Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Det känns som att vi börjar komma till ett läge där någon kommer att ta det där första steget och börja se om sitt eget hus. Hur många kommer följa efter det första sveket?

Den stora majoriteten thailändska politiker har aldrig haft något annat mål än att se om sitt eget hus. Det är liksom själva grundidéen om man blir politiker i det landet.

Tyvärr verkar även väldigt många medborgare accpetera att det är på det viset. Kanske för att de hade gjort så själva om de var i samma situation. De flesta "rödingar" jag känner är väl medvetna om Thaksin korruption men väljer att se mellan fingrarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Atom

Militären och regeringen kommer tror jag att lyckas ta kontroll över området. Det sker med att man dödar de flesta i sin väg utan att massmedia ser något. Vad som händer sedan vet ingen. Det som skulle ändra situvationen för de röda är om 50 000 eller fler tar sig till Bangkok och går i ett vanligt demostrationståg. Tror ej diktaturen skulle skjuta alla då.

Var det inte du som forra året rapporterade att din fru hort att hundratals demonstranter dodats undet Songkhran 2009 kravallerna? Har for mig att du dessutom hade teorier om att de doda hade blivit krokodilmat. Om jag hade blivit overbevisad om att vara så fantastiskt fel ute så skulle jag tänka både en och två gnger innan jag skrev "Det sker med att man dödar de flesta i sin väg utan att massmedia ser något." Jag antar att lyteskomik ser extra illa ut om det kommer från en moderator så jag stoppar här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rödskjortorna skjuter med M79 granatgevär

Fast det kanske inte är möjligt enligt vissa skribenter här, de har ju bara bambukäppar?! :clapping:

Nog ingen som förnekar att röda (Troligtvis) skjuter med M79 eller andra vapen för tillfället, Men endast undantagsfall och inte i nån större omfattning.

Enligt CRES har 16 M79 granater skjutits idag och igår totalt, Inga döda och fåtal skadade turligt nog.

Av alla videos, bilder mm så är dom röda i stort sett obeväpnade och i vissa undantagsfall rapporterats om annat. Men om detta fortgår så är ju möjligheten att mer vapen dyker upp ju mer militären dödar. Våld föder ju våld.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Militären och regeringen kommer tror jag att lyckas ta kontroll över området. Det sker med att man dödar de flesta i sin väg utan att massmedia ser något. Vad som händer sedan vet ingen. Det som skulle ändra situvationen för de röda är om 50 000 eller fler tar sig till Bangkok och går i ett vanligt demostrationståg. Tror ej diktaturen skulle skjuta alla då.

Men 2010 är det omöjligt Det finns alltid någon som filmar och tar foton.

Igår skjöt inte militären för att i första hand döda. Man skjöt som regel i benhöjd för att oskadliggöra utan att döda i onödan vilket även det stora antalet skottskador i ben från igår visar på.

Men jag tror ju inte att de tvekar på att avrätta dem som faktiskt skjuter tillbaka med mer än slangbellor och stenar.

Nej Sudden, det du säger hade säkert vart scenariot förr, men det som hände 1992 har de aldrig råd att återupprepa i vår globaliserade värld. Det vet både de röda och regeringen om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det inte du som forra året rapporterade att din fru hort att hundratals demonstranter dodats undet Songkhran 2009 kravallerna? Har for mig att du dessutom hade teorier om att de doda hade blivit krokodilmat. Om jag hade blivit overbevisad om att vara så fantastiskt fel ute så skulle jag tänka både en och två gnger innan jag skrev "Det sker med att man dödar de flesta i sin väg utan att massmedia ser något." Jag antar att lyteskomik ser extra illa ut om det kommer från en moderator så jag stoppar här.

Det är sådant som sorteras under begreppet "Det är sånt som alla vet"

Att de enda bevisen som fanns var dåligt photshoppade bilder, vittnesmål från en kompis,kusins, maids, broders, mekanikers, giks, före detta roommate gör ju att det är sant.

