Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Just nu får DrT rätt mycket skit på TV nyheterna.

Seh Daengs dotter vänder sig mot DrT: "Min far dör i hans kamp, och han är lycklig med sin familj och handlar dyra saker i Paris, varför sörjer inte han liksom jag?" (Fritt översatt)

DrT har tidigare vänt sig mot en FN inblandning med motiveringen "FN är inte Thailands fader, det är vi som skall sköta den saken" Nu säger han att Abhisit är korkad som inte vill ha en FN inblandning, snacka om kappvändare.

Intressant att det tas upp på TV nyheterna, kanske någon av de rödas följe ser sanningen om DrT.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja , det fick vi verkligen!!

Den artikeln behöver det klistras in lite av, så dom som skummar inte missar den. Det är risk att den annars bara glider förbi!! Här är ett utdrag:

UDD leader admits protest funds come from Thaksin

  • Published: 18/05/2010 at 12:00 AM
  • Newspaper section: News

"A United Front for Democracy against Dictatorship leader has admitted the red shirt rally has received financial support from ousted prime minister Thaksin Shinawatra and Khunying Sudarat Keyuraphan, the former deputy leader of the dissolved Thai Rak Thai party ."I accept that Thaksin himself and some politicians, including Khunying Sudarat, have given us financial support, as have other donors, but I don't know how much they've donated," UDD co-leader Jaran Dithapichai said on the Ratchaprasong rally stage last night.

"What's wrong with that? Rallies have costs and we need donors. Even other UDD members and myself have had to spend our personal funds on the rally."

Mr Jaran's statement came after the Centre for the Resolution of the Emergency Situation (CRES) announced plans on Sunday to freeze the financial transactions of 106 people and companies it believed had provided funding for red shirt activities.

A CRES source said the ban would be extended to cover at least 10 other individuals and companies including Work Supply Co, BBD Development Co, BBD Property Co and SC Asset Corporation."

Gammal skåp mat vi som ser vad som pågår vetat detta sen dag ett. Där ser man hur mycket ni förstår. Och jag ger fan i var pengarna kommer från om så från jäveln. Det kostar att göra uppror mot ut sugarna.
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Gammal skåp mat vi som ser vad som pågår vetat detta sen dag ett. Där ser man hur mycket ni förstår. Och jag ger fan i var pengarna kommer från om så från jäveln. Det kostar att göra uppror mot ut sugarna.

Du har levererat ett gang inlagg som kretsar kring att du minsann "ser" vad som pagar eller att du "vet" sanningen. Vad den eventuella sanningen egentligen ar verkar inte sa viktig att formedla som det ar att saga alla andra som ignoranta idi*ter.

Men eftersom du inte har levereerat en enda klar ide eller tanke sa far vi val fortsatta tro pa ditt ord angaende din upplysning aven om du inte anser resten av forumet vara vardigt att dela med sig till...

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har levererat ett gang inlagg som kretsar kring att du minsann "ser" vad som pagar eller att du "vet" sanningen. Vad den eventuella sanningen egentligen ar verkar inte sa viktig att formedla som det ar att saga alla andra som ignoranta idi*ter.

Men eftersom du inte har levereerat en enda klar ide eller tanke sa far vi val fortsatta tro pa ditt ord angaende din upplysning aven om du inte anser resten av forumet vara vardigt att dela med sig till...

Wille nu har jag suttit vid Tv några timmar man har där bl anat diskuterat gårdagens propaganda från armen, det framkommer då att många ser något annat det är armen som står för våldet, de andra bara försvarar sig.

