Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Hej

Jag respekterar din åsikt och teori, men själv tror jag absolut att dom röda undviker våld så långt det går.

Om det var kaos som var deras mål så hade det t.ex varit lätt att köra in tankbilar lastade med gas och bensin och

tutta på i centrum, eller helt enkelt tutta på lite skyskrapor.

Det vore oerhört lätt att orsaka enorma skador om det var det man ville.

Men jag är helt övertygad om att dom bara vill att regeringen avgår och utlyser nyval, det här är ingen terrorist

organisation som vill förstöra Thailand eller dess ekonomi, man vill bara ha fria val och demokrati.

Och på det sättet få inflytande för att öka satsningarna i provinserna och minska klftorna i landet.

att en del av demonstranterna också vill ha tillbaka Thaksin är ju sant, men det är inte så konstigt han är ju enligt dom

landets rättmätige PM och hade säkert varit det ännu om inte militären och aristokratin hade tyckt annorlunda.

Så inte ens det här med Thaksin tycker jag är speciellt kontroversiellt, han är ju trots allt vald PM och det är det ju

inte alla som kan titulera sig.

Mvh Isan Lover

Mission completed, tankbilen rullades fram och står nu vid Bon kai / Rama IV

/SatanG som undrar om Takky hittade några fina flip-flops av krokodilskinn eller annat lämpligt

material som passar underklassen när han shoppade i Paris?

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Siam-Nilsson

Hej på dig Buzzen,

Enligt Prem så är Militären underställd Kungahuset och ingen annan.

Det har han ute på regementena försökt dunka in iskallen på både befäl och rekryter.

Vad det gäller att klia sig i huvet för att försöka förstå sin många gånger absurda samtid,

tja det är faktiskt inte så dumt ibland. Ibland klarnare det då.

Prova ska du få se. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Och här kommer lite nya och aktuella "osmakligheter" från ThaiRath's tecknade galleri.

(obs det är inte jag som har ritat den här bilden, jag har bara kladdat lite text på den)

post-5068-12741718173_thumb.jpg

post-5068-12741718173_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på dig Buzzen,

Enligt Prem så är Militären underställd Kungahuset och ingen annan.

Det har han ute på regementena försökt dunka in iskallen på både befäl och rekryter.

Vad det gäller att klia sig i huvet för att försöka förstå sin många gånger absurda samtid,

tja det är faktiskt inte så dumt ibland. Ibland klarnare det då.

Prova ska du få se. wink.gif

Sorry.. är redan sönderkliad. Kan inte klia mer. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Tråkigt att du uppfattar mitt söd för dom fattigas kamp för ett bättre liv så, men det förändrar inget i sak för mig.

Jag kommer nog att ägna min resterande tid här på jorden med att hjälpa och förbättra livet i min närmaste omgivning i Isaan

ändå, och där ingår även att försvara dessa människor mot överheten i alla forum och på alla sätt som är möjliga för mig.

Man ska inte överskatta sina möjligheter att påverka som individ, men det känns skönt även med små förändringar lokalt.

Mvh Isan Lover

Uppriktigt så tror jag att du gjort mer skada än nytta genom dina enformiga propagandainlägg. Jag tror inte du lyckats omvända EN ny funktionär till din klasskamp. Tvärt om skulle jag vilja säga. Din vänsterretorik sammanfogar inte människor.. den bygger djupa raviner och separerar människor från varandra. Är det så du vill ha det? Vill du ha ett delat Thailand motsvarande Korea eller Vietnamn. Dessvärre tror jag att du är tillräckligt hjärntvättat för att inte förstå vad din retorik egentligen leder till. Du ser inte ett eventuellt inbördeskrig som ett problem, snarare en lösning. Du vill ha konfrontation, och jag får ibland känslan att du njuter av det.

Tidigare så kunde man ha lite sympati för dig när du berättade hur du hjälpte dina grannar att gräva brunnar och jaga åkersorkar. Men nu måste jag erkänna att mitt intresse för dig som människa har minskat ordentligt. Din retorik bygger på splitring och sönderfall och vem vet? du kanske till och med tror att nytt bättre samhälle skulle byggas upp efter detta kaos? B)

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Uppriktigt så tror jag att du gjort mer skada än nytta genom dina enformiga propagandainlägg. Jag tror inte du lyckats omvända EN ny funktionär till din klasskamp. Tvärt om skulle jag vilja säga. Din vänsterretorik sammanfogar inte människor.. den bygger djupa raviner och separerar människor från varandra. Är det så du vill ha det? Vill du ha ett delat Thailand motsvarande Korea eller Vietnamn. Dessvärre tror jag att du är tillräckligt hjärntvättat för att inte förstå vad din retorik egentligen leder till. Du ser inte ett eventuellt inbördeskrig som ett problem, snarare en lösning. Du vill ha konfrontation, och jag får ibland känslan att du njuter av det.

