Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Märkligt att det tycks finnas skribenter här som faktiskt tror att problemet är löst bara Bangkoks gator blir rensade från demonstranter.

Fast å andra sidan så verkar det ju som att många av dom som sitter på makten i landet faktiskt också tror detta. Suck!

Kim Jag tror nog dom flesta förstår att om "demonstranter" (skulle för övrigt personligen kalla dom terrorister) blir avhysta så försvinner åtminstone problemet för dom boende och dom affärsmän, som jag anser har större rätt till platsen än ett gäng gatuvåldsverkare.

Jag tror ingen är cynisk nog att tro att dom nöjer sig med att bli avhysta så är allt bra.

Men jag och många med mig har liten förståelse hur man kan låtas ockupera en stadsdel utan att myndigheterna reagerar på detta.

Jag har lika lite förståelse hur dom gula kunde låtas hållas så länge på flygplatsen.

Att man sen sätter barn i fronten för att skydda sig är rent förkastligt och fegt.

Saken blir inte bättre av att man utrustar sig med molotov coctails mm.

Under dessa omständigheter så står det klart att myndigheterna måste agera.

Hur många ytterligare liknande urartade demonstartioner i framtiden

från röda eller gula i framtiden, ska vi se om myndigheterna gång på gång låta det passera utan konsekvenser?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest wille

Antar att de kanske lyckades tanda eld pa Tesco vid Lumpini som de forsokt flera ggr nu...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men du hade inte haft några problem med undersökningen och dess underlag om den visat att 51% var emot regeringen?

Du har ju som sagt tidigare själv postat resultat av opinionsundersökningar när resultatet passat dina åsikter, nu passar denna undersöknings resultat inte dem och då måste den ju givetvis ifrågasättas.

Hej

Jag har också lagt in dessa undersökningar ibland, fast då oftast med tillägget att dom mest visar vad utlänningar och högutbildade i Thailand tycker.

Men det är inte fel att använda dom eftersom några heltäckande undersökningar liknande dom svenska inte finns, dom visar ju åtmminstone vad dessa människor

tycker i frågan.

Men jag gjorde min kommentar av den anledningen att det kan finnas nytillkommna som inte förstår vilka som ingår, och därför drar felaktiga slutsatser.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Seh Daeng condition is critical as his BP is dropping and it is likely that his kidneys would fail, according to Vajira director. #KCL

Link to comment
Dela på andra sajter

@rrystrom:My mother-in-law said pppl wanted 2 bring home their children&old ppl from rajprasong yday but was refused 2leave by r-guards..

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Skuld och skuld.. jag anser att dom rödas ledare ligger bakom med minst lika mycket skuld. Som vi alla tycker så är det den stora massan som förlora på detta vare sig de är från Isaan eller Bangkok.

Sen kan man tjafsa om dom rika mot dom fattiga.. det är såklart ett stort problem! Men det som råder nu kan inte den stora massan beskyllas för. Jag är övertygad om att majoriteten av landets befolkning vill att det ska till ändringar som gynnar alla. Iaf så hoppas jag att det är så.

Hej

Det är klart att man kan tycka att demonstranterna har en viss skuld i detta, men den som beordrar dödandet av dom mer eller mindre obeväpnade civila måste

nog bli juridiskt ansvarig, och få stå till svars för detta så fort landet får en folkvald regering igen.

Mitt tips är att han kommer att tvingas i landsflykt senare om något land tar emot en massmördare?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

capt.0121fb78c3f24e68bf890c52bdcc5085-0121fb78c3f24e68bf890c52bdcc5085-0.jpg

Många otäcka bilder här: http://www.thaienews.blogspot.com/

Länken fungerar inget vidare från Thailand:

ขออภัยในความไม่สะดวก

เว็บไซต์ที่ท่านต้องการเข้าชมได้ถูกระงับการเผยแพร่ตามคำสั่งจากกระทรวงเทคโนโลยีสารสนเทศและการสื่อสาร

สอบถามข้อมูลเพิ่มเติมได้ที่ กระทรวงเทคโนโลยีสารสนเทศและการสื่อสาร

อาคาร 9 บริษัท ทีโอที จำกัด (มหาชน) ถนนแจ้งวัฒนะ เขตหลักสี่ กรุงเทพฯ 10210

โทร 0-2505-7147, 0-2568-2498

--------------------------------------------------------------------------------

Sorry for any inconvenience.

