Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det känns som om de gula har tagit över MPR.

Moo

Är väl till största delen Gul/blåa här och en och annan Röd/vit.Röd/vit/blå samt Röd/svart/orange

/ENis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Det känns som om de gula har tagit över MPR.

Moo

Det kallas för demokrati.. vänj dig vid detta (alltså demokrati)

Själv har jag idag vit tröja..vad gör det mig? Håller på ett lag med gul/röd och blå färg.

Känner mig svensk så där har du rätt..stor del av flaggan är gul.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var det jag menad här råder numera Thailändsk demokrati på MPR.

Moo

Ändrades av Mooauan
Link to comment
Dela på andra sajter

Arg på "terror"-Thaksin och Sverigehttp://mobil.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article6943885.ab;jsessionid=2B8984F47098BD205F60C2E0EF62F8CC.mobilb

Thailand utrikesminister är upprörd och tycker att Sverige mfl länder ska göra undantag från landets immigrationslagar och inte släppa in Thaksin. Som utrikesminister borde man faktiskt ha lite mer förstånd och inse att alla länder inte är lika... Härlig herre! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Det var det jag menad här råder numera Thailändsk demokrati på MPR.

Moo

Då är det ju riktigt bra i Thailand! Alla får komma till tals. Det är högt i tak och allt kan debatteras.

Thailand har kommit längre än jag uppfattat!!

Nu blir det Songkran ett tag!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Arg på "terror"-Thaksin och Sverigehttp://mobil.aftonbl...EF62F8CC.mobilb

Thailand utrikesminister är upprörd och tycker att Sverige mfl länder ska göra undantag från landets immigrationslagar och inte släppa in Thaksin.

Som utrikesminister borde man faktiskt ha lite mer förstånd och inse att alla länder inte är lika... Härlig herre! smile.gif

Absolut en skitkass och knappast professionell reaktion.

Nu får han troligen bara negativa reaktioner på detta och ett minskat förtroende för nuvarande regering internationellt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Absolut en skitkass och knappast professionell reaktion.

Nu får han troligen bara negativa reaktioner på detta och ett minskat förtroende för nuvarande regering internationellt.

Med all rätt!

Citat från länken: "Även Abhisit skulle denna vecka ha varit i Washington, men har ställt in resan. Historien förskräcker - det var när Thaksin var i USA på FN-möte i september 2006 som militären passade på att avsätta honom."

Hmm, måtte denna jävla soppan ta slut nu! Det sjuka i detta som pågår är att oavsett hur det än går, så kommer inte den stora massan vinna nåt, och då spelar det fan ingen roll om man är gul, röd, svart eller orange! :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för din video från verkligheten i Bangkok Kentan.

Jag ville lägga in ett foto på den skjutne, men SurinP3, censurerade detta.

Att lägga in foton på massakrerade människor är väl lämpligt att censurera bort. Bättre att länka och sen varna för otäcka bilder.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Att lägga in foton på massakrerade människor är väl lämpligt att censurera bort. Bättre att länka och sen varna för otäcka bilder.

Ja, men det var det jag inte fick göra, se min föregående post, inlägg 396

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Även UDD accepterar nu offentligt att det inte var regeringen som initierade våldet i lördags.

Utan "fraktioner inom millitären som opponerade sig mot regeringen".

(vilket är en intressant formulering eftersom han kunde sagt "sympatiserade med de röda", eftersom de hade "röda" emblem).

Det fantastiska i det hela är att han ber regeringen sätta fast dem.

Hur i helv ska regeringen hinna det om de måste avgå i morgon? crazy.gif

Han erbjöd naturligtvis ingen egen assistans. :)

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/174590/natthawut-terrorists-rebellious-soldier

Link to comment
Dela på andra sajter

Med all rätt!

Citat från länken: "Även Abhisit skulle denna vecka ha varit i Washington, men har ställt in resan. Historien förskräcker - det var när Thaksin var i USA på FN-möte i september 2006 som militären passade på att avsätta honom."