Att sen inga anhöriga efterlyste sin saknade nära och kära efter Songkran 2009 kan vi förklara med att alla de hundratals som dödades var föräldralösa.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det inte du som forra året rapporterade att din fru hort att hundratals demonstranter dodats undet Songkhran 2009 kravallerna? Har for mig att du dessutom hade teorier om att de doda hade blivit krokodilmat. Om jag hade blivit overbevisad om att vara så fantastiskt fel ute så skulle jag tänka både en och två gnger innan jag skrev "Det sker med att man dödar de flesta i sin väg utan att massmedia ser något." Jag antar att lyteskomik ser extra illa ut om det kommer från en moderator så jag stoppar här.

Jag har inte lika bra minne vad jag exakt skrev men fick höra ryckten. Det inte sagt det var sant eller att jag tror det är sant något jag aldrig hävdat. Man kan tala om hur ryckten går av olika anledningar. Vill du i din irretation använda lyteskomik är det upp dig. Möjligen vet du sanningen om rycktet. Vill gärna veta sanningen om någon kan visa den. Tror det ej är möjligt oavsätt vilken sidan man står på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer uppgifter om att en 10-åring har dödats.

Tragisk utveckling som vi bevittnar just nu...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Den stora majoriteten thailändska politiker har aldrig haft något annat mål än att se om sitt eget hus. Det är liksom själva grundidéen om man blir politiker i det landet.

Tyvärr verkar även väldigt många medborgare accpetera att det är på det viset. Kanske för att de hade gjort så själva om de var i samma situation. De flesta "rödingar" jag känner är väl medvetna om Thaksin korruption men väljer att se mellan fingrarna.

Ok då, det är väl också något "som alla vet". Men inte för att jag säger emot för det har alltid varit min uppfattning.

Fast om vi säger så här istället:

Regeringens byk kan bli så smutsig av det här att ens eget hus kanske gynnas bättre ur en mer neutral förhållningspunkt.

Jag tror att nuvarande regerings dagar är räknade. Det råder mer eller mindre öppet krig i en stor del av huvudstaden.

Man har misslyckats med det man företatt sig och ingen kan väl påstå att det er ett av de bättre scenarierna som utspelar sig nu.

Ju värre det här blir desto större incitament för att distansera sig från "förlorarna".

Något kommer oundvikligen förändras i Thailand den närmsta tiden/åren och då gäller det att vara med på tåget innan det åker.

Håller man fast förlänge i det gamla kommer man kanske inte ens fram till tågstationen.

Som vi redan konstaterat så är de flesta Thailändska politiker alltför slipade på just det området för att inte frivilligt vara dem som missar tåget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer uppgifter om att en 10-åring har dödats.

Tragisk utveckling som vi bevittnar just nu...

Han dog för några timmar sedan och blev skjuten i natt om jag inte mins fel.

För en liten stund sedan kom uppgifter om 13-åringar som kastade molotovs.

Det är massor av ligister ute och härjar med och det gör det hela knappast lättare för någon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Han dog för några timmar sedan och blev skjuten i natt om jag inte mins fel.

För en liten stund sedan kom uppgifter om 13-åringar som kastade molotovs.

Det är massor av ligister ute och härjar med och det gör det hela knappast lättare för någon.

Så då är det ok att skjuta barn då? Är det det du menar? :/

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Om det var generalen som räddade landet förut så måste det ju vara hans fel att militär skjuter folk nu. Eller? crazy.gif

Hej

Jag tycker att Generalen stod emot längre än vad dom flesta i hans situation skulle ha klarat av.

Han framträdde ju t.o.m i TV och sa att han inte ville ingripa med våld "för att dom är alla Thai" och att han ville se en politisk lösning,

detta samtidigt som regeringen trappade upp tonläget och hoten mot demonstranterna och uppmanade Generalen att ta till våld upprepade gånger.

Han gick ju så långt i sitt nekande till våld att man började spekulera i om det var en tyst militärkupp.

