Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Lite dåliga bilder från långt håll, Men tagna för nån timme sen.

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Läste precis på text Tv att antalet döda nu är uppe i 20, och att fler protesterande har anslutit sig till demonstranterna innanför avspärrningarna,

så ännu verkar det inte som om armen har lyckats skärma av dessa helt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, varför gick inte Thaksin med på nyval? Eller de andra röda ledarna?

Hörde precis på nyheterna att Veera brutit med de andra eftersom han inte stödjer deras metoder.

Eller Samak och Somchai?

Klart är nu att de mer hårdföra falangerna på båda sidor tagit över, där finns det inte plats för folk som kan resonera med varandra. Dit räknar jag både Abhisit och Veera.

Oavsett utgången och följderna av detta kaos så kommer en försoning aldrig att ske, redan Thaksin snackade om försoning inför valet i april 2006, samtliga regeringar efter det har haft det som topp prioritet på sina agnedor. Oavsett om de varit valda eller utsedda.

Men klyftan har bara blivit djupare och djupare.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Australian tourist captures two snipers on Charn Isara Tower on video Mer och Mer bevis mot mördarregimen.

An Australian tourist handed over a copy of video clip of two men appearing like snipers on Charn Isara Tower opposite from Chulalongkorn Hospital.

The tourist gave the copy to reporters at 4:10 am.

The feed showed two men staying together with one man using a telescope to check movements down below.

The tourist said he saw red-shirt guards pointing at the building so he looked up and saw the two men and shot the clip.

http://www.nationmultimedia.com/home/Australian-tourist-captures-two-snipers-on-Charn-I-30129429.html

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja det var ju ett lämpligt tillfälle för detta, mycket märkligt agerat av FN.

Mvh Isan Lover

Japp.. ska vi gissa att dom är rikingar hela bunten? :)

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Australian tourist captures two snipers on Charn Isara Tower on video Mer och Mer bevis mot mördarregimen.

An Australian tourist handed over a copy of video clip of two men appearing like snipers on Charn Isara Tower opposite from Chulalongkorn Hospital.

The tourist gave the copy to reporters at 4:10 am.

The feed showed two men staying together with one man using a telescope to check movements down below.

The tourist said he saw red-shirt guards pointing at the building so he looked up and saw the two men and shot the clip.

http://www.nationmul...I-30129429.html

Vad bevisar detta ?

Att regeringen placerat ut soldater på hustak för att kunna användas om situationen eskalerar eller användas som utkikar/rapportörer

Vilken regering som helst i världen skulle nog göra detta. Svenska polisen brukar göra detta vid kidnappningssiotuationer etc och ingen kallar sveriges regering för "mördarregim" bara för det

Innebär detta att alla regeringar som försöker hantera våldsamma demonstranter som begår högvis med brott för "mördarregimer" ??

Försök vara lite mer verklighetsförankrad nu-

Militären och regeringen är inte "demonstranter" eller "mot-demonstranter" utan ansvariga för att upprätthålla lag och ordning vilket i dagsläget är extremt komplicerat när det förekommer så mycket våld från de röda demonstranternas sida mot regeringens trupper som försöker få demonstranterna att sluta bryta mot lagarna.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Myndigheterna ber alla journalister att avlägsna sig från området där oroligheterna utspelar sig.

CRES på tv nu. Domstolen har dömt 27 personer i UDDs ledarskap till fängelse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Lite dåliga bilder från långt håll, Men tagna för nån timme sen.

Intressant kommentar han skrev till videon. Armén hade sett honom filma och ringde hans rum och bad honom sluta med det.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand invalt i FNs råd för mänskliga rättigheter i förrgår. smile.gif

http://www.mfa.go.th...42.php?id=35195

Förmodligen på samma grunder som Obama fick fredspriset!

Hoppas att Thailand tar det seriöst. De har mycket att leva upp till.

OBS! Första meningen är delvis sarkastisk, inte de andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Japp.. ska vi gissa att dom är rikingar hela bunten? :)

Hej

Vi får väl anta att detta har varit planerat en längre tid men ett olämpligare tillfälle att gå ut med det går nog inte att hitta.

Hörde precis på BBC att grupper av beväpnade sympatisörer till dom röda samlas i områdena utanför avspärrningarna och attackerar och ofredar soldaterna i

deras posteringar bakifrån i ryggen.