Skillnaden mellan mig o dig är att jag har erfaren het att bedöma strömningar.Och tolka dem utifrån de förtrycktas perspektiv Har arbetat med detta i 40 år. Har du någon som helst erfaren het vad kamp inne bär för att flytta fram de förtrycktas positioner Nä uppenbart har du alltid stått på förtryckarnas sida. Där av dina ställnings tagande. Men sanningen är ju den att en regering med vapen makt slår ner ett uppror bestående till största delen av en förtryckt befolkning. Men jag förlåter dig för din okunskap jag vet att det inte är lätt i livet när man kommer ut från en skyddad värd. Men jag säger åter igen att det är rätt att göra uppror varför kan ju du försöka lära dig själv , har ingen lust att att vara hjärna åt dig.PS du kan väl skaffa några andra TV kanaler än den Gula, bara ett tipps.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Wille nu har jag suttit vid Tv några timmar man har där bl anat diskuterat gårdagens propaganda från armen, det framkommer då att många ser något annat det är armen som står för våldet, de andra bara försvarar sig. Skillnaden mellan mig o dig är att jag har erfaren het att bedöma strömningar.Och tolka dem utifrån de förtrycktas perspektiv Har arbetat med detta i 40 år. Har du någon som helst erfaren het vad kamp inne bär för att flytta fram de förtrycktas positioner Nä uppenbart har du alltid stått på förtryckarnas sida. Där av dina ställnings tagande. Men sanningen är ju den att en regering med vapen makt slår ner ett uppror bestående till största delen av en förtryckt befolkning. Men jag förlåter dig för din okunskap jag vet att det inte är lätt i livet när man kommer ut från en skyddad värd. Men jag säger åter igen att det är rätt att göra uppror varför kan ju du försöka lära dig själv , har ingen lust att att vara hjärna åt dig.PS du kan väl skaffa några andra TV kanaler än den Gula, bara ett tipps.

Din forlatelse ar sjalvklart viktig for mig - tack, nu kan jag somna lycklig ikvall.

Jag har som sagt inte ifragasatt skalen till protesterna, inte nagonstans. Daremot sa ifragasatte jag hur de nu gar tillvaga. Jag anser det vara saval moraliskt tveksamt som strategiskt kontraproduktivt.

Du har ju fortfarande inte framfort en enda klar tanke eller asikt. Du har hojtat lite om propaganda hit och propaganda dit. Vilken kretin som helst inser att propagandakriget ar intensivare an nagonsin just nu - det ar knappast nagon hemlighet. Tror du ar extremt naiv om du faktiskt tror att folket pa forumet pa allvar tror pa allt de laser/ser pa TV.

Men samtidigt verkar du vara arrogant nog att faktiskt tro att endast du, med din langa erfarenhet och din hoga alder, ar den enda som insett detta.

Men vem ar jag att ifragasatta din visdom - du har ju minsann sett pa TV.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett gäng grundlurade idi*ter ligger närmare till hands...

Ja var det inte därför militären kuppa ut thaksin för dom röstat på fel enligt militären och inte visste sitt egna bästa.

Du idi*tförklarar thailändarna genom såna uttryck, undrar om du tycker samma sak vid nästa fria val. vill säga om militären tillåter mer val.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är hemskt att människor dör att det inte finns friaval eller åsiktsfrihet det tycker de flest.

Men det är skillnad på ställnings tagand och tyst med givand.

Moo

Ändrades av Mooauan
Link to comment
Dela på andra sajter

Din forlatelse ar sjalvklart viktig for mig - tack, nu kan jag somna lycklig ikvall.

Jag har som sagt inte ifragasatt skalen till protesterna, inte nagonstans. Daremot sa ifragasatte jag hur de nu gar tillvaga. Jag anser det vara saval moraliskt tveksamt som strategiskt kontraproduktivt.

Du har ju fortfarande inte framfort en enda klar tanke eller asikt. Du har hojtat lite om propaganda hit och propaganda dit. Vilken kretin som helst inser att propagandakriget ar intensivare an nagonsin just nu - det ar knappast nagon hemlighet. Tror du ar extremt naiv om du faktiskt tror att folket pa forumet pa allvar tror pa allt de laser/ser pa TV.

Men samtidigt verkar du vara arrogant nog att faktiskt tro att endast du, med din langa erfarenhet och din hoga alder, ar den enda som insett detta.

Men vem ar jag att ifragasatta din visdom - du har ju minsann sett pa TV.

