Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

5000 poster skit :drinks:

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tallviking

I Tallvikings försvar så läser jag hans text endast som att texten som användes för vad som hände i Sverige också råkade passa in på vad som händer i Thailand nu.

Inget samband mellan AFA eller de röda.

Precis som Tommy nästan skriver.

Klarsynt :great:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu försöker du göra enkla saker till rena omöjligheter.

Utan kikarsikte och under 200 m kan ett barn träffa rätt med kikarsikte ännu enklare, och dom fångar som i så fall blev fri släppta är nog gamla militärer ändå.

Men som sagt var rent hypotetiskt vilka som skjutit, tror regeringen gör allt för att sprida desinformation för att folk ska följa upp olika ledtrådar när regeringen är dom skyldiga från första början.

Det är uppenbart att du aldrig har varit i ett fängelse i Thailand.

Varför tror du att poliser, militärer och politiker gör allt de kan i och med domstolen för att slippa straff?

Jo, för att när väl porten slår igen bakom dig sitter du där och kan bara hoppas på att kungen ska ha förbarmande över dig.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Newin fick ju sin hämnd på Thaksin när han helt enkelt tog sina mannar från PPP och bildade BJT istället för att låta dem ingå i det nybildade PTP och bildade regering med Demokraterna. Det var nog en gigantisk felkalkylering av Dr T.

Sen ska man nog ta Wengs uttalande med ett par skopor salt, det är inte så lätt att plocka ut fångar ur fängelser i Thailand och bara för att man sitter där så blir man inte en duktig prickskytt. Inga av de fängelser jag besökt i Thailand har haft en skjutbana för fångarna. Bortsett från Bang Khwang då-men där var det inte fångarna som hade vapnen.

Att de är fångar som kommit ut är nog som du säger ganska tveksamt. Men att Newin skulle skicka ut huliganer från sin "privatarme" från Buriram för att skapa kaos och missgynna de röda är däremot inte helt otroligt.

Han är ju en av dem som kan tänkas vara helt rökt om Thaksin eller de röda skulle ta makten igen. Får känslan av att han gick "all in" när han bytte sida och är en av dem som har mest att förlora i det långa loppet.

Jag tror ju inte det är en person Demokraterna heller egentligen vill ha med på tåget om det inte vore för att hans parti är helt avgörande för att majoriteten i parlamentet skall hållas som nu.

Det är inte bare gamle Dr T som gått på en nit där. Newin har ju representerat alla sidor i Thailand egentligen, samt även svikit dem flesta iallafall en gång.

http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/22132/if-i-were-newin-chidchob

Ändrades av zwa
Link to comment
Dela på andra sajter

5000 poster skit drinks.gif

Låt mig gissa... det har gått upp ett ljus att du egentligen inte begriper så mycket? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

5000 poster skit :drinks:

Hur många procent av dom står du för då ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

RT@tulsathit: Govt may soon leak financial info of some red leaders that could make many jaws drop

Link to comment
Dela på andra sajter

tri26 Interesting that buildings reds claim housed snipers are all run by extremely pro gov people: Dusit, LPN Dev, Chula Hosp. Just saying.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Såg du några civila som militären tagit död på inte jag. Vist är detta propaganda så begriper du ingen ting Har du inte läst om propaganda i skolan förstår jag att du inte kan vara så gammal så att du har egen erfaren av propaganda men nu får du praktisk erfaren het av hur det fungerar. Vet ej hur många Tvkanaler man lägger beslag på men här i Isan är det fem. Gogla vad är propaganda.

Vad är det för trams? Kryp tillbaka under stenarna. Det du skriver är dumheter. Menar du att bara för att det finns bilder/vidoes som inte stöder de röda; ja då är det propaganda! :diablo:

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Man kan rätt tydligt se att det är en kvinna. Lägligt att sprida denna typen av bilder innan dom rycker in i demonstrationsomrdået. Bilden ska väl legitimera deras mord på

kvinnorna i området, ty de är inget annat än hemska, maskerade och beväpnade terrorister.

Patetiskt! Du blir bara sämre och sämre. Är du sjuk?

det är dåligt att någon skjuter på någon annan. OM man gör det finns risken att man blir beskjuten tillbaka. Bättre sätta upp små barn på barrikaderna så man får många mediapoäng, skulle något barn dö av en förlupen kula. DET är terror av den värsta sort!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Dom skjuter kinapuffar med slangbellorna!!!!!!!!!!!!!!!!!

