Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Min 5 Bahts gissning är någon form av eldupphor från i kväll. Dotterns skola har hållits stängd idag och vi fick information att den formodligen kommer hållas stängd hela veckan. När jag steg av planet i Guangzhou for ett par timmar sedan hade jag dock ett SMS som sade att skolan är oppen imorgon. Kan givetvis vara en ren chansning från skolledningens sida men med tanke på att stora delar av Demokraternas, PTPs, UDDs, PADs och deras sponsorers barn och släktingar går på skolan så kan det också vara insiderinformation de fått.

När det gått så långt att ledarnas barn stors när de ska sitta sina examen for att komma in på Harvard och MIT då får man ändå ta en liten paus i galenskaperna wink.gif .

Man får väl hoppas på nån politisk lösning, Några med vettet i behåll måste väl finnas på båda sidor.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Min 5 Bahts gissning är någon form av eldupphor från i kväll. Dotterns skola har hållits stängd idag och vi fick information att den formodligen kommer hållas stängd hela veckan. När jag steg av planet i Guangzhou for ett par timmar sedan hade jag dock ett SMS som sade att skolan är oppen imorgon. Kan givetvis vara en ren chansning från skolledningens sida men med tanke på att stora delar av Demokraternas, PTPs, UDDs, PADs och deras sponsorers barn och släktingar går på skolan så kan det också vara insiderinformation de fått.

När det gått så långt att ledarnas barn stors när de ska sitta sina examen for att komma in på Harvard och MIT då får man ändå ta en liten paus i galenskaperna wink.gif .

Tror snarare att de inser att de inte kan lösa konflikten om de ska sitta hemma och passa barnen.

Därför tvingade de skolan att öppna så de kan göra sina jobb i morgon.

Lösning kommer efter lunch i morgon alltså. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det viskas lite om ett eld upphör och en dörr öppen för de efterlysta ledarna att försvinna ut ur landet igenom.

På så sätt klarar sig Thaksin, han kan skylla på att de flyende ledarna inte följde hans instruktioner och det därför spårade ur. Han behåller delar av sin popularitet samtidigt som han hugger de röda ledarna i ryggen. Men han har ju gjort det förr så det skulle i så fall inte vara någon ny grej för honom. Kom ihåg hur han körde över Newin till förmån för de som ville ha Somchai istället för Samak när Samak faktiskt kunde återinsättas som PM.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Att du inte skulle valja bockerna BTT ar knappast nagon skrall!

Sag du bilden? Precis allt var rensat utom just bockerna. Allt fran tops till Wettex-trasor.

Abhisit har ju klippt elen, så det blir rätt svårt att läsa i mörkret.

Men vem har ro att sätta sig ner med en bok när man vet att bödeln kan komma vilken minut som helst?

Hur mycket tid lägger du själv ner i skönlitteratur just nu wille? Jag tror du precis som jag är mer intresserad av utvecklingen i BKK än nån saga.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Hej

Du har mycket riktigt tagit avstånd ifrån "Militärkuppen, Flygplatsockupationen, Sättet Demokraterna kom till makten på,

Jag tar också avstånd från att regeringen skickar ut militär for att skjuta på demonstranterna"

Och det ska du ha + för, men när det gäller att thaksin och dom röda vill få till ett blodbad tror jag att du är fel ute.

För jag tror faktiskt fortfarande att det är ett nyval som gäller för dom, och dom känner sig nog ganska säkra på att vinna

ett sådant, och kanske är det t.o.m möjligt att få egen majoritet nu när regeringen med demokraterna har skämt ut sig på

detta sätt.

Mvh Isan Lover

Jag skrev ett inlägg for 8 timmar sedan och jag får bläddra 14 sidor for att hitta det, imponerande intresse om inte annat great.gif .

