Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Du gör ett förbannat bra jobb, Buzzen!

Keep it up, please!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest wille

Pattaya eller Hua Hin? Lutar at att vi drar ditt ikvall och tar ett par dagars semester.

Om min arbetsgivare borjar evakuera folk sa blir det istallet kanske Honk Kong, jakarta eller Singapore.

Hur som helst sa funderar vi pa att dra fran stan ett tag. Ar sa sjukt otrevlig stamning, aven langt borta fran Lumpini/Rachaprasong sa det ar inte sa avslappnat. Vi skall jobba hemidran samt att nu nar de borjat bygga upp en scen vi Klong Toey market ar det lite for nara for att det skall vara bekvamt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du gör ett förbannat bra jobb, Buzzen!

Keep it up, please!

Han borde få ett pris.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog för att jag fattar att förlorarna i alla val sedan 2001 inte är direkt överförtjusta i tanken på ett snart nyval, men herre gud, hur långt är man egentligen beredd att ta landet mot ett regelrätt inbördeskrig bara för att undvika ett val?

Jag hade en diskussion på twitter om just detta igår. Det fanns en annan kille som hävdade att PTP "vann" valet 2007.

Jag frågade honom vad han menade med "vann" varpå han svarade - "ja, blev störst parti!".

Han sa att det är det största partiet efter ett val som utser PM och därför blev Somchai PM 2007. Därmed var Somchai legitim medans Abhisit var illegitim.

När jag skrev "Det är brukligt att det är det största partiet i en koalition (om inte vinnaren har egen majoritet) som brukar utse vinnare och därför är Somchai lika legitim som Abhisit" så blev han skitsur och bannade mig från vidare konversation.

Med tanke på ovanstående, och din citerade mening här ovan, så skulle jag kunna svara på följande sätt:

Nog för att jag fattar att PTP som regeringsbildande part efter alla val sedan 2001 inte är direkt överförtjusta i tanken på att förlora regeringsmakten, men herre gud, hur långt är man egentligen beredd att ta landet mot ett regelrätt inbördeskrig innan man kan acceptera detta?

Och egentligen så är ju min kommentar lika rätt som din, eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya eller Hua Hin? Lutar at att vi drar ditt ikvall och tar ett par dagars semester.

Om min arbetsgivare borjar evakuera folk sa blir det istallet kanske Honk Kong, jakarta eller Singapore.

Hur som helst sa funderar vi pa att dra fran stan ett tag. Ar sa sjukt otrevlig stamning, aven langt borta fran Lumpini/Rachaprasong sa det ar inte sa avslappnat. Vi skall jobba hemidran samt att nu nar de borjat bygga upp en scen vi Klong Toey market ar det lite for nara for att det skall vara bekvamt.

Kommer ni till Pattis så blir jag skitsur om du inte hör av dig :)

@RichardBarrow can also confirm that! reds have more fresh food and seemed much more relaxed than yesterday!

Regeringsartikel om polisstationen på lumpini

http://www.mcot.net/cfcustom/cache_page/56502.cfm?CFID=25144&CFTOKEN=86711124&jsessionid=3c30950250a6261c0905576d34c75227767dTR

Link to comment
Dela på andra sajter

Så... alltså... Rachaprasong kommer att evakueras kommande timmar. Och röda korset, Pattana och media kommer att vara med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nattawud: If you want to stay with us and continue our peaceful struggle, get ready now. Get food, get rest.

Nattawud: Then come to front of stage for announcements. You are stronger than any opposing force, he reassures crowd.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Kim,

Nog för att jag fattar att förlorarna i alla val sedan 2001 inte är direkt överförtjusta i tanken på ett snart nyval, men herre gud, hur långt är man egentligen beredd att ta landet mot ett regelrätt inbördeskrig bara för att undvika ett val?

De har hållts 4 val sedan 2001 om jag inte missminner mig. I bara ett av detta har ett parti fått egen majoritet, TRT i valet 2005.

Vem vann valen 2001, April, 2006 och november 2007?

Dom som bildade regering efter valutgången vann valen. Att koalitioner förändrats senare, efter (som det ryktas) diverse påtryckningar på koalitionspartier av militär och den "dolda" makten vid dom gula ockupationerna kan nog inte räknas som en valseger. En parlamentarisk seger Ja, om än moraliskt tveksam. men inte en valseger.

Och det är förstås denna tveksamhet över regeringens legitimitet som är själva roten till kraven på nyval.

Vinner demokraterna ett eventuellt nyval, vilket dom borde ha goda chanser att göra, så får dom regera i relativ lugn och ro istället för det kaos vi ser nu. Och förlorar dom. ja då får dom gå i opposition och göra sitt bästa för att åter försöka vinna över folket på sin sida. Att acceptera folkets vilja är ju det mest grundläggande i en demokrati. Nyval nu!

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.ireport.com/docs/DOC-444533

En CNN iReport som uppmanar oss att inte tro på mediabilden om vad som händer i Thailand.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

terryfrd If you decide to stay at rally, Nattawud says please take the children to a safe place in the nearby temple. Gives directions.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom som bildade regering efter valutgången vann valen. Att koalitioner förändrats senare, efter (som det ryktas) diverse påtryckningar på koalitionspartier av militär och den "dolda" makten vid dom gula ockupationerna kan nog inte räknas som en valseger. En parlamentarisk seger Ja, om än moraliskt tveksam. men inte en valseger.

Och det är förstås denna tveksamhet över regeringens legitimitet som är själva roten till kraven på nyval.