The page you are trying to visit has been blocked by the Ministry of Information and Communication Technology.

For more information, please contact Ministry of Information and Communication Technology

Building 9, TOT Public Limited Company, Chaengwattana Road, Laksi, Bangkok 10210

Tel. 0-2505-7147, 0-2568-2498

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Hej

Det är klart att man kan tycka att demonstranterna har en viss skuld i detta, men den som beordrar dödandet av dom mer eller mindre obeväpnade civila måste

nog bli juridiskt ansvarig, och få stå till svars för detta så fort landet får en folkvald regering igen.

Mitt tips är att han kommer att tvingas i landsflykt senare om något land tar emot en massmördare?

Mvh Isan Lover

En viss skuld?

Nar de

1. Anvander vald mot civilia

2. Anvander vapen mot polis och militar

3. Vanadliserar, eldar upp byggnader och attackerar sjukhus

4. Attackerar bostadshus med raketkastare

5. osv

sa har det passerat alla granser for att kunna kalla nagon demonstrant langre. Visst kan man argumentera att en stat alltid har ett huvudansvar. Men i detta fallet sa handlar det om statens ansvar om att skydda ovriga Bangkok fran dessa valdsverkare. Vad som skulle gjorts da eller da de senaste veckorna och manaderna forandrar inte dagens situation. Endast de roda kan stoppa valdet idag - de valjer sjalva...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och som vanligt har dom snälla och fredliga röda ledarna ingen som helst skuld i det hela

Och dom snälla och fredliga civila demonstranterna som kastar sten och brandbomber mot militärerna är också oskyldiga

Hej

Jag är glad att du är ärlig och skriver precis som nyhetsorganen som rapporterar ifrån platsen att demonstranterna försvarar sig med stenar och

molotovcocktails mot militärens skjutande med skarp ammunition, för så ser inte alla på forumet det.

Att dom civila demonstranterna gör ett visst motstånd när dom blir beskjutna tycker jag inte är så konstigt,

men för Apishit hade det ju naturligtvis varit bättre om dom gick med frivilligt på att dö utan att protestera och göra motstånd.

Men det vill dom nog inte glädja sin plågoande med.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Länken fungerar inget vidare från Thailand:

ขออภัยในความไม่สะดวก

เว็บไซต์ที่ท่านต้องการเข้าชมได้ถูกระงับการเผยแพร่ตามคำสั่งจากกระทรวงเทคโนโลยีสารสนเทศและการสื่อสาร

สอบถามข้อมูลเพิ่มเติมได้ที่ กระทรวงเทคโนโลยีสารสนเทศและการสื่อสาร

อาคาร 9 บริษัท ทีโอที จำกัด (มหาชน) ถนนแจ้งวัฒนะ เขตหลักสี่ กรุงเทพฯ 10210

โทร 0-2505-7147, 0-2568-2498

--------------------------------------------------------------------------------

Sorry for any inconvenience.

The page you are trying to visit has been blocked by the Ministry of Information and Communication Technology.

For more information, please contact Ministry of Information and Communication Technology

Building 9, TOT Public Limited Company, Chaengwattana Road, Laksi, Bangkok 10210

Tel. 0-2505-7147, 0-2568-2498

Ja allt för att dölja sanningen, CRES har flera tusen hemsidor blockerade.

Vanligt förekommande i en militär diktatur

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Märkligt att det tycks finnas skribenter här som faktiskt tror att problemet är löst bara Bangkoks gator blir rensade från demonstranter.

Fast å andra sidan så verkar det ju som att många av dom som sitter på makten i landet faktiskt också tror detta. Suck!