Det var det som jag misstänkte skulle hända och skrev om tidigare i denna tråd, dom röda har gott om sympatisörer i och runt om Bangkok och dom kommer säkert

inte att låta militären döda deras vänner ifrån den Thailändska landsbygden.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Thailand invalt i FNs råd för mänskliga rättigheter i förrgår. :)

http://www.mfa.go.th/web/2642.php?id=35195

He he, världen är bra lustig i sin svarta humor.

Tja, Varför inte ta och nominera Abhisit till Nobels fredspris också?

– Andra stora fredsivrare som exempelvis Henry Kissinger och Arafat

har ju fått det priset, så varför inte även den trevlige Abhisit?

Kanske han och Thaksin kan dela på priset så att det blir riktigt rättvist.

Tar och skippar ironiskylten, budskapet går nog fram ändå. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

He he, världen är bra lustig i sin svarta humor.

Tja, Varför inte ta och nominera Abhisit till Nobels fredspris också?

– Andra stora fredsivrare som exempelvis Henry Kissinger och Arafat

har ju fått det priset, så varför inte även den trevlige Abhisit?

Kanske han och Thaksin kan dela på priset så att det blir riktigt rättvist.

Tar och skippar ironiskylten, budskapet går nog fram ändå. ;)

Varför inte? Thaksin har väl redan fått det, han jämförs ju med Nelson Mandela och Aung San Suu Kuyi uppe i Issan och det kanske är så att han är den här thailändaren som har fått nobelpriset som alla hört talas om men ingen kan namnge.. :ironi:

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här börjar bli mycket olustigt och jag trodde själv inte det skulle gå så här långt. På ett sätt har regeringen redan förlorat sin trovärdighet för all framtid när bilderna på soldater som skjuter skarpt mot demonstranter kablas ut i media. Det ser mera ut som Burma i omvärldens ögon trots den sympatiske Aphisit som galjonsfigur. Man har dock visat vad makten är värd i form av liv även internationellt sett.

Sanningen är ju den att i eftermälet så får man väldigt svårt att faktiskt förklara hur man tänkte. Var det värt allt blod och nedsvärtningen av den Thailändska nationen och för vad?

När soldaterna skjuter skarpt.. hade det då inte bara vart bättre att avgå och gå med på de där omvalet?

Troligvtis något man kallt räknat med från den röda ledningens sida för hade de inte velat ha ett blodbad som nu har det funnits många chanser att sluta i tid. Det jag bara inte förstår vad man egentligen förväntar sig att vinna på det hela. Inte kan det väl bara handla om det där förbannade valet av ny ÖB?

Har det hänt något som vi inte vet om som kommer att rita om hela kartan när det väl kommer ut? För att skriva det rätt ut, har kungen dött? Eller... är det bara en sandlåda där några få rika män flyttar pjäser i form av ovetande demonstranter och soldater för sin egen personliga rikedom och makts vinning?

Jag har haft många tankar och teorier tidigare men nu vet jag inte alls längre. Har hela tiden varit övertygad om att det inte skulle gå så här långt. Att regeringen skulle avgå, att militären skulle utföra en kupp eller egentligen vad som helst. Men något jag vet är att med dagens och nattens händelser är regeringen lika stora förlorare som de röda.

De röda är snart mer eller mindre marginaliserade, stödet minskar och fler börjar rent ut sagt hata dem. Nu tar de också effektivt med sig regeringen i fallet (se min andra mening).

Till vilken nytta har då hela detta spektaklet varit? Det finns ju ingen som vinner ändå i slutändan. :suicide: Bara en hel nation förlorare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är förtryckarna desperata, det har inte gått mer än två timmar sedan de la beslag på medierna. Nu sitter de där igen samma budskap men nu är det sex st från armen o polis, tillägg nu hotar de med 2 till sex månaders fängelse.

När de bröt sändningarna i går kväll trodde jag på en militärkupp , nu tror jag att den närmar sig.

De håller fortfarande på har för närvarande ingen så bra över sättare. Men ni har ju fått er en blogg presenerad läs mera där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Federico Ferrara har ju skrivit en del tänkvärt tidigare men tycks nu ha valt sida.

