Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

FN är oroat, tyckte det var nån som häromdan påstod att detta inte väcker internatioellt intresse i större skala.

Kanske skall det ses som ett försök till påtryckning av den Thailändska regeringen att samlas i ett gemensamt ställningstagande och inte låta militär,polis och civila agera efter eget gottfinnande.

Man kan bara hoppas att man inte skämmer ut landet mer än man gjort med denna soppa. Vems fel det är spelar i dagsläget mindre roll, det huvusakliga måste vara att få slut på eländet, det kan inte uteslutas visst våld mot mlitanta demonstranter men det finns förhållandevis mindre dödsbringande vapen än gevär, dock skall man ha rätt att försvara sitt eget liv som utkommenderad soldat.

En mycket delikat situation som få är mäktiga att klara av i ett ögonblick av ett skeende, bara att hoppas på det bästa och minst våldsamma upplösandet av denna urspårade manifestation.

Baa

Japp. Tyvärr så har folk indoktrinerats varje dag i nästan 2 månader genom allehanda hatiska och känslomanande tal.

Det sitter ett flertal tusen övertygade och otroligt upprörda människor bland demonstranterna som ser spöken i varje hörn.

Vissa av dem är så pass galna att de på fullt allvar vill börja bränna ner hus runt demonstrationsplatsen.

Därför kan det här inte sluta på annat sätt än i våld och död och frågan är bara hur många som ska stryka med.

Tyvärr så finns ingen enkel lösning men det hindrar inte NGOs och andra att fördömma våld.

Synd bara att de är två månader sena med sin välvilja och månande om folk välbefinnande.

Förstår inte hur organisationer stillasittande kan se dessa händelser byggas upp under många månader

utan att komma med synpunkter. För att sedan börja förkasta skeenden 5 över tolv.

Det är verklighetsfrånvänt och genererar knappast något förtroende.

PS. Det var väl ingen som påstog att detta inte väcker internationellt intresse i större skala?

Det som diskuterades var skjutningen av Seh Daeng. Du "tyckte" kanske fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Lite från gårdagens händelser

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och lite mer bilder när oskyldiga och obeväpnade demonstranter blir skjutna av militären.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt uppgifter som cirkulerar från journalister så delar de röda ut gröna armbindlar med texten "YUP SAPA" till reportrar som vistas bland demonstranterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Vet ej om det redan nämnts men i en BBC-intervju med en talesperson från rödskjortorna

sägs det att Seh Daeng blev skjuten med ett vapen som bara används av den Thailändska armén.

Inte mycket till bevis förstås men det finns ingen (iaf i BBC's rapportering) som påstår att han har fel

Ändå har det sagts varje timma nu under eftermiddan.

Vad är detta värt eftersom vi ju här sett bilder på hur de röda attackerar en armétruck, sliter ut personalen, skjuter den ena killen och tar deras armévapen ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

FN är oroat, tyckte det var nån som häromdan påstod att detta inte väcker internatioellt intresse i större skala.

Kanske skall det ses som ett försök till påtryckning av den Thailändska regeringen att samlas i ett gemensamt ställningstagande och inte låta militär,polis och civila agera efter eget gottfinnande.

Man kan bara hoppas att man inte skämmer ut landet mer än man gjort med denna soppa. Vems fel det är spelar i dagsläget mindre roll, det huvusakliga måste vara att få slut på eländet, det kan inte uteslutas visst våld mot mlitanta demonstranter men det finns förhållandevis mindre dödsbringande vapen än gevär, dock skall man ha rätt att försvara sitt eget liv som utkommenderad soldat.

En mycket delikat situation som få är mäktiga att klara av i ett ögonblick av ett skeende, bara att hoppas på det bästa och minst våldsamma upplösandet av denna urspårade manifestation.

Baa

Hur mycket bryr sig de röda om att FN är oroat tror du ?

Tror du dom överhuvudtaget skulle kunna tänka sig att sluta demonstrera bara för att FN är oroat ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

IL!!

Tror du att det finns nån anledning eller samband med att vissa har pengar, makt och resurser?

Är de alla födda rika?

Har nån lyckats göra en klassresa enligt dig eller är det omöjligt (i Thailand då förstås)?

Hej

Det finns naturligvis många olika skäl till att en del är rika även i u-länder, man kan vara rik av börd, en annan stor anledning är naturligvis korruption,

men andra har väl blivit det genom affärer och verksamheter av olika slag, och en del av dessa är säkert olagliga eller omoraliska.

Men det är inte olagligt att vara rik, men man ska inte kunna förtrycka och utnyttja andra bara för att man har pengar,

och man ska automatiskt inte ha fördelar i domstolar och vetorätt i dom allmänna valen bara för att man är rik.

Men visst finns det exempel på att det är möjligt att göra en klassresa även i Thailand, så omöjligt är det inte.

Men jag tror inte att man ska ha som mål att alla ska klara detta på egen hand, därför förordar jag att man höjer lägsta nivån i landet.

Och ger fler chans till bättre utbildning och lite bättre levnadsvillkor speciellt för dom längst ner på stegen.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

FN kan inte göra mycket eftersom det är "Interna angelägenheter"

Bara titta på Rwanda, Jugoslavien mm också interna angelägenheter och hur många år och döda människor tog det innan FN lyfte ett finger i dom länderna.

