Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Livepic från framför scenen. Är det en farang? Han den där australienaren kanske?

101416280-93051bae5417910fb7de75cbe8178cf8.4bf02451-scaled.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Avregistrerad clion

Spårat ur? Eh.. tråden heter "Detta händer just Nu".

Jag kopierar in tweets från folk som är på plats och uppdaterar oss andra med vad som händer - just Nu.

Eller som översätter tal från scen live.

På vilket sätt har vad spårat ur?

Gällde väll inte dig direkt utan tjaffset som har vart mellan en del medlemmar

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Äch för fan wille tat lugnt. En tanke som slår mig varför kan inte kungen säga att dom ska sluta

Inte troligt att han är frisk nog att ens fatta vad som pågår

Och vakumet bakom honom gör att ingen naturligt kan ta hans roll eller har förståelse nog för att ta tag i situationen och lugna ner den så man kan återgå till att försöka lösa konflikterna vid förhandlingsbordet och inte på gatorna i strider med varandra

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Livepic från framför scenen. Är det en farang? Han den där australienaren kanske?

101416280-93051bae5417910fb7de75cbe8178cf8.4bf02451-scaled.jpg

Nja den har bilden ar ju ganska langt fran scenen faktiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Amnesty International state that the actions of Thai govt and Army are "aimed at protecting human rights" http://bit.ly/bAOO7r #doublespeak

"Amnesty International urges restraint by both sides of the conflict.

The Thai military must ensure that security forces adhere to international principles on crowd dispersal and the use of force,

including by using force only as a last resort and to the minimum extent necessary.

The United Front for Democracy against Dictatorship (UDD) must refrain from obstructing government actions aimed at protecting

human rights, and must protest peacefully and without resort to arms or in a manner that violates the human rights of others."

http://www.amnesty.org.au/news/comments/23028/

Link to comment
Dela på andra sajter

For att han inte kan eller for att han inte vill. Bada alternativen ar ratt deprimerande.

eller att han inte får

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Clion tror inte kungen har nåt att säga till om längre då hade han nog redan gjort de han e som våran kung bara en djävla marionet

glimten66 :suicide:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

eller att han inte får

/Enis

Vem skulle hindra honom ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja den har bilden ar ju ganska langt fran scenen faktiskt.

Hahaha... jag skulle lägga in en pic framför scen men ändrade mig till den där istället. Hjärnsläpp.

Framför Siam paragon såklart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Inte troligt att han är frisk nog att ens fatta vad som pågår

Och vakumet bakom honom gör att ingen naturligt kan ta hans roll eller har förståelse nog för att ta tag i situationen och lugna ner den så man kan återgå till att försöka lösa konflikterna vid förhandlingsbordet och inte på gatorna i strider med varandra

Det ligger väll mycket i det du säger och det gör ju mig orolig men det blir väll militären som tar kommandot ännu mer om det som man inte får prata om händer

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem skulle hindra honom ?

Frugan hans och hennes bundsförvanter t.ex.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Rent objektivt kan jag konstatera att det dör betydligt fler protesterande än militärer. Erawan center rapporterar 25 dödsfall - samtliga civila - och 215 skadade. Har sett andra rapporter på fler döda. Det utesluter att särskilt många av de rödtröjade (än så länge) använder sig av effektiva vapen. Och det är väl bra så, det måste vara både hopplöst och meningslöst att slåss med armén på gatorna, kan inte se att något gott kommer ut av det.

Det har rapporterats ett antal döda soldater men absolut; fler civila

Inom folkrätten brukar det pratas om "proportionalitet" har jag förstått, att en stats bruk av våld måste vara i proportion till hotbilden om det ska kunna försvaras. Vad jag kan förstå skjuter armén nu helt godtyckligt i vissa zoner i Bangkok. Jag menar att Abhisit och armén målat upp en överdriven hotbild och nu mördar folk.

Njaaa...Inom folkrätten hänvisas ibland till proportionalitetsprincipen som i detta sammanhang betyder att risken för civilbefolkning ska vägas mot nyttan av ett angrepp på ett militärt mål. Övervägandet kan leda till att angriparen väljer en annan stridsmetod eller avstår från anfall (taget från Wikipedia)

Rent moraliskt bör denna princip gälla för bägge parter. Att en sida lamslår delar av en stad, hotar att mörda statsledningen, ja t.o.m. sätter pris till den som kommer med PM döda kropp, sådant sätter ribban för motåtgärderna. Det är vad vi nu ser tyvärr.

