Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/177997/poll-51-support-government-action

En majoritet över Thailand verka stöda regeringens insats.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/177997/poll-51-support-government-action

En majoritet över Thailand verka stöda regeringens insats.

Men det står också:

40.16 per cent disagreed with the government's move as it had resulted in the loss of lives and properties, adding that the country's image would be more negative.

They said they did not want to see people from the same country killing each other.

On the respondents' ways to deal with the rally if they run the government, 53.25 per cent said they would continue negotiating with the protest leaders.

17.12 per cent said they would take action and make decisions more cautiously.

Så betongfast är nog inte stödet ändå.

Frågan var också:

51.33 per cent said they agreed with the government's move to reclaim Ratchaprasong by cutting the power, water and food supplies to the protest venue as the country and the economy could be further damaged if it persisted.

Så vet inte om det är våldsamheterna och skjutandet de tycker är bra.

Ändrades av zwa
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok! Jag förstår, du försöker antyda att det är rödskjortorna själva som skjuter på sina egna. Du kanske har missat arméns skyltar där det varnas att dom skjuter skarpt på området???

Läs och försök fatta själv.

Står inget om att det är "Snipers" som skjuter civila, inte vem de där "snipers" eventuellt skulle tillhöra heller...

Citat från din länk igen:

"People tap us and start pointing to Lumpini Tower a high-rise building in front of us on Rama 4 road where all this is happening. "Snipers, snipers get down," they tell us in Thai.

If snipers are there, we can't see them."

Om du inte fattar vad jag menar, behöver du inte be om ursäkt, inte annars heller.

Men en liten förklaring som visar var jag påstår att röda skjuter röda, skulle vara intressant!

Det står ju inte ens i din länk att det var "Röda" som träffades, utan snarare folk i grannskapet.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahahaha... BRAVO!! Du har en fantastisk förmåga att välja ut citat som ger en helt missvisande bild av artikeln.

Tycker artikeln inte alls var vinklad. Endast ett konstaterande om att kaos råder på gatorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dåså! Man kan ju inget sätt ifrågasätta en sådan undersökning. Det måste ju spegla sanningen i Thailand just nu!

Untitled-1.gif

..och hade siffrorna varit omvända så hade den ju varit dagens sanning...

Det gäller att tolka allt så att det passar in i sin egen värld, eller hur?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bangkok RT @kosukeokahara: Inside redshirts Saladeang.Black wear look ppl stated moving frontline & they try to evacuate others.They kicked me out

tulsathit 11.30 pm: Media crews have just been asked to withdraw from Silom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Läs och försök fatta själv.

Står inget om att det är "Snipers" som skjuter civila, inte vem de där "snipers" eventuellt skulle tillhöra heller...

Citat från din länk igen:

"People tap us and start pointing to Lumpini Tower a high-rise building in front of us on Rama 4 road where all this is happening. "Snipers, snipers get down," they tell us in Thai.

If snipers are there, we can't see them."

Om du inte fattar vad jag menar, behöver du inte be om ursäkt, inte annars heller.

Men en liten förklaring som visar var jag påstår att röda skjuter röda, skulle vara intressant!

Det står ju inte ens i din länk att det var "Röda" som träffades, utan snarare folk i grannskapet.

MVH Tommy

"The Thai government promised to step up security measures in the area taken over by the "Red Shirt" protesters. It appears the government has kept its promise."

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Många nu som Twittrar och tror att armen kommer att gå in ordentligt mot demonstranterna i natt.

Efter Abhisits tal tidigare i kväll och att armen nu omber journalister att avlägsna sig omedelbart så känns det ganska troligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nirmal Ghosh in the Straits Times:

You have to be careful what you say and to whom you say it, in
Thailand
's year of living dangerously.

The political crisis has produced poisonous language rarely heard in polite Thai society since the anti-communist hysteria of the 1970s.

People are quick to take offence and brand you as for or against them.

For every frustration mentioned by those sympathetic to the anti-government 'red shirts', there is a right-winger ready to jump to the defence of the old establishment.

