Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Många röda demonstranter är trötta och rädda och vill åka hem, men tillåts inte av ledarna att lämna demonstrationslägret.

Källa: min fru som kollar thaiTV.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

GammalDansken

Eller bilder före/efter den 10 april.

Jag menade att teorin att de röda själv verkställt avrättningen av Seh Daeng har varit framme här.

Att göra det med ett armévapen man tagit efter hans död är ju föga troligt.

Men , klart att det är möjligt demonstranterna haft ett sådant liggande sedan tidigare.

Tillsammans med infon dock, att militären har snipers runt det avspärrade området

tycker iaf jag att det senare är långsökt.

Men då är jag iofs en av dom som beklagar mordet / mordförsöket.

Jag tror det är den främsta anledning til våldsupptrappningen vi såg igår.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Många röda demonstranter är trötta och rädda och vill åka hem, men tillåts inte av ledarna att lämna demonstrationslägret.

Källa: min fru som kollar thaiTV.

Passa Dig för att använda frun som språkrör, sånt gillas icke.

Annars har jag samma information från min fru :bag:

En del har ju haft lyckan att inte ens komma in i BKK.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du vet mycket väl varför jag inte kan tänka mig att stödja Apishit, men ok en gång till då.

Han blev utsedd av militären och andra ej valbara t.ex kungahuset närstående och PAD och detta efter militärkupp, flygplats ockupationer m.m

Och för mig är det otänkbart att militären, rojalisterna, PAD och Bangkok eliten har börjat jobba för dom fattigas bästa.

Jag tror absolut inte på att aristokraterna kommer att verka för demokrati och bättre levnads villkor för fattiga.

Kan ens inte komma på ett enda exempel i världen där dessa grupper har stått för minskade sociala klyftor och fattigdom bekämpning,

mest är dessa grupper kända för att vara konservativa bakåt strävare som gärna vill behålla sina priviligerade liv på andras bekostnad.

Mvh Isan Lover

Det är synd att du är så snurrig och inte kan ge folk som vill göra gott en chans.

Bara på den grund att du "tror" något istället för att försöka kolla upp och försöka verifiera vad Abhisit verkligen vill åstadkomma.

OM du verkligen stog på deras sida skulle du ta reda på vad som var bra för dem istället för att tänka med archslet och bara agera i god "tro".

Och just därför får du vänja dig vid att kallas fanatiker och "de fatttigas verkliga fiende" i mina böcker.

Abhisit blev demokraternas partiledare innan kuppen.

Redan då, innan kuppen, sa han uttryckligen att han ville jobba för att minska de ekonomiska klyftorna i landet.

Att sedan PAD och andra valde att stödja demokraterna kan inte Abhisit lastas för och du borde dömma Abhisit utifrån

vad han vill och vad han försöker åstadkomma.

Inte bara utifrån om en viss grupp sympatiserar med honom eller inte.

Ditt problem, och de godtrogna demonstranternas problem, är just att ni "tror".

Du kan skriva att du står på de fattigas sida tusen gånger till om du så vill, men det gör det inte till en sanning.

Du bara "tror" att du står på deras sida. Och vad den "tron" är värd förstår de flesta.

Du borde distansiera dig själv lite till dig själv och ta en funderare på om det du håller på med är rätt eller inte.

För de fattigas skull.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Vore onekligen ett humanare sätt att svälta ut dem än att skjuta ut dem, hoppas dom hindras att återvända med påfyllningen

Det är precis vad man försöker åstadkomma.

Man vill spärra av området och ge folk möjlighet att lämna, men inte äntra demonstrationsplatsen.

Och genom att stänga av vatten, el och förnödenheter vill man att demonstranterna själva ger sig av.

Striderna just nu pågår för att våldsverkande demonstranter försöker hindra militären i sina ansträngningar att spärra av.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Bilder från innan eller efter Daeng blev skjuten?

Flertal sådana bilder från bl.a händelserna den 10:e April har visats här

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hur mycket bryr sig de röda om att FN är oroat tror du ?