Tidigare så kunde man ha lite sympati för dig när du berättade hur du hjälpte dina grannar att gräva brunnar och jaga åkersorkar. Men nu måste jag erkänna att mitt intresse för dig som människa har minskat ordentligt. Din retorik bygger på splitring och sönderfall och vem vet? du kanske till och med tror att nytt bättre samhälle skulle byggas upp efter detta kaos? B)

Hej

Det verkar inte som om du läser mina inlägg överhuvudtaget när du skriver "Du ser inte ett eventuellt inbördeskrig som ett

problem, snarare en lösning. Du vill ha konfrontation,"

Jag förespråkar konstant förhandlingslösningar och kompromisser och avskyr användande av våld både mot civila och

uniformerade, och jag tror absolut inte att våld är en lösning på Thailands problem.

Men jag tror att våld mot civila bara förvärrar en redan komplicerad situation och att det i värsta fall kan utlösa ett

inbördeskrig, men det betyder naturligtvis inte att man vill ha ett inbördeskrig.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

20 min inside stroy Alzazeera från igår

Hej

Tack för länken, tycker om Aljazeeras lite mer djupgående reportage, andra nyhetskanalers reportage är ofta lite för korta

och ytliga.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

20 min inside stroy Alzazeera från igår

Fan vilken jobbig röst han hade den där ambassadören. Och taskig engelska .. har dom ingen bättre dom kan skicka?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade just ett lite intressant utbyte av kommentarer med Frederico Ferrera.

KhiKwai: Let's make this clear for those who still pretend not to understand. The gov has the right to re-establish order and punish law breakers...

KhiKwai: It just doesn't have the right to murder people indiscriminately and make a mockery of every human rights convention in the process.

thai_buzz: @KhiKwai Interesting. How do you propose they do that? Re-establish order that is.

KhiKwai: @thai_buzz The same way the US government put down the (much, much worse) LA Riots in 1992: http://www.twitlonger.com/show/1b6c4l. Easier still: Resign.

thai_buzz: @KhiKwai Interesting. What makes you believe that the government does not try to handle it in a civilized way? Because they don't want to?

KhiKwai: @thai_buzz B/c they never have. They are doing crowd dispersal using a force trained only to re-fight the Burmese invasion of 1767.

thai_buzz: @KhiKwai So they lack ability, not desire? Do you think they would want to handle it civilized?

KhiKwai: @thai_buzz I think they lack the ability primarily; also consider that no pol leader has ever been jailed in TH for massacring people.

thai_buzz: @KhiKwai True, for oligarchial reasons. Maybe they should ask for intl assistance in crowd control?

thai_buzz @KhiKwai Btw, Do you think every gov should resign, when there is uprising in need of CC measures, as long as the military isnt capable?

. inga svar än. Hoppas på mer. :)

Han tror alltså att det beror på att militären är underutvecklad och inte är kapabel att hantera situationen som det är så många döda.

Frågan då blir ju om det betyder att varje regeringen per automatik ska avgå när det behövs sättas in resurser för att kontrollera folkhopar.

I alla fall tills dess militären utvecklat sina förmågor att hantera dem på ett civiliserat sätt.

Vad tycker ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

RT @aleithead: Just been to new stage on Rama 4. 100 people maybe & a ploy to keep the foreign media away: awful singing. It worked.

smile.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

tri26 RT @Saksith: ARD's correspondent in Bkk w/ a smackdown: "What was once a beacon of democracy in the region, now looks like banana republic."
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Silom,

du skriver så här om "IsanLover" och hans personliga ståndpunkter:

"Uppriktigt så tror jag att du gjort mer skada än nytta genom dina enformiga propagandainlägg. "

- Jag är tycker att du ger "IsanLover" lite väl mycket makt och påverkningsmöjligheter. Nästan som om han vore Röd-Skjortornas enhälligt valda politiska talesman.