Indeed, a 'hi-so' or high-society friend of mine, who is personally liberal but politically conservative, was in genuine despair recently over the red shirt protests that have left downtown
Bangkok
's classiest district in a shambles.

It resembled the kind of Burmese army 'fortress' from which raiding parties emerged periodically to harass the kingdom of Ayutthaya in the 18th century, he said. Another Thai friend, who is a senior manager in a multinational corporation, refers to the red shirts as "these people".

...

The other side is no less provocative.

Red shirts kick and stomp on pictures of Prime Minister Abhisit Vejjajiva and Privy Council president Prem Tinsulanonda.

Just four years ago, attacking General Prem, a respected figure of the old establishment and godfather to generations of the army's elite, would have been unthinkable.

...

Today, the carefully fabricated myth of a
Thailand
of laid-back harmony and mannered politesse is coming apart at the seams

Bangkok

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/177997/poll-51-support-government-action

En majoritet över Thailand verka stöda regeringens insats.

Hej

Ja av dom som kan deltaga, det är som vanligt problemet med opinions undersökningar i Thailand, dom visar bara vad en viss kategori av befolkningen tycker.

Dom utgör inget snitt av den totala befolkningens inställning i frågan.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som läser mina länkar eller twittrandet? Eller är jag jobbig och ska lägga av?

Börjar få träningsvärk i ctrl+c knappen. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det råder inte några frågetecken längre om Apishits skuld i det hela, han beklagade dödsfallen men sa att han tänker fortsätta med militäraktioner mot dom

civila demonstranterna, detta enligt nyhetsrapportering ifrån hans tal.

Så det verkar inte som han påverkas av antalet döda bara han får behålla sin makt, en mycket känslokall och farlig ledare för ett splittrat land.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Är det någon som läser mina länkar eller twittrandet? Eller är jag jobbig och ska lägga av?

Börjar få träningsvärk i ctrl+c knappen. :)

Keep em coming. Jag läser så mycket jag orkar från alla som postar länkar.

Link to comment
Dela på andra sajter

"The Thai government promised to step up security measures in the area taken over by the "Red Shirt" protesters. It appears the government has kept its promise."

Och??? Visst har de snäppt upp "security measures" (fast länken säger bara att det verkar så), det är på tiden.

Din läsförståelse är under all kritik, kan du engelska eller kör du google translate?

Glöm det , du verkar ha svårt för svenska också :lol:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som läser mina länkar eller twittrandet? Eller är jag jobbig och ska lägga av?

Börjar få träningsvärk i ctrl+c knappen. :)

Jag läser allt, därför hinner jag inte skriva :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja av dom som kan deltaga, det är som vanligt problemet med opinions undersökningar i Thailand, dom visar bara vad en viss kategori av befolkningen tycker.

Dom utgör inget snitt av den totala befolkningens inställning i frågan.

Mvh Isan Lover

Men du hade inte haft några problem med undersökningen och dess underlag om den visat att 51% var emot regeringen?

Du har ju som sagt tidigare själv postat resultat av opinionsundersökningar när resultatet passat dina åsikter, nu passar denna undersöknings resultat inte dem och då måste den ju givetvis ifrågasättas.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som läser mina länkar eller twittrandet? Eller är jag jobbig och ska lägga av?

Börjar få träningsvärk i ctrl+c knappen. :)

Nej lägg inte av, man får mycket info från dina länkar. Så fortsätt gärna du ett tag till :clapping:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det råder inte några frågetecken längre om Apishits skuld i det hela, han beklagade dödsfallen men sa att han tänker fortsätta med militäraktioner mot dom

civila demonstranterna, detta enligt nyhetsrapportering ifrån hans tal.

Så det verkar inte som han påverkas av antalet döda bara han får behålla sin makt, en mycket känslokall och farlig ledare för ett splittrat land.

Mvh Isan Lover

Nej.. allt är hans fel och det är inte konstigt eftersom han är alla jävlars marionett.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...