Har du inte förstått mina åsikter och vad jag står så visar ju mitt tidigare svar att jag har rätt i min analys varför du tänker som du gör. vill fortfarande inte bära din gärna på mina axlar. Här är det vist mer intressant att diskutera kul baner än vad som händer Ps ha en bra dag hoppas du har arbetet kvar när detta är över.
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag skrev ett inlägg for 8 timmar sedan och jag får bläddra 14 sidor for att hitta det, imponerande intresse om inte annat great.gif .

Jag tror inte en endaste rod demonstrant ville ha ett blodbad. Jag tror inte heller att ett blodbad var Thaksins eller de roda ledarnas forsta alternativ, de hade nog räknat med den där miljoner demonstranter de så ofta pratade om och att regeringen då skulle lagt sig platt med ett omedelbart nyval. När det inte blev så fick ju Seh Daeng helt plotsligt mycket storre ansvar medans Veera, den mest moderate, knuffades undan och senare lämnade. Jag tror att Thaksin och åtminstonde Seh Daeng och Arisamun inte grät alltfor många tårar när militären borjade gora bort sig och det kommer nog visa sig att de var väldigt medskyldiga till att det hände.

Hej

Jag respekterar din åsikt och teori, men själv tror jag absolut att dom röda undviker våld så långt det går.

Om det var kaos som var deras mål så hade det t.ex varit lätt att köra in tankbilar lastade med gas och bensin och

tutta på i centrum, eller helt enkelt tutta på lite skyskrapor.

Det vore oerhört lätt att orsaka enorma skador om det var det man ville.

Men jag är helt övertygad om att dom bara vill att regeringen avgår och utlyser nyval, det här är ingen terrorist

organisation som vill förstöra Thailand eller dess ekonomi, man vill bara ha fria val och demokrati.

Och på det sättet få inflytande för att öka satsningarna i provinserna och minska klftorna i landet.

att en del av demonstranterna också vill ha tillbaka Thaksin är ju sant, men det är inte så konstigt han är ju enligt dom

landets rättmätige PM och hade säkert varit det ännu om inte militären och aristokratin hade tyckt annorlunda.

Så inte ens det här med Thaksin tycker jag är speciellt kontroversiellt, han är ju trots allt vald PM och det är det ju

inte alla som kan titulera sig.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Gammal skåp mat vi som ser vad som pågår vetat detta sen dag ett. Där ser man hur mycket ni förstår. Och jag ger fan i var pengarna kommer från om så från jäveln. Det kostar att göra uppror mot ut sugarna.

Thaksin är den som ryckt i trådarna från första dagen

för att få tillbaka sina pengar och för att hämnas på Thailand

Jag tycker mest synd om dom röda som har blivit lurade att tro det handlar om demokrati

Utan hans pengar hade det kanske varit lungt i Bangkok

Vad tycker dom styrande i Dubai och Montenegro om Takki när han har deras länder som bas för omstörtande verksamhet

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

tulsathit

According to this source, red leaders, all most of them, were ready for compromise. But they were not ones making the ultimate decisions.

17 minutes ago via TweetDeck

One alleged stumbling block, according to a senior govt source, is Thaksin who wouldn't drop bargaining for amnesty.

18 minutes ago via TweetDeck

Frm our news meeting: If (secret) talks have not collapsed, they almost. Hope for peaceful end to conflict fading again.

20 minutes ago via TweetDeck

Just noticed CNN's long, detailed Q&A article on the Thai crisis. Whether that has anything to do with an ongoing FB campaign i don't knw.

about 2 hours ago via TweetDeck

Both red shirts and troops are reported to have given foods/water to people stranded in Bon Kai area.

about 2 hours ago via TweetDeck

Gunfire still heard last night in Bon Kai, but relatively speaking it was a calm night.

about 2 hours ago via TweetDeck

Matichon quoted Democrat insiders as saying there's a chance PM would resign after this is all over, to show his responsiblity.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det kan verkigen vara så att militären sköt generalen. Men det kan även va så att Thaksin låg bakom det för att skapa mer kaos och elda upp dom röda enligt min Thaitjej. Enligt henne så bryr han sig inte ett dugg vad som händer med folket han är bara ute efter MAKTEN kosta vad det vill. Även tror hon att han kände sig hotad av honom om makten, han blev med andra ord ett hot mot honom om makten. Det är hennes teori. Kan vara rätt eller fel.