TERRORISTER!!!! :ironi:

Lite tillägg så du får det helt korrekt;

Skjuter M79, slänger brandbomber, sparkar och slår oskyldiga, skjuter RPG, skjuter med handeldvapen, bränner byggnader mm.

Ja du har rätt; TERRORISTER!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Här har ni lite att tugga i er, rödbusar! :-)

http://www.youtube.c...h?v=6xYfbUIGqW4

http://www.youtube.com/watch?v=6xYfbUIGqW4

Ändrades av Surin P3
youtube infogad med youtube-knappen

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Hela din text bygger på att du gjort tolkningar på det jag skrev. Inte direkt första gången du spårar fel där

Så håll dig till det man skriver istället så blir livet enklare för oss alla.

Du skrev bland annat att de roda inte hade nagot direkt stod innan valdsamheterna och annu mindre sedan de borjat. De manniskorna som numera ar ute pa gator och torg verkar inte halla med. Du kan val ga och tala om for dem att de inte stoder de roda och bums skall ga hemma och dricka te istallet. Framforallt de 2000-3000 nya som dykt upp vid Klong Toey sedan igar - ledda av personer som tidigare hallt sig neutrala men nu anser militar och regering gatt for langt.

Sen har jag pa kann att livet aldrig riktigt kommer bli enkelt for dig - trots att du forsoker forenkla verkligheten har i Bangkok till hur du vill se den dar borta i Sverige.

Jag stodjer absolut inte de roda - men ser inget skal att komma med direkt falska pastaenden for det. De roda hade och har relativt stort stod. Det rader det knappast nagon tvivel om. Det ar just det som ar karnan i det langsiktiga problemet. Deras stod kommer inte forsvinna sa lattvindigt och om inte en rimlig kompromiss nas kommer mkt missnoje bubbla pa manga hall i landet.

Link to comment
Dela på andra sajter

AP: Thai govt said it'd accept cease-fire offer from Red protest leader if fighters return to their camp in central Bangkok. /via @dicklp

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

5000 poster skit :drinks:

Nej så många har du inte skrivit :-):drinks:

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Nu försöker du göra enkla saker till rena omöjligheter.

Utan kikarsikte och under 200 m kan ett barn träffa rätt med kikarsikte ännu enklare, och dom fångar som i så fall blev fri släppta är nog gamla militärer ändå.

Men som sagt var rent hypotetiskt vilka som skjutit, tror regeringen gör allt för att sprida desinformation för att folk ska följa upp olika ledtrådar när regeringen är dom skyldiga från första början.

Nu är det visserligen så att de röda använder barn som sköldar. Jag har än inte sett dem direkt med vapen men inget förvånar mig längre.

Du är nog den som förenklar! Jag har utbildad 100-tals soldater bland annat i skytte och det är lånnnggt ifrån så som du säger. Det tror jag att även du egentligen vet.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Bättre sätta upp små barn på barrikaderna

Nu har du allt gått för långt!

Hur kan du förespråka att man ska sätta upp små barn på barrikaderna? Har du ingen moral eller empati???

Jag hade mina aningar om dig, men visste inte att du skulle sjunka så lågt.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Vissa är beredda att dö för friheten. Det kanske är svårt att förstå för en svenne som tar det för givet.

Jo men det gäller uppenbarligen inte de röda ledarna som nu flyr med svansen mellan benen. Thaksvin har inte ens dykt upp än...han som så sturskt lovade att står främst på barrikaderna och kämpa med de röda. han har ett helvete att välja rätt grejer vid Louis Vitton i Paris.

Imponerande!!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Appropa vinklad media - en del ar inte helt nojda med CNN: http://www.facebook.67&id=277701868

Ä nyfiken på vad du menar men din länk går till en sida som kräver inloggning?

smiley.gifsmiley.gif

(2 smileys på P3's inrådan, så frågan inte ska uppfattas av han som gnällig)

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Nu har du allt gått för långt!

Hur kan du förespråka att man ska sätta upp små barn på barrikaderna? Har du ingen moral eller empati???

Jag hade mina aningar om dig, men visste inte att du skulle sjunka så lågt.

Visserligen förstår jag att du trott jag var rödskjorta men nu kommer överraskningen..det är fel. :dance1:

Det är ju de röda som har för vana att sätta upp barn som sköldar på barrikaderna. Tyvärr tog Youtube bort det. Antagligen för stötande för folk. Personligen tycker jag tuben borde fått vara kvar. Ett fint bomärke för de röda.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Visserligen förstår jag att du trott jag var rödskjorta men nu kommer överraskningen..det är fel. dance1.gif

Det är ju de röda som har för vana att sätta upp barn som sköldar på barrikaderna. Tyvärr tog Youtube bort det. Antagligen för stötande för folk. Personligen tycker jag tuben borde fått vara kvar. Ett fint bomärke för de röda.