Här ser vi ett CNN-reportage om hur några av arméns prickskyttar opererar från ett hustak. Reportern kan inte säga exakt på vad just dessa prickskyttar skjuter på men hänvisar till sin kollega på marken som ser folk bli skjutna. Reportern har själv inte sett några rödtröjade med krigsvapen. Armén har sedan tidigare gjort klart att den kommer att placera ut prickskyttar.

Här ser vi några resultat av arméns härjningar. Om jag förstår det rätt nämns 50 döda i texten.

En reporter, Nick Nostitz, träffar några protesterande som demonstrerar på bild att de inte har några farliga vapen (bifogad bild). Sedan öppnar armén eld, en blir skjuten i magen och armen, en annan i benet och axeln.

ok. Vad säger det egentligen? Är brandbomber, skjuta med M79, sparka ihjäl folk mm ok för att det inte är vapen?

Och de röda kallas terrorister?

Enligt Wikipedia är terrorist "Terrorism (från latin terror 'rädsla, fruktan')[1] avser det systematiska användandet av våld eller förstörelse, särskilt mot civila mål, för att med hjälp av rädsla tvinga fram politiska eller andra typer av förändringar."

Läs in de rödas uppträdande sedan före 10 april och se om det stämmer med Wikipedia beskrivning av ordet.

Jag håller helt med dig om mycket av det jag läser in i ditt inlägg.

Det är klart att militären skjuter på folk.

Vad jag sa i mitt inlägg som du kommenterade var att det finns vissa här som är så vansinnigt enögda att dom vill framställa de röda som fredsälskande demonstranter som vaggar barn och sjunger slagdängor. Så är inte fallet. Det finns tonvis med bilder och videos som visar en galen mobb som rycker ut soldater ur lastbilar och slår ihjäl dem, förbjuder skadade att tas in på sjukhus, sliter ut döda människor och paraderar runt i BKK med, bevisligen innehar vapen; det var min kommentar.

Skall man föra en debatt så kan ett visst mått av sanning vara bra.

Jag la också in några kommentarer i din text.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte släppa dig riktigt och välkommen tillbaka! :)

Har inte sett dig på länge.

Kommer ihåg när du skrev på TT för några år sedan och tyckte alltid att du skrev vettiga saker.

Skulle därför vara intressant att höra din syn på vad som händer och vad du tycker om det hela.

Om du orkar och har lust blir iaf jag glad. :)

Tjäna ! No buzz

Det var länge sedan. Allting är bra med dig hoppas jag.

Jag har inte fritidsproblem eftersom jag arbetar mycket de senaste åren. hahaha.

Jag skriver ibland insändare på andra thaiforum.

Sedan den 14 maj 2010 lade upp VDO klipp från olika nyhetskällor så som CNN,

EURONEWS, Aljazeera, Skynews, BBC, ABC NEWS och SVT. Syftet med det är för

sprida kunskap och representera fler informationkällor till thailändare i Sverige.

Jag lade upp nyhetsklippen utan att lägga min egna privata åsikter eller synpunkter.

Konsikvensen blev att vissa var sura och tyckte att jag presenterar en ensidig information.

Jag vill inte bli den anledning till att deras sida blir avstängd så att jag kommer inte

att lägga upp någonting mer där.

Jag kommer inte kommentera någonting angående politik eftersom

jag upplever att allting jag säger kommer tillbaka och jagar mig efteråt.

Jag har redan fått en personlig sur kommentar på min facebook fast

jag har inte än skrivit någonting där eller om politik överhuvudtaget.

Tydligen är det någon som försöker tala om för mig att hålla käften hahaha

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Antar att det blir så här när man låter militärer bestämma vem som skall styra. De som då förutsåg att Thailand skulle ta ett antal steg tillbaka på vägen mot demokrati i samband med miltärkuppen fick som det visar sig rätt.

MVH/BanArne

Det är inte ofta du och jag har samma uppfattning (egentligen inte ofta man ser någon uppfattning från dig) men här håller jag helt med dig.

Jag vet inte hur många gånger jag här skrivit att militären skall hålla sig till det dom är satta att göra, skydda landet från yttre fiender. Det är aldrig bra om militärer har avgörande betydelse för ett lands interna frågor.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjäna ! No buzz

Det var länge sedan. Allting är bra med dig hoppas jag.

Jag har inte fritidsproblem eftersom jag arbetar mycket de senaste åren. hahaha.

