Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Hej

Jag är inte så säker på det, man kan ju forsätta rakt fram.

Mvh Isan Lover

Jo de kan de ju men de ser inte det uppenbara att de i så fall kommer att krascha in i väggen framför.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Det inlägget säger allt dig.

Vad händer den dag du fattar att detta inte handlar om någon underklass? Kommer din värld gå under då?

Bästa att du förbereder dig.

Hej

Jag tillbringar all min tid i Thailand bland underklassen och har gjort så sedan 1985, så jag kommer inte att behöva ångra

något, jag vet precis vad jag vill och varför.

Min och underklassens värld ska inte gå under, den ska forsätta att utvecklas och förbättras för mina vänner i denna klass.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

De som är kvar nu är grundlurade. De hade fått igenom sina krav om nyval när deras ledare bestämde sig för att kräva mer och mer. Deras ledare kastade bort valet för egen vinning.

De är grundlurade för att deras största idol, som skulle ansluta sig till dem "När första kulan skjuts" shoppar runt i Paris istället för att uppfylla sina löften.

De är grundlurade för att de inte får se/veta verkligheten av sina ledare utan matas med ensidig propaganda hela tiden.

Hej

Konflikten är inte slut än och det kan nog vara smart att inte utse vinnare och förlorare ännu.

Jag är långt ifrån säker på att regeringen kommer att dra det längsta strået.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Än en gång kan man konstatera att det pratas om olika saker samtididgt. NoBuzz säger tvärsäkert att det inte är nån klasskamp, OK, inte med den inställning och grundsyn han har. IL är lika tvärsäker på motsatsen av samma anledningar.

Min enkla teori är att det är visst en klasskamp så tillvida att väldigt många av de som demonstrerar och tyvärr även demolerar i Bangkok TROR att det är en klasskamp och därför härdar ut i oändlighet.

De som VET att det INTE är en klasskamp är ett fåtal profithungriga miljardärer och tyvärr hulligansvansen som bara är där för att förstöra och ställa till så mycket helvete som möjligt, oberoende av färg.

Dessvärre har dessa miljardärer en mycket träffsäkrare propagandamaskin än regeringen och därför blir stora delar av befolkningen, i synnerhet i Issan, färgblinda och ser bara rött som det ända rättfärdiga alternativet värt att offra liv o lem för.

Trist men sant i min värld av Issan.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tillbringar all min tid i Thailand bland underklassen och har gjort så sedan 1985, så jag kommer inte att behöva ångra

något, jag vet precis vad jag vill och varför.

Min och underklassens värld ska inte gå under, den ska forsätta att utvecklas och förbättras för mina vänner i denna klass.

Mvh Isan Lover

My friend. you need a shrimp.

(sagt av en rysk immigrant som rekommenderade en kompis att besöka psykolog)

Link to comment
Dela på andra sajter

Min enkla teori är att det är visst en klasskamp så tillvida att väldigt många av de som demonstrerar och tyvärr även demolerar i Bangkok TROR att det är en klasskamp och därför härdar ut i oändlighet.

Ja. Det har jag också rapat i sådär tusen inlägg.

Det finns folk som tror att detta är en klasskamp. Men det gör det inte till en klasskamp.

Ska jag skriva det en gång till?

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

My friend. you need a shrimp.

(sagt av en rysk immigrant som rekommenderade en kompis att besöka psykolog)

Fan va det skulle sitta fint nu med ett kg svenska nyfångade shrimps.:)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu får DrT rätt mycket skit på TV nyheterna.

Seh Daengs dotter vänder sig mot DrT: "Min far dör i hans kamp, och han är lycklig med sin familj och handlar dyra saker i Paris, varför sörjer inte han liksom jag?" (Fritt översatt)

DrT har tidigare vänt sig mot en FN inblandning med motiveringen "FN är inte Thailands fader, det är vi som skall sköta den saken" Nu säger han att Abhisit är korkad som inte vill ha en FN inblandning, snacka om kappvändare.

Intressant att det tas upp på TV nyheterna, kanske någon av de rödas följe ser sanningen om DrT.

Baa

Seh Daengs dotter är ju en anhängare av PAD så henne kan man inte ta på allvar... :lol:

Men det faktumet säger väl allt om hur splittrat Thailand är idag?

Thaksin ser sina supportrars liv som riskkapital, vinner han och kommer tillbaka till makten så ser han till att få tillbaka det investerade kapitalet med ränta. Förlorar han så drabbar det ändå ingen fattig. Att hans supportrar har fått sätta livet till skiter han fullständigt i, han är businessman och det är bara vinster som räknas.

