Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

terryfrd CRES' Col Sanserm tells people 2 stay away from Cheewa Thai bldg near Century Park. 5-10 men disguised as soldiers sniping from 24-27 flrs.

bkkbase CRES: Snipers are in a building, we know where they are, but we the Royal Thai Army is powerless to do anything about it.

terryfrd AT Cres conference, police spokesman detailed cases against lawbreaking protestors already decided. Tough sentencing without suspension.

thaifaq so hard to know what to believe. "disguised as soldiers" or real soldiers

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tallviking

Nu tycker jag allt att du är ute och cyklar.

Att jämföra de Rödas popularitet i Thailand med Afa och Attack är riktigt korkat.

MVH Tommy

Jag har inte på något sätt jämfört dessa !!!

Jag ERSATTE små delar av en text så det blev en helt annan text om något helt annat än det som den handlade om från början

Och då blev den en text om läget i Thailand enligt min åsikt. Inga kopplingar på något sätt mellan de två texterna

Då missuppfattade du mitt inlägg grovt.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Kontentan av senaste presskonferens.

- Arresterade våldsverkare får fängelsestraff i 6 mån - 1 år omedelbart utan borgen.

- Svartskjortor bland demonstranter som krypskjuter.

- Militären skjuter också på folk men dessa är folk som odelägger och motsätter sig avspärrningar genom våld och anarki.

Militär måste skjuta annars hade kostnaderna i liv och skador varit mycket högre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Det finns redan många som har yttrat sådana åsikter här så det blir väl ganska överflädigt att fortsätta säga det igen

Många av "de röda" är uttnyttjade av sina ledare med helt andra agendor i bakfickan vilket tydligt visats den senaste tiden

Och vem är du att avgöra vad som är sant eller inte i en konflikt enbart fylld av åsikter och i stort sett helt utan några sanningar alls

Vem jag ar att avgora? Hmm, jag pastar att det jag ser och upplever pa plats just nu kraftigt motsager ditt pastaende. Jag menar att ditt pastaende inte bara ar lite fel utan helt galet langt bort fran verkligheten. Senast i morse var jag i KLong Toey for att skaffa mig en egen uppfattning. Fran vem har du kopierat din?

Huruvida den roda rorelsen ar jamforbar med AFA i organisation, stod och antal supportrar ar inte en subjektiv asikt. ANtingen ar de det eller inte. Jag havdar att det ar lojligt att ens komma pa att gora jamforelsen. Eller menar du tex. att AFA bestar av manga olika generationer? Har stod av stora delar av polisvasendet? Har stod av minst en handful biljonarer? osv?

Tippar att du som vanligt kommer veckla in dig i ett konstlat och direkt irrelevant resonemang for att desoerat forsoka ge sken over att du inte trampade i klaveret och faktiskt skrev nagot som inte var fullt sa genomtankt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte på något sätt jämfört dessa !!!

Jag ERSATTE små delar av en text så det blev en helt annan text om något helt annat än det som den handlade om från början

Och då blev den en text om läget i Thailand enligt min åsikt. Inga kopplingar på något sätt mellan de två texterna

Då missuppfattade du mitt inlägg grovt.

Så du menar så här?

De röda hade ingen större folkligt stöd i Sverige innan kravallerna i Götborg.

Än mindre efter skadegörelsen.

Hela demonstrationen och den följande skadegörelse gick ju ut på att de hatade EU som överstatligt organ,

samt att de i sin anarkistiska filosofi hyllade kaoset som de tror ska föda fram en bättre och humanare värld Postade en bild :ironi:

Hur menade du egentligen??

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kontentan av senaste presskonferens.

- Arresterade våldsverkare får fängelsestraff i 6 mån - 1 år omedelbart utan borgen.

- Svartskjortor bland demonstranter som krypskjuter.

- Militären skjuter också på folk men dessa är folk som odelägger och motsätter sig avspärrningar genom våld och anarki.

Militär måste skjuta annars hade kostnaderna i liv och skador varit mycket högre.

Kontentan av detta """LENIN POLITIK PÅ 2010 TALET"""" !:suicide:

Mvh Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

En av bilderna från presskonferensen.

0d55666bbb.png

terryfrd Col Sansern looks like a credible guy, speaks softly and doesn't seem to be spewing propaganda, important in the PR war.

Link to comment
Dela på andra sajter

Regeringen visar nu ett gang bilder som far det att vanda sig i magen. Barn i ffronten, barn som eldar dack - pahejade av foraldrar, roda som stoppar en bil och forsoker misshandla den kvinnliga forare(5 vuxna man), osv.

Kalla det propaganda om ni vill men faktum ar att det hander - nagot man maste relatera till.

Dagens skrall. De roda lansade 7/11 rent under sin plundring - sa nar pa alla bocker som de lamnade kvar. Kanske ar sant att det ar ont om akademiker bland de roda.

