Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Hej

Varför inte vår egen Jan Eliasson eller Bill Clinton?

mvh Isan Lover

Jag hyser den största respekten för Jan Eliasson och tror att han skulle kunna göra ett utmärkt jobb men tyvärr tror jag att han är för okänd för att accepteras av thailändarna.

Tror snarare att man måste titta i närområdet för att i ett första skede få slut på våldsamheterna.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

terryfrd Music on red stage, an off-key song about justice. Good beat though.

terryfrd Now they've upped the beat and added democracy into the mix. The largely woman crowd is dancing up a storm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har läst denna tråden till o från, mest för att uppdatera mig själv om läget. Och här höjs många röster om vad som är rätt och vad som är fel.

Men vad tycker egentligen den vanliga Thailändaren? Jag menar, protesterna sker i en stad som befolkningsmässigt är nästan lika stor som Sverige, och det snackas om 10.000 demonstranter, men vad tycker då de resterande 7 miljonerna (eller hur många de nu är) Bangkok-borna?

Min sambos släkt bor i och för sig inte i Bangkok (förutom nån syster) men efter vad hon säger när hon pratat med dom är väl den allmänna uppfattningen att dom gillar inte alls det här med demonstrationerna, dom vill leva sitt liv i lugn o ro och inget annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Jag tycker att dom röda i stort sett har uppträtt precis som Amnesty International önskar,

demonstrationerna har varit fredliga och glada tillställningar, dom enda gångerna det har blivit bråk har varit när

regeringen har agerat på olika sätt mot demonstranterna eller yttrandefriheten.

Mvh Isan Lover

:spy:

Fredliga och glada????

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

RT @tulsathit: Thaksin's lawyer appears to b tweeting about Thai situations under robertamsterdam / He's a troll. Fake, stirring up trouble

Link to comment
Dela på andra sajter

terryfrd Singer (pretty awful) just joked that if a sniper shoots, they'll just bat away the bullets with their heads

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Har läst denna tråden till o från, mest för att uppdatera mig själv om läget. Och här höjs många röster om vad som är rätt och vad som är fel.

Men vad tycker egentligen den vanliga Thailändaren? Jag menar, protesterna sker i en stad som befolkningsmässigt är nästan lika stor som Sverige, och det snackas om 10.000 demonstranter, men vad tycker då de resterande 7 miljonerna (eller hur många de nu är) Bangkok-borna?

Min sambos släkt bor i och för sig inte i Bangkok (förutom nån syster) men efter vad hon säger när hon pratat med dom är väl den allmänna uppfattningen att dom gillar inte alls det här med demonstrationerna, dom vill leva sitt liv i lugn o ro och inget annat.

Det är blandade känslor. En del tycker det är bra en del hurrar på när demonstranterna skjuts ner.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Är inte ett kok stryk ett ganska lindrigt straff för folk som är tungt beväpnade och dödar obeväpnade civila?

Mvh Isan Lover

Öhhh!! Nu vet du något som i alla fall inte jag vet och det är...vad har denne soldat gjort? Är han tungt beväpnad? Har han dödat någon/några obeväpnade civila?

Detta kallas för en mobb som slår vem som helst, hur som helst och det tycker du är lindrigt????

Vem har talat om double standards??

Jag förvånas inte över att du tycker att misshandel av oskyldiga är ok, så länge det inte gäller de röda. Känns skönt att kunna använda denna smiley för att beskriva min uppfattning om dina inlägg. :spy:

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Bilder på Pratheep som tittar på något nytt förslag till kungligt palats på NBT. Får en läbbig "lägga-locket-på" känsla.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

IL:

Dina fredliga demonstranter har nu dödat en militär

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1990453/turistdistrikt-i-Bangkok-avsparrat

Att inga dog inne på Hotel Dusit Thani får anses som ren tur när de röda började skjuta granater in i hotellet från sin "fredliga" demonstrationsplats

Och kom inte med pinsamma kommentarer att de sköt i självförsvar eller något sådant för då blir du bara ännu mer pinsam

Kan omöjligt vara röda då dom bara dansar och är glada samt INTE har tillgång till vapen. Det har IL, Serath och några andra likasinnade sagt så det måste vara sant. :ironi:

Man tar sig för pannan!!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har läst denna tråden till o från, mest för att uppdatera mig själv om läget. Och här höjs många röster om vad som är rätt och vad som är fel.

