Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

pattayanordic

Heter det inte Kungen och Drottningens folk?

Vi får väl se vad som händer...

Inte i det här läget, så är det nog endast o bara Kungen som är big kahuna, även om dom försöker att pressa ut drottningen o prinsessorna på varje nyhetsinslag. Men o andra sidan så är nog Kungen endast i vegetabelt tillstånd, vilket är väldigt synd, en kraft som han borde finnas då o då som ryter till lite när saker barkar åt helvete.

Pattaya Nordic Bar, Soi Buakhao, Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Här är en video, tagen av den strax senare dödade japanske Reuters-reportern av när något kastar en handgranat in bland soldaterna och skadar många av dom

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article6942041.ab

Det var bl.a denna händelse som kraftigt bidrog till alla dödade/skadade i det efterföljande tumultet

Dom nämner också att reportern strax senare dödades av ett pistolskott

Eftersom reportern befann sig inne bland soldaterna lär det knappast varit de som dödade honom, enligt min bedömning !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det var nog ingen tillfällighet att dom kungliga närvarade där och att dom skulle göra det samma med dom röda tvivlar jag

på, det är ju skillnad på folk och folk.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det var nog ingen tillfällighet att dom kungliga närvarade där och att dom skulle göra det samma med dom röda tvivlar jag

på, det är ju skillnad på folk och folk.

Mvh Isan Lover

Aha... du menar att du respekterar "dom kungliga"?

Var är föressten kistorna för de dödade soldaterna i UDDs parad? Glömde de dem?

Eller gör de och du skillnad på folk och folk?

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är en video, tagen av den strax senare dödade japanske Reuters-reportern av när något kastar en handgranat in bland soldaterna och skadar många av dom

http://www.aftonblad...ticle6942041.ab

Det var bl.a denna händelse som kraftigt bidrog till alla dödade/skadade i det efterföljande tumultet

Dom nämner också att reportern strax senare dödades av ett pistolskott

Eftersom reportern befann sig inne bland soldaterna lär det knappast varit de som dödade honom, enligt min bedömning !

Svårt att säga.

Har läst någonstans att han bad en soldat att "f*ck off" och att det var därför han blev skjuten.

Däremot framkommer inte vad för soldat det var och vissa spekulerar i att det var en svartklädd.

En svartklädd beväpnad man syns ju också tydligt på filmen.

Det kan också ha varit en olyckshändelse i stridens hetta, det framgår inte.

Vad som däremot klart framgår av filmen är att millitären absolut inte har som syfte att skjuta demonstranter.

Filmteam och fotografer finns bland soldater för att dokumentera det hela.

Har UDD tagit avstånd från de svartklädda annat än via läpparnas bekännelse?

Varför kallar UDD regeringen för "mördare" trots filmmaterial och bekännelser som visar att det är sympatisörer

på deras sida som är anledning till våldet och alla döda?

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Här är ett klipp när en av dom röda blir skjuten i huvudet under protesterna.

Varning starka bilder

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Här är ett klipp när en av dom röda blir skjuten i huvudet under protesterna.

Varning starka bilder

//K

Tack för din video från verkligheten i Bangkok Kentan.

Jag ville lägga in ett foto på den skjutne, men SurinP3, censurerade detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker nästan att videon borde cencureras med. Den är osmaklig och respektlös för de efterlevande.

Måste kännas kul för dem att veta att en video där deras son/bror får huvudet avskjutet cirkulerar på nätet.

Men det är klart.. bara vissa får visa sin "verklighet" så kan man ju skita i andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tycker nästan att videon borde cencureras med. Den är osmaklig och respektlös för de efterlevande.

Måste kännas kul för dem att veta att en video där deras son/bror får huvudet avskjutet cirkulerar på nätet.

Men det är klart.. bara vissa får visa sin "verklighet" så kan man ju skita i andra.

Hej

Det är tyvärr nödvändigt med sånt här material p.g.a att det finns förnekare som genast skulle bestrida att någon hade

skjutits om bilder och filmer inte fanns.