Inte alls, dom är ju så dumma och outbildade att dom inte vet vad FN är

Det var inte det jag skrev, Jag skrev att FN reagerat och att det är dåligt för Thailand

Så blev det enklare nu?

Nu yrar du mer än vanligt !

Du till och med driver med dig själv ju !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag ska ta och be frugan som nu befinner sig Korat i affärer

att hon plockar ut våra banktillgångar som finns på kontot i Bangkok Bank

och att hon sedan lägger dessa mer lättåtkomliga i bankfacket istället.

Urartar striderna än mer i Bkk så skulle jag inte bli förvånad om

det kommer att utföras sabotage mot exempelvis Bangkok Bank eller andra byggnader.

Inte så kul att stå där med ett obrukbart ATM-kort om ex huvudkontoret på Silom Rd bränns ner

eller om bankens datacentral förstörs?

Det är ju faktiskt mer eller mindre krig i Bkk och "Cash is King".

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menade att teorin att de röda själv verkställt avrättningen av Seh Daeng har varit framme här.

Att göra det med ett armévapen man tagit efter hans död är ju föga troligt.

Men , klart att det är möjligt demonstranterna haft ett sådant liggande sedan tidigare.

Tillsammans med infon dock, att militären har snipers runt det avspärrade området

tycker iaf jag att det senare är långsökt.

Men då är jag iofs en av dom som beklagar mordet / mordförsöket.

Jag tror det är den främsta anledning til våldsupptrappningen vi såg igår.

Jag håller med dig i absolut allt.

Mängden missinformation som cirkulerar i media är så stor att man kan inte vara säker på så mycket. Ändå verkar många använda media uppgifter som bevis för att det är si eller så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

Jag tror att dom röda är väldigt intreserade av FN och EU,s hjälp, dom begärde detta redan för några veckor sedan.

Och då hade det vi ser nu kanske aldrig behövt hända.

Mvh Isan Lover

Problemet med deras vädjan är att dom vill få FN att hjälpa dom med sina demonstrationer och få FN att hjälpa dom störta regeringen

Inte ens FN är så dumma så dom ger sig in i en konflikt och väljer sida på det sättet

Om FN skall hjälpa måste BÅDA sidor vara villiga till förhandlingar och tyvärr visade de röda att något sådant inte är ens att tänka på senaste veckan

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är synd att du är så snurrig och inte kan ge folk som vill göra gott en chans.

Bara på den grund att du "tror" något istället för att försöka kolla upp och försöka verifiera vad Abhisit verkligen vill åstadkomma.

OM du verkligen stog på deras sida skulle du ta reda på vad som var bra för dem istället för att tänka med archslet och bara agera i god "tro".

Och just därför får du vänja dig vid att kallas fanatiker och "de fatttigas verkliga fiende" i mina böcker.

Abhisit blev demokraternas partiledare innan kuppen.

Redan då, innan kuppen, sa han uttryckligen att han vilje jobba för att minska de ekonomiska klyftorna i landet.

Att sedan PAD och andra valde att stödja demokraterna kan inte Abhisit lastas för och du borde dömma Abhisit utifrån

vad han vill och vad han försöker åstadkomma.

Inte bara utifrån om en viss grupp sympatiserar med honom eller inte.

Ditt problem, och de godtrogna demonstranternas problem, är just att ni "tror".

Du kan skriva att du står på de fattigas sida tusen gånger till om du så vill, men det gör det inte till en sanning.

Du bara "tror" att du står på deras sida. Och vad den "tron" är värd förstår de flesta.

Du borde distansiera dig själv lite till dig själv och ta en funderar på om det du håller på med är rätt eller inte.

För de fattigas skull.

Hej

Jag har full respekt för din uppfattning men jag delar den inte.

Själv tycker jag att det känns säkrare att som dom röda ha dessa Apishits sympatisörer (militär, aristokrati, PAD och Bangkok eliten) som fiender,

det är ett bra kvitto på att dom inte företräder dessa gruppers intresse.

Och att jag tillbringar min tid i Thailand i dom landsdelar där dom röda har 80-90% av väljarna, och att jag har sett vad dom uträttade där spelar också in

naturligtvis.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med dig i absolut allt.