Såg du några civila som militären tagit död på inte jag. Vist är detta propaganda så begriper du ingen ting Har du inte läst om propaganda i skolan förstår jag att du inte kan vara så gammal så att du har egen erfaren av propaganda men nu får du praktisk erfaren het av hur det fungerar. Vet ej hur många Tvkanaler man lägger beslag på men här i Isan är det fem. Gogla vad är propaganda.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Tallvikings försvar så läser jag hans text endast som att texten som användes för vad som hände i Sverige också råkade passa in på vad som händer i Thailand nu.

Inget samband mellan AFA eller de röda.

Precis som Tommy nästan skriver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Såg du några civila som militären tagit död på inte jag. Vist är detta propaganda så begriper du ingen ting Har du inte läst om propaganda i skolan förstår jag att du inte kan vara så gammal så att du har egen erfaren av propaganda men nu får du praktisk erfaren het av hur det fungerar. Vet ej hur många Tvkanaler man lägger beslag på men här i Isan är det fem. Gogla vad är propaganda.

Du slanger dig med manga stora ord och hojtar om erfarenhet hit och erfarenhet dit. Min erfarenhet sager mig att det ar en form av argumentation som bara en viss typ av manniska anvander.

Ar din varld sa svart-vit att man maste valja sida? Att man maste tycka de roda eller regingen gor fel respektive ratt? Finns det utrymme for att acklas av allt vald som sker idag oavsett om det ar militar eller roda som utfor daden? Ar det ok att tycka att det ar enormt vidrigt att ha barn pa barrikaderna samtidigt som man tycker det ar sjukt fegt av militaren att anvanda krypskyttar mot ibland obevapande demonstranter?

Jag blir helt galet matt pa alla som verkar tro att bara for att man inte tycker att X gor fel sa innebar det med automatik att man anser att Y gor ratt osv...

Link to comment
Dela på andra sajter

Man behöver inte ha mycket hjärna för att bli ambassadör

Så här säger Lennart Linnér

Om man måste åka till Bangkok, vad ska man tänka på?

– Boka hotell långt bort från demonstrationsområdet. Man kan också tänka på att inte klä sig i röda eller gula kläder.

Källa

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7135589.ab

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Får be om ursäkt för referensen till Göteborgskravallerna, jag skrev att det var lite OT.

Förtydligande:

Attack hade en hel del intressanta saker att komma med och hade ett hyfsat gott öra in i det svenska etablissemanget innan Göteborgs händelserna. Sedan låter man maskerade och beväpnade ligister blanda sig in i deras lagliga demonstration och kaos utbryter. De tog inte avstånd från AFA och de andra militanta grupperna och de hjälpte inte till att peka ut dem heller. De försvarade dem istället.

Därför blev attack bara en kort passus i Sverige. Allt stöd och de sympatier de haft försvann i ett nafs.

Samma sak menar jag kan hända med de röda, de har låtit beväpnade och militanta kuppmakare beblanda sig med sin fridfulla och rättmätiga demonstration. De har inte lämnat ut eller pekat ut de som begått brott i de rödas namn. Tänker då närmast på Payap och Sjukhusstormningen, Arisamun och stormningen av parlamentsområdet samt Kwanchai. Hade de röda gjort så och distanserat sig från dessa våldsverkare så hade det inte sett ut som det gör idag i Bangkok.

Att ingen vågade peka finger åt Seh Daeng kan jag förstå, han var lika fruktad av de röda som av regeringen.

Av denna anledning så tror jag faktiskt att regeringen stärks och de röda marginaliseras.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du slanger dig med manga stora ord och hojtar om erfarenhet hit och erfarenhet dit. Min erfarenhet sager mig att det ar en form av argumentation som bara en viss typ av manniska anvander.

Ar din varld sa svart-vit att man maste valja sida? Att man maste tycka de roda eller regingen gor fel respektive ratt? Finns det utrymme for att acklas av allt vald som sker idag oavsett om det ar militar eller roda som utfor daden? Ar det ok att tycka att det ar enormt vidrigt att ha barn pa barrikaderna samtidigt som man tycker det ar sjukt fegt av militaren att anvanda krypskyttar mot ibland obevapande demonstranter?

Jag blir helt galet matt pa alla som verkar tro att bara for att man inte tycker att X gor fel sa innebar det med automatik att man anser att Y gor ratt osv...

MPR är ju ett mini Thailand, är du inte röd så är du per definition gul. Ingen tillåts att vara objektiv/neutral.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Inser nu att jag nog laste in lite val mkt i Tallvikings inlagg och att det var ett exempel snarare an en direkt jamforelse - my bad..

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

En av bilderna från presskonferensen.

0d55666bbb.png

terryfrd Col Sansern looks like a credible guy, speaks softly and doesn't seem to be spewing propaganda, important in the PR war.

Man kan rätt tydligt se att det är en kvinna. Lägligt att sprida denna typen av bilder innan dom rycker in i demonstrationsomrdået. Bilden ska väl legitimera deras mord på

kvinnorna i området, ty de är inget annat än hemska, maskerade och beväpnade terrorister.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Man behöver inte ha mycket hjärna för att bli ambassadör

Så här säger Lennart Linnér

Om man måste åka till Bangkok, vad ska man tänka på?

