Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

En bra anti-Abhisit som kommer glädja en del här. Polis tar sida.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andersbangkok

Video of toddler on red shirt tyre barricade has been removed by youtube due to "terms of use violation"

Det blev väl för hemskt även för Youtube.

Tänk att det finns människor som utsätter barn för sådant.

Vissa använder länder barnsoldater och redan det är oacceptabelt och mot internationell rätt men att sätta upp dem på barrikaderna; det tar nog priset i djävulskap.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

För inte är det tågförarens fel, fastän han körde för fort och mot rött.

Nix, för hade inte Stephenson uppfunnit den moderna järnvägstrafiken hade tågföraren varit arbetslös och därför inte kunnat köra över någon som hoppade framför ett tåg sim inte fanns...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej dom fattar nada som vanligt, Dom tror du har ritat karikatyrerna varje dag senaste månaden..

Tolkar Seraths inlägg som "bjäbb bjäbb bjäbb...", och antar att han viftar på svansen, HMV... :whistle:

Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Nix, för hade inte Stephenson uppfunnit den moderna järnvägstrafiken hade tågföraren varit arbetslös och därför inte kunnat köra över någon som hoppade framför ett tåg sim inte fanns...

Han förutsåg tydligen inte att tekniken kunde missbrukas.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte "min" karikatyr :crazy:

Det är ju tidningen Thai Rath som har tagit fram den och publicerat den.

Förstod du inte det?

Tidningen är oerhört inflytelserik i Thailand,

och därför har det ett berättigat värde att visa vad de tycker om Abhisits styre.

Thai Rath är utan tvekan den största tidningen i Thailand men att påstå att den är speciellt objektiv kan väl inte ens du göra SN?

Den har alltid stöttat Shinawatraklanen och ser ut att göra så fortfarande.

Han förutsåg tydligen inte att tekniken kunde missbrukas.

Precis! Alltså är det han som är skyldig...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är intressant att det inte sker någon "upprensning" och visar på att regering och militär är lamslagna.

Ingen vill ge order och ingen vet nog hur man ska hantera situationen.

Ju mer tiden går destu mer talar det för att regeringen avgår.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Precis! Alltså är det han som är skyldig...

Bra att vi är överens :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du skriver "till varje pris" Hur benämner du dina isaankamrater på barrikaderna? Som jag ser det, har dessa fått mer än en chans att lämna de områden som de ockuperar. Kan det vara samma maktgalenhet som styr dessa, som du refererar till?

Du skall nog inte underskatta medelklassen i Thailand. Jag har i varjefall bevisligen hört några säga, att de gillade Thaksin förut men nu retar de sig på honom. De ser också riskerna med ett kluvet Thailand. Om du och dina småkrigare ute på barrikaderna sett samma risk, så hade ni packat ihopa era grejor och dragit hem, när ni hade chansen, då hade ni visat att ni tagit ansvar.

Nu blir det nog så att ännu fler av dina småhjältar till aktivister, får åka hem horisontalt i en plastsäck. Var vänlig och skyll inte militären för detta. Även om ansvar inte står högst upp på er agenda, så är jag rädd för att många nu ändå tvingas ta ansvar, ivarje fall ansvaret för det egna livet!

Hej

Jag tror att du har fel i din teori, enligt mig finns det nästan inga fakta som talar för att våld löser några konflikter

och framför allt så tror jag inte att man kommer att vinna folks förtroende genom att döda andra medmänniskor.

Gillar man och försvarar det som nu sker behöver man nog hjälp.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Thai Rath är utan tvekan den största tidningen i Thailand men att påstå att den är speciellt objektiv kan väl inte ens du göra SN?

Den har alltid stöttat Shinawatraklanen och ser ut att göra så fortfarande.

Precis! Alltså är det han som är skyldig...

Klart att den tidningen inte är objektiv.

Jag skrev ju på karikatyrbilden att Thai Rath är Thailands svar på "Aftonbladet".

