Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Hej Mr Lao Kao. Jag tycker att du ska ändra din avtar, den visar ingen respekt för Kunga Huset och Sverige. Även om några tycker att man ska avskaffa Monarkin, så är det Okej. Men att förlöjiliga Kungen tycker jag är jävligt lågt och dålig respekt för kungen och Sverige.

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

broder tuk tuk

De kanske inte vill ge militärdiktaturen en seger.

Gullig avatar mr Lao Kao.

Fast Dr Thaksin är faktiskt gulligare än Carl Gustav i sin bunnyhatt.

Doktorn ser ju riktigt mysig och vänlig ut på bilden.

Svårt att tro att den mannen skulle vara en sån korrumperad bedragare.

Men en av anledningarna till att många faranger blir blåsta på stålar i Thailand är ju just att lurendrejarna ser ut som mysfarbröder.

Såna man bara vill krama om.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Om dom nu är så tungt beväpnade varför är alla döda/skadade då civila?

Därför att militären:

1. Har bättre vapen och skjuter från distans

2: Är bättre tränade

3: Har fler vapen

Det är inget snack om att militären skjuter skarp och att vanligt folk dör p.g.a militären.

Men det är inte heller något snack om att det finns beväpnade våldsverkare på andra sidan.

Det har det funnits från start och ALLA vet det. Utom du?

Hade inte dessa våldsverkare funnits så hade inte militär behövt gå in beväpnat.

Om folk slutar kasta brandbomber, tända eld på bildäck, kasta sten och annat så upphör

militärens beskjutning omedelbart.

Vad tror du händer om du börjar kasta brandbomber på snuten i Sverige?

Hur jävla svårt är det att kickstarta synapserna?

Link to comment
Dela på andra sajter

RT @s_narut: Ch7 report CRES arrange buses for protestors to leave protest site in the past evening, not a single one show up.

http://www.youtube.com/watch?v=tQiuQImMrpM

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

noBuzz

Såg du vad AFP skrev?

New York-based Human Rights Watch said Thai authorities were on a "slippery slope" towards serious human rights abuses by designating "live fire zones."The Reds called on the king to intervene, saying he was the "only hope" for an end to the two-month-old crisis, which has left 63 people dead and about 1,700 wounded, including 25 fatalities in a failed army crackdown on April 10.

Alla har sina åsikter och vilken har rätt?

Tomas

Det är jättelätt. Alldeles oavsett åsikter så bör alla gå hem. Och komma tillbaka när de kan snacka igen.

Det är den ENDA rätta åsikten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

noBuzz

Såg du vad AFP skrev?

New York-based Human Rights Watch said Thai authorities were on a "slippery slope" towards serious human rights abuses by designating "live fire zones."The Reds called on the king to intervene, saying he was the "only hope" for an end to the two-month-old crisis, which has left 63 people dead and about 1,700 wounded, including 25 fatalities in a failed army crackdown on April 10.

Alla har sina åsikter och vilken har rätt?

Tomas

Lägger in länken till HRW.

http://www.hrw.org/en/news/2010/05/15/Thailand-revoke-live-fire-zones-Bangkok

The Thai government should immediately revoke the designation of neighborhood areas as "live fire zones" that might be used to justify the unnecessary and unlawful use of lethal force, Human Rights Watch said today.

Rätt läsvärt för våra vänner som är motståndare till mänskliga rättigheter.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

@ Tomas i Hudik igen

Om du tittade tillbaka några meddelanden i tråden så hade du sett att jag kopierade in en större text från AI.

"Amnesty International urges restraint by both sides of the conflict.

The Thai military must ensure that security forces adhere to international principles on crowd dispersal and the use of force,

including by using force only as a last resort and to the minimum extent necessary.

The United Front for Democracy against Dictatorship (UDD) must refrain from obstructing government actions aimed at protecting

human rights, and must protest peacefully and without resort to arms or in a manner that violates the human rights of others."

Den första texten jag kopierade in innehöll referenser till båda sidor.

Den andra texten, som du citerade, innehöll bara den ena sidan av den enkla anledningen att IL är

hysteriskt ensidig i sin salighet över UDDs oskuldsfullhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Om folk slutar kasta brandbomber, tända eld på bildäck, kasta sten och annat så upphör

militärens beskjutning omedelbart.

Du verkar leva i en lite väl skyddad miljö, kanske till och med i ett helt vadderat rum. Det har kommit många rapporter från trovärdiga källor som säger att oskyldiga obeväpnade människor blir mål för militärens kulor. Ett under att du hunnit bli vuxen i den lullullvärld som du lever i. Testa att gå ut på gatorna utan brandbomb eller sten i handen och bevisa för mig att militären inte skjuter på dig.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

TomasHudik

Det är jättelätt. Alldeles oavsett åsikter så bör alla gå hem. Och komma tillbaka när de kan snacka igen.

Det är den ENDA rätta åsikten.

Ja det håller jag med om .. och alla har rätt till sin åsikt eftersom bägge sidor har sårade . tror att båda sidor har nåra % rätt i sina debatter..om det fans en respekterad ledare "Al Gore kanske" och alla satt ner vid bordet så skulle detta lösa sej utan våld.

Ändrades av TomasHudik
Link to comment
Dela på andra sajter

Marsupilami

Därför att militären:

1. Har bättre vapen och skjuter från distans

2: Är bättre tränade

3: Har fler vapen

Det är inget snack om att militären skjuter skarp och att vanligt folk dör p.g.a militären.

Men det är inte heller något snack om att det finns beväpnade våldsverkare på andra sidan.

Det har det funnits från start och ALLA vet det. Utom du?

Hade inte dessa våldsverkare funnits så hade inte militär behövt gå in beväpnat.

