Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Posten Berit

jag såg den.

mvh. Lars

Såg du gula skjortan på mannen som förde fram ungen?

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

GammalDansken

Ja, det krävs ett facebook-konto för att läsa. Har du inget?

Nej tack, inget fb för mig.

Tack för utdraget.

Tydligen inte bara jag som klagar på ensidig rapportering.

:-):-) mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Gunmen target innocent people: CRES

There were about five to ten armed men firing at innocent people from a building near the Century Hotel, Col Sansern Kaewkamnerd,

Centre for the Resolution of Emergency Situation (CRES) spokesman, said on Monday night.

These men dressed like soldiers, he said.

According to Col Sansern, they fired shots from the 24th floor of Cheewathai building.

Authorities were trying to pressure them but the operation was done with difficulty because the building was under construction, he said.

Col Sansern also said that these armed men must be supporters of the red-shirts, because no one can enter the area except red-shirt protesters.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej tack, inget fb för mig.

Tack för utdraget.

Tydligen inte bara jag som klagar på ensidig rapportering.

smiley.gifsmiley.gif mvh

Den är faktiskt väldigt väldigt intressant. Bland det intressantaste jag läst och den väcker många frågor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Den är faktiskt väldigt väldigt intressant. Bland det intressantaste jag läst och den väcker många frågor.

Ville lämna en kommentar, men det verkar inte gå. Är det bara öppet för Abhisit-anhängare eller är det nån inställning jag missat?

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här texten stämmer bra.

Dr T har bollen.Han kan när som helst avsluta demonstrationerna.(om han vill)

Eller är det fler som finansierar det hela?

Why bother with the UN when Thaksin himself is a key to help solve the conflict and put an end to the bloodshed.

Why can’t Thaksin just instruct the red-shirt leaders to end the protest and allow the protesters to return home instead of asking for the UN’s help? It is an open secret that the leaders are still answerable to him and often consult him

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Att tyst se på är inte att ta annsvar för Thailand.

Många Thailändare säger jag är inte gul eller röd och emot allt som har skett ända sedan militärkuppen.

Det är klart att militären måste röjer upp vi kan ju inte ha det så här i BKK hör man folk säga.

En del tycker att regeringen skall avgå andra säger det blir bara nya demonstrationer.

Alla är överens det är hemskt att människor skall behöva dö.

Hur kommer det att sluta.

Genom sensur och propaganda har de retat upp en del av folket till den grad att vissa av dem kommer att bli självmordsbombare och riktiga terrorister. Familjer som öppet har varit gula kommer att få leva med ett verkligt terrorhot och de som inte är röd eller gula och inte tog ställning kommer hamna i vägen.

Det finns nog många röda som kommer säga att med demonstrationer eller friaval kommer vi aldrig se någon förändring nästa gång andvänder vi inte våra gamla och barn utan de gulas.

Eller kommer de röda i Thailand acceptera sig besegrade och återgå till livet utan åsiktsfrihet friaval ML-lagar och acceptera sig som smutsen under de gulas fötter.

Moo

Link to comment
Dela på andra sajter

Ville lämna en kommentar, men det verkar inte gå. Är det bara öppet för Abhisit-anhängare eller är det nån inställning jag missat?

Japp...öppen framför allt för Abhisitanhängare. Sorry! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Såg du gula skjortan på mannen som förde fram ungen?

Oj du är verkligen i förnekelsefasen.eller bara lite provokativ så här på kvällen??

Se gärna här;

http://www.maipenrai.se/forum/topic/8760-detta-hander-just-nu/page__view__findpost__p__180551

http://twitpic.com/1ojv07/full

http://www.maipenrai.se/forum/topic/8760-detta-hander-just-nu/page__view__findpost__p__180570

Jag förstår att det svider att se hur denne man hanterar ett litet barn.

De röda har i alla fall lärt sig hur att använda barn som sköldar.

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Oj du är verkligen i förnekelsefasen.eller bara lite provokativ så här på kvällen??

