.se/

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article7144403.ab

Visserligen kan man även manipulera videon. T&ror du man gjort det här?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Nu brinner Siam bank vid Din Daeng tydligen enl Nation

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Satit: Red-shirt leaders may have good news before noon

Nya rykten eller är faktiskt något på gång ?

PM's Office Minister Satit Wongnongtaey said Wednesday morning that the red-shirt leaders may hae a 'good news' for the public before noon.

He said the news could be a good sign about the end of the rally.

He said the government and the red-shirt leaders had already discussed all points so the red-shirt leaders should accept the road map for reconciliation and end the rally.

But if the red-shirt leaders refused to announce the end of the rally by noon, the government would have to go ahead enforcing the laws against the protesters, Satit added.

http://www.nationmultimedia.com/home/Satit-Red-shirt-leaders-may-have-good-news-before--30129118.html

Rätt intressant att dom redan på tisdagen vet vad han sa Onsdag morgon?????? Eller det kanske är misstolkat och skulle va att dom kanske kommer med goda nyheter på onsdag morgon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte vad de röda motiveras av just nu.

De gick ut i protest för att få till ett nyval, de fick detta och sa sig nöjda samt skulle sluta protestera.

Målet uppnått, bara åka hem och dra igång valrörelsen.

Men nej, då var inte ett nyval nummer ett längre utan, det och detta samt detta och varför inte detta samt självklart detta också? :huh:

Men när jag sér foton på barnen samt filmen så står ju allt klart, de rödas bas är fattiga bönder som vill få det bättre, de vill ha val, inte mer våld.

De röda på gatorna i Bangkok är dock betalda, obetalda samt andra frivilliga ligister, som inte har en sak att kämpa för utan ett intresse att skapa konflikt.

Och över alla vakar röda ledare med sina helt olika mål, men med sitt egetintresse i första rummet.

Samt på toppen av isberget Thaksin själv, som från en lyxkrog i Paris använder nån promille av sina besparingar för att genom andras död själv få återta makten.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag ser att du saknar total insikt i hur det kan vara för en fattig. Microlån, utbildning, läkarvård m.m. är inga brödsmulor för en fattig landsortsbo.

Jag har talat med en del personer vid FN i BKK och deras uppfattning (självklart inte officiell...) är att microlånen är en flopp.

Folk fick låna pengar. Man köpte bil, moppe etc. för pengarna. När sedan pengarna skulle börja återbetalas; ja "då bidde det en tummetott" eftersom det varken fanns grejor eller pengar. Så egentligen har en masa pengar delats ut till folk (vilket i och för sig kanske var bra men inte alls idén)

Självklart finns det säkert positiva exempel (även om jag inte hört om något sådant. Det skulle vara intressant att få veta, kanske från Il eller någon hur dom uppfattat microlånen)

Angående utbildning och läkarvård; vad har Thaskin gjort för att förbättra utbildningen? Jag vill även påminna om att förslaget om 30 baht lades av den regering som satt före TRT mfl. kom till makten. TRT tog förslaget och genomdrev det vilket i och för sig var positivt. Att tro det var dom som kom upp med det är dock tyvärr fel.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Rätt intressant att dom redan på tisdagen vet vad han sa Onsdag morgon?huh.gif?? Eller det kanske är misstolkat och skulle va att dom kanske kommer med goda nyheter på onsdag morgon.

Jag la in en gammal nyhet upptäckte jag. IE6 här på kontoret visade inte införandedatum så jag tog bort den igen

Hatar IE6 och begränsade funktioner i webläsaren av "säkerhetsskäl"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Jag har talat med en del personer vid FN i BKK och deras uppfattning (självklart inte officiell...) är att microlånen är en flopp.

Folk fick låna pengar. Man köpte bil, moppe etc. för pengarna. När sedan pengarna skulle börja återbetalas; ja "då bidde det en tummetott" eftersom det varken fanns grejor eller pengar. Så egentligen har en masa pengar delats ut till folk (vilket i och för sig kanske var bra men inte alls idén)

Självklart finns det säkert positiva exempel (även om jag inte hört om något sådant. Det skulle vara intressant att få veta, kanske från Il eller någon hur dom uppfattat microlånen)

Angående utbildning och läkarvård; vad har Thaskin gjort för att förbättra utbildningen? Jag vill även påminna om att förslaget om 30 baht lades av den regering som satt före TRT mfl. kom till makten. TRT tog förslaget och genomdrev det vilket i och för sig var positivt. Att tro det var dom som kom upp med det är dock tyvärr fel.

Man kan aldrig lite pa nagon som jobbar for FN och bor i Bangkok - det sager sig ju sjalvt ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...