Vinner demokraterna ett eventuellt nyval, vilket dom borde ha goda chanser att göra, så får dom regera i relativ lugn och ro istället för det kaos vi ser nu. Och förlorar dom. ja då får dom gå i opposition och göra sitt bästa för att åter försöka vinna över folket på sin sida. Att acceptera folkets vilja är ju det mest grundläggande i en demokrati. Nyval nu!

Även i andra länder skiftar ibland regeringsunderlaget under mandatperioderna, hände till exempel i Sverige under 1970-talet när centern hoppade av. I Thailand finns inga långvariga allianser, Banharn lovade dagen innan valet 2007 att aldrig mer stödja Thaksin och var sedan den förste att ansluta sig till PPP´s koalition.

Lockad/hotad av vad?

Sen när det gäller den fetade delen av ditt svar:

Det finns inte en chans att det parti som vinner, eller rättare sagt leder regeringen efter nästa val, kommer att kunna regera utan ett mer eller mindre konstant undantagstillstånd och horder av militärer på gatorna.

För de som hamnar utanför regeringen ser att det är bara att leda ut en aningslös mobb uppblandad med legosoldater och våldsverkare, ockupera någon del av huvudstaden och släpp lös hat och våld så får du till slut tillbaka makten alternativt att du tar den ifrån regeringen och ger den till någon annan ej valbar institution (Militären)

Thailand är för lång framtid omöjligt att regera eftersom allt snack, från båda sidor, om försoning bara har varit snack. Det vi och thailändarna ser nu är att våld lönar sig, så vad skulle kunna hindra den förlorande sidan i ett val att ta till lika mycket våld för att de ska uppnå sina mål?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Finns en massa bra och detaljerade bilder från gatustriderna nu upplagda på Pirate Bay

Sök på "Bangkok war zone"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Och förlorar dom. ja då får dom gå i opposition och göra sitt bästa för att åter försöka vinna över folket på sin sida. Att acceptera folkets vilja är ju det mest grundläggande i en demokrati.

Vad har en regeringsbildning med att "vinna över folket på sin sida" att göra?

Valresultatet (folkets röster) är till grund för det egna partiets stryka i förhandlingar om regeringsbildning.

Valresultatet är detsamma oavsett hur koalitionerna ser ut.

PM och regering bestäms av en majoritet i parlamentet - inte av person eller partivalen till parlamentet.

Eller menar du att alla parlamentariska val är moraliskt tvivelaktiga?

I sådana fall har ingen regering i något land med parlamentarisk regeringsbildning varit moraliskt legitim - någonsin. :)

Om det finns en tveksamhet till detta så beror denna tveksamhet på dålig politisk förståelse för regeringsbildande processer.

Intressantare dock - är frågan varför denna ovilja att respektera, eller förstå, regeringsbildande processer finns.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en massa bra och detaljerade bilder från gatustriderna nu upplagda på Pirate Bay

Sök på "Bangkok war zone"

Det räcker väl att vi får rapporter här i denna tråd om vad som händer, vi behöver väl inte frossa i eländet.

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ute gångs förbud är det någon som tror på det.

Vilken arme som helst i värden hade löst detta på sjuröda. Men här finns ett grundlägggande problem man har inte polis o armen med sig i alla led. IL o några till har förstått. Jag tror att ett utegångsförbud gynnar de sk röda, då kan man få bort de gula från gatorna de er ju de som är en del av problemen. Som IL säger finns det massor av sympatier för de sk röda i Bankok, där jag bor tio hus runt omkring arbetar minst tio Bankok alla sk röda. Hoppas att de ansluter sig till kampen, om de gula försvinner från gatorna blir allt mycket enklare att ro detta i land.

Sen får vi se om de riktiga vapnen kommer fram som jag tror de sk röda har, annars om inte de begått ett mycket stort misstag . Men jag tror de ha ett bra försvar mot regeringens terrorister.

Hur det än går så tror jag att en stor "risbrand har satts i gång" den kan man aldrig övervinna, hur det än går i Bankok.

PS jag skiter i vem som är i ledningen så länge som de kämpar för de förtryckta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet vi vilka det är som skjuter med M79 i alla fall

http://twitpic.com/1o8l5c

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skumt, varfor framstar Nattawut helt plotsligt som nastan resonabel?

Han vill ha det att falla tillbaka på i de följande rättegångarna, att han var den som uppmanade oskyldiga att sätta sig i säkerhet.

Uppgifter gör gällande att Natthawut förhandlar med militären och han lovas kanske amnesti om han hjälper till att det helka slutar utan så mycket mer blodsspillran. Man försöker helt enklet slå in en kil i de röda ledarsskara.

På tal om det, var har Weng blivit av?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en massa bra och detaljerade bilder från gatustriderna nu upplagda på Pirate Bay

Sök på "Bangkok war zone"

Somliga går igång på p-bilder och andra på krigsbilder.

På nätet finns allt för alla smaker.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

@freakingcat: Many more Red shirts arrived, a few hundreds now under Khlong Toei Express Way

Filming M16 with live rounds being fired at people on Rama 4.Firing right now in direction of unarmed protesters lighting tyres & f/works.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Det räcker väl att vi får rapporter här i denna tråd om vad som händer, vi behöver väl inte frossa i eländet.

mvh. Lars

Du behöver ingenting

Det är upp till var och en att välja själv vilken information man vill skaffa sig

Men att köra huvudet i sanden för att slippa se verkligheten känns fel.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Otäcka bilder, Känsliga bör ej titta.

http://www.youtube.com/watch?v=x-r6P5GYZlg

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

@freakingcat: Many more Red shirts arrived, a few hundreds now under Khlong Toei Express Way

Filming M16 with live rounds being fired at people on Rama 4.Firing right now in direction of unarmed protesters lighting tyres & f/works.

Tar mig ca 15 minuter att ga dit harifran!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...