Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Posten Berit

Skulle gärna ta en personlig diskussion med Napas om pågående händelser.

Frågan är bara om man överlever ett möte med henne.

profile2-zz1.jpg

http://www.siamcityl...pas-na-pombejra

Intressant att hon är med i amnesty. Undar vad hon har för roll där? Kanske hon som gör organisationen så tandlös i Thailand med tanke på hennes politiska åsikter.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant att hon är med i amnesty. Undar vad hon har för roll där? Kanske hon som gör organisationen så tandlös i Thailand med tanke på hennes politiska åsikter.

Vad menar du? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad menar du? smile.gif

Kan det vara så enkelt att hon inte tar parti för de röda?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det vara så enkelt att hon inte tar parti för de röda?

Svinigt..eller hur? Hon har nog ingen aning om någonting heller.

Han borde nog säga henne några sanningen ord. smile.gif

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

jester.gif

Men se där är du ju!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Svinigt..eller hur? Hon har nog ingen aning om någonting heller.

Han borde nog säga henne några sanningen ord. smile.gif

Jag försökte men hon välkomnade inte mina åsikter på facebook. :)

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Är har farligare, lika farlig eller mindre farlig än Abhisit?

Thaksin är ensamt ansvarig för att ha lurat de fattiga bönderna och allt som pågår i Bangkok!!

Han är minst 85% farigare än Militären med flera.

Han är som en smittsam databugg!!

Abhisit är en obetydlig marionett.

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Omvärlden märkligt tyst om dödandet i Thailand (Säkert inlagd tidigare)

Bara en väg finns ur krisen. Förhandlingar och ett nyval, förr eller senare.

Men det krävs mer än så. Annars fortsätter kaoset. Kanske är internationell medling nödvändig.

Jag ser tre tänkbara framtidsscenarior för Thailand. Inget av dem ljust.

* Rödskjortorna vinner förmodligen ett nyval och får bilda regering.

Snart kommer gulskjortorna att vara ute på gatorna och demonstrera. Vi får samma situation som i dag med skillnaden att gulskjortorna har många maktspelare bakom sig. Kaoset blir än värre.

* Militären genomför en kupp och tar över makten för lång tid framöver. Inga val i sikte.

* Rödskjortorna organiserar sig och tar till vapen på landsbygden. Inbördeskrig är ett faktum.

Ska något av dessa tre scenarier undvikas måste det till kompromisser.

Den traditionella elitens måste acceptera att de inte längre har monopol på makten. De måste dela med sig till underklassen.

Annars går Thailand under.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/analys/wolfganghansson/article7137281.ab

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aftonbladet är en riktig skittidning som tar alla möjligheter som finns tillgängliga att förmedla en världsbild som förespråkas av dess vänsterfokuserade journalister, oavsett om påståenden bygger på fakta eller inte. Att de sedan dessutom har en tendens att förtiga fakta som motsäger denna världsbild tiger de gärna om.

Dock finns det en del fakta som kan tänkas stödja det som artikeln förmedlar:

- CRES uttalade sig tidigare om att man ämnade använda sig av prickskyttar för att oskadliggöra "terrorister".

- De demonstranter som begår våldsamma handlingar klassificeras som "terrorister", dessa omfattar säkerligen stenkastare, däckbrännare etc. enligt sittande regerings/CRES definition.

- Fotografier samt videosekvenser visar tydligt personer i uniform med kikarsikten på sina gevär.

- Vissa av dessa videosekvenser visar hur dessa personer använder sina vapen.

- Militären har använt sig av så kallade "Live Fire Zones/Areas" med tydlig information om att personer som befinner sig inom dessa kommer beskjutas med skarp ammunition.

Rent krasst kan man säga att Aftonbladet/skribenten förmedlar sina åsikter baserade på ovan fakta. Att dessa fakta dock inte otvetydigt bevisar enskilda händelser är olyckligt. Jag personligen har inte sett faktiska videosekvenser som verkligen visar att militära prickskyttar skjuter de människor som figurerar skadade och/eller döda i bilder och videos.

Å andra sidan har jag svårt att säga att den beskrivning av händelserna som Aftonbladet ger inte är sann. I den kaotiska situation som rått/råder i Bangkok är det omöjligt att säga vad som är sanning eller inte. Ännu mer svårt blir det då jag själv inte befinner mig i landet och kan se händelser med mina egna ögon. Jag och många andra får hålla tillgodo med den medierapportering som är tillgänglig och då både sålla bland, och kritiskt granska, den information vi tilldelas och tar till oss.

Förhoppningsvis kommer utredningar i senare skede visa tydligare vad som egentligen hänt de senaste månaderna och dagarna... om det någonsin tillsätts oberoende granskningar vilket dock inte tycks troligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Men se där är du ju!