IL skulle kanske tycka att detta jobb vore både roligt och spännande, men han är långt ifrån där än.

MPR är ju bara ett debattforum där olika thailandintresserade personer bollar lite nyheter och personliga idéer mellan varandra. Alla skribenter har sitt syfte och sin taktik för att bli lästa och kommenterade, men det är knappast något som kan skada vare sig Thailand eller några av debattörerna här på MPR.

Ta inte åt dig även om folk tycker stick i stäv med vad du själv tycker.

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

TomasHudik

Hade just ett lite intressant utbyte av kommentarer med Frederico Ferrera.

KhiKwai: Let's make this clear for those who still pretend not to understand. The gov has the right to re-establish order and punish law breakers...

KhiKwai: It just doesn't have the right to murder people indiscriminately and make a mockery of every human rights convention in the process.

thai_buzz: @KhiKwai Interesting. How do you propose they do that? Re-establish order that is.

KhiKwai: @thai_buzz The same way the US government put down the (much, much worse) LA Riots in 1992: http://www.twitlonger.com/show/1b6c4l. Easier still: Resign.

thai_buzz: @KhiKwai Interesting. What makes you believe that the government does not try to handle it in a civilized way? Because they don't want to?

KhiKwai: @thai_buzz B/c they never have. They are doing crowd dispersal using a force trained only to re-fight the Burmese invasion of 1767.

thai_buzz: @KhiKwai So they lack ability, not desire? Do you think they would want to handle it civilized?

KhiKwai: @thai_buzz I think they lack the ability primarily; also consider that no pol leader has ever been jailed in TH for massacring people.

thai_buzz: @KhiKwai True, for oligarchial reasons. Maybe they should ask for intl assistance in crowd control?

thai_buzz @KhiKwai Btw, Do you think every gov should resign, when there is uprising in need of CC measures, as long as the military isnt capable?

. inga svar än. Hoppas på mer. smile.gif

Han tror alltså att det beror på att militären är underutvecklad och inte är kapabel att hantera situationen som det är så många döda.

Frågan då blir ju om det betyder att varje regeringen per automatik ska avgå när det behövs sättas in resurser för att kontrollera folkhopar.

I alla fall tills dess militären utvecklat sina förmågor att hantera dem på ett civiliserat sätt.

Vad tycker ni?

Ja det kommer inte att funka att gå till val varje gång det är demonstrationer på gatorna.

Men så delat som läget är just nu så ser man väll det som enda lösningen för att det ska bli lugn och ro fram till valet iaf. Oavsett vilken sida som vinner ett eventuellt val så kommer det att bli många svåra år fram över att regera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett vilket parti som kommer till makten efter nästa val så kommer det efteråt att formas en våldsam mobb på gatorna för att ta tillbaka "sin" demokrati och "sina" rättigheter. Så djup är splittringen och oavsett hur mycket valet kontrolleras så kommer det att ifrågasättas av den förlorande sidan och det är startskottet för nya kravaller.

Den regering som sitter då kommer inte att tillåta att det går så långt som idag igen, de kommer att eliminera all opposition på ett tidigt stadium innan de som kräver sina "rättigheter" spårar ur som det har gjort nu tre gånger på två år.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade just ett lite intressant utbyte av kommentarer med Frederico Ferrera.

KhiKwai: Let's make this clear for those who still pretend not to understand. The gov has the right to re-establish order and punish law breakers...

KhiKwai: It just doesn't have the right to murder people indiscriminately and make a mockery of every human rights convention in the process.

thai_buzz: @KhiKwai Interesting. How do you propose they do that? Re-establish order that is.

KhiKwai: @thai_buzz The same way the US government put down the (much, much worse) LA Riots in 1992: http://www.twitlonger.com/show/1b6c4l. Easier still: Resign.

thai_buzz: @KhiKwai Interesting. What makes you believe that the government does not try to handle it in a civilized way? Because they don't want to?

KhiKwai: @thai_buzz B/c they never have. They are doing crowd dispersal using a force trained only to re-fight the Burmese invasion of 1767.

thai_buzz: @KhiKwai So they lack ability, not desire? Do you think they would want to handle it civilized?