Mängden missinformation som cirkulerar i media är så stor att man kan inte vara säker på så mycket. Ändå verkar många använda media uppgifter som bevis för att det är si eller så.

Men får sila friskt bland den information som finns tillgänglig och sedan göra det bästa i att bedömma trovärdighet i rapportering och

att händelser återgivits faktiskt och korrekt. Och sedan dra sina slutsatser eller spekulationer.

Men alldeles oavsett om information är bevisad eller inte så får man komma ihåg att det inte alltid räcker.

Det finns t.ex folk som än idag inte tror att människan varit på månen.

Problemet är inte huruvida information är missinformation eller inte.

Först har du vad folk vill höra. Sedan vad de vill tro.

Sedan allt annat.. och sist kommer sanningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Problemet med deras vädjan är att dom vill få FN att hjälpa dom med sina demonstrationer och få FN att hjälpa dom störta regeringen

Inte ens FN är så dumma så dom ger sig in i en konflikt och väljer sida på det sättet

Om FN skall hjälpa måste BÅDA sidor vara villiga till förhandlingar och tyvärr visade de röda att något sådant inte är ens att tänka på senaste veckan

Hej

Att förhandlingarna mellan regeringen och dom röda hade mått bra av lite hjälp med medling tror jag.

Och för framtiden så handlar det ju inte bara om att avhysa demonstranterna för att åter kunna öppn detta shoppingområde igen,

och om en mer långsiktig lösning ska komma till som gäller hela konflikten i landet så behövs nog hjälp utifrån.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Men får sila friskt bland den information som finns tillgänglig och sedan göra det bästa i att bedömma trovärdighet i rapportering och

att händelser återgivits faktiskt och korrekt. Och sedan dra sina slutsatser eller spekulationer.

Men alldeles oavsett om information är bevisad eller inte så får man komma ihåg att det inte alltid räcker.

Det finns t.ex folk som än idag inte tror att människan varit på månen.

Problemet är inte huruvida information är missinformation eller inte.

Först har du vad folk vill höra. Sedan vad de vill tro.

Sedan allt annat.. och sist kommer sanningen.

Gäller sila även här smiley.gif

Många har förutfattade meningar. Har det säkert själv utan att veta om det.

Man vill ju inte misstro sina medskribenter men gärna kunna bedöma sanningshalten själv av samma källa.

Du skrev t.ex. i ett inlägg igår buzzen att kungen och drottningen skulle betala för läkarvård för de skadade (s.v. jag minns).

Är säkert korrekt, men om man vill veta mera om varför de utlovat detta och när vore det tacksamt med en länk eller källa.

Eller var det en joke som jag inte förstod:-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nu suttit i över 10 timmar de senaste två dygnen och sappat mellan nyheter på olika Thajkanaler vem som står för våldet framgår för mig tydligt o klart detta ser även pressen som är på plats. Att dom är på plats är ju tur för framtida histori beskrivningarna, nu finns det ju en del här som ifråga sätter deras närvaro.

Någonstans lever vi i två olika värdar. Där den ena är mörk blå och står på förtryckarnas sida som har möjligheter att använda armen för sina syften.

O andra sidan står vi som står på de förtryckta sida, det kan vara risbönder,fabriks arbetare, affärsbiträden och de tiotusentals sömmerskor som för slavlöner arbetar hemma samt bardamen som måste försörja sin familj på grund av den utsugning som sker.

Det är väl troligt att de flesta av oss är liberaler eller vänster. O blåögd är då inte jag när jag ser på TV En sak som för mig är helt klart är att man skallförsvara sig när man blir angripen av sina förtryckare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Jag måste säga att jag får allt svårare att engagera mig i dag-for-dag händelserna. Visst, historia skrivs, men kortsiktigt kommer inget gott komma ur detta oavsett hur det slutar och forbättringar som en dag kommer komma hamnar bara längre och längre bort.

Jag brukade titta mycket på fotboll tidigare men numera tittar jag bara om det är ett lag jag verkligen gillar eller en match mellan två lag, som jag inte nodvändigtvis gillar, men som brukar bjuda upp till en bra match. Matchen i Bangkok tillfredsställer dock inget av de två kraven.