Sakaeo

Hej

Dom som tror att dom röda sköt sin egen general blandar nog ihop filmens och seriernas värld med verkligheten.

Han var naturligtvis mer värd levande för dom röda, om eller snarare när Apishit blir skjuten kommer ni då också att

vara lika säkra på att det är någon inom det Demokratiska partiet som är skyldig, nej knappast.

Och precis lika dummt är det att tro att dom röda skjuter varandra.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Just nu får DrT rätt mycket skit på TV nyheterna.

Seh Daengs dotter vänder sig mot DrT: "Min far dör i hans kamp, och han är lycklig med sin familj och handlar dyra saker i Paris, varför sörjer inte han liksom jag?" (Fritt översatt)

DrT har tidigare vänt sig mot en FN inblandning med motiveringen "FN är inte Thailands fader, det är vi som skall sköta den saken" Nu säger han att Abhisit är korkad som inte vill ha en FN inblandning, snacka om kappvändare.

Intressant att det tas upp på TV nyheterna, kanske någon av de rödas följe ser sanningen om DrT.

Baa

Igår intervjuades en professor i internationell rätt på nyheterna i Sverige och dom diskuterade möjligheterna för FN att medla

Han sa att det är idag omöjligt eftersom det skulle vara rent olagligt för FN att blanda sig i ett lands inre angelägenheter

Det dom kan göra på en laglig väg är att låta några av sina organ utöva påtryckningar och uppmaningar

Enda sättet för FN att verkligen gripa in är om Thailand systematiskt förtrycker alla oliktänkande i det normala vardagslivet, tusentals människor dör etc etc (som det idag se ut i t.ex Iran)

Det som idag pågår i Thailand där folk får ha vilken åsikt dom vill och myndigheterna enbart använder våld för att stoppa olagligheter, terrorism och massdemonstrationer som hotar övrig civilbefolknings "liv och leverne" enligt brott mot normala lagar kan aldrig klassas som sådant läge enligt honom

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu får DrT rätt mycket skit på TV nyheterna.

Seh Daengs dotter vänder sig mot DrT: "Min far dör i hans kamp, och han är lycklig med sin familj och handlar dyra saker i Paris, varför sörjer inte han liksom jag?" (Fritt översatt)

DrT har tidigare vänt sig mot en FN inblandning med motiveringen "FN är inte Thailands fader, det är vi som skall sköta den saken" Nu säger han att Abhisit är korkad som inte vill ha en FN inblandning, snacka om kappvändare.

Intressant att det tas upp på TV nyheterna, kanske någon av de rödas följe ser sanningen om DrT.

Baa

Intressant inlägg, tyvärr så undviker Thaksinanhängarna på MPR all läsning som går emot Thaksin, eller på annat sätt inte känns rätt.

Devisen för dessa är nämligen, "läser jag inte, så finns det inte, Thaksin är gud och gör aldrig fel".

Tillskillnad från dig Baa, så tycks en del här fått stränga order från frugan att på inget vis ifrågasätta den stora husguden och hans förehavande.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns bara en lösning på situationen omedelbart upplösning av parlamentet, ett nyval där alla partier kan presentera sina kandidater utan att domstolar beslutar om detta. I Iran beslutar domstolar vilka som får delta.Thailands härskare borde känna sig i dåligt sällskap.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rykte från Frankie :

The CRES also found one of the red-shirt protest leaders had more than Bt100 million in bank deposits. He will be summoned to substantiate the sources of his huge income.

The unidentified leader was also found to have purchased luxury vehicles and two mansions worth at least Bt10 million each.

Wow! He isn't doing this for democracy and the poor??

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Thaksin är ensamt ansvarig för att ha lurat de fattiga bönderna och allt som pågår i Bangkok!!

Han är minst 85% farigare än Militären med flera.

Han är som en smittsam databugg!!

