Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Hej

Om du har följt med här på forumet ett tag så vet du nog en del av dom namn som PM Thaksin brukar kallas på forumet av våra svenska rojalistiska vänner.

Mvh Isan Lover

Jag som trodde att jag kom på dessa namn nu i detta nu!

Har du nån länk där någon kallat Thaksin för detta tidigare?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Om du har följt med här på forumet ett tag så vet du nog en del av dom namn som PM Thaksin brukar kallas på forumet av våra svenska rojalistiska vänner.

Mvh Isan Lover

Vilka är de namnen?

Dr T kommer av att jag är lat, orkar inte skriva Doktor Thaksin Shinawatra. Sen låtter Dr T lite mer ungdomligt och hippt...

Varför?

Jo när han styrde Manchester City fick jag hemskickat instruktioner på hur han skulle tituleras i samband med en presskonferens. Endast Doktor Thaksin Shinawatra var godkänt. Det fanns en lång lista på ämnen som inte fick tas upp också vid presskonferensen.

Takki Shinegra ska han kalla sig i sitt Nicaraguanska pass så det borde väl också funka?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Hej

Jag tycker att vi får ta eget ansvar för det vi skriver och inte skylla på moderatorena,

så länge man står för det man säger och det inte kränker andra är det ok för mig, som gillar när det är högt till tak.

Mvh Isan Lover

Tack IL. Jag har länge sökt en anledning att ge dig ett +karma, även om jag inte håller med dig. Jag har gett dig så många -karma. +karma får du för att du försöker ha en ödmjuk ton i det du skriver.

Varsågod och tack för din ödmjuka ton fast du är väldigt enögd.

Mvh

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Roi Et Perra

När jag tittar på denna video blir jag ännu mer ledsen över vad som händer i Thailand. Fattiga människor som utnyttjas av människor med maktambitioner.

Och när jag ser vad vänsteranhängarna här jublar över vad dom tror är någon typ av revolution blir jag än mer ledsen. Snacka om "nyttiga idi*ter".

Jag tror att det går i brallan för IL med kompisar när dom ser den röda färgen, ungefär som en tjur som attackerar den röda färgen, men här är det bara fattiga som inte kommer att få det ett skvatt bättre.

Mvh

Kenthamon som är ledsen

Jag skiter i vilken färg tröjorna har..men facist är jag inte...den gula revolutionen var det. Kolla vilken wiki du vill..suck!! Folk dör fortfarande p.g.a. intollerans mot andra åsikter i LOS. Jag bryr mig i alla fall, även om ni skiter i vilket i era förorter. Kanske ni måste åka dit och (begrava) ha en cermoni för er frus bror eller kusin. Hur kul är det...Jag ger upp...

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Jag skiter i vilken färg tröjorna har..men facist är jag inte...den gula revolutionen var det. Kolla vilken wiki du vill..suck!! Folk dör fortfarande p.g.a. intollerans mot andra åsikter i LOS. Jag bryr mig i alla fall, även om ni skiter i vilket i era förorter. Kanske ni måste åka dit och (begrava) ha en cermoni för er frus bror eller kusin. Hur kul är det...Jag ger upp...

Jag skiter också i färgen på tröjan. Jag reagerar på att människor med maktambitioner utnyttjar fattiga människor för sina egna syften. Jag vill att fattiga ska få det bättre i Thailand, men det vi ser nu har inget med det att göra.

Mvh

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tack IL. Jag har länge sökt en anledning att ge dig ett +karma, även om jag inte håller med dig. Jag har gett dig så många -karma. +karma får du för att du försöker ha en ödmjuk ton i det du skriver.

Varsågod och tack för din ödmjuka ton fast du är väldigt enögd.

Mvh

Kenthamon

Hej

Visst är jag väl lite enögd men "Isan Lover" förpliktar, men jag ställer mig mer eller mindre konstant på dom fattiga och svagas sida i världens olika

konflikter så det gäller inte bara i Thailand.

Som jag har sagt tidigare så tycker jag att dom rika i världen har pengar, makt och resurser nog att klara sig själva,

så dom är inget jag ödslar min tid på utan mitt stöd går helhjärtat och medvetet till dom som verkligen behöver det.

Ha det gott.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Visst är jag väl lite enögd men "Isan Lover" förpliktar, men jag ställer mig mer eller mindre konstant på dom fattiga och svagas sida i världens olika

konflikter så det gäller inte bara i Thailand.

Som jag har sagt tidigare så tycker jag att dom rika i världen har pengar, makt och resurser nog att klara sig själva,

så dom är inget jag ödslar min tid på utan mitt stöd går helhjärtat och medvetet till dom som verkligen behöver det.

Ha det gott.

Mvh Isan Lover

IL!!

Tror du att det finns nån anledning eller samband med att vissa har pengar, makt och resurser?

Är de alla födda rika?

Har nån lyckats göra en klassresa enligt dig eller är det omöjligt (i Thailand då förstås)?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Varför just rött?