KhiKwai: @thai_buzz I think they lack the ability primarily; also consider that no pol leader has ever been jailed in TH for massacring people.

thai_buzz: @KhiKwai True, for oligarchial reasons. Maybe they should ask for intl assistance in crowd control?

thai_buzz @KhiKwai Btw, Do you think every gov should resign, when there is uprising in need of CC measures, as long as the military isnt capable?

. inga svar än. Hoppas på mer. :)

Han tror alltså att det beror på att militären är underutvecklad och inte är kapabel att hantera situationen som det är så många döda.

Frågan då blir ju om det betyder att varje regeringen per automatik ska avgå när det behövs sättas in resurser för att kontrollera folkhopar.

I alla fall tills dess militären utvecklat sina förmågor att hantera dem på ett civiliserat sätt.

Vad tycker ni?

Jag tycker han kommer med undanflykter. Det är väl ganska orimligt att förvänta sig av thailändsk militär och polis att de ska vara lika välutbildade och tränade som sina amerikanska dito. Ser också fram emot svar på den viktiga frågan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Ja det var brödsmulerna som trilla ur tjuvens ficka!!

Det mästa pengarna tog Thaksin med sig ut ur Thailand!!

Att försvara honom går inte!!

Thaksin är och förblir en tjuv!

pigge01

Jag ser att du saknar total insikt i hur det kan vara för en fattig. Microlån, utbildning, läkarvård m.m. är inga brödsmulor för en fattig landsortsbo.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Kommendanten blir i alla fall hedrad av kungafamiljen som passar på att sponsra hans begravning.

Ett inte så pjåkigt avslut för honom ändå kan man tycka.

"Their Majesties the King and Queen will graciously sponsor the funeral

of Maj-General Khattiya "Seh Daeng" Sawasdipol who succumbed to brain injuries yesterday morning."

http://www.nationmul...l-30129598.html

Det var ju tur det med tanke på att Abhisit passade på att sno alla hans pengar när generalen låg på dödsbädden.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker han kommer med undanflykter. Det är väl ganska orimligt att förvänta sig av thailändsk militär och polis att de ska vara lika välutbildade och tränade som sina amerikanska dito. Ser också fram emot svar på den viktiga frågan.

Här kom det.

http://www.twitlonger.com/show/1bqlim

Link to comment
Dela på andra sajter

IL,det är ju lovvärt att du vurmar för de fattiga(det gör jag med)men hur fasen kan du då hålla på Thaksin som har robbat hela den thailändska befolkningen för sin egen skull :diablo: Mvh Måne som tycker att vissa av de röda är terrorister

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att det är dags för Taxen att byta jurist. Han var inte övertygande. Tycker att den kvinnliga journalisten "spöa skiten" ur honom.

Plus han blir väl upptagen med sin huvudsponsor igen...

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article7142601.ab

Det var samma journalist som Samak rådde att gå hem och läsa på lite mer om fakta efter att hon gjorde sin famösa intervju med honom, lyssna på slutet när Samak läxar upp henne. Lyssna även för all del på Samaks historierevision under mitten av intervjun, tänka sig att bara 1 person dog på Thammasat University den 6 oktober 1976...

Det är nog dags för Thaksin att köpa AlJazzera och se till att hon sparkas...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Uppriktigt så tror jag att du gjort mer skada än nytta genom dina enformiga propagandainlägg. Jag tror inte du lyckats omvända EN ny funktionär till din klasskamp. Tvärt om skulle jag vilja säga. Din vänsterretorik sammanfogar inte människor.. den bygger djupa raviner och separerar människor från varandra. Är det så du vill ha det? Vill du ha ett delat Thailand motsvarande Korea eller Vietnamn. Dessvärre tror jag att du är tillräckligt hjärntvättat för att inte förstå vad din retorik egentligen leder till. Du ser inte ett eventuellt inbördeskrig som ett problem, snarare en lösning. Du vill ha konfrontation, och jag får ibland känslan att du njuter av det.

Tidigare så kunde man ha lite sympati för dig när du berättade hur du hjälpte dina grannar att gräva brunnar och jaga åkersorkar. Men nu måste jag erkänna att mitt intresse för dig som människa har minskat ordentligt. Din retorik bygger på splitring och sönderfall och vem vet? du kanske till och med tror att nytt bättre samhälle skulle byggas upp efter detta kaos? cool.gif

Oj vilket långt hatinlägg. Visst är det jobbigt att alla inte tycker som du silom!

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...