Dom tog väl bort det för att det var förfalskad propaganda, om det nu fanns nån video överhuvudtaget.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom tog väl bort det för att det var förfalskad propaganda, om det nu fanns nån video överhuvudtaget.

jag såg den.

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Visst ar det sa - ar nog en trist make och pappa just nu eftersom man sitter limmad vid antingen datorn, tv' eller mobilen som den nyhets-junkie man ar.

Detta trots att jag flytt staden till forman for Cha-Am och ett par dagar pa stranden.

Appropå läsning smile.gif

Framsidan på http://www.bangkokpost.com/news/ just nu.

post-6378-127411947274_thumb.jpg

post-6378-127411947274_thumb.jpg

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Ä nyfiken på vad du menar men din länk går till en sida som kräver inloggning?

smiley.gifsmiley.gif

(2 smileys på P3's inrådan, så frågan inte ska uppfattas av han som gnällig)

Ja, det krävs ett facebook-konto för att läsa. Har du inget?

Dear Sirs/Madams,

Recently, CNN Thailand Correspondents Dan Rivers and Sarah Snider have made me seriously reconsider your agency as a source for reliable and accurate unbiased news. As of this writing, over thousands of CNN’s viewers have already begun to question the accuracy and dependability of its reporting as regards events in Afghanistan, Haiti, Iraq, Iran, etc., in addition to Bangkok.

As a first-rate global news agency, CNN has an inherent professional duty to deliver all sides of the truth to the global public who have faithfully and sincerely placed their trust and reliance in you. Your news network, by its longtime transnational presence and extensive reach, has been put in a position of trust and care; CNN’s journalists, reporters, and researchers have a collective responsibility to follow the journalist's code and ethics to deliver and present facts from all facets of the story, not merely one-sided, shallow and sensational half-truths. The magnitude of harm or potential extent of damage that erroneous and fallacious news reporting can cause to (and exacerbate), not only a country’s internal state of affairs, economic well-being, and general international perception, but also the real lives and livelihood of the innocent and voiceless people of that nation, is enormous. CNN should not negligently discard its duty of care to the international populace by reporting single-sided or unverified facts and distorted truths drawn from superficial research, or display/distribute biased images which capture only one side of the actual event.

Mr. Rivers and Ms. Snider have NOT done their best under these life-threatening circumstances because many other foreign correspondents have done better. All of Mr. Rivers and Ms. Sniders' quotes and statements seem to have been solely taken from the anti-government protest leaders or their followers/sympathizers. Yet, all details about the government’s position have come from secondary resources. No direct interviews with government officials have been shown; no interviews or witness statements from ordinary Bangkok residents or civilians unaffiliated with the protesters, particularly those who have been harassed by or suffered at the hands of the protesters, have been circulated.

Why the discrepancy in source of information? Why the failure to report all of the government’s previous numerous attempts to negotiate or invitations for protesters to go home? Why no broadcasts shown of the myriad ways the red protesters have terrorized and harmed innocent civilians by burning their shops, enclosing burning tyres around apartment buildings, shooting glass marbles at civilians from high altitudes, attacking civilians in their cars, and worst of all, obstructing paramedics and ambulances carrying civilians injured by M79 grenade blasts during the Silom incident of April 24, 2010, thereby resulting in the sole civilian casualty? The entire timeline of events that have forced the government to take this difficult stance has been hugely and callously ignored in deference to the red ‘underdogs’.

Mr. Rivers and Ms. Snider’s choice of sensational vocabulary and terminology in every newscast or news report, and choice of images to broadcast, has resulted in law-abiding soldiers and the heavily-pressured Thai government being painted in a negative, harsh, and oppressive light, whereas the genuinely violent and law-breaking arm of the anti-government protesters - who are directly responsible for overt acts of aggression not only against armed soldiers but also against helpless, unarmed civilians and law-abiding apolitical residents of this once blooming metropolis (and whose actions under American law would by now be classified as terrorist activities) – are portrayed as righteous freedom fighters deserving of worldwide sympathy and support. This has mislead the various international Human Rights watchdogs to believe the Thai government are sending trigger-happy soldiers out to ruthlessly murder unarmed civilians without just cause.