Men tabloid tidningen "Thai Rath" är en mycket viktig opinionsbildande part

i den thailändska konflikten och därför bör man visa klart och tydligt vilken sida den stödjer och på vilket sätt,

detta även om det råkar vara smaklöst eller kontrastera vissa forummedlemmars politiska åsikter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Där tror jag du har fel.

Titta på hur det gick för Chamlong Srimuang som väl kan anses som den person som störtade Suchinda Kraprayoons militärregim för exakt 18 år sedan. Han trodde att detta skulle ge han och hans parti PDP en komfortabel seger i valet hösten 1992 men istället förlorade PDP nästa allt stöd de haft parlamentariskt sett från det föregående valet.

Lyssnar du med folk runtom i landet så är de jävligt less på både röda och gula problemmakare. Du noterar också att PTP håller sig väldigt tysta och i bakgrunden, de vet att UDD´s olika tilltag kan straffa dem hårt i nästa val och därför är det bäst att hålla dem på lite avstånd.

Hej

Dom 20 miljonerna grundar jag på tidigare popularitet, men hur det som nu sker kommer att påverka vet man ju fullt riktigt

inte.

Själv tycker jag att dom som står för dödandet borde förlora mest på det som sker, men att sia om hur opinionen reagerar är

inte helt lätt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är intressant att det inte sker någon "upprensning" och visar på att regering och militär är lamslagna.

Ingen vill ge order och ingen vet nog hur man ska hantera situationen.

Ju mer tiden går destu mer talar det för att regeringen avgår.

Detta kan väl ändå inte vara en nyhet för dig efter alla dessa dygn av bevakning och sekundrapportering?

Att såväl regering, militär och polis är lika splittrade som folket i övrigt har vi andra känt till sedan första veckans oroligheter.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Siam Nilsson!

Det luktar inte diktatur, det är en diktatur.

Det finns ingen demokratisk regering som lägger ut krypskyttar och skjuter ner sina landsmän, bara för att man har döpt om dom till terrorister

Så man kan rättigfärda sig rätten att skjuta ner dom, nä vad gör omvärlden åt det hela tittar på som det inte vore något.

Skulle vilja se vad världen skulle säga om det hände i Teheran, kabul, Beirut, Peking mm att regeringen la ut krypskyttar som låg och meja ner vanliga demostranter fast dom kallar dom terrorister.

Dom till och med sköt ner en hög militär som bytt sida under en intervju, jag håller inte på Thaksin men han var folkvald och tillät demokratiska val även hans gamla parti gjorde det.

Och folket valde dom, men det kunde inte den så kallade eliten ta utan tog till sig makten igen genom sina aktioner inte la dom röda ut några krypskyttar

Och dom kommer inte tillåta nyval för så dumma är dom inte dom vet att dom kommer att förlora, därav så kallar dom demostranterna terrorister så att dom kan skjuta ner dom kallblodigt tills det inte finns några ledare kvar.

Nä som sagt Siam Nilsson, det luktar inte diktatur det är en ren diktatur.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart att den tidningen inte är objektiv.

Jag skrev ju på karikatyrbilden att Thai Rath är Thailands svar på "Aftonbladet".

Men tabloid tidningen "Thai Rath" är en mycket viktig opinionsbildande part

i den thailändska konflikten och därför bör man visa klart och tydligt vilken sida den stödjer och på vilket sätt,

detta även om det råkar vara smaklöst eller kontrastera vissa forummedlemmars politiska åsikter.

Som sagt är Thai Rath ett utmärkt forum om man vill få ut "sin" sida av en händelse. Något Thaksin vet.

För andra så kan det ju vara ett bra exempel på hur media kan manipuleras att skriva om det som ägarna och dess bundsförvanter vill.

Sen kan du kanske fundera på hur vi som är satta att sålla bland alla uppgifter som kommer in från höger och vänster, som alla säger "sanningen" har det just nu. För till skillnad mot i Thailand kan vi inte publicera saker som inte med största sannolikhet kan antas vara sanna. Av alla de bilder och uppgifter vi får in så måste 95 % kasseras då det inte går att verifiera sanningshalten i dem. Det gäller alla sidors media.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ju mer tiden går destu mer talar det för att regeringen avgår.