Skenhelig är han också, när folk dog runt om i Thailand under hans WOD talade han om för FN att de skulle skita i det för det var Thailands inre angelägenheter. Nu vädjar han helt plötsligt om att samma FN ska blanda sig i Thailands inre angelägenheter...

En jävla hycklare är vad han är!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja. Det har jag också rapat i sådär tusen inlägg.

Det finns folk som tror att detta är en klasskamp. Men det gör det inte till en klasskamp.

Ska jag skriva det en gång till?

Du kan skriva det 100000000 ggr, det ÄR fortfarande en klasskamp så länge det finns de som är övertygade om att det det dom demonstrerar för, att utjämna klasserna i samhället.

Om det är rätt eller fel i Din smak tror jag lilla Nois familj från Sakhon somewhere skiter i.

Dom har sin övertygelse och rärr att ha den lika myckt som Du har rätt att ha din, bara inse att det inte går att använda vit färg när man skall måla svart.

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Ja att donera pengar till ett politiskt parti är ju förbjudet i Thailand?

Lyssnade på en intervju igår på sveriger radio, där en kvinna som ägde ett litet hotell i Bangkok intervjuades. Hon donerade motsvarnade 500 SEK dagligen till demonstranterna. Det är väl så att många donerar det dom kan. Vissa har större resurser och kan donera större belopp. Man frågar sig varför vissa reagerar så starkt på det?

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Dom som tror att dom röda sköt sin egen general blandar nog ihop filmens och seriernas värld med verkligheten.

Han var naturligtvis mer värd levande för dom röda, om eller snarare när Apishit blir skjuten kommer ni då också att

vara lika säkra på att det är någon inom det Demokratiska partiet som är skyldig, nej knappast.

Och precis lika dummt är det att tro att dom röda skjuter varandra.

Mvh Isan Lover

Det finns många som tror att Seh Daeng sköts för att få igång våldet, vem som gjorde det kan debatteras.

Min uppfattning är att regeringen tjänat mest på att tillfångata Seh Dang, och att de Röda ledare som ville ha våldsamma protester och en högprofil-martyr, tjänat mest på Seh Daengs död.

Sen försvann ju ett potentiellt farligt vittne mot Thaksin i kommande rättegångar, knappast nåt Thaksin grät över medan han shoppade loss i Paris.

Från Bangkokpost, bara sammanfattning av en mycket längre artikel:

"There is little doubt the bullet was aimed at stirring up chaos, which truly has followed. Some hard-core factions within the red camp have begun a series of battles with the authorities, ranging from firing M79 grenades and firearms at different places, to burning police vehicles and tyres.

We can also see that unknown snipers have continued to fire bullets at officers and protesters. A smoke bomb was also thrown on the Ratchaprasong stage, which only served to cause panic amongst the protesters.

In conclusion, the bullet that felled Seh Daeng tells us four things:

1. The bullet was aimed at creating havoc because there are a number of red-shirted protesters who are his devoted fans.

2. There are many other hard-core reds who are prone to violence. They are hiding behind the camera and are ready to step out to perform their duty any time.

3. This is an extra-judicial killing, possibly to avoid implication, and the other red leaders could become the next target.

4. There have been ongoing orders from overseas being given directly to several Bangkok-based red leaders and behind the stage.

By all accounts, it looks like Seh Daeng was merely a victim, the shooting of whom served only as fuel to ignite more rioting. Many other victims could be in the pipeline while the real leaders - the Thailand-based commanders who operate behind the scenes - could leave the country and Thaksin Shinawatra is doing fine and remains happy."

Författaren: Ukrist Pathmanand is Associate Director of the Institute of Asian Studies, Chulalongkorn University.

http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/37481/igniting-chaos-by-shooting-seh-daeng

Ursäktar om denna redan fanns i tråden jag har inte läst alla dagens inlägg.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Nu blandar sig Barnharn in i leken pa allvar - kan ju bara sluta illa.

For ovrigt haller jag med Baa i fragan gallande den eventuella klasskampen och skriver som tidigare - det ar klasskamp om tillrakligt manga upplever det som sa oavsett vad ett gang forumister vill eller "vet" vad det egentligen handlar om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan skriva det 100000000 ggr, det ÄR fortfarande en klasskamp så länge det finns de som är övertygade om att det det dom demonstrerar för, att utjämna klasserna i samhället.

Om det är rätt eller fel i Din smak tror jag lilla Nois familj från Sakhon somewhere skiter i.

