Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Är det någon som läser mina länkar eller twittrandet? Eller är jag jobbig och ska lägga av?

Börjar få träningsvärk i ctrl+c knappen. :)

Fortsätt gärna med dina länkar. Uppskattas.

Nix, det klippet övertygade mej om att Armens prickskyttar skjuter skarpt mot någonting.

Mycket för att reportern är trovärdig och tydligt säger att de inte kan se vad prickskytten ser i sitt sikte.

Bra reportage utan en massa påhittat trams.

MVH Tommy

Med tanke på de dödsoffer och skador som rapporterats idag och igår tycks det väldigt sannolikt att CRES implementerat de planer de annonserade tidigare om att använda prickskyttar mot de röda. I jämförelse med tidigare sammandrabbningar (bl.a. 10:e april), tycks det nu som att majoriteten av dödsoffren dödats av enstaka kulor i huvudet. Lägger man där till att dessa offer, enligt diverse rapporter, även varit obeväpnade känns det svårt att dra en annan slutsats än att CRES, uppbackat av militär och sittande regering övergått till urskillningslöst dödande. Frågan är vad som kommer hända när medierapporter och annan information om detta letar sig ut på landsbygden i de 15 provinser, i vilka undantagstillstånd tidigare utlysts...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Länken kanske har varit uppe tidigare

http://www.ireport.com/docs/DOC-444485

Insändare på Thai Visa forumet

Jag hoppas att dom har fel

Sadly BOTH sides ARE armed to the teeth now. did you know that 500 Israeli-made Tavor Tar-21 assault rifles seized by the protesters, only 200 were returned to the Army. Some M16s, had returned. The protesters also have M67 grenades, M79 grenade launchers and rocket-propelled grenade launchers and anti-aircraft guns taken from tanks. They also seized many assault rifles from the military during the clashes with security forces on April 10 at Khok Wua intersection, sources said.

A few weeks back I went to redland and saw plenty of these black-shirted guards with guns, mostly small hand guns but one or two with larger weapons. Al-jazeera news caught redshirts with guns on film, plenty of video clips on youtube showing reds with "war weapons" and why the "heavy fighting" at Lumphini and Din Daeng if the protestors are only armed with fireworks and bamboo?

Anyone who still believes these people are not armed is a moron.

I just hope the army can protect the majority of people in Thailand who don't want an armed mob of anarchists setting up their checkpoints, summarily executing people and running the country.

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Länken kanske har varit uppe tidigare

http://www.ireport.com/docs/DOC-444485

Insändare på Thai Visa forumet

Jag hoppas att dom har fel

Sadly BOTH sides ARE armed to the teeth now. did you know that 500 Israeli-made Tavor Tar-21 assault rifles seized by the protesters, only 200 were returned to the Army. Some M16s, had returned. The protesters also have M67 grenades, M79 grenade launchers and rocket-propelled grenade launchers and anti-aircraft guns taken from tanks. They also seized many assault rifles from the military during the clashes with security forces on April 10 at Khok Wua intersection, sources said.

A few weeks back I went to redland and saw plenty of these black-shirted guards with guns, mostly small hand guns but one or two with larger weapons. Al-jazeera news caught redshirts with guns on film, plenty of video clips on youtube showing reds with "war weapons" and why the "heavy fighting" at Lumphini and Din Daeng if the protestors are only armed with fireworks and bamboo?

Anyone who still believes these people are not armed is a moron.

I just hope the army can protect the majority of people in Thailand who don't want an armed mob of anarchists setting up their checkpoints, summarily executing people and running the country.

Läskigt!

Antar att armen är bättre utbildad i vapentjänst än rödingarna, därmed icke sagt att dessa inte kan skapa förödelse lika som armén.

Om det skulle komma till regelrätta näreldstrider kommer armén att vara ganska överlägsen med sin skyddsutrustning och förhoppningsvis diciplinerade inställning, den största risken att oskyldiga kommer till skada ligger deffinitivt hos rödingarna som vad det verkar tar och skjuter med det som finnes till hands.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Läskigt!

Antar att armen är bättre utbildad i vapentjänst än rödingarna, därmed icke sagt att dessa inte kan skapa förödelse lika som armén.