Tror inte det finns någon chans att Abhisit kan sitta kvar efter det här. Vems fel det än är och hur svårt det än är att lösa alla knutar så är han högst ansvarig hur man än vrider och vänder på det.

Förra songkran skötte han väldigt bra men hans taktik har inte gått hem den här gången. Bara att inse. Samtidigt vet jag inte vem som skulle skött det bättre och för att ge lite perspektiv fanns det för några år sedan en PM som var ansvarig för att 81 människors liv tog slut under fruktansvärda former bara under en dag (Tak Bai). Sedan kan vi ju nämna det beryktade kriget mot knark. Som sagt, för att ge lite perspektiv. Något som saknas just nu, tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

De gula och de röda är små minoriteter. De lyckades båda i sina bästa stunder samla 100 000 deltagare till sina manifestationer i Bangkok, när de kravvalde som mest var båda grupperna mellan 5-10 tusen personer maximalt. Det är en minoritet i ett land med 65 miljoner invånare!

Men de är bra på att dupera sina anhängare. Samt förstöra för sitt land.

Lägger mig inte i diskussionen på annat sätt att jag hoppas att du bara fått ett lätt hjärnsläpp i ditt resonemang.

Om dom röda och gula som samlat 100 000 av 65 mille till sina manifestationer behöver det väl inte betyda att dom är i en minoritet mot resten av befolkningen.

Vore väl konstigt om alla som har en politisk uppfattning måste åka till Bangkok för att demonstrera ? drinks.gif

Frågvise Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Dom 20 miljonerna grundar jag på tidigare popularitet, men hur det som nu sker kommer att påverka vet man ju fullt riktigt

inte.

Själv tycker jag att dom som står för dödandet borde förlora mest på det som sker, men att sia om hur opinionen reagerar är

inte helt lätt.

Mvh Isan Lover

Sist straffade opinionen upprorsledaren (Chamlong)och tittar man på andra liknande konflikter runt om i världen så brukar det faktiskt stärka en sittande regering. Varför det är så kan jag inte förklara.

Se på Göteborgskravallerna, polisen fick ett stort och massivt stöd från allmänheten när de tog i med hårdhandskarna mot de kriminella element som gömt sig i den fredliga demonstrationen. En organisation som Attack blev ju helt marginaliserad efter Göteborgshändelserna, bara för att de inte tog itu med de våldsverkare som gömde sig ibland dem.

Förlåt OT här men jag ville bara ge ett exempel på hur opinionen snabbt kan vända till de som ser ut att bruka våldets fördel.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Tror inte det finns någon chans att Abhisit kan sitta kvar efter det här. Vems fel det än är och hur svårt det än är att lösa alla knutar så är han högst ansvarig hur man än vrider och vänder på det.

Förra songkran skötte han väldigt bra men hans taktik har inte gått hem den här gången. Bara att inse. Samtidigt vet jag inte vem som skulle skött det bättre och för att ge lite perspektiv fanns det för några år sedan en PM som var ansvarig för att 81 människors liv tog slut under fruktansvärda former bara under en dag (Tak Bai). Sedan kan vi ju nämna det beryktade kriget mot knark. Som sagt, för att ge lite perspektiv. Något som saknas just nu, tycker jag.

Med andra ord - Signifikativt för den thailändska politiska scenen.

I brist på bra alternativ,

så har folket har bara möjlighet att välja mellan det dåliga och riktigt dåliga.

Inte undra på att många är trötta på politik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte det finns någon chans att Abhisit kan sitta kvar efter det här. Vems fel det än är och hur svårt det än är att lösa alla knutar så är han högst ansvarig hur man än vrider och vänder på det.

Förra songkran skötte han väldigt bra men hans taktik har inte gått hem den här gången. Bara att inse. Samtidigt vet jag inte vem som skulle skött det bättre och för att ge lite perspektiv fanns det för några år sedan en PM som var ansvarig för att 81 människors liv tog slut under fruktansvärda former bara under en dag (Tak Bai). Sedan kan vi ju nämna det beryktade kriget mot knark. Som sagt, för att ge lite perspektiv. Något som saknas just nu, tycker jag.