Jag tror inte en endaste rod demonstrant ville ha ett blodbad. Jag tror inte heller att ett blodbad var Thaksins eller de roda ledarnas forsta alternativ, de hade nog räknat med den där miljoner demonstranter de så ofta pratade om och att regeringen då skulle lagt sig platt med ett omedelbart nyval. När det inte blev så fick ju Seh Daeng helt plotsligt mycket storre ansvar medans Veera, den mest moderate, knuffades undan och senare lämnade. Jag tror att Thaksin och åtminstonde Seh Daeng och Arisamun inte grät alltfor många tårar när militären borjade gora bort sig och det kommer nog visa sig att de var väldigt medskyldiga till att det hände.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

RT @travelfish: Thaksin is a man of his word. He promised to solve BKK traffic problem during his election campaign. Now it's car-free! ... :ironi:

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

veen_NT (20.30) Erawan centre report; 271 injured and 35 dead.

Det verkar som att det har lugnat ner sig avsevärt med skjutandet.

Eller så har folk lärt sig att hålla sig borta från gator och avspärrningar.

DatumDödade

14 13

15 11

16 9

17 2

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Abhisit har ju klippt elen, så det blir rätt svårt att läsa i mörkret.

Men vem har ro att sätta sig ner med en bok när man vet att bödeln kan komma vilken minut som helst?

Hur mycket tid lägger du själv ner i skönlitteratur just nu wille? Jag tror du precis som jag är mer intresserad av utvecklingen i BKK än nån saga.

Visst ar det sa - ar nog en trist make och pappa just nu eftersom man sitter limmad vid antingen datorn, tv' eller mobilen som den nyhets-junkie man ar.

Detta trots att jag flytt staden till forman for Cha-Am och ett par dagar pa stranden.

Link to comment
Dela på andra sajter

terryfrd Weng is repeating rumours, e.g. Newin took convicts out of jail & made them snipers for reduced sentences. More evidence required, he admits

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Appropa vinklad media - en del ar inte helt nojda med CNN: http://www.facebook.67&id=277701868

Jag förstår att CNN:s reportager inte faller alla i smaken. Nu är det ju så att dom rapporterar det dom ser och inte vad vissa vill höra eller vad väldigt otydliga youtubeklipp visar. Det finns det andra som rapporterar om.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Abhisit har ju klippt elen, så det blir rätt svårt att läsa i mörkret.

Men vem har ro att sätta sig ner med en bok när man vet att bödeln kan komma vilken minut som helst?

Hur mycket tid lägger du själv ner i skönlitteratur just nu wille? Jag tror du precis som jag är mer intresserad av utvecklingen i BKK än nån saga.

Varför åker de inte hem då?

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Det viskas lite om ett eld upphör och en dörr öppen för de efterlysta ledarna att försvinna ut ur landet igenom.

På så sätt klarar sig Thaksin, han kan skylla på att de flyende ledarna inte följde hans instruktioner och det därför spårade ur. Han behåller delar av sin popularitet samtidigt som han hugger de röda ledarna i ryggen. Men han har ju gjort det förr så det skulle i så fall inte vara någon ny grej för honom. Kom ihåg hur han körde över Newin till förmån för de som ville ha Somchai istället för Samak när Samak faktiskt kunde återinsättas som PM.

Fast å andra sidan borde det väl vara automatisk + karma varje gång någon kör över Newin. Tvivlar inte en sekund på att sista twittern från NoBuzz har lite sanning i sig.

Det kostade visserligen regeringsplatsen nu men jag kan ju inte minnas att den gamle Samak gjorde så stort avtryck mer än att bråka med Kambodja och laga mat i TV. Då var Somchai en mycket bättre person, inte minst för han inte har så många lika begravda jämfört med Samak som har en hel massgrav i köksträdgården.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Varför åker de inte hem då?

Vissa är beredda att dö för friheten. Det kanske är svårt att förstå för en svenne som tar det för givet.

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår att CNN:s reportager inte faller alla i smaken. Nu är det ju så att dom rapporterar det dom ser och inte vad vissa vill höra eller vad väldigt otydliga youtubeklipp visar. Det finns det andra som rapporterar om.

555. Visst är det löjligt. Håller med. :)

@tulsathit: Charan Ditta-apichai, a red leader, has admitted Thaksin& former TRT Sudarat Keyuraphan were sponsoring red campaign (ktnws)

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast å andra sidan borde det väl vara automatisk + karma varje gång någon kör över Newin. Tvivlar inte en sekund på att sista twittern från NoBuzz har lite sanning i sig.