Abhisit är en obetydlig marionett.

pigge01

Hej

Ja microlån, bättre utbildning, fri sjukvård för fattiga, och att motarbeta korruption, och satsningar på landsbygden m.m

är livsfarligt.

Det kan ju innebära att dom fattiga kan komma ur sin hopplösa situation och då är det bäst att sätta in militären.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

Dom som tror att dom röda sköt sin egen general blandar nog ihop filmens och seriernas värld med verkligheten.

Han var naturligtvis mer värd levande för dom röda, om eller snarare när Apishit blir skjuten kommer ni då också att

vara lika säkra på att det är någon inom det Demokratiska partiet som är skyldig, nej knappast.

Och precis lika dummt är det att tro att dom röda skjuter varandra.

Mvh Isan Lover

Vaknat på fel sida idag ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Omvärlden märkligt tyst om dödandet i Thailand (Säkert inlagd tidigare)

Bara en väg finns ur krisen. Förhandlingar och ett nyval, förr eller senare.

Men det krävs mer än så. Annars fortsätter kaoset. Kanske är internationell medling nödvändig.

Jag ser tre tänkbara framtidsscenarior för Thailand. Inget av dem ljust.

* Rödskjortorna vinner förmodligen ett nyval och får bilda regering.

Snart kommer gulskjortorna att vara ute på gatorna och demonstrera. Vi får samma situation som i dag med skillnaden att gulskjortorna har många maktspelare bakom sig. Kaoset blir än värre.

* Militären genomför en kupp och tar över makten för lång tid framöver. Inga val i sikte.

* Rödskjortorna organiserar sig och tar till vapen på landsbygden. Inbördeskrig är ett faktum.

Ska något av dessa tre scenarier undvikas måste det till kompromisser.

Den traditionella elitens måste acceptera att de inte längre har monopol på makten. De måste dela med sig till underklassen.

Annars går Thailand under.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/analys/wolfganghansson/article7137281.ab

Hej

Denna mening säger allt om vad denna konflikt handlar om enda ifrån militärkuppen till idag.

"Den traditionella eliten måste acceptera att de inte längre har monopol på makten. De måste dela med sig till underklassen"

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu står de röda inför ännu ett vägval...

Hej

Jag är inte så säker på det, man kan ju forsätta rakt fram.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Denna mening säger allt om vad denna konflikt handlar om enda ifrån militärkuppen till idag.

"Den traditionella eliten måste acceptera att de inte längre har monopol på makten. De måste dela med sig till underklassen"

Mvh Isan Lover

Det inlägget säger allt dig.

Vad händer den dag du fattar att detta inte handlar om någon underklass? Kommer din värld gå under då?

Bästa att du förbereder dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Thaksin är den som ryckt i trådarna från första dagen

för att få tillbaka sina pengar och för att hämnas på Thailand

Jag tycker mest synd om dom röda som har blivit lurade att tro det handlar om demokrati

Utan hans pengar hade det kanske varit lungt i Bangkok

Vad tycker dom styrande i Dubai och Montenegro om Takki när han har deras länder som bas för omstörtande verksamhet

Hej

Det som du i din priviligerade värld ser som "omstörtande verksamhet" ser andra mindre bemedlade som en kamp för att

återinföra demokrati och att att återigen låta landets befolkning välja sin PM i fria val, utan inblandning ifrån militär,

adel och Bangkok elit.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja var det inte därför militären kuppa ut thaksin för dom röstat på fel enligt militären och inte visste sitt egna bästa.

Du idi*tförklarar thailändarna genom såna uttryck, undrar om du tycker samma sak vid nästa fria val. vill säga om militären tillåter mer val.

De som är kvar nu är grundlurade. De hade fått igenom sina krav om nyval när deras ledare bestämde sig för att kräva mer och mer. Deras ledare kastade bort valet för egen vinning.

De är grundlurade för att deras största idol, som skulle ansluta sig till dem "När första kulan skjuts" shoppar runt i Paris istället för att uppfylla sina löften.

De är grundlurade för att de inte får se/veta verkligheten av sina ledare utan matas med ensidig propaganda hela tiden.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...