Men vad tycker egentligen den vanliga Thailändaren? Jag menar, protesterna sker i en stad som befolkningsmässigt är nästan lika stor som Sverige, och det snackas om 10.000 demonstranter, men vad tycker då de resterande 7 miljonerna (eller hur många de nu är) Bangkok-borna?

Min sambos släkt bor i och för sig inte i Bangkok (förutom nån syster) men efter vad hon säger när hon pratat med dom är väl den allmänna uppfattningen att dom gillar inte alls det här med demonstrationerna, dom vill leva sitt liv i lugn o ro och inget annat.

Man ska hålla i åtanke att det är små men högljudda minoriteter som stödjer de röda och de gula. Men Thailand är så splittrat just nu att är du inte röd är du per definition gul. Och vice versa givetvis. Den stora tysta majoriteten har en skuld i detta också, genom sin tystnad och acceptans av att demokratin har kidnappats av extremister.

Det ser vi ju exempel på här på MPR, är du inte röd så måste du vara gul. Det finns inga nyanser och jag tror att den stora majoriteten här på MPR är varken det ena eller det andra.

De flesta jag talat med, över hela Thailand, vill att detta ska avslutas nu så att deras liv kan fortsätta normalt. Thailand kommer att lida av dessa kravaller under många år framöver.

Kanske är det så att landet måste delas upp i två bitar?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har läst denna tråden till o från, mest för att uppdatera mig själv om läget. Och här höjs många röster om vad som är rätt och vad som är fel.

Men vad tycker egentligen den vanliga Thailändaren? Jag menar, protesterna sker i en stad som befolkningsmässigt är nästan lika stor som Sverige, och det snackas om 10.000 demonstranter, men vad tycker då de resterande 7 miljonerna (eller hur många de nu är) Bangkok-borna?

Min sambos släkt bor i och för sig inte i Bangkok (förutom nån syster) men efter vad hon säger när hon pratat med dom är väl den allmänna uppfattningen att dom gillar inte alls det här med demonstrationerna, dom vill leva sitt liv i lugn o ro och inget annat.

Bangkokborna har inte mycket till övers för rödskjortorna. Speciellt inte de 80.000 som inte har något jobb att gå till för att deras arbetsplatser är stängda. Åsikten är väl ungefär att rödskjortorna är huliganer från landsbygden.

Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sex TV kanaler med en del nyheter nu verkar det som om de bryter var trettionde minut upp repar samma budskap Gå hem nu senast kl 1500.Meddelandet är skrivet samt översatt till engelska ,läses även upp, varar i ca en minut.

Min tolkning av detta är att den stora slakten snart tar sin början. Hoppas bara att detta kan dokumenteras, så att de skyldiga till en eventuell massaker ställs in för rätta för folk mord.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Dags att Abhisit inser han har förlorat och sätter sig ner och förhandlar med dom Röda. Han har ju utmärkt chans att få dom röda att skriva på pga det tryck som dom har på sig för tillfället. Men han kategoriskt vägrar...

Det har gått för långt och båda sidor är lika jävla dumma just nu.

Abhisit har gjort sig till värsta butchern i thailands historia efter 1976 (Thammasat massakern) Och dom röda kommer nog straffas i ett val, om nu det nånsin blir fria val i Thailand.

Just nu så finns det ingen som helst anledning för dom röda ledarna att åka hem, eller rättare sagt åka in i fängelse och dödstraff antagligen för påhittade terrorist eller LM brott.