– Boka hotell långt bort från demonstrationsområdet. Man kan också tänka på att inte klä sig i röda eller gula kläder.

Källa

http://www.aftonblad...ticle7135589.ab

Mvh

Nerike

Röda, gula eller svarta kläder. Helst inte heller militärgrönt eller polisblått. smile.gif

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Regeringen visar nu ett gang bilder som far det att vanda sig i magen. Barn i ffronten, barn som eldar dack - pahejade av foraldrar, roda som stoppar en bil och forsoker misshandla den kvinnliga forare(5 vuxna man), osv.

Kalla det propaganda om ni vill men faktum ar att det hander - nagot man maste relatera till.

Dagens skrall. De roda lansade 7/11 rent under sin plundring - sa nar pa alla bocker som de lamnade kvar. Kanske ar sant att det ar ont om akademiker bland de roda.

Finns väl inga böcker av akademiskt snitt på seven eleven?

De enda böckerna jag har sett där är fåniga Cartoons och sliskiga kärleksromaner.

Och om det nu råkat finnas böcker där varför skulle demonstranterna ta dem?

Rånar man en seven eleven butik snor man väl i första hand sprit, godis, chips och annat ätbart och drickbart.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Kvinnor utklädda till Zorro :whistle: kan dessa bilder vara arrangerade av typ den sittande Diktaturen i Los?

Dessa toppar som sitter har lika lite" Vett som Lenin hade"!

Ta en diskution med FOLKET ta ett NYVAL ta KRITIK utan att använda VÅLD & VAPEN för sin egen trygghet och ekonomiska

sitts!!!! :suicide:

Nä snacka om DIKTATUR!!! :kort:

Använda en Militärjunta mot slangbällor hur lågt får man sjunka innan omvärlden RYTER TILL?

MVH SVAMPEN En Röd Djävul! :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Finns väl inga böcker av akademiskt snitt på seven eleven?

De enda böckerna jag har sett där är fåniga Cartoons och sliskiga kärleksromaner.

Och om det nu råkat finnas böcker där varför skulle demonstranterna ta dem?

Rånar man en seven eleven butik snor man väl i första hand sprit, godis, chips och annat ätbart och drickbart.

BTT

Att du inte skulle valja bockerna BTT ar knappast nagon skrall!

Sag du bilden? Precis allt var rensat utom just bockerna. Allt fran tops till Wettex-trasor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kvinnor utklädda till Zorro :whistle: kan dessa bilder vara arrangerade av typ den sittande Diktaturen i Los?

Dessa toppar som sitter har lika lite" Vett som Lenin hade"!

Ta en diskution med FOLKET ta ett NYVAL ta KRITIK utan att använda VÅLD & VAPEN för sin egen trygghet och ekonomiska

sitts!!!! :suicide:

Nä snacka om DIKTATUR!!! :kort:

Använda en Militärjunta mot slangbällor hur lågt får man sjunka innan omvärlden RYTER TILL?

MVH SVAMPEN En Röd Djävul! :wai:

Dom skjuter kinapuffar med slangbellorna!!!!!!!!!!!!!!!!!

TERRORISTER!!!! :ironi:

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns väl inga böcker av akademiskt snitt på seven eleven?

De enda böckerna jag har sett där är fåniga Cartoons och sliskiga kärleksromaner.

Och om det nu råkat finnas böcker där varför skulle demonstranterna ta dem?

Rånar man en seven eleven butik snor man väl i första hand sprit, godis, chips och annat ätbart och drickbart.

BTT

..och istället för en Sangsom och cola får du nöja dig med att läsa thailändska serier... Vem vet, du kanske får ett nytt intresse?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kvinnor utklädda till Zorro :whistle: kan dessa bilder vara arrangerade av typ den sittande Diktaturen i Los?

Dessa toppar som sitter har lika lite" Vett som Lenin hade"!

Ta en diskution med FOLKET ta ett NYVAL ta KRITIK utan att använda VÅLD & VAPEN för sin egen trygghet och ekonomiska

sitts!!!! :suicide:

Nä snacka om DIKTATUR!!! :kort:

Använda en Militärjunta mot slangbällor hur lågt får man sjunka innan omvärlden RYTER TILL?

MVH SVAMPEN En Röd Djävul! :wai:

PS Min Åsikt!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Min 5 Bahts gissning är någon form av eldupphor från i kväll. Dotterns skola har hållits stängd idag och vi fick information att den formodligen kommer hållas stängd hela veckan. När jag steg av planet i Guangzhou for ett par timmar sedan hade jag dock ett SMS som sade att skolan är oppen imorgon. Kan givetvis vara en ren chansning från skolledningens sida men med tanke på att stora delar av Demokraternas, PTPs, UDDs, PADs och deras sponsorers barn och släktingar går på skolan så kan det också vara insiderinformation de fått.

När det gått så långt att ledarnas barn stors när de ska sitta sina examen for att komma in på Harvard och MIT då får man ändå ta en liten paus i galenskaperna wink.gif .

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Ja ryktet gor ju gallande att eld upphor redan avtalats och nu handlar det bara om att formedla budskapet..

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...