Hmm, måtte denna jävla soppan ta slut nu! Det sjuka i detta som pågår är att oavsett hur det än går, så kommer inte den stora massan vinna nåt, och då spelar det fan ingen roll om man är gul, röd, svart eller orange! :(

eller en kretin.. ;)

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Arg på "terror"-Thaksin och Sverigehttp://mobil.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article6943885.ab;jsessionid=2B8984F47098BD205F60C2E0EF62F8CC.mobilb

Thailand utrikesminister är upprörd och tycker att Sverige mfl länder ska göra undantag från landets immigrationslagar och inte släppa in Thaksin. Som utrikesminister borde man faktiskt ha lite mer förstånd och inse att alla länder inte är lika... Härlig herre! :)

Så djävla pinsamt för Thailand att en utrikesminister kan säga detta.

Nivån i Thailändsk politik är betydligt lägre än bland barnen på min 3 åriga dotters dagis.

Just nu känner jag mig oerhört nöjd med att familjen bestämt sig flytta till Sverige, vem vill låta sina barn växa upp i ett land där t.o.m. de högsta ledarna, både regering och opposition, är så upptagna med sig själva att de inte har förmågan att se bortom sitt eget ego.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra sagt Vaxet!

Ja, jag vet fan varken in eller ut snart. Kolla in denna länken från Gomorron Sverige: Min länk

Väldigt beskrivet av Bo-Inge Andersson!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inte så konstigt om en representant för den thailändska regeringen förklarar vad de anser om att man låter någon, som i deras ögon bara vill mana till protester och uppror mot regeringen, hållas som han gjort.

Hade de inte tillåtit honom att basunera ut sina budskap om än det ena och än det andra så hade det förmodligen inte blivit några protester i den omfattningen som de vi sett den senaste tiden.

De flesta regeringar hade rimligtvis agerat på samma sätt som den thailändske utrikesministern nu gjort om de befunnit sig i en liknande situation.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bossej,

funderat klart på frågan jag ställde i post 361 ännu?

Så länge Thakisn inte är efterlyst internationellt kan Thailand inte begära att andra länder griper honom. Uppviglar han i syfta att störtas en annan folkvald regering så kan han tas i förvar och utvisas. Men Dr T rör sig fortare än diplomatins kvarnar maler och det borde thailands utikesminster begripa.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Njae.. det är nog det att man inte kan förvänta sig att andra länder ska vara godtyckliga i sin användning av immigrationslagar etc.

Det finns kanaler att använda för detta, interpol t.ex, och att begära att andra länder lägger sig i Thailands inrikes angelägenheter är fel.

Att han förklarar vad han anser är en sak, men inte att han lastar andra länder för att inte dansa efter hans pipa.

Tills dess att Thaksin inte är sökt internationellt, av Interpol, finns inte så mycket andra länder kan göra.

Speciellt i ett så känsligt fall som avseende en vald politiker avsatt i en militärkupp.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt beskrivet av Bo-Inge Andersson!

Hur menar du nu . :huh:

;)

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur menar du nu . huh.gif

wink.gif

Hehe... min afasi gör att jag tappar ord ibland. T.ex ordet "väl" i det här fallet.

Ska ligga mellan orden "väldigt" och "beskrivet". :)

Link to comment
Dela på andra sajter

NoBuzz,

ja gissadede på ordet "bra" man där högg man i sten.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

NoBuzz,

ja gissadede på ordet "bra" man där högg man i sten.

Japp.. tänk så fel man kan ha. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är fantastiskt att så många vågar gå med röda skjortor som det gör det är en diktatur dessa människor lever i.

Moo

Här på Phuket slipper man i alla fall rödtröjor, här är allt som vanligt!

Hade varit bättre om Isaan gått ihop med Laos eller nåt så resten av Thailand sluppit risbönderna (undra hur länge de hade klarat sig ekonomiskt dock)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...