Nu fick du sista ordet. Jag vet inte hur jag ska tackla din vassa tunga som lik en dolk stack mig i arslet.

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Put the warfare aside to make way for peace

It is about time the government and the red shirts come to an honourable agreement, otherwise Thailand will remain engulfed in a protracted war.

Violence will continue to escalate if the two warring sides fail to bring about a tactical breakthrough to pave the way to negotiations.

The government is wielding military might, while the red shirts are acting in defiance. True to their primal instincts, the two will just continue fighting and sizing each other up before they are ready for parley.

In less than four days, since government forces began blockading the red-shirts' Rajprasong rally site, 35 people have died and 255 injured. And the death toll is rising.

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/05/18/politics/Put-the-warfare-aside-to-make-way-for-peace-30129575.html

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här texten stämmer bra.

Dr T har bollen.Han kan när som helst avsluta demonstrationerna.(om han vill)

Eller är det fler som finansierar det hela?

Why bother with the UN when Thaksin himself is a key to help solve the conflict and put an end to the bloodshed.

Why can’t Thaksin just instruct the red-shirt leaders to end the protest and allow the protesters to return home instead of asking for the UN’s help? It is an open secret that the leaders are still answerable to him and often consult him

Här fick jag svaret på vem som betalar för kaoset

http://www.bangkokpost.com/news/local/37474/udd-leader-admits-protest-funds-come-from-thaksin

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Nu fick du sista ordet. Jag vet inte hur jag ska tackla din vassa tunga som lik en dolk stack mig i arslet.

Nej det var dumstruten som trillade ner.du passerade just den nivån där t.o.m den lämnar dig. :na:

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessa uppgifter blir ju svåra att "spinna" för den röda propagandamaskinen. En av deras egna ganska välkända ledare namnger vilka som sponsrar statskuppen. Misstänker att Kuhnying Sudarat packar sin väska i detta nu om hon inte redan lämnat landet som de flesta andra i klanen runt Thaksin.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu står de röda inför ännu ett vägval...

post-3473-12741366611_thumb.jpg

post-3473-12741366611_thumb.jpg

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessa uppgifter blir ju svåra att "spinna" för den röda propagandamaskinen. En av deras egna ganska välkända ledare namnger vilka som sponsrar statskuppen. Misstänker att Kuhnying Sudarat packar sin väska i detta nu om hon inte redan lämnat landet som de flesta andra i klanen runt Thaksin.

Ja att donera pengar till ett politiskt parti är ju förbjudet i Thailand?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja att donera pengar till ett politiskt parti är ju förbjudet i Thailand?

Du verkar vara lite grinig i kväll... har det hänt något som irriterar dig? B)

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Du verkar vara lite grinig i kväll... har det hänt något som irriterar dig? B)

Grinig ikväll? tycker jag vart så lugn och försynt så.

Är det nått särskilt du tänker på?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja att donera pengar till ett politiskt parti är ju förbjudet i Thailand?

Exakt när blev UDD ett politiskt parti?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt när blev UDD ett politiskt parti?

Du definierar dom väl som en terrorist grupp antar jag?

Men visst, Politiskt organisation är en bättre benämning på dom.

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du definierar dom väl som en terrorist grupp antar jag?

Men visst, Politiskt organisation är en bättre benämning på dom.

Ett gäng grundlurade idi*ter ligger närmare till hands...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett gäng grundlurade idi*ter ligger närmare till hands...

Hur skall vi benämna deras lilla hejarklack här då? ;)

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Här fick jag svaret på vem som betalar för kaoset

http://www.bangkokpo...me-from-thaksin

Ja , det fick vi verkligen!!

Den artikeln behöver det klistras in lite av, så dom som skummar inte missar den. Det är risk att den annars bara glider förbi!! Här är ett utdrag:

UDD leader admits protest funds come from Thaksin

  • Published: 18/05/2010 at 12:00 AM
  • Newspaper section: News

"A United Front for Democracy against Dictatorship leader has admitted the red shirt rally has received financial support from ousted prime minister Thaksin Shinawatra and Khunying Sudarat Keyuraphan, the former deputy leader of the dissolved Thai Rak Thai party ."I accept that Thaksin himself and some politicians, including Khunying Sudarat, have given us financial support, as have other donors, but I don't know how much they've donated," UDD co-leader Jaran Dithapichai said on the Ratchaprasong rally stage last night.

"What's wrong with that? Rallies have costs and we need donors. Even other UDD members and myself have had to spend our personal funds on the rally."

Mr Jaran's statement came after the Centre for the Resolution of the Emergency Situation (CRES) announced plans on Sunday to freeze the financial transactions of 106 people and companies it believed had provided funding for red shirt activities.

A CRES source said the ban would be extended to cover at least 10 other individuals and companies including Work Supply Co, BBD Development Co, BBD Property Co and SC Asset Corporation."

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...