Dom har sin övertygelse och rärr att ha den lika myckt som Du har rätt att ha din, bara inse att det inte går att använda vit färg när man skall måla svart.

Jag uppfattar det ung som Baa - för den stora röda massan är detta en klasskamp, men för den lilla röda ledarklicken är det en kamp om makten och de stora pengarna.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är flera olika kamper samtidigt på flera olika nivåer. Den genuint politiskt intresserade rödskjortan har knappast samma inställning till kampen som Thaksin. Hans intressen delas säkerligen inte heller av Weng eller Ungpakorn. Så den röda rörelsen har väl bivit en slags paraplyorganisation där åsikterna spretar åt alla möjliga olika håll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Skenhelig är han också, när folk dog runt om i Thailand under hans WOD talade han om för FN

att de skulle skita i det för det var Thailands inre angelägenheter.

Nu vädjar han helt plötsligt om att samma FN ska blanda sig i Thailands inre angelägenheter...

En jävla hycklare är vad han är!

Klart att det är hyckleri och munväder från Dr T,

men i sak har han nog rätt denna gång. FN skulle kunna fungera som en medlande part.

Men nu blir det väl inte så för det är naturligtvis lite pinsamt för en

sittande regering att FN måste styra upp läget när det är de själva är satta att göra så.

Thaksin har säkert inte gått och blivit reformerad eller blivit mer eftertänksam sedan han själv var Premiärminister.

De är nog snarare så att han nu vill passa på att retas och hämnas på Abhisit & Co. genom att själv ropa på FN.

Han själv fick ju smaka på den örfilen av oppositionen när han var det högsta hönset.

"Tit for Tat" - Sandlåda på hög nivå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Orkar inte ens kommentera IL:s enögda förlorarkommentarer :suicide: Han är körd både här och där,hur orkar han hålla på när han är en sån loser,ge dig.Uttjatade Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Finns inte en chans att FN skulle kunna blanda sig in i den radande situationen. De har varken mandat eller praxis for en sadan intervention. Det vet sjalvklart inblandade parter om vilket gor det latt och ganska billigt att ropa pa FN da och da.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan skriva det 100000000 ggr, det ÄR fortfarande en klasskamp så länge det finns de som är övertygade om att det det dom demonstrerar för, att utjämna klasserna i samhället.

Om det är rätt eller fel i Din smak tror jag lilla Nois familj från Sakhon somewhere skiter i.

Dom har sin övertygelse och rärr att ha den lika myckt som Du har rätt att ha din, bara inse att det inte går att använda vit färg när man skall måla svart.

Eh... ok. rolleyes.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du kan skriva det 100000000 ggr, det ÄR fortfarande en klasskamp så länge det finns de som är övertygade om att det det dom demonstrerar för, att utjämna klasserna i samhället.

Om det är rätt eller fel i Din smak tror jag lilla Nois familj från Sakhon somewhere skiter i.

Dom har sin övertygelse och rärr att ha den lika myckt som Du har rätt att ha din, bara inse att det inte går att använda vit färg när man skall måla svart.

Hej Baa

Håller med dig, visst är det som nu sker en klasskamp för det stora flertalet, men sen finns det ju enstaka individer eller

grupper som också har andra saker som mål, men dom fattiga har inte råd att bry sig om det, dom ser först och främst till

sig och sina familjers hopp om en bättre framtid.

Plus att jag tror att många fattiga fortfarande ställer upp av tacksamhet till att Thaksin var den förste PM som vände sig

till och drev denna grupps(underklassens)frågor, det glömmer dom aldrig,så stora var förändringarna på landsbygden i Isaan.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jo de kan de ju men de ser inte det uppenbara att de i så fall kommer att krascha in i väggen framför.

Hej

Vem vet, kanske väggen faller.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är flera olika kamper samtidigt på flera olika nivåer. Den genuint politiskt intresserade rödskjortan har knappast samma inställning till kampen som Thaksin. Hans intressen delas säkerligen inte heller av Weng eller Ungpakorn. Så den röda rörelsen har väl bivit en slags paraplyorganisation där åsikterna spretar åt alla möjliga olika håll.

Exakt. UDD kan mer liknas en allmän missnöjesorganisation där alla argument är välkomna, så länge de är mot regeringen och för Thaksin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt. UDD kan mer liknas en allmän missnöjesorganisation där alla argument är välkomna, så länge de är mot regeringen och för Thaksin.

Som vilket "oppositionsparti" som helst i världen...

Hej

Vem vet, kanske väggen faller.

Mvh Isan Lover

Man kan ju alltid hoppas.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...