Att lönnmörda folk på öppen gata lönar sig aldrig, Abhisit's plan var väl att döda Seh Daeng så dom röda skulle förlora modet och åka hem dagen efter... Blev precis tvärtom och nu har mobben tagit över Bangkok och Abhisit var den som hällde bensin på elden.

Finns 2 vägar att gå, Förhandla eller döda och fängsla så många röda som möjligt. och just nu verkar det senare alternativet vara Abhisits val.

En förhandling kräver att det finns förslag. I vissa fackliga rörelser är det enda förslaget "nej, vi vill ha mer".

Hur ser de rödas förslag ut? vad är det man ska förhandla om?

Kan någon här säga vad de rödas förslag är? Det enda jag hört är nyval.

När regeringen går med på nyval; då tillkommer en massa nya tillägg som amnesti, PM skall fly landet mm.mm.

I botten ligger pengar för de röda. Så cyniska är ledarna för de röda att man helt medvetet utsätter folk för sådana risker bara för att tillskansa sig pengar.

Fördjävligt ynkligt!!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.youtube.com/watch?v=qjT7ZKkq5yQ

Video av tidigare visad bild.

Den normala reaktion är ju att det är avskyvärt att använda ett barn som skydd, ett barn som givetvis kommer att exploateras för egna propagandasyften om barnet omkommer.

Men väljer man att se det från den röda sidan så är det inte så, man kan avfärda videon med att den är propaganda från regeringen som har till mål att svartmåla de röda. Det märkliga är att folk tror på vad som helst...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir så upprörd att jag saknar ord.

Ett propagandförsök som slog fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Man ska hålla i åtanke att det är små men högljudda minoriteter som stödjer de röda och de gula. Men Thailand är så splittrat just nu att är du inte röd är du per definition gul. Och vice versa givetvis. Den stora tysta majoriteten har en skuld i detta också, genom sin tystnad och acceptans av att demokratin har kidnappats av extremister.

Det ser vi ju exempel på här på MPR, är du inte röd så måste du vara gul. Det finns inga nyanser och jag tror att den stora majoriteten här på MPR är varken det ena eller det andra.

De flesta jag talat med, över hela Thailand, vill att detta ska avslutas nu så att deras liv kan fortsätta normalt. Thailand kommer att lida av dessa kravaller under många år framöver.

Kanske är det så att landet måste delas upp i två bitar?

Va??? Om det är små minoriteter varför måste då landet delas upp? Dessutom är 22 provincer under state of emergency. Det är nästan 30% av provincerna. Befolkningsmässigt är det säkert betydligt mer.

Ditt resonamang håller inte riktigt.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sex TV kanaler med en del nyheter nu verkar det som om de bryter var trettionde minut upp repar samma budskap Gå hem nu senast kl 1500.Meddelandet är skrivet samt översatt till engelska ,läses även upp, varar i ca en minut.

Min tolkning av detta är att den stora slakten snart tar sin början. Hoppas bara att detta kan dokumenteras, så att de skyldiga till en eventuell massaker ställs in för rätta för folk mord.

Om man ställer sig på nosen på ett skenande tåg kan det av många anses som uttryck för "coolhet" och endast de riktigt korkade blir förvånade över resultatet.

Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Det är 35 dödade hitills och att dom röda har dödat en av dessa betyder att regeringen står för nästan alla dödade närmare bestämt 34 civila.

Mvh Isan Lover

Nej du IL; där blev det fel igen. De 34 döda (nu har vi plötsligt börjat räkna den sista sammandrabbningen..kom ihåg att det dog människor även den 10 april)

Som du och andra så noga påpekat tidigare så vet vi inte att militären skjutit all dessa 34.

Det finns hur många uppgifter som helst om andra inblandade, oklar vilka och varför.

Kom nu inte med skivan om "fredliga, dansande demonstranter utan vapen. Det vet du är lögn!

Senaste anfallet mot Dusit med RPG från de rödas område visar tydligt på motsatsen.

Du ljuger eller man kanske ska säga..tänjer på sanningen så den nästan brister.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...