Han kommer garanterat att avgå efter detta, men precis som Somchai och Samak så tänker han inte göra det för att en våldsam mobb kräver så.

Frågan är väl vem som kommer efteråt? Kan de röda acceptera att till exempel Chuan Leekpai leder caretaker regeringen?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Se på Göteborgskravallerna, polisen fick ett stort och massivt stöd från allmänheten när de tog i med hårdhandskarna mot de kriminella element som gömt sig i den fredliga demonstrationen. En organisation som Attack blev ju helt marginaliserad efter Göteborgshändelserna, bara för att de inte tog itu med de våldsverkare som gömde sig ibland dem.

Förlåt OT här men jag ville bara ge ett exempel på hur opinionen snabbt kan vända till de som ser ut att bruka våldets fördel.

AFA och Attack hade ingen större folkligt stöd i Sverige innan kravallerna i Götborg.

Än mindre efter skadegörelsen.

Hela demonstrationen och den följande skadegörelse gick ju ut på att de hatade EU som överstatligt organ,

samt att de i sin anarkistiska filosofi hyllade kaoset som de tror ska föda fram en bättre och humanare värld :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skrev ju på karikatyrbilden att Thai Rath är Thailands svar på "Aftonbladet".

Men tabloid tidningen "Thai Rath" är en mycket viktig opinionsbildande part

i den thailändska konflikten och därför bör man visa klart och tydligt vilken sida den stödjer och på vilket sätt,

detta även om det råkar vara smaklöst eller kontrastera vissa forummedlemmars politiska åsikter.

Aha... din rubrik "Hur känns det att hylla denna man" var smaklös? Du glömde "smaklös"-skylten så jag missförstog dig. blush2.gif

Trodde du faktiskt höll med i karikatyrens andemening.

Förstår nu att jag inte ska försöka tolka dina skrifter eftersom jag inte vet vad du egentligen menar. :)

Så tack för förtydligandet.

Gav inlägget först ett minus eftersom jag bara trodde att det var ett simpelt hatspridarinlägg.

Sorry.

Detta kan väl ändå inte vara en nyhet för dig efter alla dessa dygn av bevakning och sekundrapportering?

Att såväl regering, militär och polis är lika splittrade som folket i övrigt har vi andra känt till sedan första veckans oroligheter.

Nej det är ingen nyhet för mig. Men det var en nyhet att du visste att det inte skulle bli någon upprensing.

Jag trodde nämligen att det kunde bli av.

Eftersom du vet allt.. snälla berätta vad som kommer att hända.

Eller var ditt inlägg bara ett jag-ska-visa-att-buzzen-är-dum-inlägg?

Grattis till att du känner till saker. Det är imponerande. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar inte bara vara i bankoks affärskvarter verksamheten ligger nere.Även svenska företag går väl kräftgång som det skrivs i den här tråden :ironi:

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte det finns någon chans att Abhisit kan sitta kvar efter det här. Vems fel det än är och hur svårt det än är att lösa alla knutar så är han högst ansvarig hur man än vrider och vänder på det.

Förra songkran skötte han väldigt bra men hans taktik har inte gått hem den här gången. Bara att inse. Samtidigt vet jag inte vem som skulle skött det bättre och för att ge lite perspektiv fanns det för några år sedan en PM som var ansvarig för att 81 människors liv tog slut under fruktansvärda former bara under en dag (Tak Bai). Sedan kan vi ju nämna det beryktade kriget mot knark. Som sagt, för att ge lite perspektiv. Något som saknas just nu, tycker jag.

Är böjd att hålla med. Frågan är hur det kommer att sluta just nu. Och när del 3 börjar.

Perspektiv har väldigt väldigt få.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är böjd att hålla med. Frågan är hur det kommer att sluta just nu. Och när del 3 börjar.

Perspektiv har väldigt väldigt få.

Kanske när ett privatjet har landat på Suvvan.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...