As a current resident of "war zone" Bangkok who has experienced the effect of the Red protests first hand and is living in a state of constant terror and anxiety as to whether her family, friends, and home would get bombed or attacked by the hardcore anti-government vigilantes/paramilitary forces - I appeal to CNN's professional integrity to critically investigate and scrutinize the misinformed news reporting of your above-named correspondents. If they are incapable of obtaining genuine, authentic facts from any other source except the Red Protest leaders and red-sympathizing Thai translators or acquaintances, or from fellow non-Thai-speaking journalists who are similarly ignorant of Thai language, culture, history, and society, then perhaps CNN should consider reassigning field correspondents to Thailand.

I implore and urge you to please take serious action to correct or reverse the grave injustice that has been done to the Thai nation, her government, and the majority of law-abiding Thai citizens and expatriate residents by having endorsed and widely circulated poorly researched and misrepresented news coverage of the current ongoing political unrest and escalating violence in Thailand.

Copies of this open letter have also been distributed to other local as well as international news media and social networks for public information. Please feel free to contact me further should you require any additional concrete and reputable evidence in substantiation and corroboration of my complaints and claims stated hereinabove.

Thank you.

Yours faithfully,

Napas Na Pombejra, B.A., LL.B. (Lond.)

Bangkok, Thailand

May 17, 2010

Addendum

Enclosed herewith for your attention and information some examples of other quality international news bulletins by respectable foreign journalists so you may assess at your leisure the sub-par quality and misleading nature of Mr. Rivers and Ms. Sniders' journalism:

1. New York Times: http://www.nytimes.com/2010/05/16/world/asia/16thai.html

2. Fox News/Associated Press:

(i) http://www.foxnews.com/world/2010/05/16/chaos-continues-Thailand-govt-rejects-talks-continues-crackdown-killed/

(ii) http://www.foxnews.com/world/2010/05/17/thai-red-shirt-general-dies-chaos-continues/

3. Global Post: http://www.globalpost.com/dispatch/Thailand/100514/Thailand-protests-Bangkok

4. NHK: http://www.nhk.or.jp/daily/english/17_15.html

5. Al Jazeera: http://english.aljazeera.net/programmes/listeningpost/2010/04/2010423171540981286.html

6. Deutsche Welle (English media in Germany):

http://www.dw-world.de/dw/article/0,,5575254,00.html

7. Local English daily newspaper’s chronology of events on Day 3 of “War in Bangkok”:

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/05/17/politics/What-went-down-30129533.html

Youtube Videos, images, articles showing what CNN has failed to circulate:

1.

2.

3.

4. http://www.youtube.com/watch#!v=4hmSPbugDAA&feature=related

5.

6. http://www.youtube.com/watch#!v=XRi6m7QG06M&feature=related

7. http://www.youtube.com/watch#!v=Aws3ZMXzNjs&feature=related

8. http://www.youtube.com/watch#!v=giuEOQ62n6E&feature=related

9. http://www.youtube.com/watch#!v=yy3a73Y6fBg&feature=related

10.

11.

12. http://www.youtube.com/watch#!v=LXMmQReCKVg&feature=related

13. http://www.youtube.com/watch#!v=FWN7zYV7_Bo&feature=related

14.

15. http://www.youtube.com/watch?v=ioOrreuQ94c

16. http://tweetphoto.com/22647514

17. http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/37395/put-an-end-to-this-rebellion?awesm=fbshare.me_AMdZh

18. http://www.facebook.com/photo.php?pid=333752&id=118996168116475

19. http://www.youtube.com/watch#!v=El-zPySi9cQ&feature=related

20. http://www.youtube.com/watch#!v=KzcVcHokaVM&feature=related

21.

22. http://www.youtube.com/watch#!v=34hSEPOC71g&feature=related

23. http://www.youtube.com/watch#!v=kuAQyc5d1HY&feature=related

24. http://www.youtube.com/watch#!v=Pv9Hpfb6gNE&feature=related

25.

26. http://www.facebook.com/photo.php?pid=328250&o=all&op=1&view=all&subj=122351831122683&aid=-1&id=1785951766

27. http://www.facebook.com/photo.php?pid=5959829&o=all&op=1&view=all&subj=122351831122683&aid=-1&id=506055218

28. http://www.facebook.com/photo.php?pid=5960844&o=all&op=1&view=all&subj=122351831122683&aid=-1&id=506055218

29. http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/8684405.stm

30. http://www.facebook.com/video/video.php?v=428905841067&ref=mf

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...