Om det skulle komma till regelrätta näreldstrider kommer armén att vara ganska överlägsen med sin skyddsutrustning och förhoppningsvis diciplinerade inställning, den största risken att oskyldiga kommer till skada ligger deffinitivt hos rödingarna som vad det verkar tar och skjuter med det som finnes till hands.

Sen är ju en viktig fråga hur de har det med ammo. Skjuter de loss sådär hej vilt som det såg ut i filmen får de snart tomt i bössan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Folk har fått väldig reslust de senaste dagarna. Khunying Potjaman (Thaksins x-fru) har rest till Singapore. Två före detta premiärministrar har också lämnat landet: General Chavalit Yongchaiyudh har rest till Kunming i Kina och Banharn Silpa-Archa har åkt till Hong Kong.

Militären beordrar reportrar och fotografer att avlägsna sig från Silom. Foto-journalist även utsparkad från demonstrationsområdet. Rustar båda sidor för krig?

Nu är snart bara militären (vet ej om avlönade eller tvingade av allmän inkallelse) och demostranter som skall offra sina liv för friheten och demokrati. De välbesuttna smiter från landet och ansvaret.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

Jag tycker att Generalen stod emot längre än vad dom flesta i hans situation skulle ha klarat av.

Han framträdde ju t.o.m i TV och sa att han inte ville ingripa med våld "för att dom är alla Thai" och att han ville se en politisk lösning,

detta samtidigt som regeringen trappade upp tonläget och hoten mot demonstranterna och uppmanade Generalen att ta till våld upprepade gånger.

Han gick ju så långt i sitt nekande till våld att man började spekulera i om det var en tyst militärkupp.

Så att skylla det som nu händer på militären är fel, dom är bara regeringens verktyg som motvilligt gör det som landets PM har viljat i en månad nu.

Mvh Isan Lover

Du har ju alltid hävdat att Abhisit är militärens och elitens marionett

Betyder detta att du ljugit hela tiden då ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Min länk

Mycket snack på New Mandala

Läste ett inlägg som jag gillade. Hårda ord:

Unconfirmed reports indicate that Abhisit’s soldiers have shot dead at least 50 people do far. Hundreds are injured. They say there are 500 “terrorists” in the protest site. Earlier they said that they would use snipers to shoot “terrorists”.

The only terrorists are in the Government, the Army and the Palace.The tyrants say that the Red Shirts are all determined to overthrow the Monarchy and therefore it is justifiable to kill them. So having a Monarchy is an excuse to kill anyone who fights for Democracy and Social Justice.Various Government spokespeople, including Abhisit’s academic-for-hire Panitan Wattanayagorn and Censorship Boss Satit Wongnongtuay, continue to lie and lie again, claiming that troops only fire in self defence. Yet all press reports show indiscriminate shooting of unarmed civilians including a 10 year old boy, a paramedic and foreign news reporters.

Fake human rights groups call on “both sides” to stop the violence. Yet it is only one side which is using lethal violence against unarmed pro-democracy demonstrators. Even Reporters Without Boarders demands that “both sides” guarantee the safety of reporters. How can Red Shirts guarantee anyone’s safety when they are being murdered in cold blood.

Many so-called news reports write that troops fire on rioters. No one is rioting except the army. Others talk about “protests turning violent”. It is not the protesters who are violent.

Unarmed pro-democracy protesters are being systematically murdered in order to keep Abhisit and his military backed government in power. The King is silent as usual. His only job, apart from counting his wealth, is to legitimise every bloody act that the army commits. Yet so-called analysts write that he has “held the country together”. The fact is he has supported every crack down on Democracy. He is weak and spineless. That is why millions of Red Shirts are becoming Republicans.

The UN has just selected Thailand to be on the Human Rights Committee. What a joke! But what can one expect from a body controlled by war mongers. Red Shirts throughout the country are standing firm in the bloody fight for Democracy, Social Justice and Human dignity. I salute them!

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen är ju en viktig fråga hur de har det med ammo. Skjuter de loss sådär hej vilt som det såg ut i filmen får de snart tomt i bössan.