Vi har ett lag i gula trojor som har en tillsynes sympatisk och duktig coach och dessutom ett par unga lovande spelare. De har också ett spel som skulle kunnat vara ganska trevligt om inte moståndarlaget varit så duktigt på att forstora alla intentioner till underhållning. Det är dessutom väldigt svårt att forstå vad deras taktik egentligen är. Jag har också svårt att sympatisera med de gula då de har en del äldre spelare de borde gjort sig av med for längesedan samt att de på senare år alltid haft fordelar av domare och andra hojdarfunktionärer. Många av deras storsta sponsorer är också ljusskygga organisationer som inte borde ha med fotboll att gora. Man skulle kunna kräva en storre integritet och intelligens av ett lag som stods av så många välutbildade.

Motståndarna, i roda trojor, är ett mycket märkligt lag. De flesta spelarna hade nog goda intentioner när säsongen borjade men som så ofta med kopelag så brister de i disciplinen när det borjar gå emot. Det är också givetvis svårt att spela när man inte vet vem som är coach och både taktik och strategi konstant ändras. Allt faller tillbaka på klubbens excentriske ägare som i slutändan är betydligt mer intresserad av hur mycket pengar klubben drar in än att laget och dess supportrar får vad de fortjänar. På senare tid har det bara varit riktig grisfotboll; klaga på domslut, spelfordrojningar, trojdragningar och vårdslosa tvåfotsstämplingar. Man hade ju hoppats att ett lag som säger sig ha support i arbetarklassen hade lite hogre moral och lite storre ambitioner men det blir väl så när man går i säng med kapitalistiska bedragare som säger sig kunna använda sina pengar for att kopa laget framgångar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror man skall skilja på de röda ledarna med sitt huvudmål att få Thaksin tillbaka och det röda folket med huvudmålet att komma ur ett liv i fattigdom.

Det börjar nog så sakteliga klarna för "gemene man" hur grupperingarna i ledarskikten ser ut och varför.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu yrar du mer än vanligt !

Du till och med driver med dig själv ju !

Och Du köpte det...Patetiskt

Hajar Du så lite utan ironiskylt,

Så, om jag yrar innebär det att Du tycker det är fel av FN att reagera, kanske fel också att eftersträva fredlig lösning?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

IL,de har uträttat mycket i era områden,ni har ju fått paraboler allihop :suicide:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet med deras vädjan är att dom vill få FN att hjälpa dom med sina demonstrationer och få FN att hjälpa dom störta regeringen

Inte ens FN är så dumma så dom ger sig in i en konflikt och väljer sida på det sättet

Om FN skall hjälpa måste BÅDA sidor vara villiga till förhandlingar och tyvärr visade de röda att något sådant inte är ens att tänka på senaste veckan

Och det vet du?

Att få hjälp av FN att demonstrera, jo hoppsan, nu smet visst en till av kusarna.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäller sila även här smiley.gif

Många har förutfattade meningar. Har det säkert själv utan att veta om det.

Man vill ju inte misstro sina medskribenter men gärna kunna bedöma sanningshalten själv av samma källa.

Du skrev t.ex. i ett inlägg igår buzzen att kungen och drottningen skulle betala för läkarvård för de skadade (s.v. jag minns).

Är säkert korrekt, men om man vill veta mera om varför de utlovat detta och när vore det tacksamt med en länk eller källa.

Eller var det en joke som jag inte förstod:-)

Sade ju redan då att källan var twitter.

Hade det funnits mer information om detta, t.ex i form av en artikel, så hade jag naturligtvis länkat in detta.

Tror inte du har svårt för att söka informationen själv men gjorde jag det åt dig nu i alla fall.

Här har du t.ex en källa som säger samma sak. Tog mig ungefär 15 sekunder att hitta.

http://www.tannetwork.tv/tan/ViewData.aspx?DataID=1029241

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste säga att jag får allt svårare att engagera mig i dag-for-dag händelserna. Visst, historia skrivs, men kortsiktigt kommer inget gott komma ur detta oavsett hur det slutar och forbättringar som en dag kommer komma hamnar bara längre och längre bort.