Du förstår kanske en vacker dag, men tills dess

Sawasdee krap

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

lenno & GammalDansken gav mig minus karma nu kan nån va snäll o ge mig 2 + tillbaks?

Mina är slut, annars skulle du fått. Tycker för övrigt att jag behöver fler minuskarma. Kan moderatorerna inte se till att man kan ge lika många - som +, så får vi lite mer balans här.

Mvh

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Du förstår kanske en vacker dag, men tills dess

Sawasdee krap

Jo, det gör jag. Men jag förmodade att du följt hela tråden? Vilket du uppenbart inte gjort. Så om du läser hela tråden så kanske du förstår min undran?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Hej

Visst är jag väl lite enögd men "Isan Lover" förpliktar, men jag ställer mig mer eller mindre konstant på dom fattiga och svagas sida i världens olika

konflikter så det gäller inte bara i Thailand.

Som jag har sagt tidigare så tycker jag att dom rika i världen har pengar, makt och resurser nog att klara sig själva,

så dom är inget jag ödslar min tid på utan mitt stöd går helhjärtat och medvetet till dom som verkligen behöver det.

Ha det gott.

Mvh Isan Lover

Jag vill också att fattiga människor ska få ett bättre liv. Jag tror däremot inte att vägen till ett bättre liv går via ett marxistisk vägval. Jag tror på att utnyttja kapitalismen till ett bättre liv och där går väl skiljelinjen mellan dig och mig.

Det är intressant att vi inte koncentrerar och på det som förenar oss, utan det som separerar oss. Likadant som i religionen. Titta på judendom, kristendom och muslimer, tror på samma gud och har samma skrift i grunden men dödar varandra i guds namn.

Mvh

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Om vi skulle ta och återgå till ämnet som i den här tråden är detta händer just nu, så undrar jag om det är någon som vet något?

Är det slut för idag eller vad är det som händer?

Några rapporter om oroligheter utanför Bangkok?

Det rapporteras om åtminstånde en polis som skjutit mot militären. En engångsföretelse eller inte?

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Vet ej om det redan nämnts men i en BBC-intervju med en talesperson från rödskjortorna

sägs det att Seh Daeng blev skjuten med ett vapen som bara används av den Thailändska armén.

Inte mycket till bevis förstås men det finns ingen (iaf i BBC's rapportering) som påstår att han har fel

Ändå har det sagts varje timma nu under eftermiddan.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Jo, det gör jag. Men jag förmodade att du följt hela tråden? Vilket du uppenbart inte gjort. Så om du läser hela tråden så kanske du förstår min undran?

Måste göra dig besviken. Jag har läst varenda bokstav för jag är intresserad och vill lära mig om Thailand. Tror inte du har läst hela tråden av ditt svar.

Mvh

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet ej om det redan nämnts men i en BBC-intervju med en talesperson från rödskjortorna

sägs det att Seh Daeng blev skjuten med ett vapen som bara används av den Thailändska armén.

Inte mycket till bevis förstås men det finns ingen (iaf i BBC's rapportering) som påstår att han har fel

Ändå har det sagts varje timma nu under eftermiddan.

Skulle vara mycket intressant att se vad det är för ett vapen... Och sen se en vettig förklaring till att Seh Daengs (bane)mannar inte kunnat få tag på samma vapen, TiT...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Skulle vara mycket intressant att se vad det är för ett vapen... Och sen se en vettig förklaring till att Seh Daengs (bane)mannar inte kunnat få tag på samma vapen, TiT...

MVH Tommy

Han säger nog det, men jag kan inte uppfatta vilket vapen.

Han sa också att det ju inte är en enda soldat som skadats hittills medan 7 röda personer dödats i "självförsvar".

Jag tycker han har en poäng där.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Försökte ge dig pluskarma men dom är slut. Plus i alla fall.

Mvh

Kenthamon

Tackar Tackar, Jag förtjänar verkligen plusset.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är orättvist att förutsättningen för att bli dummare av sprit är att man har något i huvudet redan innan man börjar dricka.

Vissa kan ju därför dricka hur mycket som helst utan att det gör någon skillnad. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bangkok Protests Burning Tires and Grenade Explosion

http://www.ireport.com/docs/DOC-444163

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dags att låsa den tråd för lite städning. Kommer att öppna senare och hoppas på skärpning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sniper 'targeted Khattiya from high-rise'

A sniper who shot Maj-General Khattiya Sawasdipol on Thursday appeared to have used a Winchester rifle with a .308 bullet and fired it from a tall building, a military expert said.

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/05/15/politics/Sniper-targeted-Khattiya-from-high-rise-30129368.html

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så var det öppet igen. En del inlägg borta pga av innehållet och en del andra pga av citat. Ber om ursäkt för det senare men inte mycket att göra åt :wai:

Inte så svårt att förstå att känslorna svallar över men desto viktigare att vi försöker hålla den här tråden någorlunda trogen till ämnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...