Så allt måste upp på bordet, och jag tror absolut inte att deras anhöriga har något emot att det visas, dom är säkert

upprörda över det onödiga våldet och vill att världen ska få se vad regeringen ägnar sig åt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Hej

Det är tyvärr nödvändigt med sånt här material p.g.a att det finns förnekare som genast skulle bestrida att någon hade

skjutits om bilder och filmer inte fanns.

Så allt måste upp på bordet, och jag tror absolut inte att deras anhöriga har något emot att det visas, dom är säkert

upprörda över det onödiga våldet och vill att världen ska få se vad regeringen ägnar sig åt.

Mvh Isan Lover

Tva saker.

Man visa upp en handelse utan att for den delen exploatera den avlidne. Som det gors nu ar saval smaklost som respektlost.

Sen anser jag att du skall vara odmjuk nog att inse hur olampligt det ar att du uttalar dig om den omkomnes familjs eventuella onskningar.

BosseJ,

Att inte lagga in valdigt grafiska bilder direkt i inlagget ar kutym. Man kan lanka med en tydlig angivelse om vad det ar for typ av bilder. Precis som Kentan gjorde. Pa sa satt har folk ett val over av vad de ser.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Det är tyvärr nödvändigt med sånt här material p.g.a att det finns förnekare som genast skulle bestrida att någon hade

skjutits om bilder och filmer inte fanns.

Så allt måste upp på bordet, och jag tror absolut inte att deras anhöriga har något emot att det visas, dom är säkert

upprörda över det onödiga våldet och vill att världen ska få se vad regeringen ägnar sig åt.

Mvh Isan Lover

Igen! Det blev fel där IL...Regeringen ägnar sig åt???? Vad vet du som inte resten av världen känner till? Det som har varit uppenbart frö de flesta är att rödmyrorna har eskalerat våldet. det finns nu ganska många bilder och videos som visar att det är svartskjortor som skjuter för att sedan försvinna in bland rödskjortorna. Det finns mängder av bilder, bl.a. publicerade här som utvisar personer med samma klädsel i direkt umgänge med rödskjortorna.

Jag är inte förvånad att just du kan få det till regeringens fel men för väldigt många andra kan det synas vara rödskjortorna som bär skuld till tragedin.

men som sagt; för en inbiten agitator så är detta klart som korvspad

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Igen! Det blev fel där IL...Regeringen ägnar sig åt???? Vad vet du som inte resten av världen känner till? Det som har varit uppenbart frö de flesta är att rödmyrorna har eskalerat våldet. det finns nu ganska många bilder och videos som visar att det är svartskjortor som skjuter för att sedan försvinna in bland rödskjortorna. Det finns mängder av bilder, bl.a. publicerade här som utvisar personer med samma klädsel i direkt umgänge med rödskjortorna.

Jag är inte förvånad att just du kan få det till regeringens fel men för väldigt många andra kan det synas vara rödskjortorna som bär skuld till tragedin.

men som sagt; för en inbiten agitator så är detta klart som korvspad

Hej

Ja för mig är det klart som korvspad att om en regering sätter in militär mot civila så är det uppenbar risk att det slutar

så här eller värre, och det gäller överallt i världen inte bara i detta enskilda fall.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Här är några intressanta bilder...

Ser inte direkt ut som militärer...möjligtvis paramilitärer.

deras vänskap med rödskjortorna är tydlig.

Det finns kanske någon (inte IL eller Bossej förstås) som känner igen märket.

Notera gärna vapnet mannen håller i på en av bilderna samt att han har mask för ansiktet.

Fredsälskande människor som bara vill ha demokrati????

Missade att bilderna kommer från Reuters...för vissa en imperialistisk nyhetsbyråa kanske men för mig en av de få, väldigt neutrala byråerna

post-3555-127114318765_thumb.jpeg

post-3555-127114319828_thumb.jpeg

post-3555-127114320966_thumb.jpeg

post-3555-127114318765_thumb.jpeg

post-3555-127114319828_thumb.jpeg

post-3555-127114320966_thumb.jpeg

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Ja för mig är det klart som korvspad att om en regering sätter in militär mot civila så är det uppenbar risk att det slutar

så här eller värre, och det gäller överallt i världen inte bara i detta enskilda fall.