Jag brukade titta mycket på fotboll tidigare men numera tittar jag bara om det är ett lag jag verkligen gillar eller en match mellan två lag, som jag inte nodvändigtvis gillar, men som brukar bjuda upp till en bra match. Matchen i Bangkok tillfredsställer dock inget av de två kraven.

Vi har ett lag i gula trojor som har en tillsynes sympatisk och duktig coach och dessutom ett par unga lovande spelare. De har också ett spel som skulle kunnat vara ganska trevligt om inte moståndarlaget varit så duktigt på att forstora alla intentioner till underhållning. Det är dessutom väldigt svårt att forstå vad deras taktik egentligen är. Jag har också svårt att sympatisera med de gula då de har en del äldre spelare de borde gjort sig av med for längesedan samt att de på senare år alltid haft fordelar av domare och andra hojdarfunktionärer. Många av deras storsta sponsorer är också ljusskygga organisationer som inte borde ha med fotboll att gora. Man skulle kunna kräva en storre integritet och intelligens av ett lag som stods av så många välutbildade.

Motståndarna, i roda trojor, är ett mycket märkligt lag. De flesta spelarna hade nog goda intentioner när säsongen borjade men som så ofta med kopelag så brister de i disciplinen när det borjar gå emot. Det är också givetvis svårt att spela när man inte vet vem som är coach och både taktik och strategi konstant ändras. Allt faller tillbaka på klubbens excentriske ägare som i slutändan är betydligt mer intresserad av hur mycket pengar klubben drar in än att laget och dess supportrar får vad de fortjänar. På senare tid har det bara varit riktig grisfotboll; klaga på domslut, spelfordrojningar, trojdragningar och vårdslosa tvåfotsstämplingar. Man hade ju hoppats att ett lag som säger sig ha support i arbetarklassen hade lite hogre moral och lite storre ambitioner men det blir väl så när man går i säng med kapitalistiska bedragare som säger sig kunna använda sina pengar for att kopa laget framgångar.

Riktigt kul. :)great.gif

Det jobbigaste med det gula laget är att laguppställningen och de olika spelarnas hemmaklubbar är så taskigt publicerade offentligt.

Skulle vilja ha mer spelarinformation tillgänglig med upplysningar om bakgrunder, familjemiljöer, sponsorer, styrkor/svagheter och lagmannakänsla t.ex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur skulle vi tänka och aggera om vår regering aggerande på samma sätt som i Thailand. Finns hårda demostrationer i Europa ibland där man använder andra metoder.

Demostranter står med slangbellor, branbommber, fyrverkeri och blir skjutna av militären med sk skydda sig själva. Prickskytt har skjutit en ledare som troligen dör vid en presskonferans. Det lucktar ren avrättning och mord.

Vi har ådalen en fredlig demostration i vår historia.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Det finns diverse personer här som har lite svårt att läsa och förstå vad det verkar!

De Röda är inte marxister ( kommunister, leninister etc) vilket en del hävdar.

De är snarast att jämföra med ett populistparti som framstegspartiet i Danmark, om ni mins det.

De Gula ( Abbsiht,s söda organisation) Är inte att jämföra med Sveriges moderater för er som inbillat er det de är snarare att jämföra med ett konservativt parti av en typ som ej förekommer i Sverige lite mera likt Torys i Storbritannien men avsevärt mera konservativa!

Samtliga partier är Rojalister i Thailand så då kan väl den frågan läggas ner här eller! Att det sedan finns några få i en del partier som är republikaner är ganska ovidkommande då de inte har något inflytande och ej öppet vill driva frågan.

Så ni som kallar ”De Röda” för Marxister och liknande lägg ner!

En del här verkar ju även anse att man ska gå långt baki tide för att finna orsakerna till motsättningarna, tja hur långt då till Rama V, som förbjöd slaveriet var han med en Marxist?

Hoppas vi nu slipper se tramset om att de Röda är något de inte är!

Mvh

Magnus-Chumphae

Ändrades av Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...