Det kostade visserligen regeringsplatsen nu men jag kan ju inte minnas att den gamle Samak gjorde så stort avtryck mer än att bråka med Kambodja och laga mat i TV. Då var Somchai en mycket bättre person, inte minst för han inte har så många lika begravda jämfört med Samak som har en hel massgrav i köksträdgården.

Newin fick ju sin hämnd på Thaksin när han helt enkelt tog sina mannar från PPP och bildade BJT istället för att låta dem ingå i det nybildade PTP och bildade regering med Demokraterna. Det var nog en gigantisk felkalkylering av Dr T.

Sen ska man nog ta Wengs uttalande med ett par skopor salt, det är inte så lätt att plocka ut fångar ur fängelser i Thailand och bara för att man sitter där så blir man inte en duktig prickskytt. Inga av de fängelser jag besökt i Thailand har haft en skjutbana för fångarna. Bortsett från Bang Khwang då-men där var det inte fångarna som hade vapnen.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

terryfrd Those of U waiting impatiently 4 security forces to clear rally site, looks like you'll have to wait. CH 3 Miti rpts negotiations going on

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Så du menar så här?

De röda hade ingen större folkligt stöd i Sverige innan kravallerna i Götborg.

Än mindre efter skadegörelsen.

Hela demonstrationen och den följande skadegörelse gick ju ut på att de hatade EU som överstatligt organ,

samt att de i sin anarkistiska filosofi hyllade kaoset som de tror ska föda fram en bättre och humanare värld Postade en bild :ironi:

Hur menade du egentligen??

MVH Tommy

Jag menar det jag skrev och inget annat

De röda hade inget större folkligt stöd i Thailand innan kravallerna i Bangkok.

Än mindre efter skadegörelsen.

Hela demonstrationen och den följande skadegörelse gick ju ut på att de hatade Abhisit-regeringen som överstatligt organ

Alltså inget om AFA. Göteborg eller EU,

Om du försöker tolka in en massa annat i den texten får du stå för det själv

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Newin fick ju sin hämnd på Thaksin när han helt enkelt tog sina mannar från PPP och bildade BJT istället för att låta dem ingå i det nybildade PTP och bildade regering med Demokraterna. Det var nog en gigantisk felkalkylering av Dr T.

Sen ska man nog ta Wengs uttalande med ett par skopor salt, det är inte så lätt att plocka ut fångar ur fängelser i Thailand och bara för att man sitter där så blir man inte en duktig prickskytt. Inga av de fängelser jag besökt i Thailand har haft en skjutbana för fångarna. Bortsett från Bang Khwang då-men där var det inte fångarna som hade vapnen.

Nu försöker du göra enkla saker till rena omöjligheter.

Utan kikarsikte och under 200 m kan ett barn träffa rätt med kikarsikte ännu enklare, och dom fångar som i så fall blev fri släppta är nog gamla militärer ändå.

Men som sagt var rent hypotetiskt vilka som skjutit, tror regeringen gör allt för att sprida desinformation för att folk ska följa upp olika ledtrådar när regeringen är dom skyldiga från första början.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Vem jag ar att avgora? Hmm, jag pastar att det jag ser och upplever pa plats just nu kraftigt motsager ditt pastaende. Jag menar att ditt pastaende inte bara ar lite fel utan helt galet langt bort fran verkligheten. Senast i morse var jag i KLong Toey for att skaffa mig en egen uppfattning. Fran vem har du kopierat din?

Huruvida den roda rorelsen ar jamforbar med AFA i organisation, stod och antal supportrar ar inte en subjektiv asikt. ANtingen ar de det eller inte. Jag havdar att det ar lojligt att ens komma pa att gora jamforelsen. Eller menar du tex. att AFA bestar av manga olika generationer? Har stod av stora delar av polisvasendet? Har stod av minst en handful biljonarer? osv?

Tippar att du som vanligt kommer veckla in dig i ett konstlat och direkt irrelevant resonemang for att desoerat forsoka ge sken over att du inte trampade i klaveret och faktiskt skrev nagot som inte var fullt sa genomtankt.

Hela din text bygger på att du gjort tolkningar på det jag skrev. Inte direkt första gången du spårar fel där

Så håll dig till det man skriver istället så blir livet enklare för oss alla.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...