Mvh Isan Lover

Jag håller med dig igen principiellt. Det skall inte vara militärer som gör detta arbete. Det skall vara kravallpolis elelr anti-terropolis. I detta sammanhang är det mindre intressant eftersom resultatet av rödmyrornas eskalering av våldet har framkallat denna situation.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt är så enkelt.

Jag gillar inte att en snubbe är rik, så jag bestämmer mig för att göra inbrott i hans hus och säga honom ett sanningen ord!

Sen kommer snuten!! Fattar ni?? Snuten?? Vad i helv.. har de där att göra?

Skjut dom jävlarna!

crazy.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är några intressanta bilder...

Ser inte direkt ut som militärer...möjligtvis paramilitärer.

deras vänskap med rödskjortorna är tydlig.

Bilderna sade tyvärr ingenting om detta. Är en "Ronin" eller eller en man med en svart jacka, är det samma man?. och de "svartklädda" var ju beblandade både bland de "röda" och soldaterna.

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jag förstår inte att länken om den stackaren som blir skjuten inte skall visas? Har sett liknande samt mycket värre bilder på i stort sett samtliga nyhetskanaler på tv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Båda sidorna vill naturligtvis smutskasta varandra på olika sätt. Det är bara en del av spelet.

Det finns bara några alternativ. Avgå idag, avgå imorgon eller avgå i övermorgon.

Och sen ställa till med ett rättvist nyval där alla partier får ställa upp. Sen är det upp till folket.

Amen wink.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är svårt att välja rätt tråd att lägga in någon ny fråga i och eftersom det redan finns en hel del i ämnet så postar jag i den här tråden istället för att skapa en ny tråd.

Vad har era thailändska bekanta för uppfattning om det som nu pågår och även om de gulas tidigare protester?

Ser de det som en kamp mellan rött och gult, de rika mot de fattiga, borgare mot bönder, vi mot dem o.s.v.?

Det är ju den bilden som förmedlas via olika medier men är det så som ”folket” också ser det?

De thailändare jag har träffat har gett mig en helt annan bild. Ingen av dem försvarar någon av sidorna även om de röstat när det varit val. Då röstade de på dem som de trodde och hoppades kunde göra vad som var bäst för Thailand, vilka partier det var gick vi inte in på.

I ärlighetens namn så är det inte särskilt många jag pratat med, omkring 10-15 st och det har inte varit de djupaste samtalen jag fört i mitt liv, men baserat på vad de sa så skiljer sig mediabilden och vad de egentligen tycker på ett markant sätt.

(Jag är heller inte särskilt insatt ska jag tillägga men har ändå en viss uppfattning om vad som till viss del ligger bakom oroligheterna.)

Angående bråk och oroligheterna så sa de med en nästan resignerad ton, att det här är Thailand.

Det är alltid bråk om något och de som bråkar tänker inte på Thailands bästa eller att Thailand riskerar att få sämre rykte.

När de sa det tittade de ner och som jag uppfattade det där och då, så skämdes de för hur deras landsmän uppförde sig och jag gjorde inga försök till att få reda på mer.

Men som sagt, vad har era bekanta för syn på det som pågår och har pågått? Är de själva beredda på att ta upp ”kampen” mot den ena sidan eller för den andra, eller vill de också bara ha lugn och ro?

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Tva saker.

Man visa upp en handelse utan att for den delen exploatera den avlidne. Som det gors nu ar saval smaklost som respektlost.

Sen anser jag att du skall vara odmjuk nog att inse hur olampligt det ar att du uttalar dig om den omkomnes familjs eventuella onskningar.

BosseJ,

Att inte lagga in valdigt grafiska bilder direkt i inlagget ar kutym. Man kan lanka med en tydlig angivelse om vad det ar for typ av bilder. Precis som Kentan gjorde. Pa sa satt har folk ett val over av vad de ser.

Wille Min avsikt var att göra som du beskriver, men det gick inte med mitt foto. Det blev fel.

Därefter förklarade SurinP3 för mig hur jag skulle ha gjort, och det vill jag tacka honom för,

men han skrev även att jag inte fick länka till denna bild. Dvs han censurerade bilden.