Nog för att jag fattar att förlorarna i alla val sedan 2001 inte är direkt överförtjusta i tanken på ett snart nyval, men herre gud, hur långt är man egentligen beredd att ta landet mot ett regelrätt inbördeskrig bara för att undvika ett val?

Ps Bäst jag förekommer genom att skriva att jag förstås vet att nyval i nov fanns i senaste förslaget från regeringen och det var ju snubblande nära att man faktiskt kom överens. Det fattas dock tydligen lite till för att undvika inbördeskriget så tillbaka till förhandlingsbordet parterna. Inga principer eller "tappade ansikten" får anses viktigare än agendan att stoppa det som just nu eskalerar så tragiskt fort. Om inte parterna kommer överens jäkligt snabbt så är nog militärdiktatur och en masslakt som vida överträffar den -92 inte långt borta. Med tillhörande blodiga utrensningar av politiska motståndare över hela landet i efterspelet.

Hej

Har slut på mina + annars hade du givetvis fått ett, håller med dig i det du skriver.

Och citerar denna mening som jag tycker säger allt.

"Nog för att jag fattar att förlorarna i alla val sedan 2001 inte är direkt överförtjusta i tanken på ett snart nyval, men herre gud, hur långt är man egentligen beredd att ta landet mot ett regelrätt inbördeskrig bara för att undvika ett val?"

Och när dåliga förlorare manipulerar sig till makten och får tillgång till ett lands vapen resurser så kan det sluta så här eller mycket värre.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker när man tittar på nyheterna här nere så är det ett gäng anarkister springer runt och förstör

massa döda ting...Mvh Maitan.

Och vad är den utlösande faktorn till anarkin?

Militären som avrättar folk på gatorna kanske?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vad är den utlösande faktorn till anarkin?

Militären som avrättar folk på gatorna kanske?

Serath ja sa vad tyckte av bilderna man ser, sen skiter ja i vilket det kommer alldrig att

bli demokrati i detta land så länge ja lever är 57 år.

Så känns det för mig Serath vad fan kan ja göra.

Mvh Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Och vad är den utlösande faktorn till anarkin?

Militären som avrättar folk på gatorna kanske?

Det ar skit samma vad som eventuellt har utlost allt detta i dagslaget. Oavsett om man ar naiv och tror att Thaksin ar roten till allt ont eller annu mera naiv och tror att det ar Demokraterna och militaren sa maste nagon gora nagot annorlunda idag for att undvika att det eskalerar annu mera. Roda som nu skjuter mot vanliga Bangkokbor kan knappast skyllas pa nagon annan an just dem. Att de tander eld pa bostadhus, affarsrorelser, etc ar knappast nagon annan skyldig till. For varje handelse finns rimliga och orimliga reaktioner. De roda har for lange sedan passerat den gransen.

Ni som vill sitta och alta vad som hant under Thaksins tid eller i och med militarkuppen kan val komma till Bangkok och forklara for de miljontals manniskor som nu halls som gisslan med hot om vald att det ar ok eftersom nagon annan var dum och gjorde fel for nagra ar sedan...

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Och vad är den utlösande faktorn till anarkin?

Militären som avrättar folk på gatorna kanske?

Ska det ändå börjas om från början nu kan väl Joints vara snäll att ta bort nåra tusen inlägg

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Kl 23.25: När strömmen gick i Klong Toey plundrades en 7/11. Affärsinnehavare i Suan Lum Night Bazaar (Lumpini) har suttit fast i två dagar och ber om hjälp fär att ta sig därifrån. Vid Victorymonumentet pågår strider. Röda demonstranter samlas i Samrong, Samut Prakarn. Även på andra orter samlas folk för att ta sig till Bangkok, bland annat Ubon. Nya officiella dödssiffror: 24 personer de senaste två dagarna. Sara Sidners artikel för CNN, många som tycker till under.

Saxat från gingmaleeblogspot.com

Nu börjar hulliganerna på riktigt, plundring och skadegörelse, hade på känn att detta var på gång!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...