Se gärna här;

http://www.maipenrai.../page__st__4770

http://twitpic.com/1ojv07/full

http://www.maipenrai...post__p__180570

Jag förstår att det svider att se hur denne man hanterar ett litet barn.

De röda har i alla fall lärt sig hur att använda barn som sköldar.

Hahaha.. Tog ett tag innan du fattade det.

Sorry, men jag har svårt att svara allvarligt på dina inlägg då jag bara inte kan ta dom som seriösa.

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan verkigen vara så att militären sköt generalen. Men det kan även va så att Thaksin låg bakom det för att skapa mer kaos och elda upp dom röda enligt min Thaitjej. Enligt henne så bryr han sig inte ett dugg vad som händer med folket han är bara ute efter MAKTEN kosta vad det vill. Även tror hon att han kände sig hotad av honom om makten, han blev med andra ord ett hot mot honom om makten. Det är hennes teori. Kan vara rätt eller fel.

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan verkigen vara så att militären sköt generalen. Men det kan även va så att Thaksin låg bakom det för att skapa mer kaos och elda upp dom röda enligt min Thaitjej. Enligt henne så bryr han sig inte ett dugg vad som händer med folket han är bara ute efter MAKTEN kosta vad det vill. Även tror hon att han kände sig hotad av honom om makten, han blev med andra ord ett hot mot honom om makten. Det är hennes teori. Kan vara rätt eller fel.

Sakaeo

Ungefär som man kan misstänka att de "gamla pengarna" kände inför Thaksin och därför såg till att göra sig av med honom och hans anhang genom kupper och annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hahaha.. Tog ett tag innan du fattade det.

Sorry, men jag har svårt att svara allvarligt på dina inlägg då jag bara inte kan ta dom som seriösa.

Det är utmärkt för jag förväntar mig inte svar från en clown.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan verkigen vara så att militären sköt generalen. Men det kan även va så att Thaksin låg bakom det för att skapa mer kaos och elda upp dom röda enligt min Thaitjej. Enligt henne så bryr han sig inte ett dugg vad som händer med folket han är bara ute efter MAKTEN kosta vad det vill. Även tror hon att han kände sig hotad av honom om makten, han blev med andra ord ett hot mot honom om makten. Det är hennes teori. Kan vara rätt eller fel.

Sakaeo

Den teorin börjde ju luftas redan den 10 april efter att Seh Daeng och hans "Ronin warriors" överrumplande militären som hade sköldar och gummikulor mot Seh Daengs legosoldater. Bland annat ett attentatsförsök mot en kraftledningsstation i Ayutthaya talar ju för det, hade den lyckats hade i princip hela Bangkok mörklagts och då hade det nog räckt med Seh Daengs kanske 500 legosoldater för att genomföra en militärkupp innan förbanden ute i landet hinner att reagera. Kom ihåg att det var först efter det som militären kallade in förstärkningar och ersatte värnpliktiga med yrkessoldater.

Hade Seh Daeng lyckats med sin kupp är jag inte så säker på att han velat lämna över den nyfunna makten till Thaksin till exempel...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan verkigen vara så att militären sköt generalen. Men det kan även va så att Thaksin låg bakom det för att skapa mer kaos och elda upp dom röda enligt min Thaitjej. Enligt henne så bryr han sig inte ett dugg vad som händer med folket han är bara ute efter MAKTEN kosta vad det vill. Även tror hon att han kände sig hotad av honom om makten, han blev med andra ord ett hot mot honom om makten. Det är hennes teori. Kan vara rätt eller fel.

Sakaeo

Tack Sakaero!

Detta är mycket bra skrivet!!

Thaksin är en riktigt farlig ful fisk!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Det är utmärkt för jag förväntar mig inte svar från en clown.

jester.gif

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Tack Sakaero!

Detta är mycket bra skrivet!!

Thaksin är en riktigt farlig ful fisk!

pigge01

Är har farligare, lika farlig eller mindre farlig än Abhisit?

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...