`Har inte annat att säga än att din bild inte är önskvärd här på MPR`

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Men som sagt, vad har era bekanta för syn på det som pågår och har pågått? Är de själva beredda på att ta upp ”kampen” mot den ena sidan eller för den andra, eller vill de också bara ha lugn och ro?

De flesta jag pratat med säger "maktlystna galningar" om UDD och "självisk bangkokelit" om PAD.

Och de vill ha lugn och ro.

Och det är väl ungefär det intryck jag har med, utan att egentligen ha läst tillräckligt mycket från PAD-håll.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Tva saker.

Man visa upp en handelse utan att for den delen exploatera den avlidne. Som det gors nu ar saval smaklost som respektlost.

Sen anser jag att du skall vara odmjuk nog att inse hur olampligt det ar att du uttalar dig om den omkomnes familjs eventuella onskningar.

BosseJ,

Att inte lagga in valdigt grafiska bilder direkt i inlagget ar kutym. Man kan lanka med en tydlig angivelse om vad det ar for typ av bilder. Precis som Kentan gjorde. Pa sa satt har folk ett val over av vad de ser.

Länk eller bild så har väl MPR genom att låta länken vara kvar, redan, implicit, tagit ställning till familjens önskemål angående att få sin

sons / broders / faders död publicerat i ett sammanhang av smutsig våldsporr och osmaklig exploatering av andras död och olycka.

Underligt att det ska betinga en reprimand när IL ger sin syn på varför länkan ska vara kvar och därmed i sak är överens med moderator.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Det är svårt att välja rätt tråd att lägga in någon ny fråga i och eftersom det redan finns en hel del i ämnet så postar jag i den här tråden istället för att skapa en ny tråd.

Vad har era thailändska bekanta för uppfattning om det som nu pågår och även om de gulas tidigare protester?

Ser de det som en kamp mellan rött och gult, de rika mot de fattiga, borgare mot bönder, vi mot dem o.s.v.?

Dom jag talar med (och det är inte någon Bangkok-elit eller rika människor) dom tycker mest det är pinsamt. En jag talade med (gf bror) han vill bara fortsätta köra kyckling till Kambodja och ser de röda som fanatiker.

Det är ju den bilden som förmedlas via olika medier men är det så som ”folket” också ser det?

De thailändare jag har träffat har gett mig en helt annan bild. Ingen av dem försvarar någon av sidorna även om de röstat när det varit val. Då röstade de på dem som de trodde och hoppades kunde göra vad som var bäst för Thailand, vilka partier det var gick vi inte in på.

I ärlighetens namn så är det inte särskilt många jag pratat med, omkring 10-15 st och det har inte varit de djupaste samtalen jag fört i mitt liv, men baserat på vad de sa så skiljer sig mediabilden och vad de egentligen tycker på ett markant sätt.

(Jag är heller inte särskilt insatt ska jag tillägga men har ändå en viss uppfattning om vad som till viss del ligger bakom oroligheterna.)

Angående bråk och oroligheterna så sa de med en nästan resignerad ton, att det här är Thailand.

Det är alltid bråk om något och de som bråkar tänker inte på Thailands bästa eller att Thailand riskerar att få sämre rykte.

När de sa det tittade de ner och som jag uppfattade det där och då, så skämdes de för hur deras landsmän uppförde sig och jag gjorde inga försök till att få reda på mer.

Men som sagt, vad har era bekanta för syn på det som pågår och har pågått? Är de själva beredda på att ta upp ”kampen” mot den ena sidan eller för den andra, eller vill de också bara ha lugn och ro?

Jag har i stort samma uppfattning som du.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker nästan att videon borde cencureras med. Den är osmaklig och respektlös för de efterlevande.

Måste kännas kul för dem att veta att en video där deras son/bror får huvudet avskjutet cirkulerar på nätet.

Men det är klart.. bara vissa får visa sin "verklighet" så kan man ju skita i andra.

Det var då ingen trevlig sida länken gick till.. så den kan lika väl åka i papperskorgen tycker jag.

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...