Förut i dag tweetade han "Nattawut: The army has to call a ceasefire like they did on April 10. This is already more deadly."

Varpå jag frågade Frederico: "Why doesn't Nattawut call off demonstrations if he's concerned about peoples lives?"

Svaret jag fick var "By that standard, nobody should ever have fought against any military dictator. "

Och nu tweetar han: "KhiKwai @Saksith Interesting to see people surprised by the sudden realization that the country is governed by the military"

Synpunkter?

Hur stor roll har militären? Har man alltid haft samma roll och inflytande? Eller kan man gissa att det är 50-50 mellan parlament och militär?

Går det att beskriva förhållandet på något bra sätt?

Link to comment
Dela på andra sajter

ZWA,

bra skrivet :great:

Jag ser heller ingen fredlig väg ut, allt snack om försoning som varit de senaste 4 åren har ju inte fungerat. Så länge thailändarna ur olika grupperingar tror sig har mer att vinna på konfrontation än på diskussion kommer våldet att härska

Det är nästan så att man önskar sig att kungen lägger sig i nu, trots att det bara skjuter det grundläggande problemet framför sig så som det gjort tidigare.

Ett valresultat skulle aldrig accepteras av den förlorande sidan och de skulle genast skicka ut en våldsam mobb för att kräva "sina" rättigheter. Som kommer att mötas med våld av den sida som vinner valet. Moment 22.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Igar natt var internet nere i omgangar och efter midnatt ett par timmar. Sen gick strommen runt kl 01:30 ocksa - da kandes det som om nagot var pa G men, men.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Federico Ferrara har ju skrivit en del tänkvärt tidigare men tycks nu ha valt sida.

Förut i dag tweetade han "Nattawut: The army has to call a ceasefire like they did on April 10. This is already more deadly."

Varpå jag frågade Frederico: "Why doesn't Nattawut call off demonstrations if he's concerned about peoples lives?"

Svaret jag fick var "By that standard, nobody should ever have fought against any military dictator. "

Och nu tweetar han: "KhiKwai @Saksith Interesting to see people surprised by the sudden realization that the country is governed by the military"

Synpunkter?

Hur stor roll har militären? Har man alltid haft samma roll och inflytande? Eller kan man gissa att det är 50-50 mellan parlament och militär?

Går det att beskriva förhållandet på något bra sätt?

Han har ju ratt i sak, forutsatt man valjer att definiera sittande regering som militardiktatur dvs. Da ar det "frihetskamp" att riskera manniskors liv. I annat fall ar det endast ren och skar idi*ti och terrorism...

Att miltaren egentligen ar de som styrt saval direkt som indirekt sedan kuppen ar val inget sarskillt chockerande pastaende eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här börjar bli mycket olustigt och jag trodde själv inte det skulle gå så här långt. På ett sätt har regeringen redan förlorat sin trovärdighet för all framtid när bilderna på soldater som skjuter skarpt mot demonstranter kablas ut i media. Det ser mera ut som Burma i omvärldens ögon trots den sympatiske Aphisit som galjonsfigur. Man har dock visat vad makten är värd i form av liv även internationellt sett.

Sanningen är ju den att i eftermälet så får man väldigt svårt att faktiskt förklara hur man tänkte. Var det värt allt blod och nedsvärtningen av den Thailändska nationen och för vad?

När soldaterna skjuter skarpt.. hade det då inte bara vart bättre att avgå och gå med på de där omvalet?

Troligvtis något man kallt räknat med från den röda ledningens sida för hade de inte velat ha ett blodbad som nu har det funnits många chanser att sluta i tid. Det jag bara inte förstår vad man egentligen förväntar sig att vinna på det hela. Inte kan det väl bara handla om det där förbannade valet av ny ÖB?

Har det hänt något som vi inte vet om som kommer att rita om hela kartan när det väl kommer ut? För att skriva det rätt ut, har kungen dött? Eller... är det bara en sandlåda där några få rika män flyttar pjäser i form av ovetande demonstranter och soldater för sin egen personliga rikedom och makts vinning?

Jag har haft många tankar och teorier tidigare men nu vet jag inte alls längre. Har hela tiden varit övertygad om att det inte skulle gå så här långt. Att regeringen skulle avgå, att militären skulle utföra en kupp eller egentligen vad som helst. Men något jag vet är att med dagens och nattens händelser är regeringen lika stora förlorare som de röda.