Exakt, vad har dom fått alla vapen o ammo ifrån? Det verkar finnas s.k. dolda krafter som inget annat önskar än att det skall gå överstyr, återigen en misstanke om att det finns maktgalna generaler i bakgrunden.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

RT @qandrew: The calm b4 the storm. Just had a heads up by police that crackdown about to begin 2night with live ammunition.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det någon TV-kanal som sänder live på nätet där man kan följa utvecklingen?

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Exakt, vad har dom fått alla vapen o ammo ifrån? Det verkar finnas s.k. dolda krafter som inget annat önskar än att det skall gå överstyr, återigen en misstanke om att det finns maktgalna generaler i bakgrunden.

Det rapporterades väl får några månader sedan om stora stölder ur militärens förråd av bl.a M16-gevär och M79-granater

De röda kanske har planerat detta "slag" lite mer än de flesta vågar erkänna !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Det rapporterades väl får några månader sedan om stora stölder ur militärens förråd av bl.a M16-gevär och M79-granater

De röda kanske har planerat detta "slag" lite mer än de flesta vågar erkänna !

Det kan vi ju spekulera i hur mycket som helst. Hittills har vi inte sett särskilt många vapen i omlopp bland rödskjortorna även om en del synts till. Så det finns inget stöd för det än i alla fall.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fördömmer militärens agerand mot demostanter och deras våld.Men jag kan inte förstå när våldet kommer från de röda att det finns folk här på MPR som försvarar det.

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fördömmer militärens agerand mot demostanter och deras våld.Men jag kan inte förstå när våldet kommer från de röda att det finns folk här på MPR som försvarar det.

Sakaeo

Samma här. Detta är ett mysterium för mig också.

Även underligare är det om det är samma folk som fördömmer "double standards"!

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Ja av dom som kan deltaga, det är som vanligt problemet med opinions undersökningar i Thailand, dom visar bara vad en viss kategori av befolkningen tycker.

Dom utgör inget snitt av den totala befolkningens inställning i frågan.

Mvh Isan Lover

Vänligen uppvisa någon undersökning som stöder ditt påstående "Dom utgör inget snitt av den totala befolkningens inställning i frågan". Bara någon så jag kan behålla någon form av respekt för dig.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Vänligen uppvisa någon undersökning som stöder ditt påstående "Dom utgör inget snitt av den totala befolkningens inställning i frågan". Bara någon så jag kan behålla någon form av respekt för dig.

Brukar det inte vara tvärtom att de som står bakom undersökningen har bevisbördan. ;)

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Brukar det inte vara tvärtom att de som står bakom undersökningen har bevisbördan. ;)

Öhhh!! Det finns en undersökning som visade att Thailändare stödde regeringens handlande. Detta har IL avvisat med de ord jag citerade ovan. Jag bad då honom ta fram en undersökning som stödde hans påstående. Hittills tyst (som väntat för jag tror han bara hittat på)

Vad du menar med ditt inlägg förstår jag inte. Kan du förklara?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkligt att det tycks finnas skribenter här som faktiskt tror att problemet är löst bara Bangkoks gator blir rensade från demonstranter.

Fast å andra sidan så verkar det ju som att många av dom som sitter på makten i landet faktiskt också tror detta. Suck!

Nog för att jag fattar att förlorarna i alla val sedan 2001 inte är direkt överförtjusta i tanken på ett snart nyval, men herre gud, hur långt är man egentligen beredd att ta landet mot ett regelrätt inbördeskrig bara för att undvika ett val?

Ps Bäst jag förekommer genom att skriva att jag förstås vet att nyval i nov fanns i senaste förslaget från regeringen och det var ju snubblande nära att man faktiskt kom överens. Det fattas dock tydligen lite till för att undvika inbördeskriget så tillbaka till förhandlingsbordet parterna. Inga principer eller "tappade ansikten" får anses viktigare än agendan att stoppa det som just nu eskalerar så tragiskt fort. Om inte parterna kommer överens jäkligt snabbt så är nog militärdiktatur och en masslakt som vida överträffar den -92 inte långt borta. Med tillhörande blodiga utrensningar av politiska motståndare över hela landet i efterspelet.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...