Så att skylla det som nu händer på militären är fel, dom är bara regeringens verktyg som motvilligt gör det som landets PM har viljat i en månad nu.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Militären och regeringen kommer tror jag att lyckas ta kontroll över området. Det sker med att man dödar de flesta i sin väg utan att massmedia ser något. Vad som händer sedan vet ingen. Det som skulle ändra situvationen för de röda är om 50 000 eller fler tar sig till Bangkok och går i ett vanligt demostrationståg. Tror ej diktaturen skulle skjuta alla då.

Sudden! e du ute, frigång?

Sorry :crazy: , kunde inte låta bli, Thairelaterat e det.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer uppgifter om att en 10-åring har dödats.

Tragisk utveckling som vi bevittnar just nu...

Hej MaiChai var får du uppgifterna ifrån, jag ligger här på mitt rum och blädar mellan Thai å utlänska nyheter de säger inget om detta. Men ser en Press gubbe precis nu som har blevet skjuten i knät.Det verkar vara rena vilda västern i BKK.

Mvh Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej MaiChai var får du uppgifterna ifrån, jag ligger här på mitt rum och blädar mellan Thai å utlänska nyheter de säger inget om detta. Men ser en Press gubbe precis nu som har blevet skjuten i knät.Det verkar vara rena vilda västern i BKK.

Mvh Maitan.

Från en thailändsk journalist på plats vid Rajaprsong

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så att skylla det som nu händer på militären är fel, dom är bara regeringens verktyg som motvilligt gör det som landets PM har viljat i en månad nu.

555.. fantastiskt. Så Abhisit är inte militärens marionett längre?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok då, det är väl också något "som alla vet". Men inte för att jag säger emot för det har alltid varit min uppfattning.

Fast om vi säger så här istället:

Regeringens byk kan bli så smutsig av det här att ens eget hus kanske gynnas bättre ur en mer neutral förhållningspunkt.

Jag tror att nuvarande regerings dagar är räknade. Det råder mer eller mindre öppet krig i en stor del av huvudstaden.

Man har misslyckats med det man företatt sig och ingen kan väl påstå att det er ett av de bättre scenarierna som utspelar sig nu.

Ju värre det här blir desto större incitament för att distansera sig från "förlorarna".

Något kommer oundvikligen förändras i Thailand den närmsta tiden/åren och då gäller det att vara med på tåget innan det åker.

Håller man fast förlänge i det gamla kommer man kanske inte ens fram till tågstationen.

Som vi redan konstaterat så är de flesta Thailändska politiker alltför slipade på just det området för att inte frivilligt vara dem som missar tåget.

Jag håller med och vidare så tror jag att mycket av dagens maktkamp handlar om att skaffa sig positioner och sopa undan hinder inför den framtid som snart är här. Och det är nog många politiker, militärer och affärsmän som har huvudvärk över vilka kort man ska satsa på.

Bristen på ideologi gör att politikerna är ovanligt flexibla i sina val av bundsförvanter. Vilket givetvis också gör att de byter partners när det passar. Verkar bara finnas en sak som man är överrens om och det är monarkins betydelse.

Jag kanske överdrev lite när jag skrev att alla bara ser om sitt hus. Det finns sökert hederligt genuina politiker i Thailand också. Men jag tror inte att de dominerar.

I vilket fall som helst är det här bara mina spekulationer. Svårt att gissa till vad som händer bakom kulisserna och vem som rycker i alla trådar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så då är det ok att skjuta barn då? Är det det du menar? :/

Tänker inte ens besvara frågan. Gå och hyr en hjärna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Tydligen är det ett par tusen människor som har samlats i Klong Toey dom bränner däck och kastar molotovcocktails, dom försöker vandra in mot centrum och

soldaterna skjuter över deras huvuden för att försöka skingra dom, läs mer i länken nedan.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article7131213.ab

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

555.. fantastiskt. Så Abhisit är inte militärens marionett längre?

Hej

Han är nog inte bara militärens, utan aristokratins, PAD,s och hela Bangkok elitens marionett det kanske inte är så lätt att vara alla till lags.

Men den här Generalen går ju snart i pension och då kanske han kan ersättas med någon skjutgladare.

Det kan ju också vara så att Generalen har varit smart och fått det att se ut som om det är Apishit som är gärningsmannen, man vet aldrig.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...