De röda är snart mer eller mindre marginaliserade, stödet minskar och fler börjar rent ut sagt hata dem. Nu tar de också effektivt med sig regeringen i fallet (se min andra mening).

Till vilken nytta har då hela detta spektaklet varit? Det finns ju ingen som vinner ändå i slutändan. suicide.gif Bara en hel nation förlorare.

Absolut! Eller så är det vad som behövs för demokratiutvecklingen i landet?

Kanske behöver folk lära sig respektera andras åsikter, och att andra har majoritet, innan man kan komma vidare med riktiga - och respekterade - demokratiska ordningsföljder.

Thailändare behöver kanske lära sig att tänka utanför sig själva och "for the common good"?

Urk vad jag hatar när jag låter stereotyp.. suicide.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Att miltaren egentligen ar de som styrt saval direkt som indirekt sedan kuppen ar val inget sarskillt chockerande pastaende eller?

Inte chockerande.

Jag tror istället att de alltid styrt i någon form. Men jag tror inte heller att makten helt ligger i deras händer.

Det råder någon slags skum symbios mellan millitärt och demokratiskt styre som jag inte riktigt kan definiera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det här börjar bli mycket olustigt och jag trodde själv inte det skulle gå så här långt. På ett sätt har regeringen redan förlorat sin trovärdighet för all framtid när bilderna på soldater som skjuter skarpt mot demonstranter kablas ut i media. Det ser mera ut som Burma i omvärldens ögon trots den sympatiske Aphisit som galjonsfigur. Man har dock visat vad makten är värd i form av liv även internationellt sett.

Sanningen är ju den att i eftermälet så får man väldigt svårt att faktiskt förklara hur man tänkte. Var det värt allt blod och nedsvärtningen av den Thailändska nationen och för vad?

När soldaterna skjuter skarpt.. hade det då inte bara vart bättre att avgå och gå med på de där omvalet?

Troligvtis något man kallt räknat med från den röda ledningens sida för hade de inte velat ha ett blodbad som nu har det funnits många chanser att sluta i tid. Det jag bara inte förstår vad man egentligen förväntar sig att vinna på det hela. Inte kan det väl bara handla om det där förbannade valet av ny ÖB?

Har det hänt något som vi inte vet om som kommer att rita om hela kartan när det väl kommer ut? För att skriva det rätt ut, har kungen dött? Eller... är det bara en sandlåda där några få rika män flyttar pjäser i form av ovetande demonstranter och soldater för sin egen personliga rikedom och makts vinning?

Jag har haft många tankar och teorier tidigare men nu vet jag inte alls längre. Har hela tiden varit övertygad om att det inte skulle gå så här långt. Att regeringen skulle avgå, att militären skulle utföra en kupp eller egentligen vad som helst. Men något jag vet är att med dagens och nattens händelser är regeringen lika stora förlorare som de röda.

De röda är snart mer eller mindre marginaliserade, stödet minskar och fler börjar rent ut sagt hata dem. Nu tar de också effektivt med sig regeringen i fallet (se min andra mening).

Till vilken nytta har då hela detta spektaklet varit? Det finns ju ingen som vinner ändå i slutändan. :suicide: Bara en hel nation förlorare.

Hej

Håller med om det du skrev och det var väldigt välformulerat och det finns mycket riktigt bara förlorare.

Men att det skulle sluta så här var inte helt oväntat, Apishit uppmanade ju Generalen till att använda våld mot demonstranterna redan tidigare och då var det

ju bara Generalens vägran att utföra detta som räddade situationen.

Så apishit hade nog bestämt sig ganska tidigt för att skriva in sig i Thailands historie böcker som den ansvarige för dessa människors död,

och hur många det blir till slut får vi nog vänta länge med att konstatera, kanske veckor, månader eller år.

Det är ju som bekant lätt att starta konflikter men inte alltid så lätt att avsluta dom.

Men i mina ögon är en människa som använder militären mot sina egna medborgare för att behålla sin makt stendöd politiskt och brännmärkt för livet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur sluga är generalerna?

Låter dom röda och PM måla in sig i varsit hörn för att sedan ta över med förklaring typ, "Det är bara vi som kan få ett fungerande Thailand"

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...