Nu lär det inte gå så långt i Thailand hoppas jag, Men tror inte det finns mycket att göra ur internationellt håll för tillfället i alla fall eller rättare sagt viljan finns inte ännu.

Nej, FN kan inte göra något, men när man reagerar så tycker i alla fall jag att konflikten nått ett internationellt intresse av cke ringa mått.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Oskyldiga dödade av okända snipers. (jobbiga bilder)

http://www.maozad.co...02-15553-2.html

Om det är arméns prickskyttar som sitter uppe på hus och på "skoj" skjuter helt oskyldiga människor i huvudet och dödar dom är det riktigt illa

Frågan är kanske mer: Vad har dessa människor som blivit skjutna haft för sig strax innan och på vilken sida hör de hemma som sköt ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag tror inte att man ska ha som mål att alla ska klara detta på egen hand, därför förordar jag att man höjer lägsta nivån i landet.

Och ger fler chans till bättre utbildning och lite bättre levnadsvillkor speciellt för dom längst ner på stegen.

Hade du verkligen velat det hade du stött Abhisit. Så varför gör du inte det?

Varför istället mana folk in i döden genom att förordra dem att maniskt följa lögnhalsars och maktgalna människors krigsrop?

När du inser hur fel det varit att stödja dessa dårar och massor av människor dött helt i onödan.. vad säger du då?

"Jag ville bara deras väl"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur mycket bryr sig de röda om att FN är oroat tror du ?

Inte alls, dom är ju så dumma och outbildade att dom inte vet vad FN är

Det var inte det jag skrev, Jag skrev att FN reagerat och att det är dåligt för Thailand

Så blev det enklare nu?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hur mycket bryr sig de röda om att FN är oroat tror du ?

Tror du dom överhuvudtaget skulle kunna tänka sig att sluta demonstrera bara för att FN är oroat ?

Hej

Jag tror att dom röda är väldigt intreserade av FN och EU,s hjälp, dom begärde detta redan för några veckor sedan.

Och då hade det vi ser nu kanske aldrig behövt hända.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, FN kan inte göra något, men när man reagerar så tycker i alla fall jag att konflikten nått ett internationellt intresse av cke ringa mått.

Thailand är inte okänslig för en internationell opion. Jag tvivlar att det förra förslaget till nyval kommit till om det inte vart internationella påtryckningar. Du har rätt i att FN knappast kan göra något och att påtryckningar utifrån är viktiga för att sansa ner läget. Thailand vill inte visa sig ocivilicerat.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Vad är detta värt eftersom vi ju här sett bilder på hur de röda attackerar en armétruck, sliter ut personalen, skjuter den ena killen och tar deras armévapen ?

Bilder från innan eller efter Daeng blev skjuten?

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nej, FN kan inte göra något, men när man reagerar så tycker i alla fall jag att konflikten nått ett internationellt intresse av cke ringa mått.

Hej

FN kan inte ingripa men dom kan bistå med medlare om båda parter accepterar detta.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Bilder från innan eller efter Daeng blev skjuten?

Eller bilder före/efter den 10 april.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller bilder före/efter den 10 april.

Bilderna på kapningen av lastbilen torde vara från igår, varför skulle dom inte använt den tidigare om det var propaganda?

En rapport från risbyn:

'

Ett antal pickupper anlände idag till Udon i oförättat ärende, d.v.s. dom var på väg till demonstrationsområdet men blev hemskickade av militären som inte släppte in dem i Bangkok, så vägspärrarna funkar i alla fall bitvis.

Förmodligen vet dom inte vilken vinstlott dom drog.

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hade du verkligen velat det hade du stött Abhisit. Så varför gör du inte det?

Varför istället mana folk in i döden genom att förordra dem att maniskt följa lögnhalsars och maktgalna människors krigsrop?

När du inser hur fel det varit att stödja dessa dårar och massor av människor dött helt i onödan.. vad säger du då?

"Jag ville bara deras väl"?

Hej

Du vet mycket väl varför jag inte kan tänka mig att stödja Apishit, men ok en gång till då.

Han blev utsedd av militären och andra ej valbara t.ex kungahuset närstående och PAD och detta efter militärkupp, flygplats ockupationer m.m

Och för mig är det otänkbart att militären, rojalisterna, PAD och Bangkok eliten har börjat jobba för dom fattigas bästa.

Jag tror absolut inte på att aristokraterna kommer att verka för demokrati och bättre levnads villkor för fattiga.

Kan ens inte komma på ett enda exempel i världen där dessa grupper har stått för minskade sociala klyftor och fattigdom bekämpning,

mest är dessa grupper kända för att vara konservativa bakåt strävare som gärna vill behålla sina priviligerade liv på andras bekostnad.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Man börjar få ont om förnödenheter på demonstrationsplatsen. Weng ber folk bidra och ge sig av och hämta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man börjar få ont om förnödenheter på demonstrationsplatsen. Weng ber folk bidra och ge sig av och hämta.

Vore onekligen ett humanare sätt att svälta ut dem än att skjuta ut dem, hoppas dom hindras att återvända med påfyllningen

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bilderna av lastbilen har ingen relevans för när vapnen som eventuellt sköt Seh Daeng tillskansades. Militärens vapen kan ha vandrat runt hit och dit, när som helst. Artikeln som åsyftas säger att han sköts med ett vapen som bara militären har tillgång till, vilket jag klassar som hur otillförlitligt som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...