Jag skriver ibland insändare på andra thaiforum.

Sedan den 14 maj 2010 lade upp VDO klipp från olika nyhetskällor så som CNN,

EURONEWS, Aljazeera, Skynews, BBC, ABC NEWS och SVT. Syftet med det är för

sprida kunskap och representera fler informationkällor till thailändare i Sverige.

Jag lade upp nyhetsklippen utan att lägga min egna privata åsikter eller synpunkter.

Konsikvensen blev att vissa var sura och tyckte att jag presenterar en ensidig information.

Jag vill inte bli den anledning till att deras sida blir avstängd så att jag kommer inte

att lägga upp någonting mer där.

Jag kommer inte kommentera någonting angående politik eftersom

jag upplever att allting jag säger kommer tillbaka och jagar mig efteråt.

Jag har redan fått en personlig sur kommentar på min facebook fast

jag har inte än skrivit någonting där eller om politik överhuvudtaget.

Tydligen är det någon som försöker tala om för mig att hålla käften hahaha

Tjena igen Tick :)

Allt bra med mig, hoppas du (ni) har det bra med. :)

Ok.. Kan du inte logga in under fakenick, t.ex "tickan". Lovar att inte berätta att det är du :)

Skämt åsido.. förstår din inställning.

Some other time maybe.. drinks.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Nu ska dom sno mer pengar..

CRES freezes 106 bank accounts to cut support for red shirts

The Centre for Resolution of Emergency Situation declared that 106 bank accounts have been frozen as a measure to cut support for red-shirt protesters.

The CRES said the accounts include 13 firms.

Those whose bank accounts are frozen include red-shirt leaders and former Thai Rak Thai excutives.

http://www.nationmultimedia.com/home/CRES-freezes-106-bank-accounts-to-cut-support-for--30129500.html

Riktigt bra! Så rökte man ut Al Capone och andra gangsters! Väl beprövad metod. Bättre än att folk dör, eller hur??

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Det finns inga rebeller, det är bara vanliga men lite fattigare medborgare som vill ha demokrati och fria val.

Mvh Isan Lover

ja just det! Glömde att Thasvin mfl tillhör de fattiga medborgarna. Skivan har hakat upp sig sedan länge.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Fortsätt med nyhetsrpporteringen Buzzen,

Kanske så att Wille precis som jag anser att situationen i Bangkok är allvarlig och skoj och stim och annt kan man hålla på med i andra trådar.

Wille han tydlgen före...

Wille har väl aldrig gjort sig känd som någon av forumets större muntergökar. Tvärtom så har han ju vid ett antal tillfällen påpekat det olämpliga i att skoja och stimma i någon tråd överhuvudtaget.

Tokerier tror jag han kallade det för.

Lite märklig inställning av en person som tydligen bor eller bott i Thailand under ganska lång tid.

Man undrar ju hur han klarat att leva ibland en massa lättsinniga thailändare under så lång tid??

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

RichardBarrow Road in front of MBK empty. Two taxis but neither want to go to Phloenchit or Nana. Tuk tuk just wants to take me to gem store

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Dom röda vill ha internationell medling men Apishit tackade bestämt nej, och sa att han ska lösa konflikten snabbt med militären.

Mvh Isan Lover

Jag vill påminna att han föreslagit nyval i november vilket terroristerna avböjt.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar bara vad har polisen tagit vägen? Man ser dem inte nu, nån som vet.

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Nu får det banne mig vara nog när man läser vad krigshetsarna från Bankok skriver här på forumet blir jag bedrövad.

Jag kan förstå deras oförstånd med deras brist på livserfarenhet på grund av låg ålder. Men för fan ni har väl inte gått i Thailänsk skola.

Det jag såg på de sista vidiolängkarna får ju en blind att må illa. Jag tycker att ni skall sluta nu att förneka var våldet kommer från. PS jag är stolt över era minus karma värda hundra plus.

Du menar något liknande detta? Klart osmakligt!

post-3555-127403482187_thumb.jpg

post-3555-127403482187_thumb.jpg

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

extremist Thai Anti-Redshirt FB site translates as "We enjoy looking at dead bodies of Redshirts - they are not humans" http://bit.ly/96KwDT

Jag börjar förstå varför "eliten" inte har några problem att slakta vanliga fattiga bönder. Deras människosyn är inte helt normal. Man kan ju gissa vilka dom där ungdomarna har ärvt sina åsikter ifrån.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...