Om folk slutar kasta brandbomber, tända eld på bildäck, kasta sten och annat så upphör

militärens beskjutning omedelbart.

Vad tror du händer om du börjar kasta brandbomber på snuten i Sverige?

Hur jävla svårt är det att kickstarta synapserna?

Tycks vara svårt för "vissa" att fatta att man inte kan springa på gatorna och terorisera vanligt folk.

Förr eller senare så måste polisen och militären ingripa.

I detta fall har det blivit senare.

Tråkigt att teroristerna är så fega att dom "gömmer" sig bakom civila.

Nu är det allt dags för fotfolket att gå hem.(Dom får vänta på val och en fredlig lösning.)

Låt dom "fega" ledarna ta smällen nu...

/Marsupilami

Link to comment
Dela på andra sajter

TomasHudik

@ Tomas i Hudik igen

Om du tittade tillbaka några meddelanden i tråden så hade du sett att jag kopierade in en större text från AI.

"Amnesty International urges restraint by both sides of the conflict.

The Thai military must ensure that security forces adhere to international principles on crowd dispersal and the use of force,

including by using force only as a last resort and to the minimum extent necessary.

The United Front for Democracy against Dictatorship (UDD) must refrain from obstructing government actions aimed at protecting

human rights, and must protest peacefully and without resort to arms or in a manner that violates the human rights of others."

Den första texten jag kopierade in innehöll referenser till båda sidor.

Den andra texten, som du citerade, innehöll bara den ena sidan av den enkla anledningen att IL är

hysteriskt ensidig i sin salighet över UDDs oskuldsfullhet.

OK Jag har inte läst alla sidor här men jag har kollat in många av dina nyhetslänkar .. håller på och snickrar samtidigt som jag följer vad som händer

Ändrades av TomasHudik
Link to comment
Dela på andra sajter

alla har rätt till sin åsikt

...så länge den inte sprider hat och får människor att åsamka skada.

Och det är precis vad som sker på scen hos UDD varje dag. Om du följer med i rapporteringen och

översättningarna från scen så är bilden väldigt väldigt klar. Om man lyssnar.

Och det är det folk inte fattar. Kulor dödar inte. Hat och uppmaning till hat mot andra dödar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Det är den ENDA rätta åsikten.

Det är självklart att du har den enda rätta åsikten!

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

håller på och snickrar samtidigt som jag följer vad som händer

Hoppas det blir något fint :)

Link to comment
Dela på andra sajter

...så länge den inte sprider hat och får människor att åsamka skada.

Och det är precis vad som sker på scen hos UDD varje dag. Om du följer med i rapporteringen och

översättningarna från scen så är bilden väldigt väldigt klar. Om man lyssnar.

Och det är det folk inte fattar. Kulor dödar inte. Hat och uppmaning till hat mot andra dödar.

Kulor från militären är det enda som dödar i Bangkok.

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Hej Mr Lao Kao. Jag tycker att du ska ändra din avtar, den visar ingen respekt för Kunga Huset och Sverige. Även om några tycker att man ska avskaffa Monarkin, så är det Okej. Men att förlöjiliga Kungen tycker jag är jävligt lågt och dålig respekt för kungen och Sverige.

Sakaeo

Hej Sakaeo!

Detta ämne har redan behandlats i en annan tråd. Jag tycker inte diskussionen hör till denna tråd. Titta gärna här:

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

TomasHudik

...så länge den inte sprider hat och får människor att åsamka skada.

Och det är precis vad som sker på scen hos UDD varje dag. Om du följer med i rapporteringen och

översättningarna från scen så är bilden väldigt väldigt klar. Om man lyssnar.

Och det är det folk inte fattar. Kulor dödar inte. Hat och uppmaning till hat mot andra dödar.

Jag ser samma propaganda i Bangkokpost, the National och alla tv kanaler så dom röda skriker på sin scen om jag ska va ärlig? Alla som är på en sida ska hata den andra eller hur?

Ville inte hamna i konflikt här men rätt ska vara rätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite offtopic!!

Hur ser det ut runt MBK?

Vet att dem är runt Siam, men är MBK öppet? rör sig turister omkring där som vanligt eller hur är det där?

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Gullig avatar mr Lao Kao.

Fast Dr Thaksin är faktiskt gulligare än Carl Gustav i sin bunnyhatt.

Doktorn ser ju riktigt mysig och vänlig ut på bilden.

Svårt att tro att den mannen skulle vara en sån korrumperad bedragare.

Men en av anledningarna till att många faranger blir blåsta på stålar i Thailand är ju just att lurendrejarna ser ut som mysfarbröder.

Såna man bara vill krama om.

BTT

Tack tack! Håller med om att Dr T ser gulligare ut. Men inte lika rolig. Jag tycker min avtar blir roligare då kungen har en sådan allvarlig min. Kontrasten till hatten blir så märkbar. Men men.. det hör inte egentligen till denna tråd. :)

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Marsupilami

Du verkar leva i en lite väl skyddad miljö, kanske till och med i ett helt vadderat rum. Det har kommit många rapporter från trovärdiga källor som säger att oskyldiga obeväpnade människor blir mål för militärens kulor. Ett under att du hunnit bli vuxen i den lullullvärld som du lever i. Testa att gå ut på gatorna utan brandbomb eller sten i handen och bevisa för mig att militären inte skjuter på dig.

Problemet är att de "röda" går ut med brandbomber och sten i händerna.

Hade dom inte gjort det så hade inte våldet escalerat som det gjort.

Tycks vara du som lever i din lullullvärld och gömmer huvudet i sanden som en struts.

Förståndet kanske är där efter med. :crazy:

/Marsupilami

Link to comment
Dela på andra sajter

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...